Op vakantie en iemand in huis voor de paarden - vergoeding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xannee100

Re: Op vakantie en iemand in huis voor de paarden - vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:49

Ik zou ze gewoon erg bedanken, bloemetje geven en een leuk cadeau! Even gezellig praten en haar niet direct het huis uitdonderen haha ;).

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:54

Ik heb op verschillende huizen gepast, sommige intern en sommige op en neer rijden. Ik heb dit altijd ervaren als vakanties en van mij uit was het ook een vriendendienst. Ik heb er nooit wat voor gevraagd, de mensen in kwestie verzonnen meestal zelf wat (etentje, bloemetje, gevulde koelkast wanneer ik in huis zat, etc etc.). Eenmaal werd een van de paarden kreupel en heb ik veel werk gehad met weken, stappen, dierenarts en hoefsmid opvangen en daarvoor ook vrij moeten vragen van mijn werk. Het paard had een hoefzweer. Ik heb toen een deken voor mijn eigen paard uit mogen zoeken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:15

Maeve schreef:
Zo heb ik ook eens op 3 hyperactieve honden en zo'n 15 paardjes gepast met een vriendin van me, volgens mij een week. Resultaat: een huis te smérig om in te zijn, onopgevoede honden, losgebroken paarden door ondeugdelijke omheining, lege keuken (oja, afgezien van de etensresten van afgelopen maand) en een afgekauwde schoen en -tas door die leuke hondjes. Mensen kwamen zonder het te melden een dag eerder thuis toen ik weg was waardoor halsoverkop mijn ouders op konden draven om mijn spullen op te halen. Een bedankje kon er niet af, laat staan een vergoeding, niet eens een sórry voor die afgekauwde spullen, alleen maar een mail terug van ''kom maar op, je staat niet in je recht'' en dat ze het maar een rare gang van zaken van ons vonden en dat ze in het vervolg wel op pasten wie ze in hun huis lieten.

Nee, dat was voor mij eens en nooit weer.

het is altijd handig om van te voren eens een 'kijkje' te komen nemen.
wat de bedoeling is, en wat voor vergoeding er tegenover staat ?
misschien wel een beetje dom van je om dit niet eerst goed te bespreken etc.
maar dat is gewoon een les voor de volgende.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:16

20 euro per dag.
Dank onze lieve heer op mijn blote knietjes met een oppas zoals ik heb :+:

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:28

Ben ook met regelmaat een House , horse , dog ,and cat oppas bij een vriendin in huis .
Mijn paardje staat daar gestald ....
Ik vind iets "leuks" krijgen altijd spannend ...heb wel eens iets van Rituals gekregen , regelmatig Pandorra bedels .
De laatste keer was het een lekker fles whisky voor twee weekenden . :D

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:02

Inmiddels zijn we weer terug van onze vakantie (10 dagen mallorca) en hebben onze pony's en huis met een heel gerust hart achter kunnen laten.

Ondanks onze ontsnapte shet (die de grasjes in de voortuin er blijkbaar goed uit vond zien :') ) is alles hartstikke goed gegaan en zijn we erg blij met deze oppas. Pony's zijn super verzorgd en er stond zelfs een taart klaar bij thuiskomst. _/-\o_

We hebben haar een leuk bedankje meegenomen vanuit vakantie en ze heeft 's avonds bij ons meegegeten. Sowieso kan zij onze e-pony altijd meenemen als ze ooit eens zin heeft in een bosritje (maar dat mocht ze altijd al).

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:14

bello2005 schreef:
Maeve schreef:
Zo heb ik ook eens op 3 hyperactieve honden en zo'n 15 paardjes gepast met een vriendin van me, volgens mij een week. Resultaat: een huis te smérig om in te zijn, onopgevoede honden, losgebroken paarden door ondeugdelijke omheining, lege keuken (oja, afgezien van de etensresten van afgelopen maand) en een afgekauwde schoen en -tas door die leuke hondjes. Mensen kwamen zonder het te melden een dag eerder thuis toen ik weg was waardoor halsoverkop mijn ouders op konden draven om mijn spullen op te halen. Een bedankje kon er niet af, laat staan een vergoeding, niet eens een sórry voor die afgekauwde spullen, alleen maar een mail terug van ''kom maar op, je staat niet in je recht'' en dat ze het maar een rare gang van zaken van ons vonden en dat ze in het vervolg wel op pasten wie ze in hun huis lieten.

Nee, dat was voor mij eens en nooit weer.

het is altijd handig om van te voren eens een 'kijkje' te komen nemen.
wat de bedoeling is, en wat voor vergoeding er tegenover staat ?
misschien wel een beetje dom van je om dit niet eerst goed te bespreken etc.
maar dat is gewoon een les voor de volgende.

Tsjah, dat hebben we ook gedaan, 2 keer zelfs, beide keren met een ouder erbij. Maar kwam allemaal vrij normaal over. Maarja, sommige dingen kun je nou eenmaal niet voorzien. Vergoeding hadden we inderdaad kunnen bespreken, maarja, niet eens 'bedankt' en een sneer na? Vond het belachelijk. Maarja, vanaf nu alleen nog bij familie, dat bevalt altijd prima.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:12

Vervelend Maeve! Dat was eens maar nooit weer waarschijnlijk!

Toen ik in Groningen studeerde het ik samen met een stalgenoot op het huis van stalgenoot 3 ( :D ) gepast, die had welgeteld één kat haha, dus een grote zorg was het niet, maar wel heerlijk om als student een heel huis te hebben in de zomer. In dit huis is zelfs 2 keer de schoonmaakster geweest toen wij er waren, super luxe dus! We hebben het huis netjes achtergelaten met een bos bloemen en een "welkom thuis" kaart, vonden ze erg leuk.
Na afloop hebben ze ons heel gezellig mee uit eten genomen. Was geslaagd voor ons allemaal!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:07

Ik heb jaren opgepast in een huis van een vage kennis. Ging daar week van tevoren even langs om e.e.a te bespreken en zij zorgden dat er geld in huis was voor boodschappen (100 euro per week). Daarnaast kreeg ik 10 euro per dag voor 2 katten die bijna altijd buiten waren. Echt heel veel plezier aan gehad! En bij ons is het altijd goed gegaan gelukkig!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:14

Ik pas altijd op het huis van vrienden waar mijn paard gestald staat, als zij op vakantie zijn. Als ze een paar dagen weg zijn krijg ik niks, als ze echt een week of 2 weg zijn meestal gewoon wat ruim boodschappengeld (+/-150), dan kan je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Ik pas dan op 4 paarden, 3 honden, kat 4 konijnen. Vind ik ruim zat, heb een heel huis ter beschikking midden in de natuur, waar ik feesten en alles mag houden als ik dat zou willen, auto die ik mag gebruiken, ideaal :D

Ander boerderij waar ik wel eens op pas, krijg ik iets minder. Pas daar op zo'n 10 paarden, 2 koeien, 30 schapen, allerlei vogels/kippen, honden. Ook daar auto, kan mijn paard meenemen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:15

Ik zit op het moment in een oppashuis, bevalt me prima. :D

Heb net de baasjes uitgezwaaid en eerst boodschappen gedaan met ze, heb niks te klagen dit weekend en allerlei lekkers op hun kosten mogen uitzoeken. Echt heel fijn. :j
Heb dan de eer om op een prachtige Duitse herder en zijn 3 poezelige metgezellen te passen, goh, wat een straf. :D :D

(zoals je ziet: Ik vind het heerlijk! :j
Fijn huisje, lieve dieren en ik ga straks heeerlijk in bad. Ik ben zelf ook een weekendje weg. :') )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:27

@Roosch: hahaha, dat is leuk :D .

Hier zal dit volgend jaar aan de orde zijn, dan zijn we wel weer eens aan een fijne vakantie toe.
Ik hoop dan dat een oud-stalgenootje komt met haar vriend, zij vinden het leuk het paard eens lekker aan huis te hebben en te kijken hoe het buitenleven zo is.
De paarden staan buiten en geven geen extra werk in de zomermaanden, wel elke dag eitjes rapen en 's avonds even het kippenhok sluiten en het konijn verzorgen en als het kan, zou het fijn zijn als de hond zou kunnen blijven en die iig 2 keer per dag uitgelaten wordt. Lijkt me fijn als je weet dat alles goed verzorgt wordt en de oppassers ook nog een fijne tijd in je huis gaan hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 02:42

Lijkt me een geweldige tijdsbesteding, om op iemands zijn stal te passen :D Ik zit momenteel in Amerika en ik had ook de volledige verantwoordelijkheid een aantal weken over een gehele stal met toen 14 paarden op stal ofzo? en 7 katten :P . lijkt me leuk om dat ook in NL voort te zetten :P een vergoeding zou niet noodzakelijk zijn, maar wel dat er genoeg eten is voor die dagen :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:49

Even een zelfde vraag: wat is een redelijke vergoeding voor iemand die aan huis komt voeren en de stal/terrein beetje netjes houdt, ZONDER inwoning? (3 paarden). Longeren mag wel, iig even 1 paard loszetten (andere 2 lopen nu al gewoon los), rijden kan ik helaas niet bieden.
Ik heb kans op wederom vroeggeboorte en vriend is gewoon nog thuis met de kinderen, dus in geval van ziekenhuisopname zou ik het fijn vinden als iemand mee zou willen helpen met de dieren, dat ik weet dat ze er goed bijstaan.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:45

Misschien een uurloon en reiskosten rekenen?

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 15:49

Ik geloof dat er hier in de buurt voor zo'n dienst tussen de 15 en 25 euro gevraagd wordt. (incl. reiskosten).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:22

Da's een kleine 800 per maand, dan zet ik ze wel ergens op pension voor die tijd :=

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:24

Geen goede vrienden in de buurt Urielle?
Als t om mijn vriendin ging deed ik dat gewoon even, zonder er geld voor te hoeven hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:36

Ik had eigenlijk mijn buurvrouw willen vragen om een oogje in het zeil te houden (op zich kan mijn vriend het gewoon doen, maar die is er soms gewoon veel te makkelijk in naar mijn zin, dan is het wel fijn dat er toch iemand komt kijken en er een plak stro of een kruiwagen hooi bijkiept en even zegt dat ie dat dus WEL moet doen en hem onder zijn kont schopt om op tijd te bestellen enzo) maar helaas is haar eigen paard in revalidatie en ivm verbouwen wonen ze er nog niet,dus dan moet ze echt speciaal voor mijn paarden komen.
Helaas verder ook geen paardenkennissen meer echt in de nabije omgeving wonen, dus dat wordt een advertentie ophangen of hopen dat het goedkomt. Da's dan weer het nadeel van paarden thuis, op pension had ik altijd wel iemand die voor me wilde controleren of alles goed liep.