Ik zeg ja, als je een paard heb weet je dat je misschien een keer de trailer nodig heb. Een trailer plus grote auto is duur en andere verwachten altijd maar dat ze dat wel kunnen lenen voor een paar tientjes. Bij mij niet dus en ik irriteer me daar dan ook rot aan. Vooral de ruiters die wedstrijden rijden en iedere wedstrijd komen bedelen of ze anders mans spullen mogen lenen
Maiska
Geplaatst: 10-04-12 10:41
Ikzelf vind dat je het niet nodig hebt, heb dan ook nee gestemt.
Wij hebben sinds een paar maanden een tweepaards trailer en daar ben ik heel heel blij mee. Niet alleen handig voor het paard, maar ook voor andere dingen. Daarvoor hadden we geen trailer, ouders wel, maar die wonen 250 km verderop. Toen ik nog thuis woonde had ik dus ook trailer plus auto.
Wat ik je zou aanraden is om goed te informeren naar trailer verhuur in je omgeving. En natuurlijk ook rekening houden met je auto (en wie het goede rijbewijs heeft!). Als je op een pensionstal komt te staan vraag je daar gewoon wat rond, wie je wil helpen als er echt wat is, wissel wat telefoonnummers uit etc. Als je paard met spoed naar de kliniek moet (dus niet een gezellig buitenritje aan de andere kant van het land), zul je merken dat er onverwachts mensen klaar staan om je te helpen. Ik weet in ieder geval dat mijn stalgenoten mij (oké, mijn vriend, die heeft het rijbewijs..) altijd kunnen benaderen als er een spoedgeval is!
Hilli
Geplaatst: 10-04-12 10:42
In geval van nood moet je wel iemand kunnen bereiken die je per direct kan vervoeren, maar vaak is dat wel te doen.
In Bit heeft ooit een special gestaan over paard&vervoer. Het waren rekenvoorbeelden die je ook op jezelf kon toepassen en zo besluiten wat de beste keuze was. De keuze ging tussen: geen eigen trailer/auto, wel eigen trailer/geen eigen auto, geen eigen trailer/wel eigen auto en een hele combinatie bezitten. Het heeft met name te maken met hoe vaak je e.e.a. gebruikt of het financieel haalbaar is.
Ik mis het gemak van een eigen combinatie, maar met een goede vervoerder bespaar ik wel geld t.o.v. het hebben van een eigen combinatie.
Ik vind het niet noodzakelijk en heb op nee gestemd. Alleen als je naar de kliniek moet gaan is het wel handig om iemand te kennen die aan vervoer kan komen. Zelf heb ik geen auto die een 1,5 paards trailer kan trekken, een goede familielid van mij wel en op stal kan ik de trailer voor 10,- per dag lenen. Mocht het spoed zijn voor de kliniek dan wil de eigenaar van stal ook voor me rijden.
schrikdraad
Geplaatst: 11-04-12 18:08
Aangezien er in de directe omgeving geen trailer is hebben wij zelf er een. Incl een auto die het mag trekken. Ik moet er niet aan denken om met spoed ( midden in de nacht) een ander te bellen. Die dan nog eens een kwartier onderweg is naar ons. Terwijl we zelf in 20 minuten bij de kliniek kunnen zijn.
Srika
Geplaatst: 22-04-12 18:54
Niet noodzakelijk. Als je ergens kan huren is het ook oke. Bij ons op stal heeft de eigenaar een tweepaardstrailer die je kan huren. Wel zo handig als je ergens heen gaat.
heb mijn pony al 10 jaar maar heb nooit een trailer gehad en even afkloppen, tot nu toe nooit met spoed oid naar een kliniek gemoeten. Ik kan altijd de trailer van de stal eigenaar gebruiken voor wedstrijden oid in overleg.
GamblersCup
Geplaatst: 23-04-12 01:16
Noodzakelijk niet, maar wel (zoals al vele voor mij gezegd hebben) eenback up hebben, weten waar je terecht kunt in geval van nood.
Mijn trailer staat op stal klaar voor vertrek zeg maar, altijd schoon, geen slot er aan (ik zeg niet waar ie staat ) en een ieder op stal die m direct nodig heeft voor de kliniek kan m zó achter de auto knallen. Helaas is dit ook al twee keer nodig geweest.
Mensen die m willen gebruiken voor wedstrijden, buitenrit etc. mogen er voor betalen. Al vind ik ze nog zo aardig. Ding moet onderhouden worden, hangt een verzekering op, als er iets kapot is of versleten ben ik degene die betaald. Vond dat zo een goede deal, en iedereen op stal is het ermee eens.
Ik denk dat 't ook voor een groot deel afhankelijk van je situatie is.
Ga je het paard op een grote pensionstal zetten, waar iedere dag op vrijwel ieder tijdstip wel iemand is en er meerdere mensen zijn die hun trailer voor noodgevallen beschikbaar stellen... Dan is het niet noodzakelijk.
Maar sta je op een hele kleine pensionstal of zoals onze situatie vroeger waarbij de paarden gewoon op een weiland staan dat we huurden... Dan vind ik het wel noodzaak om over een geschikte auto + trailer te beschikken.
Wij hadden onze trailer op het land bij de paarden staan. Dat was gewoon een goedkope 2e hands trailer. Zag er niet uit (lelijk, gedeukt dak, etc.), maar hij was wel veilig. En als we 'm nodig hadden, konden we gewoon direct naar de paarden toe met de auto, trailer aanhaken, paard inladen en direct door naar de kliniek.
Het is ons 3x voorgevallen dat we met enorme spoed naar de kliniek moesten. Een eigen trailer kan in dat geval 't verschil zijn tussen leven en dood, in sommige situaties.