rijden op speelveld/voetbalveld strafbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: rijden op speelveld/voetbalveld strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:52

Dat is verboden! je mag niet op een speelveldje,honden uitlaatroute/veldje,voetbalveldje komen met je paard.Je mag ook niet op de gazons rijden die langs de weg liggen.
Toen ik nog in Eindhoven woonde heb ik bijna een boete gehad omdat ik op het gazon reed wat langs de weg lag.Was dus geen eens een gazon waar mensen of dieren komen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:44

Aangezien je zegt dat je in een klein boerendorp woont, neem ik aan dat je paard op een weiland staat. Kun je daar niet op rijden? Niet ideaal, helemaal niet als het nat is, maar altijd beter dan een voetbalveld omploegen :P

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:48

Een voetbalveld trap je zo kapot, met gewone voetbalschoenen er overheen rennen verpest je het veld al een beetje , met je paard moet je dat echt niet proberen. Je moet er toch niet aan denken dat er voetballertjes hun been breken doordat ze in een kuil stapten die jij met je paard veroorzaakt hebt? :n

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:50

Je kan de Gemeente eens bellen of zij een veldje in de buurt weten waar je ongestoord kan rijden. Je weet maar nooit. Afdeling grondzaken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:23

Op andermans terrein mag je sowieso niet zomaar komen.
Maar je zou kunnen vragen bij mensen die een buitenbak hebben of je voor 5 euro per keer 1 of 2 x in de week de rijbak mag gebruiken. Lijkt mij persoonlijk niet zo'n probleem. Ik zag dat de meeste niet willen dat er nog een paard de bak omploegt heb je ze allemaal gevraagd?
Mij lijkt als je zelf een aantal paardjes hebt niet zo'n verschil maakt als er nog 1 tje af en toe langs komt als je ze daar wat voor geeft vinden ze het misschien helemaal niet erg.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:24

sandra1986 schreef:
uit fatsoen zou je het niet moeten willen.

Eens. -:)

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:30

Zowieso zou ik uitkijken om met je paardje op een veld te rijden. Denk hierbij aan bijv belasting van de pezen enz. Ik zou inderdaad eens bij die mensen met bak langsgaan en het vragen. Nee heb je ja kun je krijgen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:53

dat laatste is onzin. Je kunt prima op een veldje rijden mits de bodem niet te zacht is.
Paarden lopen en spelen ook gewoon in de wei en je rijdt in de bermen langs de weg en wedstrijden worden vaak ook op weiland of grasvelden verreden... Vaak is een grasveld beter voor de pezen dan een zware losse zandbak.

Wij reden vroeger als kind ook wel over die grote speelvelden tussen de woonwijken in. Achteraf gezien niet zo netjes, nu zou ik er alleen langs de kant in de berm van het fietspad langs rijden.

Een verlaten veldje in een bos waar je gewoon mag rijden is al weer iets anders in mijn ogen. Al moet je in een natuurgebied wel uitkijken, want voor hetzelfde geval staan er allemaal zeldzame planten tussen.

Maar goed, officieel mag het niet en kun je het beter ook niet doen omdat je dan negatieve reacties kan krijgen.
Beter vragen of je ergens mag rijden op iemands land (of eigen land) of bij iemand in de bak tegen een vergoeding of op bepaalde tijden.
Soms kan beter de eigenaar van de pony voor je vragen, die kent de mensen misschien iets beter?

Succes met het vinden van een plekje om te rijden.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:56

Loezj schreef:
s6801881 schreef:
Sommige mensen willen hun bak wel ter beschrikking stellen tegen een financiele bijdrage. Je zou op bokt en MP een oproepje kunnen plaatsen. Daarnaast kan je bij een lokale pony club of manege vragen of ze daar een regeling hebben voor mensen van buitenaf. Als het binnen rijafstand te doen is, waarom niet? Zeg maximaal 15 minuten rijden, als je dat efficient doet kan je je paard lekker losrijden op weg naar de bak en uitstappen op de weg terug. Zolang je in de berm kan rijden is er niets aan de hand.

ik heb zelf ook al wat rond gevraagd bij mensen in de buurt met een bak, maar aangezien ik in een klein en ook nog eens wat afgelegen dorpje woon zijn er niet meer dan 5 mensen op zn max hier die over een bak beschikken. en die zijn niet heel blij met nog een paard wat de bak om komt ploegen. en voor een rijvereniging zou ik minstens een half uur moeten rijden te paard en ook nog eens langs op een dijk waar auto's totaal geen rekening met je houden. het zou makkelijk zijn als ik beschikking had over een trailer, maar dat is ook niet het geval.

dusja, ik zit hier al een half jaar wat over te denken en tot die tijd blijf ik gewoon af en toe met mijn verzorgpaard wandelen.

en yup, dat het asociaal is om over zo'n speelveldje heen te rijden is inmiddels duidelijk, dat idee heb ik alweer los gelaten

Je kan dan ook een boer uit de buut vragen of zij misschien een stukje land heeft dat je voor dit doeleinde kan huren. Daarnaast kan je zelfs een volkstuintje huren en omtoveren tot bak, dat werd in mijn oude woonplaats gedaan. Mits je natuurlijk netjes huurt en toestemming vraagt aan de organisatie. Maar ik begrijp nu dat het je verzorgpaard is en niet je eigen paard? Dan kan ik me voorstellen dat je die tijd er niet in wil stoppen. Je had natuurlijk ook van te voren kunnen weten dat het rijden het hem dan niet gaat worden ;) maar op hoeveel ruimte staan die pony's dan eigenlijk dat je helemaal neit kan werken met het paard op eigen terrrein?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:34

waar woon je in zeeland?

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:25

Inderdaad Joyce mits de bodem niet te zacht is. Of het te glad is. Ik heb veel paarden zien glijden op het gras en ook een aantal die er kreupel vanaf kwamen met rijden. Of je moet met ijzers er stiften onder zetten, dat zie je vaak bij de wedstrijden. Ik rij buiten ook op het gras maar dan lange rechte stukken. Als je op een veldje rijdt moet je toch ook de bochten in en daar vind ik het enger. Als je op je paard zit is het toch anders dan dat je paard zelf over het gras gaat. Ik ben het geheel met je eens dat een zware bak helemaal niet goed is. Is het ook niet. Dat terzijde.

Succes in ieder geval met het zoeken van een geschikte rijplek!

Loezj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:30

Je kan dan ook een boer uit de buut vragen of zij misschien een stukje land heeft dat je voor dit doeleinde kan huren. Daarnaast kan je zelfs een volkstuintje huren en omtoveren tot bak, dat werd in mijn oude woonplaats gedaan. Mits je natuurlijk netjes huurt en toestemming vraagt aan de organisatie. Maar ik begrijp nu dat het je verzorgpaard is en niet je eigen paard? Dan kan ik me voorstellen dat je die tijd er niet in wil stoppen. Je had natuurlijk ook van te voren kunnen weten dat het rijden het hem dan niet gaat worden ;) maar op hoeveel ruimte staan die pony's dan eigenlijk dat je helemaal neit kan werken met het paard op eigen terrrein?[/quote]

mja, daar zit het juist een beetje. ik loop al sinds 5 jaar een beetje bij mijn verzorgpaard, de eigenaren en de andere paarden daar rond. en ik ging altijd met een van de eigenaren samen rijden, dat ging allemaal prima want met een ander paard samen is buiten rijden geen probleem. maar vanwege een scheiding daar zit het allemaal wat moeilijk nu. niemand om even mee te gaan rijden, er zijn al een paar paarden weg en er is een grote kans dat mijn verzorgpaard ook verkocht word.
zelf ergens een bak maken zit er helemaal niet in. grotendeels vanwege de kosten, als ik daar geld voor had was mijn verzorgpaard nu al wel van mij geweest ook :P maar ook omdat hij waarschijnlijk te koop word gezet dus ik ben op zoek naar een snelle oplossing.
maar ik denk niet dat dat erin zit voor mij.

de paarden staan trouwens op een redelijk stukje grond hoor. maar er staat al bijna geen gras op en de grond is nogal hard dus ik ga daar liever niet op rijden. in principe zou het kunnen maar ik doe het niet.

Loezj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:31

connie64 schreef:
waar woon je in zeeland?

in de buurt van Tholen

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:27

Ik zou het ook echt niet doen :n ik vind het echt heel erg asociaal! Is er in de buurt geen bak waar je eventueel zou kunnen rijden?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:50

ik heb de paarden vlak bi een parkje staan en bij het bos. Ook staat hier vlakbij een handelstal. Nu is het zo dat 2 meisjes uiot een dorp verder op hier op het veld bij het parkje komen rijden, heel veel, heel lang en zeer intensief. Er is al een hele hoefslag uitgesleten. Gras totaal vertrapt. Je kan erop wachten dat ik of de handelstal hier van de schuld gaan krijgen. Verder vindt ik het ook asociaal om dit stukje openbaar gras zo kapot te gaan rijden. Kinderen in de buurt kunnen hier niet meer een balletje trappen,

Loezj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:10

right, mensen, dat het asociaal is om op een speelveldje te gaan rijden is intussen helemaal duidelijk, het was ook maar een idee en ik heb het alweer achter me gelaten.

dus bij deze: ik wil niet asociaal zijn maar wel vragen of de reacties eerst gelezen kunnen worden voor iemand er een nieuwe bij plaatst.