Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
gap schreef:@ ikke...........
Praktijk leert dat dat wachten tot het droog is vaak niet lang genoeg gebeurten zeker in de winterperiode.... dan droogt het toch allemaal niet zo snel, daarbij blijft er altijd wel vocht achter in de naadjes..............en das niet best
amj schreef:Dat denk ik niet hoor. 500 euro materiaalkosten, of voor 4500 euro een nieuwe trailer. Daar zit nogal een verschil in.

gap schreef:Een vaste plaat is altijd beter omdat er geen kieren in kunnen ontstaan, daarbij kan het vocht altijd tussen de kieren wat de kans op rotten bevorderd.
Daarnaast werkt hout, dus losse planken meer als één geheel![]()
Ik zeg niet dat het slecht is hé![]()
Alleen ik zou niet meer twijfelen, als je nu met een losse mat ga werken is de kans gewoon véél groter dat er uiteindelijk vocht tussen de kieren komt, ik zou dat risico dus vermijden
loulou schreef:gap schreef:Een vaste plaat is altijd beter omdat er geen kieren in kunnen ontstaan, daarbij kan het vocht altijd tussen de kieren wat de kans op rotten bevorderd.
Daarnaast werkt hout, dus losse planken meer als één geheel![]()
Ik zeg niet dat het slecht is hé![]()
Alleen ik zou niet meer twijfelen, als je nu met een losse mat ga werken is de kans gewoon véél groter dat er uiteindelijk vocht tussen de kieren komt, ik zou dat risico dus vermijden
en zo heb ik op internet meerder foto's gezien van vloeren uit een plaat waar de plaat vanuit het midden helemaal is gaan rotten
loulou schreef:amj schreef:Dat denk ik niet hoor. 500 euro materiaalkosten, of voor 4500 euro een nieuwe trailer. Daar zit nogal een verschil in.
precies
ik heb trouwens besloten dat we gewoon voor een losse mat/matten gaan. en zoals ikke zegt, als je de mat gewoon over de stang hangt dan kan hij nooit te kort drogen.![]()
we hebben net de wanden op maat gezaagd. ik zal zo ff foto's uploaden.

Wauw, wat gaan jullie hard zeg. 
loulou schreef:het 'verven' sloeg nog op de vloer. die hebben we in de beits gezet.
over de wanden twijfelen we nog: wel of niet verven. ik weet dat hij hij eerst geschuurd en super goed ontvet moet worden en dan inderdaad een primer erop.
maar veel mensen raden af om betonplex te verven, dus vandaar nog de twijfel
maar die keuze is idd aan jou
de meesten krijgen er achteraf spijt van, je kan er ook voor kiezen een mooie striping of afbeelding erop te "bestickeren" breekt toch en is vaak véél netter
loulou schreef:jij zegt dus hetzelfde als de meeste mensen haha.
ik neig ook naar niet doen moet ik zeggen. achteraf hadden we de betonplex gewoon moeten kopen in de kleur die we eigenlijk wilde, maar goed... toen hadden we hem al gekocht.