Pensionhouders: Niet betalende klant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:04

mrie schreef:
Een gerechtsdeurwaarder kan uiteindelijk overgaan tot beslag en te gelde making...

Ben ik helemaal mee eens.

De deurwaarder legt beslag op de paarden.
Neemt de deurwaarder de paarden ook gelijk mee naar een opvang adres ??
Ben benieuwd, denk het van niet.
Wie betaald de voeding, enz van de paarden ??

Dan legt de deurwaarder beslag op de prive spullen van de wanbetaler.
Valt niets te halen, en dan ??

De beste oplossing is:
Paarden in de tuin zetten van de wanbetaler.
Of.
Paarden verkopen aan een handelaar.

shilady

Re: Pensionhouders: Niet betalende klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:19

Ik heb is een keertje gehad dat ik het een maandje niet had
na een paar weken kwam de staleigenaar naar me toe waar het geld bleef
heb toen gewoon eerlijk gezegt van ja sorry heb het nu even niet maar die of die dag heb ik het weer wel
en toen 2 stalmaanden in een keer betaald :)

Maarja als je nou vaker moeite hebt met de stalhuur dan sta je waarschijnlijk op een te dure stal
en kun je beter naar een hele goedkope stal verhuizen of de knoop doorhakken en de dieren te verkopen
want om de zoveel tijd in de stress zitten of je wel of niet kan betalen en je met schaamte naar stal moet gaan is ook niet fijn en leuk....

Ik weet niet wat ik zou doen maar ik zou het niet langer dan 2 maanden uit de hand laten lopen

en daarnaast zijn sommige paarden gewoon bijna niks waard door leeftijd of maat of blessure dus dan krijg je waarschijnlijk vd handelaar ook niet een bedrag wat de stalling vergoed
dus ik zou die kaart niet spelen en daarnaast zal je dan altijd bekend staan als degene die iemands paarden heeft verpatst en tja das ook niet een klanten trekker en komt je naam niet ten goede op stal...

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:11

@ shilady, waarom moest de stal eigenaar naar jou toe komen?
Je moet dat voor zijn! Kun je niet betalen, gelijk aan je stal baas melden. Zo weet hij/zij waar hij/zij aan toe is en krijg je geen gedoe.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:17

Op m'n oude stal werden de paarden binnen gezet en ging er een slot op de stal. Eigenaar kon pas weer bij z'n paard als er betaald werd. Het is niet legaal en diervriendelijk maar het werkt wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:04

Wat een vervelende situatie..

TS: waar je op moet letten bij al die acties is dat je het niet terug in je gezicht krijgt..

Als jij sloten op deuren gaat hangen, krijg je (op internet, en waarschijnlijk ook nog op bokt) de laster over je heen dat je paarden onterecht opsluit, en dan ben je een slechte pensionhouder..

Als je paarden in beslag laat nemen, krijg je de naam dat je een paardendief bent die van een sneu iemand helemaal onterecht paarden afpakt..

Als je paarden meegeeft aan een handelaar, ben je ook iemand die paarden 'zomaar op straat zet'..

Als je mensen wegstuurd ben je een pensionhouder die 'zomaar' klanten op straat zet.

Als je zegt dat ze pas wegmogen nadat ze betaald hebben, ben je een stalhouder die mensen niet weg lat gaan (en krijg je topics waarin mensen vragen of het normaal is dat ze dr paard niet mee mogen nemen 8-) )

Kijk maar op bokt, topics zat waar mensen lopen te klagen en te piepen over dit soort acties :P

Het is gewoon heel vervelend en je kan er weinig anders aan doen dan om je geld blijven bedelen, en zorgen dat ze vertrekken en je verlies nemen...

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:19

Over mijn voorgangster in dit topic en klagerijen op Bokt. Bokt wordt in de professionele paardenwereld toch al niet serieus genomen :+ .

Dus daar had ik mooi lak aan.

Misschien ook een idee voor pensionhouders om bij aanvang van pension alle contactgegevens te hebben als adres, telefoonnummers en een A4 met huis- en betaalregels.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:21

Ik vind het wel heel makkelijk gezegd dat ze haar verlies maar moet nemen... Ik denk dat die mensen dan bij anderen precies hetzelfde grapje uithalen. Ik heb er verder ook niet zoveel verstand van maar ik zou er flink achteraan zitten en die mensen niet zomaar zonder betalen weg laten komen :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:26

Boomerang schreef:
Over mijn voorgangster in dit topic en klagerijen op Bokt. Bokt wordt in de professionele paardenwereld toch al niet serieus genomen :+ .

waarom is dat eigenlijk?

Citaat:
Dus daar had ik mooi lak aan.

dat snap ik wel, maar je toekomstige klanten zijn geen proffesionals dus die lezen wel degelijk op bokt :?

Citaat:
Misschien ook een idee voor pensionhouders om bij aanvang van pension alle contactgegevens te hebben als adres, telefoonnummers en een A4 met huis- en betaalregels.

Maar uiteindelijk heb je toch geen pressiemiddel?

Hoe lang blijf je als pensionhouder bedelen om je geld? En wanneer wordt t verlies te groot dat je t uiteindelijk niet meer terug gaat krijgen? Want als het meerdere paarden betreft kan het zomaar richting de 3000 euro lopen, dat is een pittig bedrag wat iemand dan in 1x af moet rekenen en het wordt alleen maar meer?

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:34

Oh, ik heb geen pensionstal en zal nooit een pensionstal beginnen, laat dat duidelijk zijn.

En waarom de serieusheid van Bokt.. Ach, er zijn er toch velen die hier slappe verhalen voeren en het slachtoffer van alles behalve zichzelf uithangen? Over jokken over rijvaardigheden nog niet gesproken maar dat is in dit topic totaal niet aan de orde.

Klopt verder ook wat je zegt, extra persoonlijke informatie is geen direct pressiemiddel. Het scheelt denk ik ook in grote mate hoe groot een stal is en wat de faciliteiten en dus kosten zijn.. Manege pensiongelden van € 400 per maand loopt stevig op. Kleine pensionstallen met stalverhuur voor € 200 is al de helft.
Maar een slot op stal totdat de betaling gedaan is vind ik niet gek. In het geval van TS staan de paarden op een weiland, dan kun je al stukken minder. Ik zou dan wel andere spullen verzegelen van deze mensen om te voorkomen dat ze er vandoor schieten zoals zadelkast of trailer.

Het is misschien niet netjes maar een ander voor jouw paarden laten betalen nog minder.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:58

Bedankt voor de tips :) Meerdere zijn er bruikbaar. Ondertussen heb ik weer contact met de klant opgenomen en deze zegt het stalgeld betaald te hebben, dus nu is het even wachten op een bankafschrift (betaling gaat via mijn vader) Mocht het niet zo zijn, dan heb ik nu iig genoeg ideeën over wat onze volgende actie kan zijn. Zadelkast op slot zal weinig helpen, aangezien de paarden niet bereden worden. De betreffende mensen komen ook niet veel op stal.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:17

Zeg CER Dus de stalhouder moet maar geen actie ondernemen omdat anders de goegemeente er wat van kan vinden....? Ben je wel helemaal fris? Het verdorie een schande dat mensen hun afspraken niet nakomen en een ander met schade opzadelen. En daar mag dan niets van gezegd worden.... Ik hoop dat jij nooit in zaken gaat, en als je toch een eigen buisiness begint wordt ik graag klant bij je, kijken of je dan nog deze mening hebt.

De wanbetaler hoort aan de schandpaal, de stalhouder niet....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:44

Zo, MRIE, hou jij eens even je gemak!

Blijkbaar nooit van cynisme gehoord? ;-)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:18

Slot op de stal hebben ze op de handelsstal waar ik rijd op een gegeven moment ook gedaan. Meisje is eerst ook aan de loop gegaan met haar paard (gewoon halster en touw langs de weg) maar die hebben ze later weer gevonden, opgepikt en op stal achter slot en grendel gezet.

Op een andere stal waar ik rijd hebben ze op een gegeven moment zadels en hoofdstellen uit de kast gehaalde na lang getob, 144 en andere instanties het paard maar afgeleverd bij de eigenaar. (Niet dat adresgegevens in dit geval zoveel zin hadden want diegene is geloof ik in nog geen jaar tijd ook iets van 3/4 keer verhuist dus dan heb je nog niks maar volgens mij hebben ze uiteindelijk na veel moeite ergens een keer een adres vandaan gehaald. Daarnaast werd de telefoon nooit opgenomen en stond deze helft vd tijd uit.) De rest van de spullen liggen er nu nog steeds. Eigenaar kwam er al bijna nooit en is nu waarschijnlijk ook te bang om langs te komen omdat diegene weet dat die dan toch de wind van voren gaat krijgen. Is die mensen nog genoeg schuldig.
Maar goed, wat dat betreft geef ik ze ook groot gelijk dat ze de spullen gepakt en opgeborgen hebben zodat ze nog een soort van ''buffer'' hebben. Mochten ze dit (kunnen) verkopen er dan iig niet te veel verlies op te hebben gemaakt... Of het helemaal legaal is dat weet ik niet maar wat dat betreft geef ik ze zeker gelijk...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:40

Marijkjuh schreef:
Bedankt voor de tips :) Meerdere zijn er bruikbaar. Ondertussen heb ik weer contact met de klant opgenomen en deze zegt het stalgeld betaald te hebben, dus nu is het even wachten op een bankafschrift (betaling gaat via mijn vader) Mocht het niet zo zijn, dan heb ik nu iig genoeg ideeën over wat onze volgende actie kan zijn. Zadelkast op slot zal weinig helpen, aangezien de paarden niet bereden worden. De betreffende mensen komen ook niet veel op stal.

Heeft je vader geen internet met toegang op zijn bankrekening ??

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:29

grauwman schreef:
Op m'n oude stal werden de paarden binnen gezet en ging er een slot op de stal. Eigenaar kon pas weer bij z'n paard als er betaald werd. Het is niet legaal en diervriendelijk maar het werkt wel.

Tja, dan heb je ook niet echt hart voor zo'n paard.
Dan wordt zo'n arm dier dus de dupe van het wanbetalen en de echte wanbetalers doen er nog niet veel mee vaak.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:30

Blacky94 schreef:
Slot op de stal hebben ze op de handelsstal waar ik rijd op een gegeven moment ook gedaan. Meisje is eerst ook aan de loop gegaan met haar paard (gewoon halster en touw langs de weg) maar die hebben ze later weer gevonden, opgepikt en op stal achter slot en grendel gezet.

Op een andere stal waar ik rijd hebben ze op een gegeven moment zadels en hoofdstellen uit de kast gehaalde na lang getob, 144 en andere instanties het paard maar afgeleverd bij de eigenaar. (Niet dat adresgegevens in dit geval zoveel zin hadden want diegene is geloof ik in nog geen jaar tijd ook iets van 3/4 keer verhuist dus dan heb je nog niks maar volgens mij hebben ze uiteindelijk na veel moeite ergens een keer een adres vandaan gehaald. Daarnaast werd de telefoon nooit opgenomen en stond deze helft vd tijd uit.) De rest van de spullen liggen er nu nog steeds. Eigenaar kwam er al bijna nooit en is nu waarschijnlijk ook te bang om langs te komen omdat diegene weet dat die dan toch de wind van voren gaat krijgen. Is die mensen nog genoeg schuldig.
Maar goed, wat dat betreft geef ik ze ook groot gelijk dat ze de spullen gepakt en opgeborgen hebben zodat ze nog een soort van ''buffer'' hebben. Mochten ze dit (kunnen) verkopen er dan iig niet te veel verlies op te hebben gemaakt... Of het helemaal legaal is dat weet ik niet maar wat dat betreft geef ik ze zeker gelijk...

Dat vind ik idd wel een goede, zadels en andere spullen in beslag nemen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:50

ik zou toch is mooi bij de betreffende mensen langs gaan en dan toch op een nette maar harde manier laten weten dat je het wil hebbe en daar net zolang binnen blijven zitten tot je het geld hebt of ze met je naar de pinautomaat gaan!!

Of inderdaad paard op stal en slot er op. En wat nou als jij je eigen paard(en) ook niet meer kan onderhouden dan moet jij de schulden in om haar paarden te kunnen onderhouden omdat jij er ' aansprakelijk' voor bent?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:52

Ik zou zowiezo zo'n wanbetlaer niet op stal willen hebben, dus die zou ik ook meteen zeggen dat die weg kan gaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:56

S_zanne schreef:
@ shilady, waarom moest de stal eigenaar naar jou toe komen?
Je moet dat voor zijn! Kun je niet betalen, gelijk aan je stal baas melden. Zo weet hij/zij waar hij/zij aan toe is en krijg je geen gedoe.

Het is lang geleden
volgesmij had ik zoiezo op betaaldag al wel gezegt van tja ik heb het nu even niet maar het komt er hoe dan ook :)

Daarna nooit meer problemen gehad met stalling betalen en ik sta nu heel goedkoop waar de paarden op de 1ste plek staan heel de dag buiten zomer en winter en alles voor gemest en gevoerd elke dag en binnen en buiten gezet :)

Maarja het kan iedereen wel gebeuren dat ze is een keer een maand niet kunnen betalen
of dat ze zelf ook op bepaald geld wachten....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:31

shilady schreef:
Maarja het kan iedereen wel gebeuren dat ze is een keer een maand niet kunnen betalen
of dat ze zelf ook op bepaald geld wachten....

dat vind ik het wel heel makkelijk gedacht. je moet bij mij toch wel een gruwelijk goede reden hebben als je daar mee aan komt. een pensionhouder is geen bank, moet je eens bij je energie maatschappij doen, of je telefoonprovider, kijken of die ook zo begripvol zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:55

Ja bij mijn telefoon privider sturen ze een aantal weken later gewoon een herinnering en meestal wanneer het betalingstermijn van die herinnering is verstreken heb je dan meestal wel weer je volgende loon of inkomsten erop staan dus die van mij is wel begripvol ja ... en zo heb ik nog wellis een paar dingetjes meegemaakt met providers of maatschappijen als je even belt en zegt van ja ik heb het nu even niet maar die of die datum heb ik het zeker kan je zo meestal wel een deurwaarder ontwijken en krijg je vaak wat uitstelling of begrip... :)

Had laatst een rekening van een of ander lab in belgie die ik met iban moest betalen maar ik kwam er helaas geen wijs uit toen heb ik gebelt van ja ik doe mn best heb in princiepe het geld maar er zijn wat probleempjes kan je in de computer invoeren dat ik ermee bezeg ben en uitstelling geven en dat was allemaal goed en uiteindelijk maar naar de bank zelf gegaan en hun het voor mij laten doen ..

Iedereen kan een financiele tegenslag krijgen dus vind dat helemaal niet zo makkelijk gedacht
als ik hier op bokt lees van ja we kregen even een belasting aanslag van over de 1000 dan denk ik tja je moet het maar hebben liggen en dan kan het ook ineens moeilijk worden voor sommige mensen wat betaal je eerst je belasting aanslag of je paard ..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:24

Er zijn er hier een paar die het goed vinden om op de boxen sloten te hangen..
Echter mag dit niet op last van de brandweer..!!! Het is altijd wel zo makkelijk praten, maar niet uitvoerbaar..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:32

Daarbij is een box op slot doen ook nog dat het paard 24/7 binnen staat en er dus een bende van maakt, veel stro en hooi verbruikt dus extra kosten.
Kun je zo'n dier beter op de wei gooien dag en nacht.
Raar dat mensen dit over de rug van zo'n dier uit gaan vechten, dat dan dierenwelzijn niet meer telt.
Ik snap het dilema wel dat een pensionhouder koste wat kost zijn geld wil.
Zet een slot op een eventuele trailer of andere spullen.
Of zorg dat er een toegangspoort van het erf is en dat zij daar geen sleutel van hebben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:43

shilady schreef:
Ja bij mijn telefoon privider sturen ze een aantal weken later gewoon een herinnering en meestal wanneer het betalingstermijn van die herinnering is verstreken heb je dan meestal wel weer je volgende loon of inkomsten erop staan dus die van mij is wel begripvol ja ... en zo heb ik nog wellis een paar dingetjes meegemaakt met providers of maatschappijen als je even belt en zegt van ja ik heb het nu even niet maar die of die datum heb ik het zeker kan je zo meestal wel een deurwaarder ontwijken en krijg je vaak wat uitstelling of begrip... :)

Had laatst een rekening van een of ander lab in belgie die ik met iban moest betalen maar ik kwam er helaas geen wijs uit toen heb ik gebelt van ja ik doe mn best heb in princiepe het geld maar er zijn wat probleempjes kan je in de computer invoeren dat ik ermee bezeg ben en uitstelling geven en dat was allemaal goed en uiteindelijk maar naar de bank zelf gegaan en hun het voor mij laten doen ..

Iedereen kan een financiele tegenslag krijgen dus vind dat helemaal niet zo makkelijk gedacht
als ik hier op bokt lees van ja we kregen even een belasting aanslag van over de 1000 dan denk ik tja je moet het maar hebben liggen en dan kan het ook ineens moeilijk worden voor sommige mensen wat betaal je eerst je belasting aanslag of je paard ..

dat je hier zoveel ervaring mee hebt betekend volgens mij dat er iets mis is met je uitgaven patroon. ik vind het persoonlijk belachelijk dat je andere opzadelt met je problemen en daar zo makkelijk over praat.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:47

ow want naar marijke,
hoop dat het snel opgelost word en anders wel actie ondernemen en niet te lang wachten er mee