filmpje ruiter die met springen huizenhoog uit zadel komt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:08

volgens mij heeft deze man een prothese bij zijn linkerbeen. Je ziet op de 1ste en 3de sprong heel erg goed hoe dit been eigenlijk helemaal tot achter het zadel zwaait door de beweging van het paard. De man heeft dus geen kracht om netjes te staan in de beugels of zich weer netjes terug te laten plaatsen. Of het eerlijk en diervriendelijk is, daar heb ik het niet over, maar ik vind het van zowel paard als ruiter knap zat dat ze het alsnog doen. Moet je anders al gehandicapte ruiter maar altijd dressuur gaan rijden? Aangezien er verder geen para-springen bekend is, voor zover ik weet..

Paintlinger

Re: filmpje ruiter die met springen huizenhoog uit zadel komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:10

Na 2 hindernissen verwachtte ik een voice over "New Balls Please" :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:11

Ik zit te huilen van het lachen.. :') :')
wat een stunt..maar dat paard heb ik melij mee..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:12

Ik vind dat hij best zou mogen geschorst worden en het paard verdient een gouden medaille dat ie dat allemaal pikt.
Gouden jul noemen ze dat :j
arm beestje

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:12

Alles wat ik denk is au :') die heeft geen ballen meer over joh.. :+

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:13

LuffB schreef:
volgens mij heeft deze man een prothese bij zijn linkerbeen. Je ziet op de 1ste en 3de sprong heel erg goed hoe dit been eigenlijk helemaal tot achter het zadel zwaait door de beweging van het paard. De man heeft dus geen kracht om netjes te staan in de beugels of zich weer netjes terug te laten plaatsen. Of het eerlijk en diervriendelijk is, daar heb ik het niet over, maar ik vind het van zowel paard als ruiter knap zat dat ze het alsnog doen. Moet je anders al gehandicapte ruiter maar altijd dressuur gaan rijden? Aangezien er verder geen para-springen bekend is, voor zover ik weet..

weet niet of er andere manieren bestaan maar als ruiter is dit toch ook niet prettig, of hij moet al een hele lading watten in zn kruis hebben verstopt... Maar als je jezelf terug ziet moet je toch wel gaan nadenken of er geen andere oplossing is..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:14

Ik ben wel beniuwd... Krijg t filmpje niet geopend op mijn ipad, iemand enig idee wat ik in kan typen op youtube zodat ik dit filmpje krijg?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:17

hij heeft wel flexibele prothesen/ een flexibele prothese dan, beide knieën kunnen flink buigen op de sprong. maar hij verliest af en toe zijn beugels en die krijgt hij weer in, bij beide benen. Ik heb weinig verstand van prothesen maar dan heb je wel echt high tech spul, als je zulke bewegingen kan maken met je been/enkel? Misschien heeft hij een boel geld, en dus ook genoeg geld om zo'n braaf paard te kopen en te laten scholen?

ik vind het in ieder geval niks, het is heel knap dat deze man dit probeert maar ik zou toch ook aan het welzijn van het paard denken, en dan maar bij het basisniveau blijven..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:24

Nee die man heeft geen prothese!!! Het is een polo-ruiter, en geen springruiter, hij moest na het verliezen van een weddenschap een parcours springen, waar hij totaal geen ervaring in heeft (zoals je ziet)..

Dat van die prothese is een broodje aap verhaal, hoe kan hij ook anders in godsnaam steeds weer zn prothese in de beugel leggen ?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:29

kijk zoiets dacht ik al, die heeft wel heel erg veel fijne controle over z'n enkels anders! zat ik toch nog in de buurt :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:42

Als dat een polo ruiter is dan is ie voorlopig uitgepoloot :D hahahahaha
Verklaard wel zijn fantastische coördinatie na een pijnlijke landing hahahaha dat ernaast hangen en vervolgens weer rechtop komen is ie natuurlijk gewend. :P

Maar weddenschap of niet,daarvoor leende ik mijn paardje niet voor uit.(hoe hilarisch het ook uitziet :') hihi)

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:49

Stravero schreef:
Ik ben wel beniuwd... Krijg t filmpje niet geopend op mijn ipad, iemand enig idee wat ik in kan typen op youtube zodat ik dit filmpje krijg?

Als je 'andarilho, critérios 2009' intypt krijg je hem als 1e filmpje ;)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:01

Dit vind ik gewoon neit kunnen, prothese of niet. Meneer springt gewoon met zijn volle gewicht op de rug van paardlief, ook heb ik het gevoel dat hij niet erg vriendelijk in zijn hand is, en om je paard in galop te krijgen gebruiken we tegenwoordig maar een keiharde tik op zijn kont?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 02:12

Omdat dit topic niet op de juiste plaats staat en omdat het filmpje inmiddels is gevonden hier een slotje.