Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Axel_Valerie schreef:Dat ze onwetend is dat lijkt mij duidelijk Caira.. Maar om haar nu met ze 20en te overvallen. Okee het is echt geen goed idee om gelijk alles met die pony te gaan doen. Maargoed, iedereen maakt fouten. Toen jij en ik ons eerste paard kochten ging het vast ook niet altijd in 1x helemaal goed en had je vast wel eens een "oeps" moment.
Caira schreef:Axel_Valerie schreef:Dat ze onwetend is dat lijkt mij duidelijk Caira.. Maar om haar nu met ze 20en te overvallen. Okee het is echt geen goed idee om gelijk alles met die pony te gaan doen. Maargoed, iedereen maakt fouten. Toen jij en ik ons eerste paard kochten ging het vast ook niet altijd in 1x helemaal goed en had je vast wel eens een "oeps" moment.
Maar ik legde de fout niet bij mijn pony neer.....
Sjolvir schreef:Wedstrijden betekend niet altijd van eigen terein af.
Soms kan je op je eigen terein bij een vereniging voldoende vaak starten.
Je kan bij de KNHS opvragen hoe hij L is... bv 1 x L1 gestart door iemand, of echt vaker meegeweest naar plaatsen.
Of hij moet wennen of zo is, is lastig te zeggen.
Echter dit ging allemaal wel heel snel.... Niet alle paarden zijn daarvoor geschikt.
Ook wel fijn als het diertje even kan wennen...
Trailer, in de wei met anderen, op stal, poetsen, longeren, rijden... is wel ineens alles op 1 dag willen.
Hoewel ik vind dat een doorgewinterde kinderpony niet zo makkelijk op de kast zou moeten zijn te krijgen.
En zo te horen was het de bedoeling dat het een hele braverd was?
Kan zijn dat hij echt overdonderd is en zo reageerd, of dat hij toen jullie hem gingen testen gedrogeerd was
en nog tig mogelijk heden.
Zou hem alsnog zo snel mogelijk laten keuren.
Je ging kijken of het zadel pastte? Dus ander zadel dan je daar mee gereden hebt?
En voor aankoop galopeerde hij normaal?
Wanneer hebben jullie testgereden etc.? Gisteren? Vorige week? vorige maand?
Als vorige eigenaar in de buurt woont, allicht die uitnodigen om een keer te komen helpen met de pony?
Kan hij zien wat hij doet, danwel hij doet het niet met hem erbij of minder.
Axel_Valerie schreef:Axel_Valerie schreef:Dat ze onwetend is dat lijkt mij duidelijk Caira.. Maar om haar nu met ze 20en te overvallen. Okee het is echt geen goed idee om gelijk alles met die pony te gaan doen. Maargoed, iedereen maakt fouten. Toen jij en ik ons eerste paard kochten ging het vast ook niet altijd in 1x helemaal goed en had je vast wel eens een "oeps" moment.
Ik ook niet maar geen mens is hetzelfde. En zij vraagt nu ook wat ze moet doen ofniet soms?
(ik moet er wel even bijzeggen dat ik dacht dat ze HEEL onervaren was, toen ik las dat zij al eerder pony's had en had geleerd hoe het niet moest dacht ik wel even van: "Oh, en nu dan?")