Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CCindy schreef:Ik heb dit topic net naar mijn vader gestuurd. Ik schrik toch wel van de reacties, bijna iedereen is negatief over de proefperiode. Dat ben ik zelf ook, maar ik wil deze mensen wel een kans geven, want het klinkt allemaal goed voor Thiba. Wanneer ik nu zeg, proefperiode gaat niet door, kopen ze haar niet en dan zit ik weer zonder geinteresseerden. Ik kan nog wel proberen hen een aanbetaling te laten doen, of het volledige bedrag te laten betalen, of hen op vreemd terrein en bij mij thuis Thiba te laten proberen. Zij hebben echter al gezegd hier niet mee akkoord te gaan. Érg lastig, dus. Als wij met hun eisen akkoord gaan, hebben we dus geen cent ontvangen en gaat ze 2 weken daarheen. Dan moet ik ze puur vertrouwen...
.
PBA_ schreef:teveel elende gezien. De ervaring is er bij bekenden van mij dat een eigen contractje niet rechtsgeldig is. Pas als deze via de notaris is gegaan. Je hebt anders geen poot om op te staan.
CCindy schreef:Ik heb dit topic net naar mijn vader gestuurd. Ik schrik toch wel van de reacties, bijna iedereen is negatief over de proefperiode. Dat ben ik zelf ook, maar ik wil deze mensen wel een kans geven, want het klinkt allemaal goed voor Thiba. Wanneer ik nu zeg, proefperiode gaat niet door, kopen ze haar niet en dan zit ik weer zonder geinteresseerden. Ik kan nog wel proberen hen een aanbetaling te laten doen, of het volledige bedrag te laten betalen, of hen op vreemd terrein en bij mij thuis Thiba te laten proberen. Zij hebben echter al gezegd hier niet mee akkoord te gaan. Érg lastig, dus. Als wij met hun eisen akkoord gaan, hebben we dus geen cent ontvangen en gaat ze 2 weken daarheen. Dan moet ik ze puur vertrouwen...
GamblersCup schreef:Als je goede afspraken maakt over de proefperiode, is dat best te doen (wat te doen bij DA kosten etc.). Maar zéker gewoon al laten betaloen, met de afspraak dat als de pony terug komt, het geld weer terug. Zonder COMPLETE betaling zou ik er niet aan beginnen.
supertinkie schreef:CCindy schreef:Ik heb dit topic net naar mijn vader gestuurd. Ik schrik toch wel van de reacties, bijna iedereen is negatief over de proefperiode. Dat ben ik zelf ook, maar ik wil deze mensen wel een kans geven, want het klinkt allemaal goed voor Thiba. Wanneer ik nu zeg, proefperiode gaat niet door, kopen ze haar niet en dan zit ik weer zonder geinteresseerden. Ik kan nog wel proberen hen een aanbetaling te laten doen, of het volledige bedrag te laten betalen, of hen op vreemd terrein en bij mij thuis Thiba te laten proberen. Zij hebben echter al gezegd hier niet mee akkoord te gaan. Érg lastig, dus. Als wij met hun eisen akkoord gaan, hebben we dus geen cent ontvangen en gaat ze 2 weken daarheen. Dan moet ik ze puur vertrouwen...
Als ze de pony echt graag willen hebben, zou die proeftijd met (aan)betaling geen probleem voor ze moeten zijn. Het feit dat ze het niet willen, kun je, je vraagtekens bij zetten. De pony op goed vetrouwen meegeven moet je echt niet doen. Je biedt met de opties die je noemt genoeg mogelijkheden voor de potentiële kopers om de pony goed te leren kennen, willen ze dit zo niet, jammer dan.
Op dit moment is dit nog steeds jouw pony en jij beslist.