Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TripleStiple schreef:om wat voor paard gaat het eigenlijk, als ik vragen mag? dit is gewoon nieuwschierigheid naar het paard.
TripleStiple schreef:trouwens ik snap dat het heel vervelend is deze situatie.
dreigen met slacht kun je altijd proberen.
maar om dat daadwerkelijk te doen vind ik idd erg ver gaan,
doe het paard dan weg voor de slachtprijs aan mensen die er nog heel gelukkig mee zijn!
zo denk ik er over.
er zijn genoeg mensen die dat paard dan maar al te graag komen ophalen & er dan nog erg gelukkig mee zijn
TripleStiple schreef:Het gaat TS er om dat ze haar geld terugkrijgt. Stalgeld + extra kosten.
dat snap ik maar ze vraagt zich maak ik er op uit ook af wat ze met het paard moet doen
brownhorse schreef:Zet je het paard toch op de bokt markt en op marktplaats?
Pentax schreef:In de voortuin zetten, incassobureau.
juval schreef:elke dag dat het paard daar langer onbetaald staat is in feite diefstal. kan je geen aangifte bij de politie doen? lever het paard in als 'gevonden voorwerp' ?
juval schreef:heeft TS een adres van de eigenaar?
Ariebren schreef:TS heeft één groot probleem.
Ze heeft geen rechten, alleen maar de zorg plicht.
Aan het achterstallig pension geld zien te komen ??
Kan via een incasso bureau, maar die vragen een voorschot op de te maken kosten.
En van een kale kip valt niet te plukken..
Ariebren schreef:Mijn oplossing,
Is het adres bekend ?? zijn we mee bezig
Aanbellen en persoonlijk, met vrienden als getuige, de brief overhandigen met de schuldenlast beschreven. dat kan als we adres hebben
Adres niet bekend ??
Zet het paard neer bij een handelaar en wacht af wat hij ervoor vangt.
Opbrengst delen.
dat doe ik niet, voor het dier zelf. Hier heb ik er tenminste zicht op. DIer heeft hier ook niet om gevraagd. En verkoop kan niet tot we wettelijk eigenaar zijn.