Beenbescherming in de trailer of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:18

Waratje schreef:
Een helm en een autogordel doen ook wat als er wat gebeurt, een lapje stof, ach, laten we het houden op "niet heel veel" ;)
En een paard zou in principe niet veel reden moeten hebben om bij het laden of lossen te schrikken. Daar ben je als eigenaar toch voor om je paard te leren niet voor alles op de loop te gaan? Als jij erbij bent, dan is er toch gewoon niets om van te schrikken? Dat kun je je paard ook leren. Persoonlijk vind ik dat zinvoller dan ze leren om niet spastisch te doen over lapjes stof om de benen. :j

:? Ik vraag me echt af wat dit in godsnaam met transportbeschermers te maken heeft.
Heb je misschien behoefte om even te melden hoe goed je met je paarden bent. Nou bij deze dan hoor, geweldig :')

Kunnen we nu misschien weer gewoon ontopic gaan......

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:48

ik gebruik nooit beenbeschermers, behalve tijdens transport. mijn paard is een keer van de klep gevallen en had daardoor een flink gat in de kootholte waar het bloed uitspoot. sindsdien gebruik ik altijd beschermers tijdens transport.

ik heb zelf speciale beschermers, deze vind ik een stuk degelijker en beter zitten dan de normale transportbeschermers.
Afbeelding

maar als je maar een enkel keertje weggaat zou ik gewoon peesbeschermers en springschoenen omdoen, of iets anders wat je gewoon al hebt liggen?

Angeline1990

Re: Beenbescherming in de trailer of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:48

Die van mij krijgt altijd naar wedstrijden transportbeschermers om. Als ik naar les ga krijgt hij peesbeschermsers voor en achter om. Die van mij staat altijd in de beschermers op de trailer.

msdh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:49

Hangt een beetje van het karakter van het paard af! Ik heb bijvoorbeeld een erg 'heet' paard die meer toestand van de transportbeschermers maakt dan wanneer ik alleen peesbeschermers omheb. Heb wel altijd springschoenen om.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:56

Gebruik zelf voor springschoenen en peesbeschermers, achter bandages of 3-in-1 Vind transportbeschermers niet zoveel voorstellen eerlijk gezegd, misschien helpt het om een schaafwondje de voorkomen maar heb er niet zoveel vertrouwen in dat ze ook maar iets meer dan dat echt beschermen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:34

msdh88 schreef:
Hangt een beetje van het karakter van het paard af! Ik heb bijvoorbeeld een erg 'heet' paard die meer toestand van de transportbeschermers maakt dan wanneer ik alleen peesbeschermers omheb. Heb wel altijd springschoenen om.

Het zal je paard niet zoveel helpen als jij peesbeschermers om hebt _O-

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:37

Ik doe altijd transsportbeschermers aan, de mijne trapt de schaal van de peesbeschermer naar de filistijnen

Xannee100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:48

Ik zou hem voor de zeker altijd maar gewoon transportbeschermers omdoen, hoe stil die ook staat je weet het nooit. Peesbeschermers kan wel maar transportbeschermers zijn er toch echt meer voor gemaakt ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:22

Hier vroeger altijd transport beschermers maar vind ze veel rustiger zonder.
Peesbeschermers met springschoen en achter bandages met springschoen werkt ook erg goed.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:11

Ik gebruik nog steeds mijn bijna 15 jaar oude katoenen beschermers. Ben ook niet zo gek van die nylonnen-zweet-dingen.
En ja, een paard kan zn benen wel degelijk lelijk openhalen met het langs de klep op stappen/springen. En het blijft een dier, dus 100% zekerheid dat ze iets niet of wel doen heb je nooit, hoe goed opgevoed ze ook zijn!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:19

Ik heb ook altijd transportbeschermers bij mijn merrie omgedaan.
Bij het inladen deed ze soms lastig en kon ze naast de klep stappen, alleen daarom vond ik het al fijn dat ze wat om had.
En ik heb het al wel een paar keer fout zien gaan met paarden die zich open hebben gehaald, toen ze naast de klep hadden gestapt..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:19

Bij mij gaat er hetzelfde omheen als waar ik mee rij en dat zijn springschoenen en 4 BR pro max beschermers of om de voorbenen peeskappen en springschoenen en achter extra lange peesbeschermers met 3 klittebanden.

Ik kies bewust voor die lange achterbeen beschermers omdat die kleintjes geen reet beschermen, die grote alleen maar ongelukken veroorzaken omdat ze slap en pasvorm-loos zijn en deze gewoon perfect aansluiten aan het been, het paard er geen last van heeft en je toch een groot gedeelte onderbeen beschermt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:20

Ik zou - als je pony dat niet gewend is - geen transportbeschermers gebruiken. Ook daar heb ik ik wel eens ongelukken mee zien gebeuren. Zou gewoon lekker bandageren met lappen eronder. Die kun je dan wat laten uitsteken om de kogels en hoef ook te beschermen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:23

ik gebruik lage transport beschermers.dit word door de meeste paarden wel geaccepteerd,hoge transsport beschermers kunnen veel paarden van gaan flippen als ze het niet gewend zijn.ook heb ik al eens geladen zonder bescherming.

lage transportbeschermers koop je op MP voor 10-15,-

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:27

ik zou wel transportbeschermers om doen , mijn paard heeft een ongeluk gehad en had een wond tot op het bot en dit hoef ik niet nog een keer mee te maken . ik zie het probleem er niet van in om beschermers om te doen ;)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:29

Ik heb inderdaad ook van die lage, die schuif je dan goed over de kogel en de kroonrand.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:33

Deed 't eerder met m'n shetmerrie wel altijd, want die vind het geweldig om achteruit te reizen en dus gaat ze zich in allerlei bochten wringen om om te draaien. Ik had nooit transportbeschermers, maar wel gewoon normale 'harde' peesbeschermers. Dit ging dan om ritjes van niet meer dan een uurtje.

M'n Welsh merrie deed ik eerder niet, wegens geen passende bescherming. Maar ook zij kan best druk op de trailer zijn. Niet dat ze de boel afbreekt, maar toch, 'voor het geval dat'. Tijdens 't werk (ik men met haar) heeft ze ze alleen om als ik wedstrijd (marathon) rijdt of ik doe marathontraining. Dit vanwege de zeer scherpe, korte wendingen op snelheid en vanwege de hindernissen van vaak hard materiaal.

Ik heb nu 3 in 1 beschermers:
Afbeelding

En ik ga ook a.s. weekend weg. 40 min. rijden ongeveer. Dan zou ik toch ook die 3 in 1 beschermers kunnen gebruiken, toch??

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:38

3 in 1 beschermers kan ook prima alleen is de kroonrand dan niet beschermd.
JoyCiej007 schreef:
Deed 't eerder met m'n shetmerrie wel altijd, want die vind het geweldig om achteruit te reizen en dus gaat ze zich in allerlei bochten wringen om om te draaien. Ik had nooit transportbeschermers, maar wel gewoon normale 'harde' peesbeschermers. Dit ging dan om ritjes van niet meer dan een uurtje.

M'n Welsh merrie deed ik eerder niet, wegens geen passende bescherming. Maar ook zij kan best druk op de trailer zijn. Niet dat ze de boel afbreekt, maar toch, 'voor het geval dat'. Tijdens 't werk (ik men met haar) heeft ze ze alleen om als ik wedstrijd (marathon) rijdt of ik doe marathontraining. Dit vanwege de zeer scherpe, korte wendingen op snelheid en vanwege de hindernissen van vaak hard materiaal.

Ik heb nu 3 in 1 beschermers:
[ Afbeelding ]

En ik ga ook a.s. weekend weg. 40 min. rijden ongeveer. Dan zou ik toch ook die 3 in 1 beschermers kunnen gebruiken, toch??

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:42

Zolang ze niet minstens 1/per week weggaan doe ik ze altijd om, gewoon lage tot aan de voorknie en onder de sprong. Als ze met een vreemde trailer/camion mee gaan of voor een lange afstand ook zeker! Andere momenten hangt het een beetje af van het moment. Ze doen ook niet moeilijk met laden, dat scheelt!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:46

Ik doe een studie in antwerpen en in het schooljaar staat paardlief dus hier. Over 2 weken gaat zij echter voor 3,5 maand weer mee terug naar Nederland en staat zij +- 3 uur lang op de trailer. Ze heeft vaker reizen afgelegd in bandages en dat gaat probleemloos, dus voor de bescherming die het dan bied, krijgt zij gewoon onderlappen+bandages om.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:46

JoyCiej007 schreef:

ja kan prima :j zie maar mijn post hierboven. ik gebruik ze ook, maar bij die van mij zit er nog een springschoen aan vast.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:52

Dank mensen, dat dacht ik al.
Ach, dat de kroonrand dan niet is beschermd, tsja. Hakken etc. ook niet, maar helemaal voorkomen kun je wondjes/blessures toch niet. Maar vind het wel een prettig idee dat benen en pezen etc. dan wel wat meer beschermd zijn.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:00

Terwijl ik uit ervaring weet dat de kroonrand het snelst beschadigd wordt met bijv. langs de klep stappen! Dat steekt net ff zo'n fijn stukje uit. Maar ja inderdaad, je kunt het toch nooit helemaal voorkomen en ik vind het inderdaad ook gewoon een fijn idee dat er iets extra's omheen zit :D

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:07

Patron krijgt geen transportbeschermers meer om, want hij flipt helemaal in de trailer met die dingen om!! Dus juist ik ik ze om doe, trapt hij ze af en bezeerd hij zichzelf.
Het is dus veiliger voor mijn paard om geen transportbeschermers om te doen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:22

Die van mij krijgt niks om op de trailer. Stapt er braaf op en onderweg staat die ook rustig :).