Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

matasja schreef:2200 voor opzetten van een pony vind ik nog meevallen, vooral als je ziet dat cremeren al op 1500 euro zit, en daarbij nog de dierenarts en transportkosten..
Ik zou het doen voor bv projecten, maar mijn eigen paardje in huis hebben zou ik wat tever vinden gaan.
Heb het nu al moeite met haar foto's te bekijken, moet me niet gaan voorstellen wat een gevoel je krijgt van een koude levenloze pony in je huiskamer.
Maar voor dit soort projecten en scholen zou ik het meteen doen.
Mocht 1 van mijn paarden een keer overlijden, over hopelijk lange tijd want ben er net 1 kwijt, dan zal ik eens contact met je opnemen of je tegen die tijd weer een dier nodig hebt, want vind het wel erg dankbaar werk!
zeker niet voor een pony.. Rond de 500 inclusief alles
taxidermieke schreef:Ik moet zeggen dat dit laten inslapen niet mijn favoriete opdracht is , maar een pony kopen voor 150 euro en die laten inslapen vind ik te ver gaan. Iedereen heeft hier zijn persoonlijke mening en ik snap best dat het moeilijk te begrijpen is.
Wij hebben het liefst de zieke,oude pony-paard bij ons thuis zodat hij bij ons ingeslapen wordt, zodoende moet er ook geen takel gezien worden door de eigenaar om een dood dier op te laden. De eigenaar kan er wel bij zijn als hij ingeslapen wordt. Nadien zorgen wij voor de rest.
Deze pony komt vermoedelijk in Naturalis in Leiden te staan.