Tarief voor bijrijder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:42

Ik heb 1 keer een bijrijder gehad voor het paard dat ik toen had. Hier hoefde ze niets voor te betalen want ik werd zelf geopereerd dus was er mee geholpen. Wel nam ze iedere week les bij mijn instructrice zodat het paard op dezelfde manier werd doorgetraind. Dat was 15 euro per keer dus 60 euro per maand..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:45

koenlover schreef:
Utan schreef:
bijrijders die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder. Wat ik me dan ook afvraag, de bijrijders die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende bijrijders zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken.. |o 8)7
Als je dan toch geld teveel hebt, zoek een leasepaard.

Maar als je op een manege gaat rijden kost het je nog veel meer. En het voordeel van een bijrijdpaard is dat hij/zij meestal niet zo afgestompt is als een manege paard, dat je er veel meer mee mag en dat je ook vooruitgang kunt boeken. Dus er zitten voor een bijrijdster ook voordelen aan het hebben van een bijrijdpaard.

:j
Ik vind bijrijders die niet betalen juist belachelijk, je betaald toch ook om op een manegepaard te mogen rijden, en als je inzeg hebt, en leert, rijd en een paard voor die dagen als eigen kan beschouwen dat er best een bijdrage geleverd mag worden :)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:46

Laraax schreef:
Voor
1 dag in de week verzorgen 25,-
2 dagen in de week verzorgen 50,-
En dat betaal je dan 1x per maand ;)

Dan betwijfel ik nog of een eigen paard duurder is. Onze stalling is erg goedkoop, en we hebben gewoon een binnenbak (20x40), buitenbak (20x60) (Beide eb en vloed bodem), veel weidegang, s'winters worden ze gevoerd, longeerbak, paddocks, springweide en springmateriaal enz. We hebben iedere avond lessen (Dresuur, springen, mennen, voltige) Alleen dan komt het enten er apart bij, maar dit gaat wel allemaal tegelijk. En zomers het voer. En dan zelf stro en hoefsmid en zelf uitmesten. Ook worden er zat wedstrijden georganiseerd. Dit komt omdat we het allemaal met ze allen doen, er is geen eigenaar die er van moet leven. Het kan best zijn dat ik nog iets vergeten ben, maargoed haha.

melissa_b

Mijn bijrijder hoefde geen geld te betalen.
Zij zorgde ervoor dat er voor ons in de kast altijd pakjes drinken en wat lekkers lag, en voor het paard wortels/appels enzo.
Het ging om een western arabier die op wennekers stond.

foxy80

Utan schreef:
bijrijders die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder. Wat ik me dan ook afvraag, de bijrijders die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende bijrijders zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken.. |o 8)7
Als je dan toch geld teveel hebt, zoek een leasepaard.

Heb je tekst wat aangepast:
manegeruiters die betalen.. Ik kan het niet helpen maar ik blijf dat zeer raar vinden. Hier is dat dus ook absoluut niet de gewoonte. De manegehouders hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een manegeruiter. Wat ik me dan ook afvraag, de manegeruiters die betalen, hebben jullie dan ook bepaalde rechten? Zekerheid dat het paard niet zomaar verhuisd of dat als de eigenaar meer tijd heeft je je dagen moet afgeven of hebben jullie inspraak in bepaalde trainingsmethodes of enige zekerheid dat je bij het eerste het beste niet zomaar je boeltje kunt pakken en ophoepelen en zo van die dingen?
99% van de betalende manegeruiters zijn in mijn ogen idioten. Je betaald gewoon om te mogen komen werken.. |o 8)7

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:47

Laraax schreef:
Liins schreef:
Nou idd.. Stel je rijd 4/5x per week oid?

Ik hoef uberhaupt geen verzorgster die meer dan 2x in de week komt(maar dat terzijde)
Ik denk dat als je 5keer per week wilt rijden maar er niet zoveel geld voor wilt betalen(dus bijv 125,- ) ben je niet realistisch bezig. Je hebt dan een paard bijna geheel voor jezelf, maar je bent nog goedkoper uit én je hebt een heel stuk verantwoordelijkheid niet.

Ik vraag mij dan eigenlijk af hoe je bezig bent als je per maand €750 voor je paard moet neerleggen. Ik denk dat dat eerder niet realistisch is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:47

Ik ben nu aan het zoeken naar een bijrijdster voor 2 dagen in de week. Je hoeft niks te doen, alles wordt gedaan, dus mesten, voeren, buiten zetten (nu 24/7) dus ze zou dan echt alleen voor het paard komen.
We staan op nog geen 5 minuten rijden van het bos en verder is er een goede binnenbak aanwezig.
Ik zou dus wel graag €50,- per maand willen.
Als ze op een manega rijden ben je makkelijk €15,- per les kwijt, dat 4x per maand, dan ben je meer kwijt en hier kan je nog lekker het bos in ook.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:49

xWildrose schreef:
Laraax schreef:
Voor
1 dag in de week verzorgen 25,-
2 dagen in de week verzorgen 50,-
En dat betaal je dan 1x per maand ;)

Dan betwijfel ik nog of een eigen paard duurder is. Onze stalling is erg goedkoop, en we hebben gewoon een binnenbak (20x40), buitenbak (20x60) (Beide eb en vloed bodem), veel weidegang, s'winters worden ze gevoerd, longeerbak, paddocks, springweide en springmateriaal enz. We hebben iedere avond lessen (Dresuur, springen, mennen, voltige) Alleen dan komt het enten er apart bij, maar dit gaat wel allemaal tegelijk. En zomers het voer. En dan zelf stro en hoefsmid en zelf uitmesten. Ook worden er zat wedstrijden georganiseerd. Dit komt omdat we het allemaal met ze allen doen, er is geen eigenaar die er van moet leven. Het kan best zijn dat ik nog iets vergeten ben, maargoed haha.

Het zou dan voor 7 dagen 175,- zijn
daar heb je op jaarbasis geen stal, hoefsmid, enting, en extra kosten voor een stal hier in de buurt ;)
Goedkoopste stal die ik hier kan bedenken is 200,- per maand :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:49

Utan schreef:
De eigenaars hier mogen blij zijn dat zij niet moeten betalen voor de service van een bijrijder.

Whahaha... _O- Service van een bijrijder??

Anders gezegd:
De bijrijders mogen blij zijn dat ze op een goed opgevoed, hoger afgericht paard mogen rijden, voor een lager tarief dan ze op de manege voor een (vaak) afgestompd paard moeten betalen!

Sorry dat ik het zeg, maar wat een arrogantie van de bijrijders tegenwoordig dat ze zichzelf zo overschatten..

@ foxy80: _/-\o_ Mooi aangepast!
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 25-04-12 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:51

Air dat is een makkie
Stalling 320 euro
Les 25 euro per half u en 40 euro per u (2 keer een half u lessen per week is dus 200 euro per maand)
Per maand wel een bezoekje van een deskundige: is het geen hoefsmid (120 euro want heeft ijzers), dan wel jaarlijkse visitie osteo, ta, of enting of ontworming
Dan zit ik al aan 640 en dan heb ik nog geen benzine verreden, niks gedronken, geen nieuwe spullen gekocht, geen inschrijfgeld betaald, geen lidgeld van vereniging etc.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:51

xWildrose schreef:
Laraax schreef:

Het zou dan voor 7 dagen 175,- zijn
daar heb je op jaarbasis geen stal, hoefsmid, enting, en extra kosten voor een stal hier in de buurt ;)
Goedkoopste stal die ik hier kan bedenken is 200,- per maand :)

Onze stalling is 155 met lesgeld erbij in! Dus iedere week les. En wormekuur zit er trouwens oko bij in. En de rest die ik zonet opnoemde. En ik kan dan iedere dag rijden als ik wil xd Owja en dat is voor een paard. Mijn paardje staat in een stal van 3 bij 5 ;p
Laatst bijgewerkt door xWildrose op 25-04-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:53

xWildrose schreef:
Onze stalling is 155 met lesgeld erbij in! Dus iedere week les. En wormekuur zit er trouwens oko bij in. En de rest die ik zonet opnoemde. En ik kan dan iedere dag rijden als ik wil xd

Ik weet niet waar jij woont? :D
Maar hier midden in het land betaal ik 250 euro per paard (en dan heb ik er ook nog eens 2) en dat is excl. les (15 euro per les, die ik SAMEN rij, anders betaal je het dubbele) en excl. wormenspuiten (en excl. entingen en smid etc. uiteraard).
Daar mag best 50 euro tegenover staan :D

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:53

ik zal ook maar is reageren dan.

Ik rijd de tinker van fanci_mike hier op bokt, omdat zijzelf weinig tot niet mag rijden en werken met hem ivm. lichamelijke klachten.
het is dus voor ons een win-win situatie; haar paard krijgt beweging, en ik heb een super leuk bijrijdpaard waar ik zelf ook heel veel van leer.

betalen vind ik dus onzin. we helpen elkaar!
Kijk, als er iets kapot gaat dankzij mij, of ik bel zomaar de dierenarts terwijl er niks aan de hand is, oké, dat is logisch, MIJN KOSTEN. lessen betaal ik ook zelf.

ik snap het hele betaalsysteem voor bijrijders dus niet, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon heel veel geluk heb, en al mijn verzorgpaardjes tot nu toe dus gratis waren..

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:54

opende dit topic, was ie ineens van jou Linsey haha
Maar ik betaal 50 euro, en voor de ander 65 euro.
Mest ook uit, en bij ziekte de verzorging. Mag alles doen en kom 5x in de week minimaal.
Bij ons is dit meer een vergoeding omdat de paarden anders niet meer betaald kunnen worden
Als degene echt alleen bijrijdt, en verder geen klusjes doet, denk ik dat je toch wel de helft van stalgeld kan vragen, 85 euro? Maar ligt er ook aan hoevaak er dan gereden wordt natuurlijk.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:55

Quellian schreef:
:+ ??
Mijn bijrijdster hoeft alleen maar te rijden, jeetje... vindt de jeugd dát al werken tegenwoordig? Maak de borstjes maar vast nat dan :D :D

Mijn bijrijdster betaalt 50 euro per maand voor 3x per week.

Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik mijn hondenuitlaatservice ook ga laten betalen, tenslotte wandelen ze alleen maar, ik maak zelf de hokken schoon en borstel ze elke dag. En de buurtjongens die zo graag komen zwemmen, wat stom dat ik dat altijd gratis toegelaten heb, en ik bracht ze dan vaak nog iets te drinken ook |o

en ja, maneges kosten geld en privepaarden zijn vaak leuker maar imo profiteren de eigenaars daarvan.

@jibbel: wil jij nu echt beweren dat jij iemand op je paard laat rijden waarvan je weet dat deze je paard kapot rijdt maar je laat het toch toe omdat je voor dat kleine beetje geld je het niet erg vind van je paard en je dat meisje toch zo graag een kans wil geven? BS

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:55

Quellian schreef:
xWildrose schreef:
Onze stalling is 155 met lesgeld erbij in! Dus iedere week les. En wormekuur zit er trouwens oko bij in. En de rest die ik zonet opnoemde. En ik kan dan iedere dag rijden als ik wil xd

Ik weet niet waar jij woont? :D
Maar hier midden in het land betaal ik 250 euro per paard (en dan heb ik er ook nog eens 2) en dat is excl. les (15 euro per les, die ik SAMEN rij, anders betaal je het dubbele) en excl. wormenspuiten (en excl. entingen en smid etc. uiteraard).
Daar mag best 50 euro tegenover staan :D

Sorry had nog stukje aangepast ;$ De stalling is in Hemmen, super rustige omgeving, midden in het bos. Grofweg ligt het tussen Tiel en Arnhem in ;p

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:56

Mijn stalling is 200 per maand. Dus ik vind zelf 50 best netjes.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:56

Utan schreef:
en ja, maneges kosten geld en privepaarden zijn vaak leuker maar imo profiteren de eigenaars daarvan.

Zeg eens... hoe profiteer ik van mijn bijrijdster? :)

Lara

Re: Tarief voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:57

Ben ik ook wel benieuwd naar :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:57

Utan schreef:
@jibbel: wil jij nu echt beweren dat jij iemand op je paard laat rijden waarvan je weet dat deze je paard kapot rijdt maar je laat het toch toe omdat je voor dat kleine beetje geld je het niet erg vind van je paard en je dat meisje toch zo graag een kans wil geven? BS

Ik beweer nergens dat ik iemand op mijn paard laat rijden. En dat gebeurt ook niet, er komt namelijk niemand anders op mijn paarden. :) Om die paar rotcenten zou ik het al helemaal niet doen, ik heb mijn paarden namelijk voor MIJN plezier en niet voor dat van iemand anders.

Het gaat mij puur om het principe wat uit jouw post spreekt..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:00

Ik kan mij het wel voorstellen als je een top ruiter hebt, waardoor je paard ook goed getrained word, dat jij daar als eigenaar ook van profiteert.

Maar ik vermoed toch dat Utan zelf geen eigen paard heeft op basis van de iet wat aparte uitspraken :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-04-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Paan

Mijn bijrijdster betaald niks. Ik ben blij met haar hulp, zij met het feit dat ze een leuk paard te rijden heeft. Ik betaal verder alles, maar verwacht wel dat ik bij ziekte, vakantie e.d. een beroep op haar kan doen. Verder doet ze ook wel dingen zoals vetten, kast opruimen e.d. En koopt ze een keer snoepjes, peesje of een halster oid.

Mij is altijd verteld dat als je een bijrijdster laat betalen, je dan eigenlijk een dienst verkoopt en ook verantwoordelijk gesteld kunt worden voor schade die zij kan oplopen.

Aan de mensen die de bijrijdster laten betalen. Wat doe je als je paard geblesseerd is en er gedurende 8 weken niet op gereden kan worden. Betaald je bijrijdster dan nog steed het vaste bedrag of komt dat dan te vervallen? Want ze betalen toch om op je paard te rijden? Terwijl dat dan niet kan?

xWildrose

xWildrose schreef:
Sorry had nog stukje aangepast ;$ De stalling is in Hemmen, super rustige omgeving, midden in het bos. Grofweg ligt het tussen Tiel en Arnhem in ;p

Ik rijd dan trouwens 4 lessen in de maand. Van een instructrice die zelf voorheen grand prix gereden heeft en waarmee in ontzettend schik heb;p Het zijn wel groeps lessen, maar ik rijd over het algemeen maar met 2 andere in de les.

+ Het les geld is dan 30 euro per maand. Dus zonder les geld kost de stalling 125 euro voor een paard in een stal van 3 bij 5.
Laatst bijgewerkt door xWildrose op 25-04-12 13:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:01

foxy80 schreef:
Air dat is een makkie
Stalling 320 euro
Les 25 euro per half u en 40 euro per u (2 keer een half u lessen per week is dus 200 euro per maand)
Per maand wel een bezoekje van een deskundige: is het geen hoefsmid (120 euro want heeft ijzers), dan wel jaarlijkse visitie osteo, ta, of enting of ontworming
Dan zit ik al aan 640 en dan heb ik nog geen benzine verreden, niks gedronken, geen nieuwe spullen gekocht, geen inschrijfgeld betaald, geen lidgeld van vereniging etc.

Dus jij hebt kosten aan benzine en jou lessen als je bijrijder naar je paard gaat? Dat is knap.
Als je echt iedere maand een deskundige nodig hebt bij je paard ben je toch niet zo handig bezig :+
Daarnaast zou ik ook niet dat geld willen betalen die mij dus in een les nieteens voldoende info mee kan geven voor een week.
Maar blijkbaar is het dus normaal dat een bijrijder moet betalen voor jou lessen die je niet hebt en benzine die je niet verbruikt.

Ik zie er heel veel luxe dingen tussen staan die helemaal niet hoeven....
En dus ben je dan goedkoper uit met een eigen paard.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:01

Utan, er bestaan geen plekken waar je moet betalen om een hond uit te laten.
Er bestaan wel degelijk plekken waar je moet betalen om een paard te rijden, dus dan kan je wel een discussie starten over betalen en niet betalen.

Hoezo eigenaars profiteren? Die rijden zelf hun paard, nemen verantwoordelijkeheid en betalen ook een fiks deel. Als er toch van profiteren wordt gesproken, kijk dan maar vies in de richting van de manegehouder. Dikwijls afgestompte beesten, dito lessen en aan het eind aan de kassa passeren en winst (trachten te) maken.

Wat je laatste opmerking betreft, zo 'n persoon mocht naar mijn paard kijken. Al was het de grootmoefti van bimbambokko met gouden laarzen. Manegehouders hebben er echter geen probleem mee de eerste de beste jandoedel in het zadel te hijsen en te incasseren.