Social Media: hoe kan jouw pensionstalhouder dit gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:52

aerdenhout1 schreef:
MMMMMM... erg onpersoonlijk en het geeft in mijn ogen wel een beetje aan hoe het gaat tussen de pensionklanten en de eigenaar van het bedrijf!
Hier weten mijn pensionklanten hoe het werkt op mijn stal en hoef ik ze echt niet via de PC te vertellen of hun paard wel of niet buiten staat of heeft gestaan.
Dat kunnen ze zelf heel goed inschatten! Bij extreem slecht weer blijven ze binnen, anders weten ze dat ik, al is het maar 2 uurtjes, buiten zet en ze beweging hebben gehad.
dan heeft elke pensionklant mijn mobiele nummer, dus kunnen ze me ten alle tijden even bellen van hoe over wat!

Daar heb je helemaal gelijk in! En zo hoort het ook.
Maar FB/Twitter is wel een leuke aanvulling. Het moet niet zo zijn dat mensen die dit niet hebben informatie gaan missen, dan krijgen ze wellicht het "ik wordt buitengesloten" gevoel.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:57

Ik zou niet zozeer voor persoonlijke info gaan, maar meer voor info omtrent;
Zijn de paarden door omstandigheden vandaag minder lang buiten geweest? Of hebben ze binnen gestaan?
Zijn er dekens afgehaald/opgedaan door bijvoorbeeld een weersomslag?
Uiteraard weet ik wel dat bij extreem slecht weer de paarden binnen staan en ze anders sowieso wel buiten komen.
Ook weet ik dat bij opeens warmer/kouder weer de dekens gewisseld worden.
Maar toch vind ik zulke informatie niet 'onpersoonlijk' overkomen.
Soms twijfel ik wel eens of mijn paard nu zonder of met deken staat, en een kleine check geeft dan zekerheid zonder te hoeven bellen of naar stal te moeten.

Daarnaast is het misschien leuk om wanneer iemand goed gereden heeft op wedstrijd dit te melden met een felicitatie er bij oid.
Maar meer 'persoonlijk' zou ik het niet maken.

Overigens is het inderdaad niet de bedoeling dat mensen zonder fb/twitter buiten de boot gaan vallen.
Zou dan sowieso dezelfde melding op het mededelingenbord op stal willen hebben.

ruitje

Re: Social Media: hoe kan jouw pensionstalhouder dit gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:08

Nouja Aerdenhout, dat is een pittige conclusie! Ze kunnen ons ook altijd bellen en zoals eerder gemeld, gaan we er geen zakelijke mededelingen op doen. Het gaat meer om het feit wat Pion noemt, dat het toch een service is om te weten of je paard langer of korter naar buiten geweest is, zodat je kan besluiten om wat eerder te komen o.i.d. ?

Thanks wel iedereen voor het meedenken, heb al wat dingen zien staan die op facebook nog niet voorbij gekomen waren en kritische vragen ( zoals ikke ) waardeer ik ook!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:11

Nog even ter verduidelijking : het is dus niet om dingen te gaan 'vervangen' ( persoonlijk contact blijft! ) , maar meer als eventuele aanvulling van contact met je klanten :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:13

VSW-->TAO

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:31

Van onze stal is ook een facebookgroep. Zeer handig wanneer bv. hoefsmid of DA komt, kunnen er ineens een aantal paarden gedaan worden. Zelfde met aankondigingen wanneer iemand op reis gaat, of er iemand mee wil wandelen, evenementen etc etc.. En het is goede reclame, want er zijn 50 leden terwijl er maar 7 pensionklanten zijn

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:59

Vind het helemaal niet onpersoonlijk, maar juist met de tijd meegaan ;). Maar ik zou het idd ook luchtig houden. Denk ook aan privacy (afgeschermde facebook) en laat mensen zelf fotoos plaatsen als ze dat willen. Dat je niet ineens rellen krijgt van ''hey ik sta met mijn kop op facebook'' :') Op onze stal-hyves nouja, is inmiddels beetje doodgebloed werden agenda's bijgehouden van les, entingen, hoefsmid. En gewoon krabbels als ''wie wil er zondag mee op buitenrit''. Dat soort dingen :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 09:52

Voor wie wil, wil ik best updaten hoe het er nu aan toe gaat :) .
De pagina is nu zo'n 1,5 week in de lucht en we hebben op dit moment 66 vrienden, waarvan zo'n 55 klanten, 5 oud klanten en 6 mensen die 'vrienden van vrienden' zijn.
Ik post nu een keer in de week een nieuwtje ( nieuwtje van deze week ging over hoe mijn opa vroeger liet weten dat een merrie weer gedekt kon worden ) , en ik post foto's uit de oude doos.

Verder heb ik er twee landfoto's op staan van twee nieuwe paarden die deze maand zijn gekomen, is er een klant die een oproep heeft gedaan voor de tandarts die zij laat komen, heb ik een filmpje gepost van de paarden die naar een ander weiland gingen en is er een klant die twee foto's geplaatst heeft.

Ik merk dat een hoop mensen vooral de weetjes en de foto's erg leuk vinden :) .

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:56

leuk idee hoor. omze stal heeft ook een facebook pagina. Gewoon voor leuke weetjes..om stalruiters succes te wensen als ze wedstrijd hebben, foto's van nieuwe veulens enz enz. Dus gewoon de leuke dingen. Voor andere zaken is er een website en het telefoonnummer van de stalhouder :)