Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:tita schreef:@ Arabesk leuk die sites maar vind niet echt verstandige raad
Zoiets ga je doen als je paard bij jouw als eigenaar zijnde HKO krijgt maar zou je een paard al kopen die HKO-3 heeft met het oog op reinig.
recreatief reining is een rekbaar begrip
Met anders bekappen en huisvesten is heel veel te doen, sterker nog geen enkel paard dat volgens die methode aangepakt werd faalde in het weer op de been krijgen. Hier in NL niet, maar ook in de VS niet.
Maar dat is een andere discussie.
Arabesk schreef:tita schreef:@ Arabesk leuk die sites maar vind niet echt verstandige raad
Zoiets ga je doen als je paard bij jouw als eigenaar zijnde HKO krijgt maar zou je een paard al kopen die HKO-3 heeft met het oog op reinig.
recreatief reining is een rekbaar begrip
marnavik schreef:Paard is geruime tijd niet bereden en afgelopen voorjaar na buitenlaten een tijd erg stram geweest.
Het paard heeft hoefkatrol klasse 3, opgelopen op 9 jarige leeftijd, en toen ik hem bekeek nog steeds ietwat stram in de benen. Lijkt iets gevoelig/voorzichtig te lopen met de voorbenen, en heeft speciaal beslag omdat op onregelmatige ondergrond ( met steentjes) hoeven te gevoelig waren.
smulletje schreef:Mijn paardje heeft ook hoefkatrol, dit kwam tijdens de keuring (waarna ik hem dus eigenlijk wilde kopen) naar boven. Klinisch was hij helemaal top, niks aan te merken maar helaas op de rontgen was er dus iets te zien. Ik heb er heel lang over nagedacht maar omdat hij verder nooit kreupel geweest was en ook met de klinische keuring helemaal goed was heb ik het risico genomen en hem toch gekocht. Nu 3 jaar later rij ik dressuurwedstrijden met hem, ik rij hem iedere dag en hij heeft nooit ergens last van. Maar als ik het zo lees in jou geval zou ik het toch niet doen. Hij heeft een poos rust gehad en toch kun je aan hem zien dat het niet lekker zit in zijn benen.
) Vala schreef:HKO 3 betekend natuurlijk niet per definitie grasmaaier.
Vala schreef:@Ragdollcat, ik heb gelezen wat de TS schrijft, zij vindt hem gevoelig lopen en linksachter zet hij opzij. Speciaal beslag raak ik niet van van streek, dat is vrij normaal bij HKO en kan soms afdoende helpen. Ik heb het paardje niet gezien, de stijfheid kan komen van lang stilstaan. Ik zou dan eerder een klinische keuring door een onafhankelijke DA laten doen. Wij zijn hier allemaal geen DA en de TS is dat ook niet.