ik snap iets niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:53

Het belang van de handelaar om het paard terug te nemen is duidelijk. Dan is die persoon van het "gezeur" af en is het afgesloten. Niets meer dan dat.
Ik heb gedeeltes gelezen van je vorige topics daaruit maak ik op dat het zo vanaf maart aan de gang is. Wij weten natuurlijk verder niet wat er precies speelt althans mij is het niet echt duidelijk geworden wat nu zo zeer het probleem is van het paard. Feit is dat je het paard wil houden en ik weet niet wat je van de handelaar verwacht maar het vrij normaal dat die persoon op een gegeven moment er ook klaar mee is ondanks dat je misschien in je recht staat. Als je duidelijkheid wil moet je stoppen met het persoonlijk contact en een advocaat in de arm nemen en die de zaken laten regelen en via die persoon alle communicatie laten verlopen. Zo staat alles vast en met persoonlijke gedoe bereik je niets nouja behalve dat ze je gaan negeren.
Ik snap ook niet waarom je zelf telkens toch contact op blijft nemen het is duidelijk dat dat niet gewenst is en daar had je al eerder op in moeten spelen en het gewoon laten voor wat het is en het door iemand anders laten doen en zelf niet blijven sms'en, bellen en mailen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 09-05-12 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:56

heb al aangifte gedaan maar ja justitie is zo traag, zaak staat nog steeds in behandeling.
advocaat is er ook al, civiele procedure gaat ook lang duren en dat weet de handelaar ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-12 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:57

Anoniem schreef:
heb al aangifte gedaan maar ja justitie is zo traag, zaak staat nog steeds in behandeling.

Als ze al bezig zijn waarom blijf je dan zelf steeds dat contact zoeken het is al duidelijk dat ze dat niet wil laat het dan door mensen doen die weten hoe je dat aanpakt en leg het zelf naast je neer en laat andere het opknappen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:57

Als jij het paard hebt laten keuren bij aankoop en daar kwam niks uit, dan heb je nu geen poot om op te staan. Kwam er wel wat uit, dan heb je ook geen poot om op te staan want dan wist jij van de gebreken en bent daarmee akkoord gegaan.

Dus inderdaad, de handelaar is gewoon netjes als hij aangeeft dat je hem OF terug kunt brengen OF gewoon niet moet zeuren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:59

Ik heb eens gezocht maar vind in andere topics alleen andere verwijzingen van de ts naar wéér andere topics, zonder dat er ergens staat waar dit gezemel nou eigenlijk om draait.

Alja

Re: ik snap iets niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:05

nou ik ken het hele verhaal wel en vind het echt gods geklaagd van die mevrouw :(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:12

Kuggur schreef:
Ik heb eens gezocht maar vind in andere topics alleen andere verwijzingen van de ts naar wéér andere topics, zonder dat er ergens staat waar dit gezemel nou eigenlijk om draait.

nou ik dus ook, kan er geen touw aan vast knopen?

het verhaal is me echt niet duidelijk.
dus kan geen mening geven.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:13

Ik begin ook nieuwsgierig te worden, wat het paard nou eigenlijk mankeert

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:23

Ja ik weet het niet. Je had zelf een dierenarts moeten kiezen en het paard moeten laten keuren en daarbij aanwezig moeten zijn. Nooit de eigen veearts van de verkoper laten keuren.

Ik vind dat je ook wat eigen verantwoordelijkheid hierin hebt. En dan kan je het wel gooien op je autisme maar dat is niet helemaal fair.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:33

Maar dat er vanalles met jou aan de hand is/was (burnout, autisme) is natuurlijk niet het 'probleem' van de verkoper. Niet erg netjes om daar gebruik van te maken, maar hij verkoopt een paard. Het is geen hulpverlener ofzo.

Wat kan je aantonen dat de verkoper achtergehouden heeft, even los van alle emotie die je erbij hebt. Dan heb je een poot om op te staan, anders niet.

Voor de rest vind ik je verhaal nogal warrig en moeilijk te lezen (lange zinnen, verwijzen naar informatie in andere topics), dus ik kan er niet echt iets specifieks uithalen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:39

Mijn tip nog steeds leg het naast je neer, maak je er niet druk over en laat alles over aan de mensen die ervoor zijn!
Je kan jezelf er druk om blijven maken maar daar word jij niet beter van en je paard ook niet. Zo te lezen heb je alles gedaan wat je kon en nu is het tijd dat andere dat van je over pakken en er een zaak van maken neem geen contact meer op met de verkoper. Als je nog ergens achter komt met het paard vertel het je advocaat en laat die kan het officieel aan haar mede delen. Geniet van je paard en je leven en leg dit gewoon even naast je neer. Je kan je er druk om blijven maken maar daarmee kom je geen stap verder je maakt het alleen maar moeilijker en vooral moeilijker voor jezelf.
Wat ik al zei snap ik nog steeds niet waarom je de verkoper wil spreken daar valt niet mee te praten zeg je dus waarom zou je het nog proberen alleen om jezelf nog moeilijker te maken en steeds een deur in je gezicht te krijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:54

Als je wil dat we in dit topic puur antwoord geven op je vraag:

Citaat:
Wat is het belang voor de handelaar om dit paard terug te hebben ?

dan kan ik maar één simpel antwoord verzinnen en dat is dat de handelaar van het gezeur af wil zijn.

Je zegt zelf dat je geen gezeur meer wilt in allerlei topics die mogelijk gesloten worden.
Maar dan moet je ook een duidelijk verhaal kunnen neerzetten. Je hebt nu een toelichting gegeven en ik probeer om er een duidelijk verhaal van te máken maar dit vind ik lastig.

Jouw vraag is nu dus wat het belang van de handelaar is.
Maar wat is jouw belang in dit verhaal? Wat verwacht je nu van de handelaar? Je geeft aan dat je wilt dat ze gestraft wordt, je hebt immers aangifte gedaan en daarmee geef je bij de politie aan dat je wilt dat iemand voor zijn/haar actie zal boeten.
Maar kan je concreet aangeven wat je zou willen?

Als ik je een tip zou mogen geven: zolang justitie ermee bezig is zou ik het laten rusten, hoe moeilijk dat ook is. Ik begrijp dat je de zaak zo snel mogelijk opgelost wil hebben maar dit heeft tijd nodig. Als justitie aangeeft dat de zaak nog wordt behandeld dan moet je hen hierin kunnen vertrouwen.
Hebben ze aangegeven hoe lang het ongeveer gaat duren? Anders zou ik over een tijdje nog eens informeren hoe het ervoor staat. Maar ga vooral geen eigen rechter spelen omdat het je te lang gaat duren. Als je aangifte doet, vraag je simpelweg hulp van hogere hand, van mensen die ervoor gestudeerd zijn om dit soort zaken te behandelen. Dan moet je justitie ook de ruimte geven om onderzoek te doen.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:16

persoonlijk zou ik er helemaal geen werk van maken.
ze handelaar heeft gehandels zoals het moet, namelijk het paard terug nemen.
als jij dit niet wil dan is dat toch echt jou probleem.
als ik een paard verkoop en het is niet naar wens van de kopen kunnen ze het paard ook terug brengen.
ze krijgen hun geld terug en het boekje is dan daarbij gesloten. willen ze het paard niet terug brengen is dat ook prima maar dan wil ik er ook verder geen gezeur meer van hebben. ik ga dan ook niet de gemaakte kosten vergoeden. dat is in mijn ogen het risico van de koper.
hiermee keur ik het niet goed hoor dat een niet goed paard voor goed verkocht word.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:40

Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt, puur omdat ik niet dezelfde ervaring heb. Maar ik denk wel dat ik je gevoel begrijp. Je houdt van je paard en zal hem hoe dan ook niet meer wegdoen. Ik zou dan ook niet graag in je schoenen willen staan, maar dat betekent niet dat ik je geen raad mag geven. Bovenstaande opmerkingen heb ik niet geplaatst om commentaar te geven of je negatief te benaderen, maar het zou je kunnen helpen om er wat rationeler naar te kijken.

Wat ik uit je antwoord begrijp is dat je aangifte hebt gedaan omdat de handelaar moet boeten voor haar acties naar andere kopers toe. Maar ik zou me daar niet zo druk om maken. Tot op zekere hoogte kan je proberen om te voorkomen dat de handelaar nog eens de kans krijgt om eenzelfde soort actie te plegen, maar er is wel een grens. Jij bent er nu heel erg mee bezig, het zit jou nu dwars. Maar je moet niet proberen om andermans zaken op te lossen. Het kost jezelf heel veel energie die je momenteel veel beter in je paardje kan stoppen.
Ik ben wel heel benieuwd hoe de zaak gaat aflopen. Wil je ons/mij hiervan op de hoogte houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:52

Jolien87 schreef:
Wil je ons/mij hiervan op de hoogte houden?

Dank je wel Jolien heb je een pb gestuurd

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:25

Maar in eerste instantie kon je het paard toch gewoon terug brengen, en dan of een ander paard of je geld terug. Maar dat wilde je zelf toen niet.
Daarna komen er meer klachten? naar boven...
Tja en na een bepaalde termijn is de verkoper niet meer verplicht het paard terug te nemen, weet alleen niet wat die termijn is.

Tja en toch is het ook deels aan je eigen te wijten helaas. Tuurlijk heeft hij/zij misschien fouten gemaakt maar jij ook.
Ik krijg nu eigenlijk een beetje het idee dat je er nu een hetze tegen hem/haar aan het maken bent. Je opend overal talloze topics erover, maar geen van alle zijn echt duidelijk.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:30

Meid, ik heb je al eerder gesproken over de gang van zaken etc..het heeft geen nut dit soort dingen te vragen hier..ik snap je noodsituatie en er start nu een juridische procedure. Tijdens die procedure wordt altijd geadviseerd geen contact met elkaar te hebben..dus doe dit dan ook niet i smijn advies.
Die gruwel weet wat ze je verkocht heeft en zal elk contact negeren, zolang het niet een terugkomst betekend van je paardje.
Laat het gaan, vermijd contact..ze leest hier toch wel mee en wordt zo op de hoogte gehouden..laat het recht de rest doen..dit keert zich straks nog tegen je en dat is niet de bedoeling lijkt me..
Je bent de boel nu aan het triggeren en dat is niet in je voordeel..hoe verrot moeilijk ook..

Ps, als mensen op haar naam zoeken, komen ze al bij jou en alle negatieve ervaringen uit..ook van anderen mensen..als zij verder zoeken op je naam, komen ze weer in dit topic uit..dus continue waarschuwen voor die heks heeft geen nut..

Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:33

Ik heb het antwoord wat ik wilde. Ik ben misschien stom geweest, maar handelaar heeft strafbare feiten gemaakt. Het enige waarom ik in herhaling gevallen ben voor wat betreft wat er gebeurd is, kwam doordat men mij vragen begon te stellen. Ik ben geen hetze aan het maken, justitie zal deze zaak oplossen, daar vertrouw ik op. Ik had een vraag omdat ik het echt niet begreep. Zal dit soort vragen hier niet meer stellen, daar ik ondervonden heb dat er mensen in mijn omgeving zijn die mij hetzelfde antwoord konden geven zonder de bijkomende veroordeling die hier gegeven wordt. Rest mij te zeggen, hoop dat het jullie nooit overkomt,
Zoals ik al eerder in een bericht heb aangegeven, mag hier een slotje op, daar ik het antwoord op mijn vraag heb.

Amy77 je hebt gelijk dank je wel

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:38

..over een poos..een paar maanden wellicht..dan open je een ontzettend fijn topic..want jij bent niet de enige geweest die dit enorm verdrietige is overkomen..
Ik pb je later op de dag nog wel even met wat tips ;)
Sterkte

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:00

Anoniem schreef:
Zoals ik al eerder in een bericht heb aangegeven, mag hier een slotje op, daar ik het antwoord op mijn vraag heb.

Misschien een overbodige vraag, maar heb je dit ook geTEMt? Of ga je ervan uit dat de Mod dit leest in je topic? Anders moet je dit nog eventjes doen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:20

oeps nee niet getemd, ging er inderdaad van uit dat de mod dit leest. Ga het nu doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:20

hier kan een slotje op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:21

en getemd dank je wel

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:22

Okido;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:14

Als jij het paard terugverkoopt aan de handelaar dan komt zij waarschijnlijk onder de strafzaak uit omdat ze aan haar plicht als handelaar heeft voldaan, daarom wil ze dat paard terug.