Paarden opzetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: paarden opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:13

had je een berichtje gestuurd. Zou wel zo netjes zijn als je even reageerde ;)

taxidermieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 10:32

ik ben volop aan het zoeken naar je bericht. Ik ben geen held in computer, wacht effe.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:45

Ik had mijn pony graag laten opzetten maar gelukkig is hij nog niet dood:D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:54

tjaah mijn paarden beest is pas 1,5 dus voorlopig nog lang niet toe een een eeuwig plaatsje in een glazen kast, anders had je der mogen hebben.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:34

2200 voor opzetten van een pony vind ik nog meevallen, vooral als je ziet dat cremeren al op 1500 euro zit, en daarbij nog de dierenarts en transportkosten..
Ik zou het doen voor bv projecten, maar mijn eigen paardje in huis hebben zou ik wat tever vinden gaan.
Heb het nu al moeite met haar foto's te bekijken, moet me niet gaan voorstellen wat een gevoel je krijgt van een koude levenloze pony in je huiskamer.
Maar voor dit soort projecten en scholen zou ik het meteen doen.
Mocht 1 van mijn paarden een keer overlijden, over hopelijk lange tijd want ben er net 1 kwijt, dan zal ik eens contact met je opnemen of je tegen die tijd weer een dier nodig hebt, want vind het wel erg dankbaar werk!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:08

matasja schreef:
2200 voor opzetten van een pony vind ik nog meevallen, vooral als je ziet dat cremeren al op 1500 euro zit, en daarbij nog de dierenarts en transportkosten..
Ik zou het doen voor bv projecten, maar mijn eigen paardje in huis hebben zou ik wat tever vinden gaan.
Heb het nu al moeite met haar foto's te bekijken, moet me niet gaan voorstellen wat een gevoel je krijgt van een koude levenloze pony in je huiskamer.
Maar voor dit soort projecten en scholen zou ik het meteen doen.
Mocht 1 van mijn paarden een keer overlijden, over hopelijk lange tijd want ben er net 1 kwijt, dan zal ik eens contact met je opnemen of je tegen die tijd weer een dier nodig hebt, want vind het wel erg dankbaar werk!

Cremeren zit echt niet op 1500 := zeker niet voor een pony.. Rond de 500 inclusief alles :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:05

Mijn rekening:
Pony cremeren 1050 administratiekosten 25 crematieverklaring 100, dierenarts 250 vervoer 150
Dus was het maar 500 geweest ;)

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:37

Ik snap wat je bedoeld hoor, maar je gaat toch niet zomaar je paard afleveren zodat ie opgezet gaat worden?? Ik snap dat dat moet voor je werk, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dit doet?? ;(

taxidermieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 10:13

Ik moet zeggen dat dit laten inslapen niet mijn favoriete opdracht is , maar een pony kopen voor 150 euro en die laten inslapen vind ik te ver gaan. Iedereen heeft hier zijn persoonlijke mening en ik snap best dat het moeilijk te begrijpen is.
Wij hebben het liefst de zieke,oude pony-paard bij ons thuis zodat hij bij ons ingeslapen wordt, zodoende moet er ook geen takel gezien worden door de eigenaar om een dood dier op te laden. De eigenaar kan er wel bij zijn als hij ingeslapen wordt. Nadien zorgen wij voor de rest.
Deze pony komt vermoedelijk in Naturalis in Leiden te staan.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:32

Ik moest even slikken toen ik je openingspost zag,
Maar als je er over nadenkt, is het eigenlijk een prachtige manier om een dier te 'herdenken'.
Veel succes met deze moeilijke opdracht, -:)
En ik ben stiekem wel erg benieuwd naar het eindresultaat!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:45

Ik heb je site bekeken en vind het erg mooi gedaan allemaal. Meestal zijn de ogen zo nep, maar op je site lijkt het net een foto van een nog levend dier. (behalve de leeuw, maar die was zeker al heel oud toen hij stierf?)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Paarden opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:54

Topic is aangepast en wordt verplaats van MD naar TAO omdat het hier beter past.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:32

ik ben eigenlijk ook wel nieuwschierig wat je met de inhoud van het paard doet!?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:33

rapido schreef:
ik ben eigenlijk ook wel nieuwschierig wat je met de inhoud van het paard doet!?

rendac lijkt me.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:57

Wauw, apart beroep... Hoe ben je daar zo bij gekomen?

Lijkt me wel mooi om een aandenken te hebben aan je dier, maar ... of ik mijn paard of huisdier opgezet in huis zou willen hebben? Dat vind ik wel een beetje eng denk ik. Sowieso zou ik het op een gegeven moment ook af willen sluiten, niet telkens weer aan herinnerd willen worden.

Maar voor anderen is het echt heel mooi dat dit kan.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:57

Ik vind het heel bijzonder, wel iets om te onthouden voor in de toekomst!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:44

Een paar jaar geleden was ik nog hard op zoeknaar iemand zoals Taxidermieke. Prepareer je ook (paarden)skeletten? Of is dat echt een heel andere 'tak van sport'?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:47

Hallo topicstarter,

Ik zie nu je topic.
Jij hebt laats ook al contact met mij opgenomen via de website van slachterij Nijkerk dat je opzoek was naar een paard om op te zetten.

Ik kreeg in nijkerk het advies om je door te verwijzen naar dierenklinieken.
Wie weet zijn er daar veulens die je mee kan krijgen.

Erg interessant topic!

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:00

taxidermieke schreef:
Ik moet zeggen dat dit laten inslapen niet mijn favoriete opdracht is , maar een pony kopen voor 150 euro en die laten inslapen vind ik te ver gaan. Iedereen heeft hier zijn persoonlijke mening en ik snap best dat het moeilijk te begrijpen is.
Wij hebben het liefst de zieke,oude pony-paard bij ons thuis zodat hij bij ons ingeslapen wordt, zodoende moet er ook geen takel gezien worden door de eigenaar om een dood dier op te laden. De eigenaar kan er wel bij zijn als hij ingeslapen wordt. Nadien zorgen wij voor de rest.
Deze pony komt vermoedelijk in Naturalis in Leiden te staan.

Is dat om de shetlandpony die daar al staat te vervangen?
Deze is namelijk (inmiddels ?) van een soort teddyhuid die heel nep aanvoelt, eerder als zo'n goedkope beer.
Is ook logisch want die mag geaaid worden en als een opgezet dier door gemiddeld 100.000 mensen geaaid is zal hij wel aardig kaal worden.

taxidermieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 17:08

zover ik begrepen heb zou hij inderdaad daarvoor moeten dienen.