Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koenlover schreef:Utan schreef:bijrijders die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder. Wat ik me dan ook afvraag, de bijrijders die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende bijrijders zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken..![]()
Als je dan toch geld teveel hebt, zoek een leasepaard.
Maar als je op een manege gaat rijden kost het je nog veel meer. En het voordeel van een bijrijdpaard is dat hij/zij meestal niet zo afgestompt is als een manege paard, dat je er veel meer mee mag en dat je ook vooruitgang kunt boeken. Dus er zitten voor een bijrijdster ook voordelen aan het hebben van een bijrijdpaard.
Laraax schreef:Voor
1 dag in de week verzorgen 25,-
2 dagen in de week verzorgen 50,-
En dat betaal je dan 1x per maand
Utan schreef:bijrijders die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder. Wat ik me dan ook afvraag, de bijrijders die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende bijrijders zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken..![]()
Als je dan toch geld teveel hebt, zoek een leasepaard.
Laraax schreef:Liins schreef:Nou idd.. Stel je rijd 4/5x per week oid?
Ik hoef uberhaupt geen verzorgster die meer dan 2x in de week komt(maar dat terzijde)
Ik denk dat als je 5keer per week wilt rijden maar er niet zoveel geld voor wilt betalen(dus bijv 125,- ) ben je niet realistisch bezig. Je hebt dan een paard bijna geheel voor jezelf, maar je bent nog goedkoper uit én je hebt een heel stuk verantwoordelijkheid niet.
xWildrose schreef:Laraax schreef:Voor
1 dag in de week verzorgen 25,-
2 dagen in de week verzorgen 50,-
En dat betaal je dan 1x per maand
Dan betwijfel ik nog of een eigen paard duurder is. Onze stalling is erg goedkoop, en we hebben gewoon een binnenbak (20x40), buitenbak (20x60) (Beide eb en vloed bodem), veel weidegang, s'winters worden ze gevoerd, longeerbak, paddocks, springweide en springmateriaal enz. We hebben iedere avond lessen (Dresuur, springen, mennen, voltige) Alleen dan komt het enten er apart bij, maar dit gaat wel allemaal tegelijk. En zomers het voer. En dan zelf stro en hoefsmid en zelf uitmesten. Ook worden er zat wedstrijden georganiseerd. Dit komt omdat we het allemaal met ze allen doen, er is geen eigenaar die er van moet leven. Het kan best zijn dat ik nog iets vergeten ben, maargoed haha.
Utan schreef:De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder.
xWildrose schreef:Laraax schreef:
Dan betwijfel ik nog of een eigen paard duurder is. Onze stalling is erg goedkoop, en we hebben gewoon een binnenbak (20x40), buitenbak (20x60) (Beide eb en vloed bodem), veel weidegang, s'winters worden ze gevoerd, longeerbak, paddocks, springweide en springmateriaal enz. We hebben iedere avond lessen (Dresuur, springen, mennen, voltige) Alleen dan komt het enten er apart bij, maar dit gaat wel allemaal tegelijk. En zomers het voer. En dan zelf stro en hoefsmid en zelf uitmesten. Ook worden er zat wedstrijden georganiseerd. Dit komt omdat we het allemaal met ze allen doen, er is geen eigenaar die er van moet leven. Het kan best zijn dat ik nog iets vergeten ben, maargoed haha.
Het zou dan voor 7 dagen 175,- zijn
daar heb je op jaarbasis geen stal, hoefsmid, enting, en extra kosten voor een stal hier in de buurt
Goedkoopste stal die ik hier kan bedenken is 200,- per maand
xWildrose schreef:Onze stalling is 155 met lesgeld erbij in! Dus iedere week les. En wormekuur zit er trouwens oko bij in. En de rest die ik zonet opnoemde. En ik kan dan iedere dag rijden als ik wil xd
Quellian schreef:??
Mijn bijrijdster hoeft alleen maar te rijden, jeetje... vindt de jeugd dát al werken tegenwoordig? Maak de borstjes maar vast nat dan![]()
![]()
Mijn bijrijdster betaalt 50 euro per maand voor 3x per week.
Quellian schreef:xWildrose schreef:Onze stalling is 155 met lesgeld erbij in! Dus iedere week les. En wormekuur zit er trouwens oko bij in. En de rest die ik zonet opnoemde. En ik kan dan iedere dag rijden als ik wil xd
Ik weet niet waar jij woont?![]()
Maar hier midden in het land betaal ik 250 euro per paard (en dan heb ik er ook nog eens 2) en dat is excl. les (15 euro per les, die ik SAMEN rij, anders betaal je het dubbele) en excl. wormenspuiten (en excl. entingen en smid etc. uiteraard).
Daar mag best 50 euro tegenover staan
Utan schreef:@jibbel: wil jij nu echt beweren dat jij iemand op je paard laat rijden waarvan je weet dat deze je paard kapot rijdt maar je laat het toch toe omdat je voor dat kleine beetje geld je het niet erg vind van je paard en je dat meisje toch zo graag een kans wil geven? BS
xWildrose schreef:Sorry had nog stukje aangepast ;$ De stalling is in Hemmen, super rustige omgeving, midden in het bos. Grofweg ligt het tussen Tiel en Arnhem in ;p
foxy80 schreef:Air dat is een makkie
Stalling 320 euro
Les 25 euro per half u en 40 euro per u (2 keer een half u lessen per week is dus 200 euro per maand)
Per maand wel een bezoekje van een deskundige: is het geen hoefsmid (120 euro want heeft ijzers), dan wel jaarlijkse visitie osteo, ta, of enting of ontworming
Dan zit ik al aan 640 en dan heb ik nog geen benzine verreden, niks gedronken, geen nieuwe spullen gekocht, geen inschrijfgeld betaald, geen lidgeld van vereniging etc.