betonplex 24mm? als trailerbodem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: betonplex 24mm? als trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:25

Het enige wat ik wil aangeven is dat de trailer in orde moet zijn.
Oploop rem, vier trommel remmen, verlichting, zijwanden, oploop klep en bodem.

Vooral de bodem.

Nu kan je afhankelijk van de bouw van het chassie de plaat in tweeen delen.

Ra_chel

Re: betonplex 24mm? als trailerbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 09:10

daar ben ik het volledig mee eens hoor , een kennis van me heeft jaren geleden zijn paard verloren doordat die tijdens transport door de bodem is gezakt.(was niet zijn eigen trailer en hij was er zelf niet bij)
de zijwanden van de trailer zijn voor zover we nu kunnen beoordelen in orde , de bodem gaat er volledig uit en daar komt een nieuwe bodem in, bestaande uit 1 grote plaat van 24mm betonplex , daaroverheen komt 1 rubbermat die aan de zijkanten gekit zal worden , oploopklep is in orde ,alle vering is in orde , verlichtingsbedrading wordt volledig vernieuwd , uiteraard grondige controle remmen en banden, aangezien de bodem er toch volledig uitgaat worden de assen ed goed gecontroleerd en ingespoten met ??? soort verf tegen roest ed. en verder wil ik nog wat rubbertjes vervangen hebben en uiteraard een likje verf...

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 00:08

Ra_chel schreef:
daar ben ik het volledig mee eens hoor , een kennis van me heeft jaren geleden zijn paard verloren doordat die tijdens transport door de bodem is gezakt.(was niet zijn eigen trailer en hij was er zelf niet bij)
de zijwanden van de trailer zijn voor zover we nu kunnen beoordelen in orde , de bodem gaat er volledig uit en daar komt een nieuwe bodem in, bestaande uit 1 grote plaat van 24mm betonplex , daaroverheen komt 1 rubbermat die aan de zijkanten gekit zal worden , oploopklep is in orde ,alle vering is in orde , verlichtingsbedrading wordt volledig vernieuwd , uiteraard grondige controle remmen en banden, aangezien de bodem er toch volledig uitgaat worden de assen ed
Citaat:
goed gecontroleerd en ingespoten met ??? soort verf tegen roest ed.
en verder wil ik nog wat rubbertjes vervangen hebben en uiteraard een likje verf...

tectyl ;)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:48

Nou, voordat een as van een I.W is doorgeroest dan moet er heel wat gebeuren. Deze is van massief ijzer!! en dan stalen bladveren . Maar behandelen met tectyl kan altijd natuurlijk.Staat ook gewoon netjes als je er onder kijkt maar als je later aan de as moet sleutelen dan is het een vies en plakkerig ding geworden!!