[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amj

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:19

Dat denk ik niet hoor. 500 euro materiaalkosten, of voor 4500 euro een nieuwe trailer. Daar zit nogal een verschil in.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:27

@ ikke...........

Praktijk leert dat dat wachten tot het droog is vaak niet lang genoeg gebeurt ;) en zeker in de winterperiode.... dan droogt het toch allemaal niet zo snel, daarbij blijft er altijd wel vocht achter in de naadjes..............en das niet best <<)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:10

gap schreef:
@ ikke...........

Praktijk leert dat dat wachten tot het droog is vaak niet lang genoeg gebeurt ;) en zeker in de winterperiode.... dan droogt het toch allemaal niet zo snel, daarbij blijft er altijd wel vocht achter in de naadjes..............en das niet best <<)

Dat is dan het verschil tussen een techneut en z'n eigen spul en de verkoper die soms de meest ondenkbare idioten tegenkomt :D
Ik ga er vanuit dat wanneer je die mat opzij legt (over de stang) je die mat laat hangen totdat je de trailer weer gebruikt.
Dat is iets anders dan wanneer je die mat gewoon de volgende dag weer op z'n plek legt en er niet meer naar omkijkt. In dat geval heb je inderdaad een punt.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:16

;)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:39

Zo, dat is een best project!
Wij hebben een tijd terug ook een opknapper gekocht, waarvan 1 as kapot was. We hadden er wel een nieuwe bij gekregen. Mijn vader heeft een garage bij huis dus dat scheelde al een hoop. We hebben hem ook nog geverfd en nu is hij weer als nieuw.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 22:39

amj schreef:
Dat denk ik niet hoor. 500 euro materiaalkosten, of voor 4500 euro een nieuwe trailer. Daar zit nogal een verschil in.

precies ;)

ik heb trouwens besloten dat we gewoon voor een losse mat/matten gaan. en zoals ikke zegt, als je de mat gewoon over de stang hangt dan kan hij nooit te kort drogen. :)

we hebben net de wanden op maat gezaagd. ik zal zo ff foto's uploaden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 22:51

onderstel geschuurd

Afbeelding

wanden gezaagd

Afbeelding

klep op maat
Afbeelding

deurtje

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 22:57

gap schreef:
Een vaste plaat is altijd beter omdat er geen kieren in kunnen ontstaan, daarbij kan het vocht altijd tussen de kieren wat de kans op rotten bevorderd.
Daarnaast werkt hout, dus losse planken meer als één geheel ;)
Ik zeg niet dat het slecht is hé :o

Alleen ik zou niet meer twijfelen, als je nu met een losse mat ga werken is de kans gewoon véél groter dat er uiteindelijk vocht tussen de kieren komt, ik zou dat risico dus vermijden ;)

en zo heb ik op internet meerder foto's gezien van vloeren uit een plaat waar de plaat vanuit het midden helemaal is gaan rotten ;)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:01

Wow maat je hebt straks een hele nieuwe trailer! Echt gaaf! Leuk de update foto's! Gaat snel :j

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:04

loulou schreef:
gap schreef:
Een vaste plaat is altijd beter omdat er geen kieren in kunnen ontstaan, daarbij kan het vocht altijd tussen de kieren wat de kans op rotten bevorderd.
Daarnaast werkt hout, dus losse planken meer als één geheel ;)
Ik zeg niet dat het slecht is hé :o

Alleen ik zou niet meer twijfelen, als je nu met een losse mat ga werken is de kans gewoon véél groter dat er uiteindelijk vocht tussen de kieren komt, ik zou dat risico dus vermijden ;)

en zo heb ik op internet meerder foto's gezien van vloeren uit een plaat waar de plaat vanuit het midden helemaal is gaan rotten ;)

Vandaar dat onderhoud en regelmatig checken zo belangrijk is ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:05

loulou schreef:
amj schreef:

precies ;)

ik heb trouwens besloten dat we gewoon voor een losse mat/matten gaan. en zoals ikke zegt, als je de mat gewoon over de stang hangt dan kan hij nooit te kort drogen. :)

we hebben net de wanden op maat gezaagd. ik zal zo ff foto's uploaden.

Hangt uiteraard ook nog af hoe vaak in de week jij hem gebruikt, of hij ook de kans krijgt om te drogen ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:23

:D Wauw, wat gaan jullie hard zeg.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 16:55

hihi, dat is ook de bedoeling :D

mijn vriend wil hem zo snel mogelijk de bedrijfshal weer uit ;)

vandaag vloer eerste laag behandeld. (zie nu op de foto dat ik volgens mij een puntje vergeten ben :o )

Afbeelding

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:58

jullie gaan zeker hard
fijn dat je zo een ruimte hebt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:18

Zo die is helemaal gestript.
Jullie gaan wel enorm hard.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:47

Ben jij zelf zo handig? Knap hoor!!

ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Ik zo bijna ook een goedkope trailer kopen, dat opknappen ziet er zo makkelijk uit :P

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 19:55

haha, nee was het maar zo :D ik kan zelf wel een beetje klussen, maar een paardentrailer is iets teveel van het goede ;)

ik heb een hele handige vriend en een schoonvader die tig jaar als interieurbouwer heeft gewerkt :)

het verven is nu wel ff mijn taak :D

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:28

Als de wanden van betonplex zijn, moet je eerst een primer gebruiken anders komt de verf er net zo hard weer af zetten en dat is zonde van je tijd , het werk en het resultaat ;) Succes !!!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 14:33

het 'verven' sloeg nog op de vloer. die hebben we in de beits gezet.

over de wanden twijfelen we nog: wel of niet verven. ik weet dat hij hij eerst geschuurd en super goed ontvet moet worden en dan inderdaad een primer erop.
maar veel mensen raden af om betonplex te verven, dus vandaar nog de twijfel :)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:38

loulou schreef:
het 'verven' sloeg nog op de vloer. die hebben we in de beits gezet.

over de wanden twijfelen we nog: wel of niet verven. ik weet dat hij hij eerst geschuurd en super goed ontvet moet worden en dan inderdaad een primer erop.
maar veel mensen raden af om betonplex te verven, dus vandaar nog de twijfel :)

Dan zou ik het niet doen ;) maar die keuze is idd aan jou ;) de meesten krijgen er achteraf spijt van, je kan er ook voor kiezen een mooie striping of afbeelding erop te "bestickeren" breekt toch en is vaak véél netter :o

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 14:40

jij zegt dus hetzelfde als de meeste mensen haha.

ik neig ook naar niet doen moet ik zeggen. achteraf hadden we de betonplex gewoon moeten kopen in de kleur die we eigenlijk wilde, maar goed... toen hadden we hem al gekocht.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:00

loulou schreef:
jij zegt dus hetzelfde als de meeste mensen haha.

ik neig ook naar niet doen moet ik zeggen. achteraf hadden we de betonplex gewoon moeten kopen in de kleur die we eigenlijk wilde, maar goed... toen hadden we hem al gekocht.

Komt denk ik omdat je van het één naar het ander ging, was natuurlijk in eerste instantie ook niet je bedoeling het zo grondig aan te pakken hahahaha Succes met beslissen ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:31

wij willen ook niet verfen, hoop meer werk en niet beter

mijn trailer is uit elkaar, tenminste 70%
kap was even leuk om er af te halen met ons 2en dus even onze sterke buurman gevraagd
toen alle boutjes, moertjes enzo er af, dat ging best makkelijk, alleen wel hoop veroest dus dat moet allemaal wel nieuw
bodem was nog goed, overal gekeken maar zag er prima uit
dus kijken of we met de muurplaten er af halen niet al te veel beschadigen want muren zitten goed vast gekit aan de bodem zeg maar

de buurman gaf als idee om de wanden van trespa te maken ipv hardhout
wat denken jullie?

gap wat je aangeeft is wellicht wel juist, maar mij is nooit verteld hoe en wat bij de trailer dealer en hij is bij een ander in onderhoud geweest omdat onze dealer niet naast de deur zit
wellicht is het daar wel mis gegaan, ik ben me in ieder geval niet er van bewust geweest dat het zo snel allemaal zou rotten
bij een dealer waar ik laatst was vertelde hij me dat het kwam omdat ik met de hoge druk spuit in de kieren spuit en het daar dan door heen gaat, volgens hem moet je hem schoon maken met water een zachte borstel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:41

kevje06 schreef:
de buurman gaf als idee om de wanden van trespa te maken ipv hardhout
wat denken jullie?

Daar hoef ik niet over te denken: Die buurman l*lt uit z'n nek.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:52

uitleg ikke?