Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ingeborg86 schreef:Van wat ik heb gehoord is dat als je een maand niet hebt betaald voor je pony, de staleigenaar recht heeft op jouw pony... Weet ik niet precies wat er waar van is, maar als het klopt heb je gewoon pech en dat is heel vervelend.
Zou idd doen wat barbalata zegt.... Wat een vervelende situatie zeg!
horzlover schreef:he oude eigenaar van switch!
Ik denk dat het niet de bedoeling is dat we jou aanvallen! we proberen TS alleen te helpen
ik heb er geen verstand van maar misschien zou Ts er wel na bij moeten denken als de oude eigenaar ook op bokt zit......
Ik ga mij er verder niet in mengen maar misschien kunnen TS en de eigenaar tot een overeenkomst komen
IndianLady schreef:
horzlover je ziet het verkeerd. TS heeft de pony van Joyce gekocht vorig jaar juli. Nu echter heeft ze zelf de pony verkocht aan haar staleigenaar.
Focussed schreef:Maar JoyCiej007, je vergeet een gedeeltje.. JA er is een overeenkomst (mondeling en schriftelijk) dat de pony voor een tijd van de staleigenaresse werd. Maar er is ook een overeenkomst dat de TS hem weer terug krijgt als zij hem weer zelf kan betalen... En dat is ook mondeling (en dus juridisch gezien) bindend.
Eigenlijk is het enige bewijs van eigendom een schriftelijke koopovereenkomst . Wanneer je een mondeling koopovereenkomst hebt sta je sterker met getuigen, ik weet niet of de TS getuigen heeft van de mondelinge overeenkomst?
Mocht het nu nog flauwer worden zou ik zeker kijken hoe ik het zou kunnen spelen op die "6 maanden betaling" regeling.
Focussed schreef:Eigenlijk is het enige bewijs van eigendom een schriftelijke koopovereenkomst . Wanneer je een mondeling koopovereenkomst hebt sta je sterker met getuigen, ik weet niet of de TS getuigen heeft van de mondelinge overeenkomst?

Roxx schreef:Focussed schreef:Eigenlijk is het enige bewijs van eigendom een schriftelijke koopovereenkomst . Wanneer je een mondeling koopovereenkomst hebt sta je sterker met getuigen, ik weet niet of de TS getuigen heeft van de mondelinge overeenkomst?
Stel dat er getuigen zijn van de mondelinge overeenkomst dat TS de pony weer mag hebben als ze dat wil, dan is natuurlijk nog de vraag onder welke voorwaarden. Ook gratis? Of tegen betaling? En wanneer het tegen betaling is, wat is dan de prijs? Ik denk niet dat het redelijk is te verwachten dat iemand anders je pony overneemt als jij het niet meer kunt betalen en dat je hem dan weer op kunt eisen zodra het jou belieft.
Douraque schreef:Ook al ben ik advocaat zou ik het als volgt spelen. Aangezien het om een maand onbetaalde stalling gaat in principe, zou ik die maand stalling aan de mensen geven en de pony inladen. Indien hun de politie inschakelen heb je de bankrekeningafschriften en DA rekeningen. Niemand bewijst wat er mondeling is afgesproken, dat kan jij niet noch de wederpartij. Indien de politie komt vragen wat het verhaal is, dan zeg jij dat je de stal bent vergeten te betalen en dat je deze alsnog hebt betaald (als zijnde vergeten).

JoyCiej007 schreef:Douraque schreef:Ook al ben ik advocaat zou ik het als volgt spelen. Aangezien het om een maand onbetaalde stalling gaat in principe, zou ik die maand stalling aan de mensen geven en de pony inladen. Indien hun de politie inschakelen heb je de bankrekeningafschriften en DA rekeningen. Niemand bewijst wat er mondeling is afgesproken, dat kan jij niet noch de wederpartij. Indien de politie komt vragen wat het verhaal is, dan zeg jij dat je de stal bent vergeten te betalen en dat je deze alsnog hebt betaald (als zijnde vergeten).
Dan ben je dus glashard aan het liegen....... en dan schop je uiteindelijk je eigen ruiten in. Leuk bedacht.
Maar volgens TS is er wel een mailtje geweest over de afspraak hem aan deze mensen te verkopen. Alleen staat die afspraak mbt terugkopen er niet specifiek in genoemd........

sassefras schreef:Douraque schreef:Ook al ben ik advocaat zou ik het als volgt spelen. Aangezien het om een maand onbetaalde stalling gaat in principe, zou ik die maand stalling aan de mensen geven en de pony inladen. Indien hun de politie inschakelen heb je de bankrekeningafschriften en DA rekeningen. Niemand bewijst wat er mondeling is afgesproken, dat kan jij niet noch de wederpartij. Indien de politie komt vragen wat het verhaal is, dan zeg jij dat je de stal bent vergeten te betalen en dat je deze alsnog hebt betaald (als zijnde vergeten).
jij maakt het helemaal spannend, vergeten te betalen, als je je hypotheek niet betaald woon je ook zo maar ergens anders , fijne advocaat met zo,n advies

GamblersCup schreef:Roxx schreef:Wel jammer dat TS hier open en bloot op internet heeft gezet dat zij de pony aan de stalhouder heeft gegeven/verkocht...... Ik vrees dus dat het liegen nu wel bewijsbaar is.........
Ja, en ook staat er bij dat er wel degelijk mondeling afgesproken is dat de pony terug kan.

GamblersCup schreef:Maar wel een mondelinge overeenkomst, rechtsgeldig. Dat staat in de wet, hoe moeilijk bewijsbaar dat ook is. Maar geen een rechter zou dat niet zomaar opzij schuiven.