Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:13

trisca schreef:
SimoneX schreef:
Als er al een nieuwe afspraak stond zou ik het wel zo netjes vinden om deze eerst af te handelen.
Jij bent als eerste gekomen en hebt een nieuwe afspraak gemaakt, dan laat je wel zien dat je interesse hebt. Tuurlijk mogen ze ook andere laten komen maar zou zelf zeggen dat er al iemand is die geinteresseerd is en die de 1e keus heeft. Mensen willen natuurlijk graag dat het paard verkocht wordt dus aan de ene kant snap ik het wel. Het zou netjes geweest zijn als ze even gebeld hadden om te vragen of je nog geinteresseerd bent. Ik heb het zelf ook meegemaakt, afspraak gepland en kreeg 2 uur van te voren een mailtje dat paard verkocht was. Baalde stevig maar helaas niks aan te doen.

Was jij blij dat je je mail nog even controleerde!

Hahahaha, ja klopt! Ik stond op het punt om te vertrekken :)

_aussi

Re: Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:17

Als ik meer weet, dan zal ik wel even een berichtje posten. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:19

Ik vind dat niet netjes van die verkoper. Los van het feit dat het zo moeilijk is een paard te verkopen, die verkoper had al twee geinteresseerden binnen korte tijd, dus dat verkopen had wel losgelopen.

Toen mijn merrie te koop stond werd ik plat gebeld, en een dame zou twee dagen later komen kijken. Werd ik die dag weer gebeld 'ja onze dochter is ZO weg van jou paard, we willen vandaag nog komen kijken!'
Tja, helaas, heb gezegd dat er woensdag iemand kwam die eerder had gebeld en dat ik ze op de hoogte zou houden wat die dame zou doen. De woensdagdame heeft uiteindelijk gekocht. Jammer voor de mensen die gelijk die middag hadden willen komen, maar met de woensdagdame waren nou eenmaal eerder afspraken gemaakt.
Geen háár op mijn hoofd dat er aan dacht om de woensdagdame af te bellen 'sorry maar er zijn mensen die vandaag nog kunnen komen'. Fatsoen heet dat. En afspraken nakomen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:20

ik vind het niet netjes, ze had je ook even kunnen bellen om te melden dat er nog meer mensen kwamen kijken en of je echt oprechte intresse hebt in het paard. Maar voor alsnog zit je in onzekerhied hopelijk laat ze snel wat horen.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:23

In ieder geval wel bedankt voor de berichtjes! Ik ben nog groen in het kopen van een paard en het maakte me sterker om er wat van te zeggen. Het maakt me zelfs een beetje geirriteerd en zou bijna geneigd zijn om haar af te bellen. Maar ben bang dat ik dan in mn eigen vingers snijd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:30

Heb je gevraagd of ze wilde bellen bij meerdere geïnteresseerden?

Verder snap ik niet helemaal waarom jij haar instructrice erop wil zien en zij een rondje met het paars naar buiten gaat :)

Ik heb vorig jaar mijn paard verkocht en had de eerste week al zes kijkers. De laatsten hadden zelfs al handgeld mee en een contract. Ik heb de andere mensen ook niet eerst gebeld om te vragen hoe of wat....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:31

Mootje schreef:
Heb je gevraagd of ze wilde bellen bij meerdere geïnteresseerden?

Verder snap ik niet helemaal waarom jij haar instructrice erop wil zien en zij een rondje met het paars naar buiten gaat :)

Ik heb vorig jaar mijn paard verkocht en had de eerste week al zes kijkers. De laatsten hadden zelfs al handgeld mee en een contract. Ik heb de andere mensen ook niet eerst gebeld om te vragen hoe of wat....

Je wilt toch weten wat voor paard je koopt, en wat dat paard allemaal in zijn mars heeft?
Ik heb mijn merrie ook door iemand anders laten voorrijden, die kreeg er veel meer mee gedaan dan ik.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:34

Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. Shetlander gekocht als gezelschap, koop was rond zouden hem 2 dagen later op komen halen. Graag ik ineens een mail dat hij verkocht was. Nou ik was echt in alle staten. Heb der opgebeld en geloof dat er wel wat minder nette woorden uit mijn mond zijn gekomen :o Niet netjes, maarja was toen een paar jaar jonger...

Ik vind het dubbel hoor, ik snap de verkoper ook wel in deze tijd maar netjes is anders, die mensen ook toch ook nog wel een paar dagen kunnen wachten. Ze had je idd even met je overleggen vind ik. En wat Amaris zegt, fatsoen...
Laatst bijgewerkt door Goldie op 26-04-12 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:35

Maar pietje kan het er wel uitrijden.... Dat wil niet zeggen dat Jantje dat ook kan, toch :+
Als je dat al wil, zou ik mijn eigen instructeur meenemen, want hij weet wat voor amazone ik ben en staat aan mijn kant, ofwel zal eerlijker zijn dan de instructeur van de verkoper.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:35

Het gaat me niet zo zeer om bellen bij meerdere geinteresseerden. Verder ga ik met het verhaal van Amaris mee. Staat duidelijk in de opening waarom ik dit wil zien! Het gaat mij er om dat we al een tweede afspraak hadden staan. Dan wordt het verhaal in mijn optiek toch een tikkeltje anders.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:36

Amaris schreef:
Los van het feit dat het zo moeilijk is een paard te verkopen, die verkoper had al twee geinteresseerden binnen korte tijd, dus dat verkopen had wel losgelopen.

Dat zegt hélemaal niets. Ik begrijp wel dat verkopers zich niet vastleggen op 1 persoon, omdat die toevallig als eerste gebeld heeft. Weg is weg. En ach, fatsoen... zo gaat het nu eenmaal met verkopen. Het had wel fatsoenlijk geweest TS direct op de hoogte te stellen, überhaupt op haar berichten te reageren.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:36

Eigenaresse is zelf onzeker met rijden en durft niet buiten te rijden. Haar instructrice durft dit wel. Zelf ga ik graag niet direct met een vreemd paard naar buiten. Dus vandaar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:38

Ik had in dat geval ook graag iemand er op gezien die er wat uit kan rijden hoor, je wilt tocxh weten wat het paard kan. Daarna proefrijden, kijken of je met het paard door 1 deur kan. Of je een goede combinatie wordt uiteindelijk, weet je toch pas na langere tijd samenwerken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:44

Mootje schreef:
Maar pietje kan het er wel uitrijden.... Dat wil niet zeggen dat Jantje dat ook kan, toch :+
Als je dat al wil, zou ik mijn eigen instructeur meenemen, want hij weet wat voor amazone ik ben en staat aan mijn kant, ofwel zal eerlijker zijn dan de instructeur van de verkoper.

Dat maakt niet uit, het gaat erom dat het paard al enigzins iets moet kunnen. Want als het páárd het al niet kan, dan kan Jantje het er al helemaal niet uitrijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:15

Tja zulke dingen zijn erg jammer, het is niet echt netjes om bij gemaakte afspraken iemand anders ineens voor te laten piepen.

Maar zoals al eerder gezegd, het is wel begrijpelijk gezien de pech die je met "kopers" kunt hebben, als je dan een heel enthousiast iemand hebt die het dier echt graag snel over wil nemen, dan is het best begrijpelijk dat de verkoper voor die zekerheid kiest boven een geïnteresseerde die nog twijfelt aan de koop.

Ik heb een tijdje geleden het weidegenootje van Rena te koop (geef) aangeboden en dat beestje vastgehouden voor een Bokker die heel enthousiast was en haar suuuuuupergraag wilde hebben.....en 3x de afspraak op het laatste moment afzegde of zelfs gewoon niet op kwam dagen en terwijl wij dan met een spik en span klaar staande pony stonden te wachten tot ze zou komen...dan ineens een berichtje stuurde dat ik dan na een uur op haar wachten (met sippe kindertjes eromheen....) vond als ik maar eens thuis ging kijken of er bericht was met een verklaring _-:(

Wekenlang vastgehouden dat diertje....doe ik ook niet snel meer ben ik bang.
(nu ben ik toch al geen dieren-verkoper, dat scheelt :P )

Hetzelfde met zadels of spullen. Hoe vaak ik al geen spullen vast heb gehouden voor mensen die dan uiteindelijk alsnog afzeggen, waardoor ik in de tussentijd een wèl serieuze koper gemist heb...ik doe het niet snel meer en zeg gewoon eerlijk dat de eerste die echt tot koop over gaat, hem krijgt, Ga niet meer zitten wachten op twijfelaars. Heel sneu soms, maar eigen risico van de "koper" hoor als je twijfel, niet van de verkoper :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:22

Iedereen roept wel dat de eigenaar had moeten bellen bij nog een gegadigde. maar als je dat te horen zou krijgen zou je je ook even achter je oren krabben. Je kan er namelijk ook bij denken dat ze het paard dan graag kwijt zou willen en dus een extra chantage middel wil inzetten. Dus nee, ik vind niet dat ze had moeten bellen, er kunnen wel meerdere mensen het paard leuk vinden en misschien willen kopen. Dat weet je als je voor een paard gaat kijken. De eerste die betaald heeft het paard, klaar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:24

PBA, verkoopster had beloofd te bellen en laat niets van zich horen. Dus ja, ze had moeten bellen.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:33

Ik was net een sms aan het typen dat als ik voor 5 niks zou horen en er zou iets anders tussen komen dat dat voorrang zou hebben. Maar kreeg ineens een sms binnen met het bericht: Of ik zaterdag zou willen komen want ze wilde hem rust geven en zichzelf ook en dat hij er nog was en dat hij alleen naar de juiste persoon gaat.

Beetje jammer dit. Ik hou al meer dan een week mn vrijdagmiddag vrij, hou de hele week de weerverwachting in de gaten en nu zouden we het verzetten naar zaterdag. Het gaat kei veel regenen en ze heeft alleen de wei om in te rijden. Dus dat gaat m niet worden.
Laatst bijgewerkt door _aussi op 26-04-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:36

Beetje tegenstrijdig dat hij nu ineens rust moet hebben en dat ze wel iedereen laat komen?
En is hij nou niet verkocht dan??

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:37

Nee hij is dus niet verkocht. Ik vind het ook vreemd hoor ... weet niet goed wat ik ermee moet.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:38

Mijn gedachte zou zijn dat de verkoopster alle lijntjes op wil houden. Op deze manier krijgt ze nog wat extra tijd zonder zichzelf vast te leggen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:40

zeggen dat je alleen morgen kunt.
Kan zij niet, verder kijken naar een ander paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:41

In dit geval zou ik toch zeggen dat je toch graag vrijdag wilt komen en indien dat niet kan, dat je er dan vanaf ziet. Anders laat je wel heel erg met je sollen :=

En hoezo "rust" ? is het beestje kreupel ofzo en moet de pijnstilling nog inwerken zodat je er niks van ziet als je komt kijken :P

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:41

heeft ze nu dan morgen geen les? Je zou toch bij haar les kijken?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:43

pmarena schreef:
En hoezo "rust" ? is het beestje kreupel ofzo en moet de pijnstilling nog inwerken zodat je er niks van ziet als je komt kijken :P

:= zou ik maar niet sms-en...