Wie is aansprakelijk? ik of de eigenaresse zelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 22:55

Iris82 schreef:
Lillian__ schreef:
hoe gaat zoiets dan? gewoon je verzekeraar bellen van ja d'r is dit, dit en dit gebeurt? wie moet er betalen?

Ja eigenlijk wel. :D
Gewoon bellen en dan wijst het zichzelf wel. Ze gaan niet meteen een uitspraak doen hoor, maar eerst contact opnemen met de eigenaresse en wellicht haar verzekeringsmaatschappij.

Het nadeel daarvan is dat de eigenaresse (als ze flink kwaad is wat een beetje uit jouw laatste bericht blijkt) natuurlijk niet meteen weet waar ze aan toe is.

ik heb het haar al gevraagd, van ja weet je zeker wat het is, wat het gaat kosten, of ze is verzekerd hiervoor, ect. ect.

edit: en of het onder WA aansprakelijkheid valt.
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 15-01-12 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:55

Ze weet op dinsdag natuurlijk ook nog niet dat het gaat ontsteken.

Zou haar voorstellen het aan de verzekering over te laten. En mocht die niet uitkeren zou ik wel betalen. Het is tenslotte jouw schuld en niet die van haar (dat schreef je tenminste zelf)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 22:57

PriscaZ schreef:
Ze weet op dinsdag natuurlijk ook nog niet dat het gaat ontsteken.

Zou haar voorstellen het aan de verzekering over te laten. En mocht die niet uitkeren zou ik wel betalen. Het is tenslotte jouw schuld en niet die van haar (dat schreef je tenminste zelf)

Ja klopt is ook mijn schuld, maar daar valt WA aansprakelijkheid toch ook onder? het schade aan brengen aan bezittingen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:57

Laat ik het zo zeggen: zodra er iets als dit gebeurt is het wel zaak om het direct over de kosten en het zoeken naar een oplossing daarvoor te hebben. Zelf wachten tot ze erover begon op facebook is wel een beetje mwah, en zal ook niet bepaald goodwill gekweekt hebben...

Qua verder te ondernemen acties kan ik niet anders dan me bij "ikke" aansluiten; dat is een gewoon volledig en correct. En met de eigenaresse kun je het beste zorgen dat jullie zo snel mogelijk weer op goede voet met elkaar komen te staan, er is namelijk helemaal geen reden om dat niet te doen.

Christiene

Re: Wie is aansprakelijk? ik of de eigenaresse zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:09

weet je precies hoe het gebeurd is dan? heb je ervoor gereden en de box uitgemest en toen de mestvork in de stal laten liggen?

gewoon je aanspr.verzekering bellen, dan helpen ze je wel verder. soms kan het ook online.. dan verwerken hun het verder. en als ze inderdaad denken dat jij aansprakelijk bent regelen hun het met de gene die schade heeft.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:15

Christiene schreef:
weet je precies hoe het gebeurd is dan? heb je ervoor gereden en de box uitgemest en toen de mestvork in de stal laten liggen?

gewoon je aanspr.verzekering bellen, dan helpen ze je wel verder. soms kan het ook online.. dan verwerken hun het verder. en als ze inderdaad denken dat jij aansprakelijk bent regelen hun het met de gene die schade heeft.

Eerst uitgemest en toen pas gereden, ik heb hem na het uitmesten terug gezet, en bij het op strooien weer gepakt. ze begon er na een discussie in één keer over dat ik aan de kant ben gegooid als oud vuil en dat ik niet zo behandeld wens te worden en dat ik het geen manier van communiceren vind.
toen zei ze best joh zal je de rekening van de dierenarts wel opsturen, want je mijn paard boeit je natuurlijk nu niks meer...
Er spelen heel wat problemen van het thuisfront mee en die wist zij, en ja dan kán je omdat je iets anders aan je hoofd hebt nog wel eens wat vergeten, voor het zelfde geld was ik vergeten om dr been bescherming af te doen.

beetje warrig :') maar zo kan ik het, het beste uitleggen

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:28

Lillian__ schreef:
Christiene schreef:

Eerst uitgemest en toen pas gereden, ik heb hem na het uitmesten terug gezet, en bij het op strooien weer gepakt. ze begon er na een discussie in één keer over dat ik aan de kant ben gegooid als oud vuil en dat ik niet zo behandeld wens te worden en dat ik het geen manier van communiceren vind.
toen zei ze best joh zal je de rekening van de dierenarts wel opsturen, want je mijn paard boeit je natuurlijk nu niks meer...
Er spelen heel wat problemen van het thuisfront mee en die wist zij, en ja dan kán je omdat je iets anders aan je hoofd hebt nog wel eens wat vergeten, voor het zelfde geld was ik vergeten om dr been bescherming af te doen.

beetje warrig :') maar zo kan ik het, het beste uitleggen

Als jij zo tegen mij zou doen, had ik je al gewurgd denk ik! :D
Je weet nu zelf toch ook wel dat een mestvork laten staan of beenbescherming uitdoen niet hetzelfde is?!
Dan kan je ook zeggen: Ik liet de staldeur open staan, maar voor hetzelfde geld vergat ik zijn halster uit te doen..
Dat zijn gewoonweg domme vergelijkingen!!
Wat jij moet doen is morgen netjes langs gaan, en alles netjes uitpraten.. En voorstellen van alles aan te geven aan de verzekering zoals hier al eerder gezegd is.. En aangezien het JOU fout is, had je dat inderdaad zelf al moeten voorstellen, en had je zelfs niet mogen wachten tot de eigenaresse zei van de rekening op te sturen..
En dat jij aan de kant gesmeten bent als oud vuil, daar verschiet ik niet van eigenlijk.. :S Zoals al eerder gezegd is er een verschil in iets kleins vergeten of gewoonweg domme fouten maken en belangrijke dingen vergeten..

(Wil absoluut niet aanvallend overkomen, wil gewoon even MIJN mening duidelijk maken..)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:33

Ja oke ik wil het wel snappen maar om alles nou via facebook of per sms te doen? en eerst smsen ja (naam) heeft de mestvork in de stal gevonden hoe kan dit?! vrijdag smsen jessy loopt kreupel zeg je les maar af zaterdag smsen ja ik wil niet meer dat je komt ect ect (en tegelijk alles lekker of facebook zetten waar iedereen het kan lezen zonder het er fatsoenlijk met mij over te hebben gehad) en dan heel lief mij een berichtje sturen met ik weet dat het moeilijk is maar ik hoop dat je het begrijpt! ja dat gaat bij mij wel een beetje door het verkeerde keelgat (en dan ook nog eens zeggen dat ik niks om Jessy geef en dat het me niks boeit)

ik zeg niet dat ik niet wil dokken (of mn verzekering) maar ja het springt er wel een beetje verkeerd in

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:37

Mjah op die manier is jou kant ook beter te begrijpen..
Misschien toch maar een langsgaan en zeggen dat je het FB gedeelte niet echt prettig vind?
En dat je best jou verzekering wil aanspreken, maar dat je dan ook volwassen gedrag van haar verwacht?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:45

Heerlijk dat internettijdperk, ipv elkaar even te bellen of te spreken lekker via facebook en sms over zoiets, volgens mij heel belangrijks, te communiceren. Echt heerlijk knullig...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:58

Ik vind het niet netjes van de eigenaar om alles zo openbaar te maken. Ik snap dat ze boos is, maar wat gaat het de rest van haar vriendenlijst nou aan?

Ts, ik weet niet welke WA verzekering je hebt, maar sommige verzekeringen hebben zelfs een digitaal schadeformulier. Jij vult deze in, en verder laat je de verzekeringen het allemaal uitvechten. Ga nu niet onnodig bijdragen in de kosten terwijl dit misschien niet hoeft. Als de verzekering niet uitkeert (en laat lijkt me vrij sterk), dan kan je altijd nog een deel van de kosten vergoeden.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:01

Sja, mocht ik een bijrijder hebben en die laten weten dat de mestvork nog in de stal lag zou ik op z'n minst een overstuur telefoontje verwachten met "wat is er gebeurd en hoe is het nu met paard".
Daarbij: als je thuis zoveel aan je hoofd hebt dat je niet meer de verantwoording aan kunt om de veiligheid van een paard te waarborgen moet je je wellicht afvragen hoe verstandig het is om dan uberhaupt te gaan...

JIJ wenst zo niet behandeld te worden, maar de eigenaar wenst niet dat haar paard zo behandeld wordt. Maar goed, dat is achteraf, verzekeringswerk nu...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:03

Zoals ik het lees, is het niet eens vastgesteld of het paard wel kreupel is door die mestvork.
Dus dat zal toch ergens door een DA vastgesteld moeten worden. En daar zal jouw verzekering zeker over beginnen. Lijkt me handig om morgen even een rondje te bellen naar verzekering inderdaad.
Geen onderhandse afspraken zomaar maken, voor je het weet zit je aan kosten die niet door jou komen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 17:45

Pauline schreef:
Zoals ik het lees, is het niet eens vastgesteld of het paard wel kreupel is door die mestvork.
Dus dat zal toch ergens door een DA vastgesteld moeten worden. En daar zal jouw verzekering zeker over beginnen. Lijkt me handig om morgen even een rondje te bellen naar verzekering inderdaad.
Geen onderhandse afspraken zomaar maken, voor je het weet zit je aan kosten die niet door jou komen.

Ja klopt, ik wil mn verzekering wel laten betalen maar alleen de echt nodige kosten! verder wil ik niks meer met haar te maken, ben geen vod die je zo weg kunt gooien daa-aag.

ik ga niet eens meer bij d'r langs, zeker niet omdat ze een kort lontje 'schijnt' te hebben, dus sowieso nee bedankt.

klinkt misschien heel kinderachtig en naïef maar zo denk ik er nu over.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:54

@Lillian, je legt nu alles bij de eigenaar neer maar jij bent iets vergeten waardoor haar paard nu waarschijnlijk kreupel is. Ze mag daar best boos over zijn, ze geeft de zorg van haar paard uit handen en dan gaat het mis omdat jij een mestvork, kan ook dodelijk wapen zijn, vergeet op te ruimen. Je draait de situatie om alsof jij degene bent die het 'slachtoffer' is, je legt het nu helemaal bij de eigenaar neer.

Buiten het verzekeringswerk, mag jij je wel begripvoller opstellen. Een paard is een heel kostbaar en dierbaar bezit, daar komen als er wat mee gebeurt zowel geld als emotie's bij kijken. Dat is iets wat jij je ook goed moet beseffen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:58

als het goed is valt het gewoon binnen je wa-verzekering. Mijn pony was een keer uitgebroken en had een ander paard toen een hek ingedreven,.. andere paard had daardoor een hele lelijke wond en hoge dierenartskosten. heb toen mijn wa gebeld en die hebben het gewoon vergoed.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:58

Als ik goed begrijp kwam jij er dus achter dat je de mestvork vergeten was toen je gebeld werd?
Ten eerste vind ik dat dit soort dingen persoonlijk moeten worden uitgesproken en niet via internetfora etc, maar goed...
Als jij weet voor jezelf dat je het vergeten bent en de ontsteking komt idd hierdoor vind ik het niet meer dan normaal dat je gewoon de DA rekening betaalt hiervoor.
Tenzij jullie overeengekomen zijn dat de DA kosten altijd gedeeld worden of zo.... als er niets afgesproken is wat de DA betreft is alles voor de eigeaar normaal gesproken. Maar als jij specifiek hiervoor verantwoordelijk bent dan vind ik dat je deze DA rekening moet betalen, al dan niet via de verzekering..

Ik had een medeberijdster, ze betaalde niets, reed 2x per week maar alle kosten waren gewoon voor mij, ook al werd hij kreupel op bv buitenrit bij haar of zo... maar wanneer zij écht iets stoms deed wat niet had gehjoeven betaalde zij gewoon....n buiten de verzekering om...

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:26

doordat dat paard op een pesion stallin staat en jij haar als het goed is betaald
zijn het haar kosten, als het een vrienden dienst is ben jij aan spraakelijk.
en kan ze het beter op de pesion houder verhalen die zijn er voor verzekerd.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:51

Ik heb zelf ook ooit een dergelijk verhaal gehad. Een vriendin van mij kon een tijd niet rijden dus reed ik haar paard. Heb dat paard ook mee gehad op trainingsweek en daar stond hij overdag in de wei. De laatste dag is hij flink onderuit gegaan in de wei en had een paar uur later een dik been.

Toen ik thuis kwam, bleef zijn been dik. Dus ik stelde voor om de DA er naar te laten kijken en de kosten te betalen. Paard bleek een peesblesure en 4 verotte pezen te hebben. (wat al langere tijd zo was). Dus kreeg ik een paar weken later de rekening. Toen stonden er ook foto's van zijn rug op enzo. Dus ik haar gebeld en gezegt dat ik die kosten daarvoor niet ging betalen enzo. Heel gezeik geworden. Het via de verzekering gespeeld. Uiteindelijk helemaal niks betaald. De verzekering keerde niks uit, haar verzekering keerde wel uit. Dus hebben het lekker door haar verzekering laten betalen. Stonde behalve die rugfoto's nog andere dingen op die ze had laten doen. Zijn tanden waren ook op diezelfde rekening gezet.
Ik was ook de dag na de trainingsweek als oud vuil gedumpt. Mocht hem niet eens meer aanraken van hun. Reed namelijk op hetzelfde bedrijf nog meer paarden. Bijna alle spullen in het kastje waren van mij. Eerst kreeg ik die niet terug, later toen ik zei dat ik daar gewoon recht op had aangezien ik ze betaald had en ze van mij waren vond ik ze terug in de mesthoop.

Ik vond dat ik mij netjes gedragen heb en zij als een of andere heks bezig was. Gelukkig heb ik daarna geen contact meer met haar gehad. Helemaal geen gemis.

Maar ik zou het idd gewoon via de verzekering spelen en wel je goodwill aan de eigenaresse tonen.

Wat ik mij trouwens afvraag, is gelijk de DA erbij gekomen? Op stage heb ik ook een soort gelijk ongelukje gehad. Ik was de box recht een het trekken en degene waarmee ik aan het werk was, die kwam binnen met een pluk hooi. Dus dat paard stormt op dat hooi af en regelrecht mijn hooivork in. Die trok ik weg maar er zat toch een gat. DA is direct gekomen en heeft het bekeken. Gelijk 10 dagen cubarmix en het was over. Terwel als we dat hadden gelaten dan was het flink gaan ontsteken. Dus wat dat betreft ook wel een beetje nalatigheid van de eigenaresse.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:36

Wat vinden je ouders van deze situatie ?
Misschien kunnen hun eens contact opnemen met de eigenaar
en dit op een volwassen manier oplossen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:40

eclair93 schreef:
wie had de mestvork laten liggen zou ik zeggen??
maar hadden jullie daar niets over afgesproken?

denk niet dat dat er echt toe doet
als je iets potentieel gevaarlijks ziet liggen haal je het weg lijkt mij.
Maar denk dat ze zich al beroerd genoeg voelt
hoop dat het gauw beter gaat met het paard

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:49

Ja klopt, ik wil mn verzekering wel laten betalen maar alleen de echt nodige kosten! verder wil ik niks meer met haar te maken, ben geen vod die je zo weg kunt gooien daa-aag.

ik ga niet eens meer bij d'r langs, zeker niet omdat ze een kort lontje 'schijnt' te hebben, dus sowieso nee bedankt.

klinkt misschien heel kinderachtig en naïef maar zo denk ik er nu over.[/quote]

In dit geval begrijp ik de eigenaar beter, want je zat fout, je was er met je hoofd niet bij, de eigenaar zit ermee. Je had op zijn minst sorry kunnen zeggen enne ik had jou allang gelijk de laan uitgestuurd hoor. Ik was ook erg boos geworden hoor.

Zeker als je durft te zeggen dat je niet zo wenst behandeld te worden enz.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:38

hoe weet je zo zeker dat ie daardoor kreupel is?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:51

Tja... dat vraag ik me eigenlijk ook af! Of de mestvork moet de tanden heel krom hebben staan wil een paard er een verwonding door krijgen.
Dat het een beetje dom is om zo'n ding in een box te laten liggen snapt iedereen, maar fouten maken we allemaal.
Ik begrijp dat hij nu nageltred heeft?? Of heeft hij een andere blessure? ( hoefzweer,,, nageltred)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 22:30

Nou ik ben daarna even geweest om spullen te pakken en afscheid te nemen en ben gemoved, volgens de eigenaresse heeft ze een wondje in de straal waar prut uitkomt en ze loopt kreupel...
DA en HS zouden dinsdag komen en ze zou woensdag contact met mij op nemen ( heeft ze niet gedaan )
dat heeft ze zelf via (ja ja jongens) FB gezegt. geen berichtje, smsje of belletje gehad, lijkt me het sterk dat je zoiets vergeet...

Ja misschien leg ik de schuld wel bij haar neer, dat is niet waar natuurlijk het is mijn eigen domme fout en ik had beter moeten weten, maar het kan er niet bij mij in dat bij iemand die zo aardig voor mij was en waar ik mee kon lachen me zo aan de kant schopt als een oud vod. misschien een les voor de volgende keer, niet te vriendschappelijk worden met de eigenaar van je bijrijd/lease paard.