Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:06

Askim schreef:
Uiteindelijk ben ik de hele geschiedenis van het paard gaat achterhalen en was ik al min. al de zesde eigenaar :+ paard was net vier jaar jong en zo kwam ik er ook achter dat het paard altijd al moeilijk is geweest.. :7
Hoe kan ik hier wat aan doen of moet ik toezien hoe het straks weer fout gaat? :=

Met een beetje gezond verstand zal de toekomstige eigenaar deze geschiedenis achterhalen VOORDAT ze het paard aanschaffen. Jij hoeft dus niets te doen ;)

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:07

Het hoeft beslist niet zo te zijn dat dit paard nu nog steeds gevaarlijk gedrag vertoont. Laten gaan zou ik zeggen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:08

Ben het met jullie eens en als ik geld zat had dan had ik haar ook gewoon in de wei laten staan..
Paard is zeker niet zo maar zo en ik weet dat ze al een rot begin heeft gehad en van een stal komt waar toen de grootste kwpn veiling was, omdat ze falliet waren en daar meerdere paarden verpest zouden hebben..

In_Black

Re: Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:09

Wat een aannames, het zijn altijd van die "van horen zeggen" verhalen over zogenaamd verpeste paarden.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:10

Abiola schreef:
Askim schreef:
Uiteindelijk ben ik de hele geschiedenis van het paard gaat achterhalen en was ik al min. al de zesde eigenaar :+ paard was net vier jaar jong en zo kwam ik er ook achter dat het paard altijd al moeilijk is geweest.. :7
Hoe kan ik hier wat aan doen of moet ik toezien hoe het straks weer fout gaat? :=

Met een beetje gezond verstand zal de toekomstige eigenaar deze geschiedenis achterhalen VOORDAT ze het paard aanschaffen. Jij hoeft dus niets te doen ;)

Hoeveel mensen gaan heel bokt en google afzoeken naar informatie van het paard??
Ik ben dat ook pas gaan doen toen ze apart gedrag begon te vertonen.

Mijn werd verteld dat de jongen die Chayenne toen reed haar had ingereden en ik kwam via google erachter dat het paard toen al anderhalf jaar onder het zadel was en toen ben ik vorige eigenaren gaan bellen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:10

maar kun je niet ergens een afstameling of zo neer zetten zo dat wij weten welk paard het is?

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:14

Misschien is het slim om contact op te nemen met de eigenaar die het paard op het moment te koop heeft staan. Straks gebeurt ditzelfde ook weer met de volgende eigenaar. Dat is ook totaal niet goed voor het paard.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:14

nicky_rilana schreef:
maar kun je niet ergens een afstameling of zo neer zetten zo dat wij weten welk paard het is?

Heeft ze toch allang gedaan...En dan nog, zijn er allemaal 13 in een dozijn zulke afstammingen. Feit blijft dat je niet weet hoe het paard nu is en dus heeft ts imo het enige juiste gedaan door contact op te nemen met de verkoper..Meer kan (en moet imo) ze niet doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:17

Askim schreef:
Hoeveel mensen gaan heel bokt en google afzoeken naar informatie van het paard??
Ik ben dat ook pas gaan doen toen ze apart gedrag begon te vertonen.

Mijn werd verteld dat de jongen die Chayenne toen reed haar had ingereden en ik kwam via google erachter dat het paard toen al anderhalf jaar onder het zadel was en toen ben ik vorige eigenaren gaan bellen.

Ik weet niet hoeveel mensen dat doen, vast te weinig. Jij had haar ook laten staan als je vooraf gezocht had. Dat andere mensen niet goed onderzoeken wat ze kopen, moeten ze zelf weten. Maar met alleen de info die jij gegeven hebt, is het heel makkelijk om dit paard online te volgen. Ik zou me er verder niet meer druk om maken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:20

ja ik hoop echt dat mensen die haar willen kopen eerst heel google en bokt afzoeken ;)

Weet dat het kan zijn dat het paard veranderd is, maar als het al zoveel keer is doorverkocht, omdat het een probleempaard is..
Vind ik het niet heel waarschijnlijk dat ze veranderd is..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:22

Waarom zou het paard nog steeds gevaarlijk zijn, dat hoeft toch niet?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:23

marleen_usar schreef:
Waarom zou het paard nog steeds gevaarlijk zijn, dat hoeft toch niet?

Nee dat klopt! Maar waarom zou het nu in ene niet meer gevaarlijk zijn? ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:24

Kan toch altijd.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:26

Askim : wat een rot verhaal zeg :(. Ik zat toevallig op net ook sporthorses en heb de advertendie bekeken maar het filmpje is door de gebruiker verwijderd helaas ;) hoop dat het paardje goed terecht komt!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 20:29

lotte002 schreef:
Askim : wat een rot verhaal zeg :(. Ik zat toevallig op net ook sporthorses en heb de advertendie bekeken maar het filmpje is door de gebruiker verwijderd helaas ;) hoop dat het paardje goed terecht komt!

Zie het ja en nu hopen dat ze er iets mee doen.
Heb geen mail gehad over dat het paard nu anders zou zijn, alleen dat ze ingelicht zijn.
Vond het wel raar dat er bij het filmpje stond dat ze net pas is ingereden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:31

Ik zag Rhodium x Jazz dus ben even gaan kijken natuurlijk.. Stop maar met moeite doen. Ik ken* die jongen die haar nu voor de eigenaar aanbiedt en dat is zelf ook geen zuivere koek. Dus denk dat je je tijd beter ergens anders in kan steken..

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:35

heb er ook zo een gehad
Bijna mijn nek gebroken en schouder lucht weggeslagen en van alles gekneusd en scheef.
Verkreukeld als ik was, zelf mee gereden naar een africhtingsstal om na te laten kijken en eventueel opnieuw in te laten rijden
Helaas was dat AS Stables later wel bekend van tros opgelicht.
Binnen twee weken was alles weg nooit meer wat van gehoord
en heb spijt dat ik hem niet zelf heb laten inslapen
de gedachte dat er nu iemand minder gelukt had dan ik en met een dwarslaesie ligt, spookt nog altijd door mijn hoofd maar kan er verder niets meer aan doen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:36

Citaat:
Nee dat klopt! Maar waarom zou het nu in ene niet meer gevaarlijk zijn? ;)

Het kan best zo zijn dat een dergelijk paard bij de juiste eigenaar een heel fijn rijpaard kan zijn. Als het mensen zijn die inderdaad weer vanaf het begin begonnen zijn dan kan het kloppen dat ze net ingereden is. Of het waarschijnlijk is in dit geval weet ik niet, maar onmogelijk is het niet.
Mijn stalgenootje heeft een paar jaar geleden ook zo'n staatsgevaarlijk beest gekocht en sinds we er samen mee bezig zijn geweest, is het nu een heel fijn beestje aan het worden :j.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:39

Een jong paard hoeft niet meteen gevarlijk te zijn. Het kan gewoon zijn dat de combinaties gewoon echt niet paste waardoor er een hoop onbegrip was. Mijn paard bijvoorbeeld heb ik nu ruim 9 jaar. Toen ik haar een paar jaar had kwam ik erachter dat ze nog meer eigenaren had gehad dan dat ik me voor kon stellen. Een handelaar kwam op stal een paard brengen en kwam dus mijn paard tegen. Hij vroeg hoe het met haar ging en na even doorvragen vertelde hij ook dat hij dit paard meerdere keren had terug gekregen als zijnde "gevaarlijk" paard. Ik heb werkelijk waar nooit problemen met haar. Maar... Ze wilt wel graag begrepen en gerespecteerd worden, gebeurd dit dat doet ze alles voor je. Ik heb wel acties gezien van haar bij andere ruiters waarvan ik denk, ja hij zou wel eens gelijk kunnen hebben. Die man zou dit denk ik niet uit zijn duim gezogen hebben. Ik ben nog altijd rete gelukkig met haar. Mogelijk vind dit paard ook de juiste eigenaar die hem begrijpt en respecteerd wat hij nodig heeft. Dat wil niet zeggen dat jij dat niet deed maar de klik er mogelijk niet was bij jullie beide.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:42

Jullie roepen nu allemaal wel heel hard dat je hoopt dat dit paard goed terecht komt. Maar topics als dit helpen daar niet aan mee, die werken eerder tegen.
En bedenk goed dat paarden met een dergelijke afstamming gewoon niet geschikt zijn voor de meeste basisruiters, dus jij en ik en zij. In handen van een prof zijn dit vaak de beste maar in handen van iemand die wat in de basis rijdt, een scheermes.

RowieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:54

Het hoeft niet aan deze afstamming te liggen, er zijn ook hele brave Rhodiums.
Maar waarschijnlijk heeft dit paard een goede ruiter nodig en dan zal het een fijn paard zijn.

Je kunt hier nu eenmaal niks aan doen, het is handel. Ook de mensen die haar/hem verkopen zullen er misschien geen goede klik mee hebben, en willen hem dan ook kwijt.

Als je vanalles gaat zeggen over dat hij gevaarlijk is zal het voor hun ook niet makkelijker zijn om hem kwijt te raken.

Ik zou het gewoon laten zoals het is..

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:06

Heb even zitten spieken bij sporthorses, is het die knappe zwarte merrie van 4 jaar ?

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:17

sorry Maar dit is jouw zaak niet meer. Je hebt de keuze gemaakt om hem terug te doen voor geld en daarmee weer terug de handel in te brengen. Als je daadwerkelijk zo bezorgd en overtuigd was geweest had je hem af moeten laten maken toen je eigenaar was als je erger had willen voorkomen. Ook jij vond geld toch belangrijker? Die handelaar denkt exact hetzelfde Dus je kunt hem dat slechts kwalijk nemen. Laat het gaan en bemoei je er verder niet meer mee. Daarvoor Ben je nu te laat. Met een beetje mazzel komt hij bij iemand die er wel mee overweg kan of komt hij bij een professional die het weet op te lossen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:21

Trennie schreef:
sorry Maar dit is jouw zaak niet meer. Je hebt de keuze gemaakt om hem terug te doen voor geld en daarmee weer terug de handel in te brengen. Als je daadwerkelijk zo bezorgd en overtuigd was geweest had je hem af moeten laten maken toen je eigenaar was als je erger had willen voorkomen. Ook jij vond geld toch belangrijker? Die handelaar denkt exact hetzelfde Dus je kunt hem dat slechts kwalijk nemen. Laat het gaan en bemoei je er verder niet meer mee. Daarvoor Ben je nu te laat. Met een beetje mazzel komt hij bij iemand die er wel mee overweg kan of komt hij bij een professional die het weet op te lossen.

Hoe hard dit ook klinkt eigenlijk heeft ze wel gelijk. Jij koos ook voor het geld waarom zou een ander dat dan niet mogen? Jij hebt ook die keus bewust gemaakt en nu kun je een ander toch niet verwijten dat ze het zelfde doen?

Daarbij ken je het paard op dit moment niet en het beestje is nog hartstikke jong dus kan heel goed zijn dat het er inmiddels uit is met de juiste ruiter. Alle omgevingsfactoren kunnen invloed hebben op een paard dus ook met juiste training, voeding en regelmaat.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:25

In_Black schreef:
Jullie roepen nu allemaal wel heel hard dat je hoopt dat dit paard goed terecht komt. Maar topics als dit helpen daar niet aan mee, die werken eerder tegen.
En bedenk goed dat paarden met een dergelijke afstamming gewoon niet geschikt zijn voor de meeste basisruiters, dus jij en ik en zij. In handen van een prof zijn dit vaak de beste maar in handen van iemand die wat in de basis rijdt, een scheermes.

helemaal mee eens en een waarheid als een koe. Gelukkig nemen de profs bokt niet echt serieus Dus dit topic zal het paard niet gauw nadelig zijn en voorkomt Hooguit dat deze niet gauw bij een minder vaardige ruiter terecht komt. Wat een goede zaak is.