En overdag staan ze allemaal in hun eigen paddocks, dus was hier geen probleem
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Oakland1990 schreef:Op een dure bodem ga je echt geen zout strooien?! Op gewoon zand kan dat nog, maar op die speciale bodems doet niemand dat hier. Onze bodem was echter ook quasi droog toen het begon te vriezen. Kan echt niet bedenken wat we hadden kunnen doen om het tegen te gaan?
Mijn paard is geen harde bodems gewend, geen enkele bij ons trouwens, ik ga daar nu echt niet over draven, als die schrikt of struikelt sta je veel verder van huis dan dat je nu even wat pauze neemt. Bovendien is het ook niet goed voor onze bodem. Ze zijn er sowieso al heel zuinig op.
Marion71 schreef:Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?
Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)
Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.

Focussed schreef:Cassidy: Vanwaar gebrek aan IQ? Als de stalhouder op 't bord zet (bij wijze van): Vanavond niet rijden of losgooien, bak is gesleept zodat hij de komende dagen goed begaanbaar blijft, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de klanten zich daaraan aanpassen.
Als hij hem sleept, geen bericht geeft, en iemand zet perongeluk zijn paard toch buiten omdat hij niet gekeken heeft ('s avonds met weinig licht, bijv.) dan is het gewoon stomme pech.
Aprils_joke schreef:Oakland1990 schreef:Op een dure bodem ga je echt geen zout strooien?! Op gewoon zand kan dat nog, maar op die speciale bodems doet niemand dat hier. Onze bodem was echter ook quasi droog toen het begon te vriezen. Kan echt niet bedenken wat we hadden kunnen doen om het tegen te gaan?
Mijn paard is geen harde bodems gewend, geen enkele bij ons trouwens, ik ga daar nu echt niet over draven, als die schrikt of struikelt sta je veel verder van huis dan dat je nu even wat pauze neemt. Bovendien is het ook niet goed voor onze bodem. Ze zijn er sowieso al heel zuinig op.
Inderdaad ik heb toevallig een jong dier dat nog wel eens een sprongetje maakt onder het rijden, ik moet er niet aan denken als ze wegschiet op zo,n harde bodem brrr.

Aprils_joke schreef:Cassidy schreef:Wisselwerking, of gebrek aan IQ?
Cassidy schreef:Focussed schreef:Cassidy: Vanwaar gebrek aan IQ? Als de stalhouder op 't bord zet (bij wijze van): Vanavond niet rijden of losgooien, bak is gesleept zodat hij de komende dagen goed begaanbaar blijft, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de klanten zich daaraan aanpassen.
Als hij hem sleept, geen bericht geeft, en iemand zet perongeluk zijn paard toch buiten omdat hij niet gekeken heeft ('s avonds met weinig licht, bijv.) dan is het gewoon stomme pech.
Stomme Pech?
De stalhouder kan er van alles aan doen om te voorkomen dat er een paar buiten wordt gezet.
Als is het maar door het sluiten van het hek van de rijbak met een aantal kettingen met sloten waar iedereen van achterover slaat...

Cassidy schreef:Je moet het niet op het bord zetten
Je zorgt voor een hek rond de bak en sluit dat met een ketting een een GROOT slot.
Zodat NIEMAND er meer inkan.
En degene die die boodschap niet begrijpt, heeft een probleem.

Focussed schreef:Cassidy schreef:Je moet het niet op het bord zetten
Je zorgt voor een hek rond de bak en sluit dat met een ketting een een GROOT slot.
Zodat NIEMAND er meer inkan.
En degene die die boodschap niet begrijpt, heeft een probleem.
Hoezo zou dat nodig moeten zijn? Overigens vind ik een berichtje op t bord een stuk vriendelijker overkomen dan een barricade opwerpen voor de bak