Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lottie84 schreef:Als de klik er niet is, terwijl hier wel bijzonder hard aan is gewerkt, dan vind ik het een goede zaak dat een paard verkocht word.
Niemand word blij als de combinatie niet klopt, ruiter niet, maar het paard ook zeker niet.
Berdien schreef:Paarden schijnen echt wel lang nodig te hebben om echt te wennen aan nieuwe plek. Geloof iets van een jaar? Dus als jij aan de lopende band paarden koopt en weer verkoopt dan heeft het paard de tijd dus niet om te wennen en moet het binnen korte tijd weer naar een volgende plek. Daarom sta ik daar zelf niet achter.
Daarnaast vind ik ook dat je bij de aankoop van een paard ook garant staat voor het welzijn van het paard. In hoeverre kun jij dat welzijn garanderen als je ze aan de lopende band koopt en verkoopt of ze verkoopt vanwege 'slechte' redenen?
Elma_ schreef:@ Pikeur & capopjekop daar ben ik het mee eens. Een paard met een blessure verkopen vind ik gewoon oplichterij. En als je het er eerlijk bij zegt is het nog problemen afschuiven. Maar dat hoeft ook niet altijd. Bijv een pony met een lichte blessure. Je wilt de sport in maar je paard kan dat niet meer. Er komt iemand die met het paard recreatief wil rijden en daar nog 20 jaar gelukkig mee is. Waarom mag je dan dat paard niet verkopen en een gezond paard terugkopen?
Ik vind het zelf ook vervelend om te zien dat er mensen zijn die altijd better bigger faster willen. Ik ken een aantal mensen die meer paarden kopen en verkopen dan ik onderbroeken koop, onder het mom van ''geen klik''. Ik denk ook niet dat die klik dan ooit komt omdat het toch nooit goed genoeg is, en dan wel de verkochte paarden zo erg missen![]()
Maar of dat slecht is voor die paarden. Is dat zo slecht zolang ze hun natje en droogje krijgen?
@piffje: Daar heb je een goed punt. Ik denk ook dat het een stukje vermenselijken is. Daarom vraag ik me ook af wat voor invloed het nu echt heeft op een paard.
mltex schreef:Misschien speelt de gemiddelde leeftijd op bokt een rol
Elma_ schreef:Lottie84 schreef:Een paard hecht zich ook aan de eigenaar, om zomaar te blijven schuiven met paarden, dat vind ik ook niet zo een geweldig idee.
Daar doel ik dus op. Denk jij dat het een paard nadelig beinvloedt als hij of zei vaak van mens wisselt en op een nieuwe plek komt te staan? Waarom?
Berdien schreef:Nee ik bedoelde in hoeverre jij kunt garanderen dat je zorg draagt voor hun welzijn als je ze steeds maar korte periode hebt. Dus niet het verkopen zelf, maar de aankoop/aankopen van het/de paarden die je steeds doet. Welzijn bij een nieuwe eigenaar kun je nooit 100% garanderen. Nog een reden waarom die van mij niet verkocht gaan worden
sporten schreef:Ik schrik hoeveel paarden en pony,s te koop staan lijkt wel elke dag meer te worden zie bijv marktplaats
Zelf als voor paard of pony kiest blijft geheel leven lang bij me
Veulen verkoop ik soms wel maar hou met elke koper contact
Hou van me dieren en wil dat ze goed terecht komen
) zorgt ervoor dat ik nog niet en misschien wel nooit zover ben om de stap te nemen.