Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
just_kiki schreef:daarom staat er ook naast je koopovereenkomstvoor het stamboek ben je dus wel eigenaar van het paard
daarnaast 'voor de nederlandse' wet, de koopovereenkomst
Suelza schreef:Ibbel schreef:Nee Myrthe, dat is het niet. De houder van het dier is degene die er letterlijk voor zorgt, stalt etc. Hij is degene op wiens terrein het dier staat. Zo is het nou eenmaal in de wet beschreven. Dáár is waar het paard staat. En dáár hoort het paspoort bij te zijn.
Jeetje, daar heb ik niet bij stil gestaan. Bedankt voor jouw input... Je bent er aardig in thuis?
opisop_shop schreef:bij ons heeft iedereen een verklaring getekend dat ze de paspoorten in bewaring hebben gegeven aan de pensionhouder. Alle paspoorten liggen daar in een afsluitbare kast op kantoor, buiten kantoortijden is het kantoor ook afgesloten. Je kunt dus dagelijks tussen 7 en 5 uur je paspoort opvragen ivm wedstrijden enz.
Er wordt ook jaarlijks in 1x geent op d ehele stal, de DA kan dan in 1x alle paspoorten aftekenen.
tiwi1969 schreef:Gewoon tijdens een algehele verkeerscontrole. Rijbewijs, blazen, kenteken, aanhanger controleren etc. Nemen ze ook de paspoorten van de paarden mee.
Ze moeten de wet handhaven en die paspoorten staan in de wet.
Politie mag ook gewoon een steekproef nemen om een combinatie te controleren en met een trailer achter de auto ben je een opvallende verschijning daarom wordt je er makkelijker uitgehaald.
_Luziream schreef:Ik weet toen mijn vorige paard in de opfok stond, wij ook het paspoort moesten afgeven. Ik vond het geen fijn gevoel en voordat we het paard daar weer op kwamen halen heb ik het ook meteen weer terug gevraagd.
Ik vraag me af hoe doen ze dat dan op grote manege's? Ik heb zelf 11 jaar op een grote manege gestaan en iedereen had zijn eigen paspoort thuis.