Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

Re: Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:06

Ja haha precies, ik wil natuurlijk jou paard ooit tegenkomen zodat ik blij om zijn nek kan hangen en bijdehand tegen de politie kan doen.. nee ff zonder gein. kijk wat je met je paard bereikt heb en wees er trots op dat de bereden politie hem wil hebben. je zal vast langs mogen komen! en met hoe ik jou nu ken zal je hem anders toch niet snel verkopen, je vind waarschijnlijk toch niemand goed genoeg haha

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:10

Je hoeft er echt geen spijt van te krijgen als de koop doorgaat hoor. Ik zelf heb interne ervaring hoe of er omgesprongen wordt qua behandeling van de paarden.
Maar je zou, na de proeftijd even bij je paard kunnen gaan kijken voor jij beslist of dat je de koop alsnog wilt door laten gaan. Ik bedoel dan, hoe jou indruk van je paard is na twee weken 'training' bij de bereden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:52

Ik denk ook dat je paard het er echt niet slecht gaat krijgen, en dat is bij sommige particulieren nog maar af te wachten. De tip van HolyPope is een goede.. Kijk na twee weken even hoe je paard het vindt. Succes.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:00

Ik heb een half jaar bij de bereden brigade stage gelopen en ik kan je 1 ding vertellen.. de paarden worden super verzorgd!! Wanneer er ook maar iets mis lijkt te zijn met een paard word de dierenarts ingeschakeld, ze gaan regelmatig naar iemand die de zadels aanpast geheel aan het paard. Daarbij heeft elk paard 1 jaar een vaste ruiter en daarna weer 1 jaar een nieuwe ruiter.. Zo wisselt het elk jaar, als een paard net is aangekocht komt hij inderdaad eerst op proef, in die tijd gaan ze eerst met hem aan de slag in de bak, dressuur/springen en kijken hoe ze reageren op vlaggen, sirenes, een kliko etc ;) Als dat allemaal goed gaat gaan ze met hem een aantal keer een rondje naar buiten.. en dan pas gaat hij een keer mee op surveillance (weet even niet meer hoe je het schrijft)
Succes en hopelijk voelen jij, je paard en de bereden brigade zich goed bij deze keuze! :)
Naar welke bereden brigade gaat hij? Kan je namelijk wel vertellen dat niet alles waar is wat uitgezonden is!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:39

Qua training en verzorging zal het daar allemaal wel goed zitten hoor, het zijn toch een soort atleten als het ware daar, werkpaarden die goed in hun vel moeten zitten om goed te kunnen presteren (hun werk doen) en daar wordt echt wel goed voor gezorgd :)

Ik zou zelf alleen wel als vereiste voor een nieuw thuis hebben, dat het paard buiten het werk om ook genoeg ontspanning krijgt. Als ze altijd alleen maar in hun hok staan buiten het rijden om of niet of nauwelijks de wei zien dan kan de verdere verzorging nog zo goed zijn maar ging hij toch mooi niet mee....een paard heeft ook recht op een eigen leven en ontspanning naast het werk :j

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:30

Toch wel apart hoor dat mensen je allemaal een positief advies geven. In mijn ogen moeten politie paarden extreem hard werken en maken zij vaak langere en stressvollere dagen dan een gemiddeld manegepaard. Nog maar te zwijgen over het geweld tijdens rellen waar ze aan bloot worden gesteld. Ik zelf zou toch liever door zoeken naar een leuke particulier die een fijn paard zoekt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:35

Ik geef ook een positief advies! Ik heb stage gelopen gedurende een halfjaar bij de beredenen. Die paarden hebben het echt super!! Tuurlijk moeten ze wel eens lang op pad, maar daarna hebben ze dan ook "vrij " Ze worden super verzorgd! Alles is op stal aanwezig, ieder paard zijn eigen uitrusting.
De paarden vinden het zelf ook echt leuk! Ik heb zelf meegeholpen met diverse trainingen, er liep een paard van net 4 mee. Beest vond het geweldig!!
De vergelijking van JJane met een manegepaard vind ik raar. Ik denk echt dat een politiepaard een 100 keer beter leven heeft dan een manegepaard. Die zie ik niet onder een solarium staan, met een vaste ruiter die het paard dressuur matig goed rijd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:38

@ JJane: Ik denk dat dit meer 'vastigheid' geeft voor het gevoel van TS (en de anderen). Bij een particulier moet je altijd maar afwachten hoe het daadwerkelijk zal zijn hoe ze zeggen dat het is en hoe ze zich voordoen. Hoe vaak hoor je niet dat het paard binnen een paar maanden weer verkocht is?
TS geeft aan een hoge emotionele waarde te hechten aan het paard én dat het paard erg geschikt is voor politiewerk en dit fantastisch zou vinden, dus ik kan me voorstellen dat je dan liever hebt dat hij hard moet werken bij de politie, maar wel weet waar hij terecht komt en daar goed verzorgd wordt, dan dat ze hem aan een particulier verkoopt waarbij je maar moet afwachten hoe het verloop verder zal zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:59

Zeker als een paard dergelijk werk ècht oprecht tof zal vinden dan is het natuurlijk wel leuk voor hem, je hebt er gewoon zulke paarden bij die dergelijk werk echt met veel trots en plezier uitvoeren :j

Maar vooral de inrichting van de vrije tijd die tegenover het harde werken staat, zou voor mij dus de doorslag geven of ik het echt een goed leven voor m'n paard zou vinden. Een solarium vind ik niet zo interessant, weidegang wel en daar twijfel ik toch een beetje aan of het gemiddelde politiepaard niet èrg veel opgehokt staat en erg weinig vrije beweging heeft tussen het werken door :=

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:29

Niet alle paarden die door de bereden politie worden aangekocht komen door de opleiding. Er is ook een deel dat via de achterdeur weer verdwijnt omdat ze tijdens de opleiding of het werk de druk zowel geestelijk als lichamelijk niet aan kunnen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:32

[quote][Boris is sinds november 1998 ‘in dienst’ bij de politie. Hij was toen vier jaar. Boris was één van de eerste politiepaarden ter plaatse in het centrum van Londen en kreeg te maken met een kwade menigte, gebouwen die in brand stonden en hij werd regelmatig bekogeld met allerlei objecten. Boris bleef onverstoord zijn werk doen en gaf de andere paarden vertrouwen. De menigte werd met Boris voorop in kleinere groepen uiteengedreven. Uiteindelijk stond Boris die eerste nacht meer dan 24 uur paraat. De dagen daarna waren zijn werkdagen gemiddeld 14 tot 16 uur./quote]

Dan vind ik een manege zo naar nog niet

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:37

Toen ik mijn paard verkocht kwam de bereden politie ook kijken. Ik wilde toen echt enorm graag dat hij erheen ging, het leek me zo'n goede plek voor haar. Ik reed haarvoor en ze waren helemaal enthousiast. Ze zetten wat enge dingen neer en ik reed er zo langs heen. Maar toen ze er zelf op gingen ging het minder makkelijk, het paard was toch moeilijker te rijden dan ze dachten :). En daar wilden ze geen werk meer in steken, hij was iets te voorwaarts van zichzelf. Ze gingen dus weg met een hele lading complimenten aan mij en de combinatie van mij en mijn paard, dat was ook wel weer leuk :Y)

Ik baalde er toen wel van...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:41

Voor mijn paard hadden ze toen ook gebeld en over proeftijd, ik twijfelde wel, maar aangezien ik best heel wat geinteresseerde had en die ook wouden komen kijken gelijk al de eerste week hebben we toen afgesproken; eerst anderen afwachten en daarna dan met bereden politie op proef.
Dan vond ik niet zo erg. Maar paardlief was binnen 2 dagen al verkocht aan een particulier. :+
Maar ik zou het wel doen, als je geen andere kijkers op't ogenblik hebt, waarom ook niet. Ze verzorgen de paarden daar echt super :j

xSCWxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:42

@JJane, paraat staan betekend niet letterlijk daar rond lopen. Ze hebben hele mooie trailers met genoeg eten, waar ze paraat staan om eventueel gepakt te worden.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:46

Mijn vorige paard Kirov staat bij de beredenen in Amstelland, hij is nu 20 en draait nog fijn zijn diensten. Geweldig plek voor je paard, super verzorging, veel beweging, veel afwisseling.
En idd paraat staan kan ook zijn met een baal hooi op/naast de trailer. Als ik paard was, deed ik dat werk 1000 keer liever dan 23 uur per etmaal in een plee van 3 x 3staan, en dan een uur verplicht in de houding lopen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:47

JJane: en dat is de keuze die ts zelf moet maken...je komt op mij over als iemand die op verhalen en op delen van verhalen afgaat maar geen idee hebt waar je het eigenlijk over hebt..ga eens langs zou ik zeggen..

Je voorbeeld in Londen is een absolute extremiteit..weet niet of je het nieuws toen volgde..maar het was een typisch gevalletje: alle hens aan denk, en daar vallen de paarden onder, maar ook de honden, en alle agenten..die hebben kei en keihard gewerkt daar al die dagen om mensen als jij en ik te beschermen tegen een stel debielen..
Ik zou zeggen: als jij het zo zielig vindt van de paarden, denk dan eens wat er gebeurt als ze er niet waren geweest daar. Dan hadden een horde gekken je huis of winkel geplunderd, in de fik gestoken met als het tegenzit jou erbij..als dat je voorkeur heeft.. :)

Paarden die via de achterdeur vertrekken: kun je dat verder onderbouwen? Je plaatst het alsof het een misdaad is en ze naar een of andere handelaar gaan..wat echt niet waar is..

Dit klinkt misschien erg flauw, maar ik lees in je reacties weinig inhoudelijk goed onderbouwde stukken en dat vind ik jammer, met modder gooien kunnen we allemaal.
En ja, ik vind het persoonlijk eng dat mensen liever hebben dat agenten zwaargewond raken dan dat er paarden (dieren) ingezet worden die veel situaties veel beter de baas kunnen.

pmarena: paarden op stal van politie hier lopen in het land in de zomer.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:50

Ik heb vroeger ook een paard gehad waar ze interesse in hadden.
Paard bij mij uitgeprobeerd,helemaal goed.
Hun het paard meegenomen op proef.
Komt hij een week later weer terug want er zat een schieffel op zn voorbeen en die zou wel eens later problemen kunnen geven in het werk.
Maar qua karakter en de rest van het paard had de bereden politie alleen maar lof.
Als hij verkocht zou worden aan de bereden politie kreeg ik 10.000 gulden voor het paard.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:56

je weet dan iig dat je paard goed terecht komt

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:57

Mijn merrie is ruim een jaar geleden ook op proef geweest 2 weken bij de bereden politie. Ze kwam door alles tests maar helaas de test in grote menigten mensen heeft ze net niet gehaald waardoor ze na 1,5 week weer terug naar huis kwam. Ze zag er spik en span, om door een ringetje te halen weer uit. Alles in die twee weken is netjes via een contract gegaan en alles was prima geregeld. Ik had ongeveer dezelfde prijs als jij nu hebt staan en dat zou ik toen ook netjes krijgen.
Ik heb tot zo ver dus alleen maar goede ervaringen met de bereden politie. :j

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:58

@JJane, Londen is niet te vergelijken met hier in NL.. De paarden bij ons hebben geen dienstverbanden van 24 uur. Vergeet niet dat de ruiters doordeweeks 3-4 keer les krijgen, springen en dressuur. De paarden worden gewoon normaal gereden. Verder is het veel suiveillancewerk, dus rondstappen door de stad, parkeerboete's uitschrijven. Demonstraties en voetbal moeten ze inderdaad ook optreden, maar dit loopt lang niet meer zo uit de hand als vroeger. En die ene keer in de 1-2 maanden dat het uit de hand loopt en ze moeten gallopperen op straat, daar gaan ze echt niet stuk van ;) Is een paard ergens van onder de indruk of geestelijk moe, word daar rekening mee gehouden. De paarden hier gaan elke zomer 4-6 weken op vakantie op de zomerweide. De paarden komen elke dag uit de box, lekker op de weide, in de stapmolen, aan elk bureau zijn dierverzorgers in dienst die 24/7 aanwezig zijn en elkaar om de 8 uur aflossen. Ze kennen de dieren door en door en als er maar iets vreemds lijkt bij een paard word er aan de bel getrokken. Allemaal eigen aangepaste zadels, hoofdstellen, enzovoort. Een vaste ruiter. Eigen voerschema, naar ieder paard word een voor een gekeken. Nee, ik kan niets slechts zien aan je paard verkopen aan de politie. Ze hebben het er denk ik hemels..
Bovendien word een nieuw paard eerst door de instructie een maand of 2 gereden, verzorgd en overal meegenomen om te kijken, waarna hun een juiste ruiter voor het paard kiezen. Het paard word heus niet gelijk in het diepe gegooid.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:02

JJane schreef:
Niet alle paarden die door de bereden politie worden aangekocht komen door de opleiding. Er is ook een deel dat via de achterdeur weer verdwijnt omdat ze tijdens de opleiding of het werk de druk zowel geestelijk als lichamelijk niet aan kunnen.

Dit klopt inderdaad wel. Uiteindelijk blijkt er nog wel eens dat het paard toch niet geschikt is. Dit word meestal in 2 mnd bepaald. Maar als jij, als oude eigenaar, op de hoogte wilt worden gehouden van de gang van zaken, gebeurd dit ook gewoon.

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:25

Hey TS,

Ik denk dat je een goede keuze maakt om je paard evt aan de beredenen te verkopen! Daar worden ze super verzorgt en ze gaan ook genoeg naar de wei! Het welzijn van het paard is daar hartstikke belangrijk, niks geen slavenarbeid of zo hoor. Als een paard het niet meer trekt (op wat voor manier ook) dan word hij niet (meer) op straat ingezet. En op straat brengen ze het leven van je paard echt niet onnodig in gevaar hoor, je hoeft je dus geen zorgen te maken dat hij mishandeld thuis komt na een werkdag.. ;) Als hij het werk leuk vind dan gaat hij een leuke en goede tijd te gemoed! :D Als ik zou moeten kiezen zou ik mijn paard zo aan ze verkopen.. Heb alleen geen eigen paard.. :')
Maar goed wat ik eigenlijk wil zeggen: je kan hem dus met een gerust hard aan de beredenen verkopen!

Vandaag kwamen ze bij je kijken las ik, veel succes! :D Hoop voor jullie dat het wat wordt.
Hou je ons op de hoogte? :) Ben trouwens benieuwd naar welk corps hij gaat, Amstelland? Of heb ik daar over heen gelezen..? :o

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:43

Ik heb geen idee welk korps het is haha! Schrok me al dood toen ze belde hoorde politie, dacht wat heb ik nu weer gedaan haha!
Moet alleen even kijken of een stalgenootje hem voor kan rijden. Zit met nierbekontsteking dus beter als ik niet ga rijden.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:44

Citaat:
Dit klinkt misschien erg flauw, maar ik lees in je reacties weinig inhoudelijk goed onderbouwde stukken en dat vind ik jammer, met modder gooien kunnen we allemaal.
En ja, ik vind het persoonlijk eng dat mensen liever hebben dat agenten zwaargewond raken dan dat er paarden (dieren) ingezet worden die veel situaties veel beter de baas kunnen.

Juis omdat ik niet met modder wil gooien ga ik niet alles volledig onderbouwen. Maar ik dacht dat dit een forum is waar iedereen gewoon zn mening mag geven. Maar blijkbaar alleen positieve berichten zijn welkom

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:46

WhySoWhite schreef:
Ik heb geen idee welk korps het is haha! Schrok me al dood toen ze belde hoorde politie, dacht wat heb ik nu weer gedaan haha!
Moet alleen even kijken of een stalgenootje hem voor kan rijden. Zit met nierbekontsteking dus beter als ik niet ga rijden.

Hahaha ja ik zou ook wel schrikken := En me daarna dom voelen 8)7 Oja die willen mijn paard kopen

Succes ermee! :D