Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Duhelo schreef:ohja, ik was de splitpen vergeten.
ik zit nog in twijfel omdat ik soms wel heel vlug moet zijn om de stang erachter te doen, of terug weg te nemen, en ik ben een beetje bang als ik twee rechte pinnen neem, en die klemmen bv een beetje, ik ze er niet vlug genoeg in of uit krijg, en het laatste wat ik wil is dat de stang er nog half in vast zit en paardlief al achteruit denderd (en eenmaal dat ze gaat, is het tot ze eruit is, ongeacht wat ...)
met de ene kant een rond pen, en de andere kant een recht, hoef ik enkel maar een kant eruit wippen, en valt die zo naar beneden, zonder dat hij tussen haar benen raakt
wij verkopen trouwens alle onderdelen, zo las ik ook dat je vriend steunpootjes wou maken die kosten bv bij ons 24 euro incl en dan zijn ze dus verzinkt, kan het niet roesten
dan heb je een poot incl een montageklem, het geheel schroef je dus zo aan de zijkant
) is de technische kant?? Hebben jullie ook de remmen uit elkaar gehaald,gereinigd , nagekeken etc etc, anders ga je straks met een mooie trailer op pad maar loop je risico's omdat het even zo belangrijke deel niet gedaan is

Duhelo schreef:de borghaakjes zijn inmiddels ook besteld
Vanochtend paardlief geladen, na een poging of drie stond ze erin, uiteindelijk de stang erachter gekregen, ze heeft twee maal geduwd, en dat was het.
wss kan ik ze morgen rustig alleen laden zonder dat ik ook maar een probleem meer heb. enkel het uitladen blijft moeilijk, ze stormt zowiezo achteruit tot ze van de klep is, en dan staat ze netjes stil te wachten op me
Maargoed. De remmen zijn niet uit elkaar gehaald, maar wij hebben hier een jaarlijkse keuring voor aanhangers, waarop ze letten op de verlichting (goed geschakeld en goed werkend), de carrosserie (corrosie/roest of kapotte plekken op cruciale punten, en de remmen, of die goed in elkaar zitten en goed werken, geen verschil op de assen, etc)
dus ik veronderstel dat dat goed is.
zowiezo, eens hij terug gekeurd moet worden (september 2012) gaat hij voor de keuring naar de garage om alles goed te checken.
niet om onszelf te promoten al ben je natuurlijk van harte welkom
maar ook wij hebben een garagebedrijf en geloof me de jongens van het autobedrijf kijken niet zo goed als de jongens van het trailerbedrijf, die zijn er nl voor opgeleid, dat je technisch verstand hebt van de zaken wil niet zeggen dat ze op alle punten de keuring goed uitvoeren
wij bieden zo'n beurt bv al aan voor 100 euro incl btw ( en dit is de bovag erkende onderhoudsbeurt) bewust een laag bedrag ( ze zijn er ruim 3.5 uur mee bezig) om mensen over de drempel heen te helpen.
)

Duhelo schreef:Dan zijn alle 1(.5) paardstrailers niet veilig, want overal zitten grote paarden in toch?
zowiezo wordt deze trailer met deze paarden niet gebruikt voor langere stukken, een km of 5-6 langs binnenwegen max.
voor langere stukken (meer dan 10 km of op grotere banen waar er "sneller" moet gereden worden) huur ik een vrachtwagentje, vraag ik iemand met tweepaardstrailer en jeep ervoor
maar dat komt maar een of twee keer per jaar voor. belangrijkste is dat ik nu weg kan naar de dichtsbijzijnde manege, anders moet ik gewoon stoppen met trainen, vandaar