Pensiongeld: minder betalen bij uitval faciliteiten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is het reeël geld terug te vragen bij het niet kunnen gebruiken van pensionfaciliteiten ?

Ja, als ik geen gebruik kan maken van alle faciliteiten waarvoor ik stallings/pensiongeld betaal, moet ik geld terug kunnen vragen aan de pensionhouder.
14 (5%)
Nee, dat is het risico van onvoorziene omstandigheden.
140 (54%)
Misschien, het ligt eraan welke faciliteit uitvalt en voor hoe lang
105 (40%)

Totaal aantal stemmen: 259

Odysseus

Re: Pensiongeld: minder betalen bij uitval faciliteiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:11

Savonds slepen, en dan vriest het 's nachts toch ? Staat hier 's nachts iig geen paard in de rijbak.
En overdag staan ze allemaal in hun eigen paddocks, dus was hier geen probleem :+

Cassidy

Idd. Maar is dat de verantwoording van de stalhouder, of gebrek aan inzicht van de pensiongasten?

Oakland1990

Op een dure bodem ga je echt geen zout strooien?! Op gewoon zand kan dat nog, maar op die speciale bodems doet niemand dat hier. Onze bodem was echter ook quasi droog toen het begon te vriezen. Kan echt niet bedenken wat we hadden kunnen doen om het tegen te gaan?

Mijn paard is geen harde bodems gewend, geen enkele bij ons trouwens, ik ga daar nu echt niet over draven, als die schrikt of struikelt sta je veel verder van huis dan dat je nu even wat pauze neemt. Bovendien is het ook niet goed voor onze bodem. Ze zijn er sowieso al heel zuinig op.

Marion71

Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?

Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)

Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:12

Cassidy schreef:
Idd. Maar is dat de verantwoording van de stalhouder, of gebrek aan inzicht van de pensiongasten?

Wisselwerking, want soms moet het ook van 2 kanten komen :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:13

Definieer "dure bodem"?
En ik denk zomaar dat niemand van de pensiongasten op een stal met die speciale "dure bodem" er ook maar aan denkt om minder pensiongeld te betalen, puur omdat je je even moet aanpassen aan de weersomstandigheden?

En ik moet de "dure bodem" nog tegenkomen die niet tegen zout kan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:14

Focussed schreef:
Cassidy schreef:

Wisselwerking, want soms moet het ook van 2 kanten komen :)

Wisselwerking, of gebrek aan IQ?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:16

Ik blijf bij het feit dat je wel je stallings kosten en faciliteiten en professionaliteit met elkaar moet meten.

Je kunt voor 150 (all incl.) euro per maand niet verwachten dat een stalbaas alles tip top in orde doet een gedraineerde bak heeft ect ect.(want die mensen verdienen er op het moment geen drol aan voor die prijs en maken dus ook niet zoveel winst om zo,n bak aan te kunnen leggen .)
Al helemaal niet als eer maar een klein aantal klanten op stal staan.
Voor 250 zou ik dit wel willen verwachten bijv.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:17

Ik ga echt geen prijs kleven op die bodem, weet ook niet of het systeem gekend is bij jullie. Zout verkleurt het zand helemaal, en de werking van de bodem vermindert dan ook. Nee, geef mij dan maar een pauze.

We gaan wel erg offtopic zo. De vraag was of je hetzelfde zou blijven betalen: ja dat doe ik, het geld dat je nu minder zou moeten uitgeven aan de bak geef je nu uit aan al het extra werk dat je stalhouder heeft zodat wij op onze luie reet kunnen zitten zonder na te moeten denken of 't beestje kan drinken en buitenkomt.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:17

Oakland1990 schreef:
Op een dure bodem ga je echt geen zout strooien?! Op gewoon zand kan dat nog, maar op die speciale bodems doet niemand dat hier. Onze bodem was echter ook quasi droog toen het begon te vriezen. Kan echt niet bedenken wat we hadden kunnen doen om het tegen te gaan?

Mijn paard is geen harde bodems gewend, geen enkele bij ons trouwens, ik ga daar nu echt niet over draven, als die schrikt of struikelt sta je veel verder van huis dan dat je nu even wat pauze neemt. Bovendien is het ook niet goed voor onze bodem. Ze zijn er sowieso al heel zuinig op.

Inderdaad ik heb toevallig een jong dier dat nog wel eens een sprongetje maakt onder het rijden, ik moet er niet aan denken als ze wegschiet op zo,n harde bodem brrr.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:18

Marion71 schreef:
Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?

Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)

Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.

Ja en om al die reden BETAAL ik de pensionhouder, zodat ik thuis voor de kachel kan zitten en m'n paard goed verzorgd wordt.
Het is gewoon een dienst hoor, je betaalt er voor.

En de wegen worden toch gestrooid... Kijk of het dan werkt of niet is een tweede maar er wordt aan gewerkt.

Al sleept mijn stalhouder 2x per dag de bak en vriest hij alsnog lelijk aan dan hoor je me echt niet klagen hoor. En al bevriezen de leidingen en worden er overal speciekuipen gezet met water in stal en in de paddocks, top. Zelfs al bevriezen die nu ook ,er wordt iig met man en macht aan gewerkt. En die inzet gaat het bij mij (iig) om.

Een stalhouder die alleen maar wil innen en niks terug doet voor z'n geld ben ik een beetje allergisch voor.

Cassidy: Vanwaar gebrek aan IQ? Als de stalhouder op 't bord zet (bij wijze van): Vanavond niet rijden of losgooien, bak is gesleept zodat hij de komende dagen goed begaanbaar blijft, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de klanten zich daaraan aanpassen.
Als hij hem sleept, geen bericht geeft, en iemand zet perongeluk zijn paard toch buiten omdat hij niet gekeken heeft ('s avonds met weinig licht, bijv.) dan is het gewoon stomme pech.

Aprils_Joke:
Ik sta voor 145 pm (gemidd. andere zomer en winterprijs), en er is een volledig geautomatiseerde eb en vloed bak en longeerkraal, alle paarden worden binnen en buiten gezet (9 - 5) en hebben eigen paddocks (of kunnen samen). Het kán dus wel :)
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 08-02-12 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:19

Dus? Pas je training aan op de weersomstandigheden. Wil je een binnenbak, dan zoek er een, heb je garantie dat je het hele jaar door kunt trainen....

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:20

Cassidy schreef:

Ik denk dat wij gewoon zo verstandig zijn om op een bevroren bodem sowieso niet te gaan rijden.
Dan hoef je ook geen rekening te houden met een vlakke bodem.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:21

Focussed schreef:
Cassidy: Vanwaar gebrek aan IQ? Als de stalhouder op 't bord zet (bij wijze van): Vanavond niet rijden of losgooien, bak is gesleept zodat hij de komende dagen goed begaanbaar blijft, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de klanten zich daaraan aanpassen.
Als hij hem sleept, geen bericht geeft, en iemand zet perongeluk zijn paard toch buiten omdat hij niet gekeken heeft ('s avonds met weinig licht, bijv.) dan is het gewoon stomme pech.

Stomme Pech?
De stalhouder kan er van alles aan doen om te voorkomen dat er een paard buiten wordt gezet.
Als is het maar door het sluiten van het hek van de rijbak met een aantal kettingen met sloten waar iedereen van achterover slaat...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-02-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:23

Aprils_joke schreef:
Oakland1990 schreef:

Inderdaad ik heb toevallig een jong dier dat nog wel eens een sprongetje maakt onder het rijden, ik moet er niet aan denken als ze wegschiet op zo,n harde bodem brrr.

Paarden zijn niet achterlijk, die hebben gauw genoeg door dat de bodem hard is. Bovendien ligt er een zachte laag sneeuw op.

Als de bodem vlak is, zonder hoefafdrukken en dergelijke, waarom zou je er dan niet rijden? Snap ik echt niet. De volbloed van mijn stalgenoot ging vorige week volledig uit z'n stekker in de bak. Heeft 'ie niks aan overgehouden hoor.
Laatst bijgewerkt door Koper op 08-02-12 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Aprils_joke schreef:
Cassidy schreef:

Ik denk dat wij gewoon zo verstandig zijn om op een bevroren bodem sowieso niet te gaan rijden.
Dan hoef je ook geen rekening te houden met een vlakke bodem.[/quote}

Mag ik je vragen of jij weleens een buitenrit maakt?
Mag ik je vragen of jij dan ook weleens over een harde bodem stapt?
Mag ik je vragen of je ook weleens een stukje over asfalt draaft?

Odysseus

Cassidy schreef:
Focussed schreef:

Stomme Pech?
De stalhouder kan er van alles aan doen om te voorkomen dat er een paar buiten wordt gezet.
Als is het maar door het sluiten van het hek van de rijbak met een aantal kettingen met sloten waar iedereen van achterover slaat...

Ik denk dat je me niet goed begrijpt.

Al sleept de stalhouder hem terwijl er niemand op stal is, hij zet dit niet op het bord. Kortom: Niemand weet ervan.
En stel DAN zet iemand perongeluk zijn paard buiten, dat is stomme pech.

Als de stalhouder enkel op het bord zet (bijv): Niet de rijbak betreden, dan vind ik het niet meer dan asociaal als je je paard er toch inzet (eigenwijs).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:25

Je moet het niet op het bord zetten
Je zorgt voor een hek rond de bak en sluit dat met een ketting een een GROOT slot.
Zodat NIEMAND er meer inkan.
En degene die die boodschap niet begrijpt, heeft een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:26

Cassidy schreef:
Dus? Pas je training aan op de weersomstandigheden. Wil je een binnenbak, dan zoek er een, heb je garantie dat je het hele jaar door kunt trainen....

Was dat maar waar.... mijn paard staat helaas al een week stil omdat ook de binnenbak bevroren is :\

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:28

Wat is het probleem met de binnenbak?
Daar kan een lading zout in waar je stil van wordt.
Sterkter nog, dat had gesleept kunnen worden zodat er een gladde ondergrond was ontstaan.
Daar valt op te stappen en zeer zeker op te draven....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:30

Cassidy schreef:
Je zorgt voor een hek rond de bak en sluit dat met een ketting een een GROOT slot.

Hoezo zou dat nodig moeten zijn? Overigens vind ik een berichtje op t bord een stuk vriendelijker overkomen dan een barricade opwerpen voor de bak :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:30

degene waarmee ik buiten rijd is ook verkeersmak buiten en braaf en rustig.
en daar rijd ik dus mee buiten. en niet in een bevroren bak
degene die ik nu in de bak train is bijna 4 en dus nog niet zo lang onder het zadel en moet nog veel leren.
dus nee daar rijd ik niet mee buiten ect.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:31

Focussed schreef:
Cassidy schreef:

Hoezo zou dat nodig moeten zijn? Overigens vind ik een berichtje op t bord een stuk vriendelijker overkomen dan een barricade opwerpen voor de bak :+

Ervaring leert dat niet iedereen op het bord kijkt.
En degenen die dat niet doen, verpesten het voor de hele vorstperiode voor een ander.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:32

Ziet de stalbaas met springbalken slepen herras hekwerk te grond in timmeren.

Wij hebben 2 stroomdraadjes om de buitenbak af te sluiten, daar kun je moeilijk een ketting omheen hangen :7

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:32

Joh ik denk dat we allemaal bij Cassidy gaan rijden want die heeft een perfecte bak!