Wat vind bokt; hoog, laag, bloot, etc?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:54

Mijn paarden staan met hoge transportbeschermers (of transportbandages), springschoenen en zweet deken(s) op de trailer of de vrachtwagen. Onbeschermd op de trailer/wagen doe ik nooit..

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:59

Mijn paard heeft op de trailer springschoenen voor, BR peesbeschermers voor en BR lange peesbeschermers achter.
Gebruik ook wel eens mijn eskadron Allround beschermers ipv de BR peesbeschermers.

Transportbeschermers vind ik een gedoe en een beetje eng omdat je paard er soms onhandig door wordt, en 'bloot' vind ik weer te bloot zegmaar :P

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:00

mijn pony en paard krijgen gewoon lagen om.
Grote zou ik ook wel willen, maar ik denk niet dat ponylief dan nog een stap verzet :')

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:03

Bij ons blijft het ook bij een halster.
Niks geen poespas om.
Alleen de jonge beestjes waar we voor het eerst mee laden even peesbeschermers en springschoenen (Voor als ze naast de klep glijden :j )
Maar tijdens het vervoer zelf niks om :n

Tammy_

Re: Wat vind bokt; hoog, laag, bloot, etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:07

alleen springschoenen, paard trappelt soms met het laden :)

Cin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:26

Het paard wat ik op wedstrijden uitbreng krijgt deze beenbeschermers om in de trailer.
http://www.hopasport.be/page.php?pagina ... d=70&ln=NL

Ben heel erg tevreden over deze beschermers!

Qua dekens: zomers een vliegendeken of dunne cooler en als het kouder wordt van een fleece dekentje tot een dikke wollen halsdeken met haar onderdeken erbij.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:32

mijn paard gaat in haar blootje, geen problemen mee..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:34

halster en wanneer nodig een deken. verder niks... Vroeger deed ik transportbeschermers om, maar is een keer gebeurd dat het paard hem los gemaakt heeft onderweg en die had hem heel raar onder de voet/om het been zitten toen we aan kwamen en was daar erg van geschrokken/onrustig van dus nee, tis wel prima zonder.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:37

Op de trailer niets. Als hij naast een ander paard op vrachtwagen of 2-paardstrailer staat 3 in 1 peesbeschermers en springschoenen.
Qua deken alleen een zweetdeken als het te koud is voor niets.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:54

Benen bloot.
Deken: als hij met gevoerde deken op in de wei staat, krijgt hij op de trailer een zweetdeken. Als hij met ongevoerde regendeken of zonder deken in de wei staat, krijgt hij op de trailer niets.
In de trailer is het altijd al warmer door het kleine hokje waar hij in staat en evenwicht bewaren, etc. kost ook inspanning, waar weer warmte bij vrij komt. Dus hij krijgt zeker minder dikke deken op dan waar hij mee niets staat te doen.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:59

Voor en achter peesbeschermers en springschoenen, ze staat namelijk erg onrustig nog op de trailer. Transport beschermers schopt ze af

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:01

mijn eigen paard kreeg nooit wat op de trailer, wel een zweetdeken als ik ergens anders had gereden omdat hij anders zo koud werd. hij stond dan ook altijd superstil dus ik was niet echt bang dat er wat gebeurde.
ander paard ging vaak wel volledig ingepakt, had ook de neiging zichzelf te verwonden vandaar.

fietje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:06

zomers bloot omdat hij vaak maar korte ritjes maakt is het niet echt nodig
's winters met een dekentje op ;) verder niets ook omdat het alleen korte ritjes zijn van ong. 15 min .

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:09

Peesbeschermers, strijklappen en springschoenen. Mijn haf staat niet erg stabiel op de trailer en gaat nog wel eens op haar kroonranden staan. Transportbeschermers gaat ze op staan en zijn dus geen succes.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:13

Mijn paarden staan gewoon met hun normale halster vast, deken is nooit een staldeken, maar een deken die qua warmte vergelijkbaar is met de deken die ze omhebben ( wel wol of fleece) Zomers meestal een vliegendek met badstof rug.

Transport beschermers: alleen naar wedstrijden hoge beschermers om der benen wit te houden ;) Op de terugweg niets, net als van en naar les. Na een cross gaat ze vlak voor vertrek in de klei, natte kranten en bandages. Als ze op een wedstrijd staan te wachten tussen de verschillende onderdelen staan ze ook met blote benen en stiften laat ik ook zitten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:14

jongepaarden/fokmerries bloot

Sportpaard (dat onder dekens staat) meestal met wollen deken/vliegen deken. Altijd springschoenen en soms pees+hoge (harde) achterbeschermers.

Bandages, transportbeschermers echt ondingen en snap al heelmaal niet dat mensen een deken op gaan leggen bij paarden die nooit iets op hebben ;).

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:17

Korte afstanden, als we weg te trainen gaan krijgen ze pees en kogelbeschermers om.
Langer afstanden en wedstrijden, rondom lage transportbeschermers.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:19

Ze krijgt pees en kogel beschermers om, als het koud is gewoon nog haar winterdeken.. En anders een zweetdeken en als het heel warm is niks / zomer/ vliegen deken :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:24

Mijn pony staat alleen met z'n deken om (die hij ook de hele dag door draagt).
Vroeger gebruikte ik ook transportbeschermers, maar dan trapte hij de trailer aan gort, dus daar zijn we mee gestopt. Zonder staat hij rustig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:34

Naar de cross staat ze in haar crossbeschermers, anders in hoge transportbescherming.
Ze vind op de trailer staan best moeilijk en in de bochten loopt ze anders wonden op.
En ik heb een keer een paard van de trailer gehaald dat het bloed achter tussen de laatklep door kwam: slagaderlijke bloeding op zijn voorbeen. Was op de terug weg en dat kwartiertje kon hij wel zonder dacht de eigenaar..

Deken overgens een zweet of wollen deken afhankelijk van de temperatuur

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:40

me merrie had ik meestal zonder of met springschoenen en bandages omdat ik dan thuis al stiften draaide (ging op wedstrijd niet)
me ruin had vroeger altijd transport beschermers om maar kwam dan net zo vaak zonder als met er af.
nu ook alleen een paar springschoenen maar meer om te zorgen dat hij ze ijzers er onder laat zitten.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:50

Mijn paard krijgt bij wat lagere temperaturen een zweetdeken om en verder helemaal niks, ik vind transportbeschermers ondingen en waar ik nare verhalen over heb gehoord mbt afzakken etc. Dus kaal of met zweetdeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:52

Die van mij liep heel makkelijk op de trailer maar liet zich onder het rijden vallen, ging op zijn kroonrand staan en dook met z'n kont onder de stang. Gevolg: benen en kont stuk. Transportbeschermers hielpen trouwens ook niet. Die lagen iedere keer in rafels, dus dan maar zo laag mogelijk bandageren en springschoenen over de kroonrand.
Die werd dus van top tot teen ingepakt. Soms moest hij gewoon mee en dan zat er niets anders op.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 02:10

Transport beschermers, dekens afhankelijk van het jaar.
De ponies zijn hier in de winter altijd geschoren dus dan staan ze uiteraard met een dekentje op transport.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:16

Die van mij krijgen zowel voor als achter peesbeschermers om, achter van die speciale hoge.
En voor ook springschoenen.

Dekens hangt af van het seizoen.

Overigens staat ze na een cross in de bandages met onderlappen.