Hoe ik met mijn paard naar USA ben verhuisd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gemske

Re: Hoe ik met mijn paard naar USA ben verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:38

Wat leuk om je verslag te lezen! Dat is een super combinatie, dat je paard professioneel vervoerd is maar dat je er toch zo veel mogelijk bij kon zijn.
En jullie ranch ziet er heerlijk uit als vakantiebestemming!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:39

Ik heb gelijk weer een vraag op die quarataine stallen. Daar zullen ze toch wel iets van beweging krijgen?
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze een maand boxrust hebben en dan vervolgens moeten reizen. Zijn ze toch hartstikke heet?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:50

2 Jaar alweer?Tijd gaat hard!!
De een na laatste foto die persoon die er op staat ben jij dat?Doet mij aan een bokker denken maar die is niet naar Amerika!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 01:25

nee dat ben ik niet, dat is iemand die alleen meeging om een paard af te leveren die ze verkocht hadden. Dus misschien is het wel die bokker :-) kan niet meer op haar naam komen. Leuke meid was het we hebben wel lol gehad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:26

Ik heb ooit gehoord dat je "gratis" mee kan reizen als je als groom gaat, klopt dit?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:38

lifaya schreef:
Ik heb ooit gehoord dat je "gratis" mee kan reizen als je als groom gaat, klopt dit?

Klopt! Ik ben 4 jaar geleden vanuit Amerika met 3 paarden terug gevlogen naar Nederland en kostte niks.

Wel gaaf om je verslag te lezen! Lijkt net of ik het zelf heb geschreven :D
De paarden waar ik mee vloog, waren ook echt super braaf. Was voor mij ook de eerste keer, dus vond het zelf ook allemaal beetje spannend, maar er wordt zo goed voor die beesten gezorgd! Tijdens vlucht, in quarantaine etc.
Ik had dan eerst nog een reis van 9 uur met de vrachtwagen, van de stal naar NY JFK, daar 3 dagen in quarantaine gestaan en toen naar Schiphol gevlogen.

Zou het zo weer doen! Was een leuke ervaring!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:56

HCRanch schreef:
Omdat ik toch veel vragen krijg mbt het transport van mijn paard naar USA dacht ik laat ik hier een topic over schrijven.

Hoe gaat dat allemaal, nou dat was een heel uigezoek omdat ik verder ook niemand kende die hiermee te maken had gehad.
Uiteidelijk ben ik bij Horse Service International terecht gekomen. Ten eerste waren ze de goedkoopste, ze waren duidelijk in wat ik precies voor bloedtesten vaccinaties ed nodig had EN wat voor mij het belangrijkste was ik mocht de hele reis bij mijn paard blijven.

Hier loop ik ook tegenaan: het is ontzettend lastig om uit te zoeken wat je nodig hebt voor transatlantisch paardentransport. En ik ben ook heel zenuwachtig voor het vervoer. Ik wil mijn paard meenemen naar Canada.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:58

Wat een gaaf verslag, dat was vast een enorme belevenis :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 14:39

Hippo Logic, ik raad je echt aan om contact op te nemen met Horse Service International

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:53

Ga ik doen!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:43

Super interessant verslag! Ik ben aan het spelen met het idee naar Canada te emigreren en dan moet mijn paard natuurlijk ook mee. HSI klinkt als een hele goede. Ik ben ook nog benieuwd naar kosten, dan weet ik hoe ik moet gaan sparen. Zou je daar iets over kunnen zeggen ?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:08

@Nado: ik weet niet wat voor visum je in gedachten hebt, maar ik zou beginnen met daarvoor te sparen. :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:04

Kosten naar Canada om je paard te vervoeren bedoel je? of de hele verhuizing?
Weet niet wat het naar Canada kost. Paard naar USA was tussen de 5000-6000 Euro ( het is goedkoper een paard van USA naar NL te halen ;-)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:25

Nado schreef:
Super interessant verslag! Ik ben aan het spelen met het idee naar Canada te emigreren en dan moet mijn paard natuurlijk ook mee. HSI klinkt als een hele goede. Ik ben ook nog benieuwd naar kosten, dan weet ik hoe ik moet gaan sparen. Zou je daar iets over kunnen zeggen ?

Ligt er aan waar in Canada. Paarden worden allemaal naar Calgary gevlogen en komen daar aan land. Het vervoer van Calgary naar jouw bestemming zal nog een groot deel van de kosten zijn. Merrie, hengst of ruin maakt ook heel erg veel uit in de kosten. Merries hebben veel meer onderzoeken nodig en staan langer in quarantaine :$ :$ :$ Ruinen zijn het goedkoopst.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:13

Ruin en dan BC. Vrienden met paarden en trailer in BC, denk ong 6-8 uur rijden vanuit Calgary. Visum moet ik nog uitzoeken. Ik ben docent en dat is op zich een positief beroep daarvoor. Maar het zijn echt gedachtenspinsels tot nu toe hoor ;) Ik heb er een half jaar gewoond op studentenvisum 10 jaar geleden en ik mis het nog steeds, vandaar dat ik toch ga nadenken. Zo te horen ben jij al een stuk verder dan nadenken ?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:46

Wij zijn rond met de emigratie, ja.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:55

Mooi verslag, mijn paard is een paar jaar geleden van Canada naar Nederland gevlogen en nu heb ik ongeveer een idee hoe het was voor haar..

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:02

Wat leuk om eens te lezen hoe het eraan toegaat als je met paard gaat vliegen. Fijn dat jullie het naar je zin hebben daar. Beestenbestand is aardig gegroeid!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:08

cool gaaf zo.n ranch en wat is het daar super mooi.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:14

Wat leuk zo'n verhaal!

Mijn paard zal binnekort een keertje komen :D

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:16

Wat leuk om dit verhaal te lezen, nu weet ik ook eens hoe dat gaat. Bedankt voor het plaatsen :)

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:14

Wat ontzettend leuk om te zien hoe het van jullie kant ging! Ik heb een keer toen ik als gewone passagier vloog een praatje gemaakt met de dieren steward en een kijkje mogen nemen bij de paarden, en had me daarvoor nooit voorgesteld dat er werkelijk paarden achter in ons vliegtuig hadden kunnen staan. Ook zij stonden er heel rustig bij, ik vond het geweldig!

Ik woon ook in de VS, een iets andere omgeving helaas, in New York.. Wat ziet het er heerlijk uit bij jullie! Dat is een heel andere VS dan dat ik ken, geweldig!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:32

Ontzettend gaaf zeg! En goed geregeld dat je er zelf bij kan zeg!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:38

Leuk om te lezen! Dapper hoor! Ik heb al heimwee als ik een week met vakantie ga hahaha!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:33

Maia, je bent van hart wellkom hoor als je een keer in de buurt bent :-) NY is "maar" 9 uur rijden ;-)

En meiden als jullie ooit met KLM naar NY vliegen vraag gerust of er paarden aan boord zijn. Er waren tijden onze vlucht ook een hoop passagiers die mochten komen kijken.