Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Michellkuh schreef:Het kadaver moet ook zoveel meter van het erf zijn, omdat anders ziektes van de andere dode dieren het erf mee op kunnen komen. Weet niet zeker of dat nog zo is, maar dit heb ik altijd geleerd. Dus zo'n vrachtwagen mag jouw erf niet oprijden.
aerdenhout1 schreef:Ik heb een mooi systeem om het paard of de pony netjes naar de plek te slepen waar hij word opgehaald door rendac.
Een groot stuk hard plasic met daaraan touwen die zijn vastgemaakt door middel van planken.
Als het paard is ingeslapen doe ik die achter de tractor en rij dan het zeil vlak naast het overleden paard.
We kiepen hem dan met behulp van wat mensen op het zeil en doen er dekens overheen.
Dan trek ik het paard heel voorzichtig naar de achterkant van de stal, waar hij onder een zeil word gedaan.
Goed vast gelegt door middel van banden zodat het niet kan op waaien.
Hier echt aan de weg neer leggen kan niet, ik zit aan een hele drukke weg n.l.
De hekken blijven open staan zodat rendac in een keer door kan rijden, maar ik heb wel een systeem waardoor de stal van de paarden zo is af gesloten dat als er een zou uitbreken ze niet de weg op kunnen.
Ik zelf heb er niet zo veel moeite mee als het paard eenmaal dood is voelt die er niets meer van, maar een beetje respect op zijn laatste reis is wel zo netjes vind ik.

kimmeke105 schreef:GamblersCup schreef:Ik denk dat je daar gewoon zelf voor verantwoordelijk bent, dus niet kan zeggen "daar moeten we wat tegen doen". Dat ze aan de weg moeten liggen, logisch. Maar ik zou echt never nooit mijn paard aan de weg in laten slapen! Je kan toch gewoon zelf zorgen dat er een auto/trekker dáár kan komen, waar je paard ingeslapen wordt? Dan is er niets aan de hand. Paard op een zeil of sleephek, auto ervoor en trekken maar. Vind ik ook niets "onmenselijks" aan, dat is nu eenmaal niet anders met dieren van over de 500 kilo. Misschien geen prettig gezicht, maar het beest voelt er niets meer van, dat is dood.
Jij zult vast heel slim zijn en alwetend dat wanneer je nog nooit zoiets hebt meegemaakt hebt. Je paardje acuut moet laten inslapen en binnen 20 min een oplossing vind. Wijsneus! Ik heb niet gevraagd na stom commentaar maar na reacties met mensen die het met mij eens zijn en mee denken! Dat een paard niet gesleept wordt!
Citaat:Individuele Ophaalservice:
Het overlijden van een paard kan een emotionele gebeurtenis zijn. Daarom biedt Rendac een speciale individuele ophaalservice. U kunt hierdoor als eigenaar op geheel eigen manier afscheid nemen van het overleden paard. Hierbij staan speciale zorg en uw wensen centraal. Uw paard of pony wordt individueel opgehaald met een speciaal hiervoor ingerichte paardentrailer. Is uw dier in de stal overleden? Dan is het niet nodig om het dier in de wei of aan de straatkant te leggen. Met de speciale paardentrailer kan het paard vanuit de wei of stalingang meegenomen worden. Bovendien kunt u vooraf een tijdstip afspreken zodat u afscheid kunt nemen wanneer u dat wenst. Download hier de speciale folder "Als mijn paard of pony dood gaat" voor meer informatie.
Link naar de folder:
http://www.rendac.nl/nl/dienstverlening ... nload.file
we hebben hem toen moeten vastbinden met touwen