Mag je met nld auto duitse trailer trekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:53

GamblersCup schreef:
Waarom zou je in NL niet met een NL auto en Duitse trailer willen rijden? Niks aan de hand hoor.

Ik zou in principe zeggen vanwege het "belasting ontduiken" ding.
Maar goed, ik lees net dat in Ned. de trailer met de auto is meeverzekerd en dan gaat "mijn" argument natuurlijk niet meer op :+ .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:55

Nee, dat is het auto-verhaal en dat heeft niets met trailers te maken ;)

Sterre

Re: Mag je met nld auto duitse trailer trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:57

Maar dan geldt mijn argument omgekeerd wel: als je met een duitse auto en nederlandse trailer (in Dld) rijdt, is je trailer niet verzekerd (zoals bij SorpresaKyra).
En dat risico zou ik dus echt niet nemen :n .

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:57

Ben dalijk de relaxte chauf van die ganze Germany met Duitse anhänger hoor.. :D en ook zwart want doe graag toeren en van alles laden in dat ding..kan altijd lekker veel in. Ja dat kost toch niet veel in een jaar op zwart en geloof ook niet dat groen zoveel zal schelen..Een gewone aanhanger is ook super dr bij die gebruikt ik vaker eigenlijk..heb niet met Plane maar kan wel kiepen.. ;) Beetje off topic geloof ik :)

@Sterre ik hou wel van een beetje spanning en daar hoort risico bij...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:03

Ja, ik hou ook wel van een beetje spanning & sensatie en ik roep zelf altijd "no risk, no fun", maar dat moet niet ten koste van mijn dieren of andere weggebruikers gaan :+ .
Ik woon waarschijnlijk al té lang in Dld :P .

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:04

Sterre schreef:
Maar dan geldt mijn argument omgekeerd wel: als je met een duitse auto en nederlandse trailer (in Dld) rijdt, is je trailer niet verzekerd (zoals bij SorpresaKyra).
En dat risico zou ik dus echt niet nemen :n .

Dat hoeft niet, je kunt een NL trailer ook gewoon apart verzekeren. En dat moet wel gedaan zijn als je er een Duitse trekauto voor zet.

En van risico en spanning houden, vind ik niet ok om er toch mee door te rijden. Je bent niet verzekerd, en daar kunnen anderen een probleem mee krijgen als er iets gebeurt. Wanneer krijg je je duitse trailer?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:17

GamblersCup schreef:
Dat hoeft niet, je kunt een NL trailer ook gewoon apart verzekeren. En dat moet wel gedaan zijn als je er een Duitse trekauto voor zet.

Ja ok, maar dan nog blijf je met het "belasting ontduiken" verhaal zitten :\ .

Ik zou iig even navraag doen bij de politie of bij het Landratsamt, just to be sure.
Het zou toch op z'n zachts gezegd héél vervelend zijn als je een ongeluk krijgt (of erger nog: veroorzaakt) en je trailer niet verzekerd is (en helemaal als 'ie ook nog eens met "inhoud" is) := ...

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:22

Ja dat ben ik met jullie wel eens hoor, maar dit was ook niet zo gepland en TRL komt nu eindelijk over 2 weken gelukkig als ze hem nu wel in orde hebben gemaakt zoals ik dat had aangegeven...maar de NL heb ik nog hier omdat als er wat gebeurt dat ik wel naar een kliniek kan of wat..verder rij ik er momenteel niet mee maar goed als het moet pak ik hem toch echt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:26

En ik maar denken dat ik vorig jaar illegaal met een Duitse trailer in Nederland heb rond gereden achter mijn NL auto. Nu woon ik in Oostenrijk maar mijn trailer heeft nog NL kenteken en heb nu een auto met Oostenrijks kenteken. In Oostenrijk is het net zo geregeld als in Nederland dus de trailer is meeverzekerd met de auto. Dan zou je dus denken dat ik met mijn nl kenteken zou kunnen rijden, maar mag hier niet. Nou is het ook weer niet zo lastig hier om hem om te zetten, maar kost me wel bijna 200 euro.
Ik wil geen risico lopen dus zet hem wel om. Handig zo diezelfde regels in EU landen :?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 02:21

Sterre schreef:
GamblersCup schreef:

Ja ok, maar dan nog blijf je met het "belasting ontduiken" verhaal zitten :\

Nee hoor, want in NL betalen ze altijd nog meer belasting dan in Dld. En dat belastingontduiken was altijd van NL kant ;)
Daarbij gaat dat hele verhaal niet op, zolang je je Aufenthaltserlaubnis bij je hebt. Ik rijd meer in NL dan in Dld met mijn Duitse auto :D Krijg je als je zo dicht bij de grens woont. Ben ook al aangehouden door de politie en douane no problem. Zowel van Nederlandse kant niet als van Duitse kant niet. En ik heb nog steeds een NL rijbewijs. Heb zelfs hele gezellige gesprekken met de douane gehad, midden in de nacht, omdat ik met vrachtauto was wezen tanken in NL :D Ik had de dag erop wedstrijd en wilde niet tanken met paarden op de auto.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:25

Een Aufenthaltserlaubnis?!? Man, dat heb ik al járen niet meer :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:33

Nööö, ik ook niet :D !

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:19

Wij hebben de trailer hier ook gewoon met zwarte letters, ben er nu alleen benieuwd naar of je dan wel met een nl auto een trailer met "groene" kentekens mag trekken, ze verklaarden mij hier trouwens ook voor gek dat ik gewone kentekens op de trailer nam, voor dat geld 64 euro per jaar kan je geen gezeik hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:24

Jawel, dat mag. Want de trailer is gewoon verzekerd met zijn eigen verzekering.

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:36

GamblersCup schreef:
Een Aufenthaltserlaubnis?!? Man, dat heb ik al járen niet meer :D

is dan ook al jaaren geleden afgeschaft.

ik heb 'm trouwens nog wel unbefristet gekregen :)

marleen7002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:22

Ik heb een paar weken geleden eenzelfde soort vraag gesteld aan de RDW. Of je in Nederland met een Belgische trailer mag rijden. Dit was het antwoord:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Het is toegestaan om in Nederland te rijden met een Nederlandse auto en een buitenlandse aanhanger (trailer).

Het is de RDW echter niet bekend of u ook in het buitenland mag rijden met deze combinatie. Ik adviseer u dan ook ter plaatse te informeren naar de wet- en regelgeving in het betreffende land.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:28

Dat is dus hetzelfde als de NL auto - DL trailer. Logisch.