paard gechipt, nooit paspoort aangevraagd. wat nu??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:53

paardje1983 schreef:
niet doen. vervoeren zonder paspoort kan 1400 boete kosten bij controle, of als je door de politie aangehouden wordt. heb het zelf meegemaakt.

en hoe vaak worden er mensen aangehouden met paspoortcontroles? ik nog nooit.... en rij al sinds voor de paspoortentijd met paarden door NL.

Over die medische verklaring, ik heb nog een paspoort uit 2000 of zo toen er nog niet zo'n verklaring was, mijn paard heeft in dr leven best wel eens medicijnen gehad die nu op de verboden lijst staan en inmiddels heb ik zo'n los inlegvel voor die medische verklaring maar die is niet eens ingevuld.... mijn paard kan theoretisch dus gewoon nog voor de slacht en consumptie...hoezo krom...
ik hecht daar bar weinig waarde aan eerlijk gezegd.
Zolang er nog geen waterdicht systeem is vind ik dat hele paspoortengedoe maar een wassen neus.
Mijn paspoort heb ik ook gewoon zelf en ligt niet bij de pensionhouder.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:07

Uhm ja, maar je bent vanaf je 14e ook verplicht om je ten alle tijde zelf te legitimeren... Ik kan dat ook vaker niet dan wel. En mij hebben ze ook nog nooit zoo maar om legitimatie gevraagd.

Ik gaf dat ook al aan. Een slager kan elk paard gewoon in stukjes verkopen. Als je wil voorkomen dat je paard voor de slacht gaat, omdat ie niet geschikt is voor consumptie, dan moet je in elke plak paardenrookvlees de herkomst van het paard kunnen vaststellen. Begin daar maar eens aan! Ik denk dat het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid is. Als je weet van je paard, dat die iets heeft gekregen, wat schadelijk is voor de volksgezondheid, dan is het aan jou om dat paard niet ter consumptie aan te bieden. Ja toch? En dan moet je jezelf dus afvragen, of je het op je geweten wil hebben dat je iemand dus schade aanbrengt, als je het wel doet. Daar kan geen slager tegenop. Want die weten meestal minder dan de eigenaar. En zij denken voornamelijk aan de portemonnee. (En dat bedoel ik niet aanvallend, maar ook zij proberen een boterham te verdienen.)

Het enige wat mijn DA in het paspoort van mijn paarden schrijft, zijn de data wanneer ie zijn jaarlijkse entingen heeft gehad. Eigenlijk ook fout dan hè?