ikke schreef:Angela schreef:Hierboven wordt aangegeven dat ziektenkosten altijd onder de ziektenkosten verzekering vallen, en nooit onder de WA. Nu vraag ik me af of dat wel helemaal correct is. Het kan namelijk zijn dat ik ziektenkosten moet maken die buiten mijn eigen verzekering vallen. En die kosten moet ik maken doordat een ander een fout heeft gemaakt (bijvoorbeeld eigenaar stal start een tractor, daardoor schrikt een paard, en rent over me heen). Ik moet daarvoor fysiotherapie die niet vergoed wordt door mijn eigen verzekering. Ik neem aan dat het dan wel voor de WA van de stalhouder komt? En wat als ik nou op mijn paard zat, mijn paard schrok, ik daarom viel, en (omdat een cap niet verplicht was ik zonder cap op mijn paard zat) daarom ziektenkosten heb die niet vergoed worden?
Kortom: wat als je ziektenkosten moet maken die niet door je eigen verzekering vergoed worden? Is het dan nog steeds geen WA zaak?
Jij hebt ziektekosten en die worden door jouw ziektekostenverzekeraar vergoed, ALTIJD!
Of jouw verzekeraar die kosten vervolgens op nalatigheid van je stalhouder gaat verhalen, daar merk jij helemaal niks van.
Toen ik eens van mijn paard storte en mijn enkel brak, heeft mijn verzekeraar ook gevraagd of dat een gevolg was van acties door derden (waarop ze die kosten dan zouden kunnen verhalen). Helaas voor hen was dat niet het geval.
Nou...
Als mijn verzekering erachter komt dat IKZELF de hand in letsel gehad heb ben ik de sjaak hoor.
Ik heb ooit mijn kniegewricht uit zn verband getrokken toen ik dronken was.
Ziekenhuis, 6 maanden revalideren, prikken, medicijnen, gips, fysio.
De arts had dit gewoon kenbaar gemaakt en ik kon mijzelf gaan verantwoorden.
Dat zijn grapjes die je niet te vaak moet flikken.