Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dan kan je dus ook geen onverwachtse DA rekening betalen! Esmeralda schreef:Als je nu al geen geld heb om je paard te betalen, wie zegt dat je dadelijk wel genoeg heb om je schuld weer af te betalen. Dan blijf je altijd in zo,n cirkeltje zitten
Aprils_joke schreef:in eerste instantie nee
moet mijn paard nou een hele dure ingreep hebben wat levens reddend is
dan wel
ShamalArabs schreef:Er wordt hier specifiek gevraagd om het onderhouden, niet om een hoge DA rekening of andere onvoorziene hoge uitgave te kunnen bekostigen.
Hoewel ik eigenlijk NEE vind, zeg ik toch JA.
En wel om de volgende reden:
Als ik maar 1 paard zou hebben en deze zou zo'n 25 jaar oud zijn en ik zou niet meer kunnen werken en daardoor niet meer mijn paard kunnen bekostigen, dan zou ik daar indd een lening voor afsluiten. Je wil zo'n oudje immers ook niet zomaar wegdoen, en een goed en betrouwbaar rusthuis heeft óf een lange wachtlijst óf vraagt ook maandelijks een bijdrage. Gratis weggeven geeft geen garantie en inslapen of slachten is imo not done als het betreffende dier alleen maar oud is maar verder nog gezond.
Esmeralda schreef:Als je nu al geen geld heb om je paard te betalen, wie zegt dat je dadelijk wel genoeg heb om je schuld weer af te betalen. Dan blijf je altijd in zo,n cirkeltje zitten
NatasjavE schreef:Aprils_joke schreef:in eerste instantie nee
moet mijn paard nou een hele dure ingreep hebben wat levens reddend is
dan wel
Dat vindt ik niet het onderhoud van het paard. Dat is(als het goed is) een eenamlige uitgave.
Ik kan me dan voorstellen dat je dan een klein deel van familie leent. Klein deel want als je een paard hebt probeer je ook een potje onvoorziene zaken te hebben.
dat is een gebed zonder einde en dan is het toch 'dag paard!'. Esmeralda schreef:Als je nu al geen geld heb om je paard te betalen, wie zegt dat je dadelijk wel genoeg heb om je schuld weer af te betalen. Dan blijf je altijd in zo,n cirkeltje zitten