prijs voor een pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: prijs voor een pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:30

De Andalusier staat bekend om zijn heel coole karakter. Ze zijn echter ook heel erg slim, dus ze behoeven een concequente baas. Verder kan je denken aan een New Forest pony. Een heel taai en braaf ras en erg veelzijdig. Ga naar de bieb. Daar vind je heel veel boeken over rassen en hun eigenschappen.

(Of abonneer je op de penny :D)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:30

in de E klasse heb je niet een speciaal ras, kwpn'ers zijn vaak te klein gebleven, of je hebt een D die te groot is.
ik zou voor een new forest gaan, die zijn over het algemeen, lief niet schrikachtig, en kunnen veel springen dressuren buitenrijden

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:35

idefix4 schreef:
De Andalusier staat bekend om zijn heel coole karakter. Ze zijn echter ook heel erg slim, dus ze behoeven een concequente baas. Verder kan je denken aan een New Forest pony. Een heel taai en braaf ras en erg veelzijdig. Ga naar de bieb. Daar vind je heel veel boeken over rassen en hun eigenschappen.

(Of abonneer je op de penny :D)

ik ben geabonneert op de penny :D
maar bedankt, ik zat al te denken aan een new forest pony.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:35

Ik heb zelf één nwr(welsh k selectie 1.49m) pony staan die van de zomer weg mag, zei is 5 goed door gereden, mag meer bespiering krijgen , ze is sociaal naar mens en dier , kan 24/7 buiten , maar ook Oo stal. geen ondeugden etc kan alleen op rit maak zich nergens druk om Naja en nog veel meer maar dat is voor de verkoop haha, voor haar vraag ik 2000 euro incl stamboom, denk dat je sws aan die prijs vast zit, miss één wat ouder paardje vanaf 1500 maar voor minder zal t heel lastig worden, al hoewel het niet onmogelijk zal zijn .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:38

Voor die prijs kun je juist beter rasloos kijken, dan is de kans groter dat je wat leuk vindt (een goede anda vindt ik echt niet voor dat bedrag, doe er eerder maar een 0 bij..). Heb je al eens een verzorgpony gehad?Dan heb je ook een beetje een beeld welk type pony het beste bij jou past.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 12:43

troi schreef:
Voor die prijs kun je juist beter rasloos kijken, dan is de kans groter dat je wat leuk vindt (een goede anda vindt ik echt niet voor dat bedrag, doe er eerder maar een 0 bij..). Heb je al eens een verzorgpony gehad?Dan heb je ook een beetje een beeld welk type pony het beste bij jou past.

ik weet precies wat voor soort pony is zoek! ;) maar allemaal bedankt ik ga vast een beetje rond kijken voor een pony.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:51

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:11

Ow en ik vergeet een heel stoer, braaf ras... De Irish Cob!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:12

Nicky, da's een leuke! Vanwaar dat je deze tipt?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:13

kwam ik tegen op internet en vond ik wel bij haar omschrijving passen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:15

Tinkers zijn veel duurder dan 1500 euro volgens mij. Dat mag je voor een brave doorgereden wel verdubbelen.

Pony uit de ad is idd leuk maar vereist een consequente ruiter maw dat is een boefje. Is TS daar vaardig genoeg voor?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:21

Ik denk dat je best een pony kan vinden rond de 1500 euro, echter raspony's zul je dan moeten laten staan. Misschien dat in de haflingers/fjorden je nog wel iets kan vinden voor die prijs, zijn ook geschikt voor de recreatie en kun je nog lang op blijven rijden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:58

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:27

wat denk jij dat ze voor die pony vragen?

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:38

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:43

wat vond je van die van mij?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:44

MachoXRuby schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/523 ... ind=5&fs=1

deze pony is niet duur & ook nog niet heel oud! dus het kan wel?

Jammer dat er geen onder het zadel foto's bij staan, klik dan zelf zulke advertenties meteen weg..
Als verkoper wil je je pony het mooiste te koop aanbieden lijkt me en met zulke foto's kun je als koper echt helemaal niets..
Vind er op de laatste foto ook nogal een lekkere onderhals opzitten..

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:45

nicky_rilana schreef:
wat vond je van die van mij?

ziet er ook leuk uit! :D

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:48

viv77 schreef:
MachoXRuby schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/523 ... ind=5&fs=1

deze pony is niet duur & ook nog niet heel oud! dus het kan wel?

Jammer dat er geen onder het zadel foto's bij staan, klik dan zelf zulke advertenties meteen weg..
Als verkoper wil je je pony het mooiste te koop aanbieden lijkt me en met zulke foto's kun je als koper echt helemaal niets..
Vind er op de laatste foto ook nogal een lekkere onderhals opzitten..

ja klopt! ik denk dat de pony ook niet echt mijn ding is. maar hij is niet echt duur! en je zou hem altijd wat kunnen opknappen!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:50

maar ik vind dat je van je 1e pony nog moet leren, die moet jij juist niet opknappen, daar moet je van leren

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:51

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:52

nicky_rilana schreef:
maar ik vind dat je van je 1e pony nog moet leren, die moet jij juist niet opknappen, daar moet je van leren

daarmee bedoelde ik ook een andere pony! jou pony ziet er ook echt leuk uit! naar voldoet die aan mijn eisen?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:53

uit die link, dat is niet mijn pony

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:53

iets misschien?
http://www.bokt.nl/markt/ad/16522/11-jarige-d-pony-ruin

Je moet er bij de je eerste pony juist niet teveel aan moeten fixen, jij moet iook nog leren..
Helaas wordt er in de paarden wereld veel gesjoemeld, je wordt besodemieterd waar je bijstaat helaas..
Zorg altijd dat je een vragen lijst hebt, en dat er iemand mee gaat met verstand van paarden,die niet door een roze bril kijkt..

De uitdrukking goedkoop is duurkoop is een goede om te onthouden, super dieren staan niet voor weinig te koop,daar weten de verkopers van dat ze meer waard zijn..De etterbakken en nerveuze, moeilijke dieren gaan voor een paar centen weg zodat het iemand anders zijn probleem wordt..

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:55

viv77 schreef:
iets misschien?
http://www.bokt.nl/markt/ad/16522/11-jarige-d-pony-ruin

Je moet er bij de je eerste pony juist niet teveel aan moeten fixen, jij moet iook nog leren..
Helaas wordt er in de paarden wereld veel gesjoemeld, je wordt besodemieterd waar je bijstaat helaas..
Zorg altijd dat je een vragen lijst hebt, en dat er iemand mee gaat met verstand van paarden,die niet door een roze bril kijkt..

De uitdrukking goedkoop is duurkoop is een goede om te onthouden, super dieren staan niet voor weinig te koop,daar weten de verkopers van dat ze meer waard zijn..De etterbakken en nerveuze, moeilijke dieren gaan voor een paar centen weg zodat het iemand anders zijn probleem wordt..

daarom ga ik ook altijd eerst bij de pony kijken samen met iemand die er echt verstand van heeft! dus dat komt wel goed! trouwens ook een leuke pony! die flugel:D