B+ rijbewijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: B+ rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:57

Daar kunnen wij geen antwoord op geven. Wat het gewicht + laadvermogen van de auto? En wat is het laadvermogen van de trailer?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:01

Als je alleen B-rijbewijs hebt mag je met die auto een trailer trekken die maximaal 1249 kg mag wegen. Als de trailer die je wil huren voor 1300 kg op papier staat zul je een andere trekauto moeten regelen, of een chauffeur met E-rijbewijs.

ParMiss

Re: B+ rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:50

Oke bedankt .
Hoop dat dat soort trailers er dan ook zijn anders moet er weer een andere auto komen we hebben net een week een andere auto aangeschaft.
Of ik moet iemand vinden hier in de buurt waar ik wat mee kan regelen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:14

Hier een voorbeeldje zoals het wel mag:

Volvo V70: mag trekken=1600 kg / TMM is 2020
Trailer: laadvermogen + eigen gewicht = 1300

=3320kg
Zowel in nieuwe als oude situatie mag je met deze combinatie met B rijden. Wat ik dus ook doe, en wat geheid veiliger is dan half bejaard Nederland die 1 x per jaar de caravan achter de auto haken. Die kregen E er nog gewoon bij!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:49

Carola10 schreef:
Oke bedankt .
Hoop dat dat soort trailers er dan ook zijn anders moet er weer een andere auto komen we hebben net een week een andere auto aangeschaft.

Je kunt natuurlijk ook gewoon je E-rijbewijs halen, ben je van alle gezeik af.......

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:30

ikke schreef:
Carola10 schreef:
Oke bedankt .

Je kunt natuurlijk ook gewoon je E-rijbewijs halen, ben je van alle gezeik af.......

Tja ben afhankelijk van mijn vriend he , heb zelf brommobiel en daar mag het al helemaal niet achter :P