Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en zo staan er écht nog wel meer...
- vind ik het in het eerste geval niet eerlijk om een pony te kopen voor jouw zusjes waarmee ze nog niet eens het erf alleen mee af kunnen. En nu zeggen ze misschien wel dat ze het niet erg vinden om te wachten, maar geloof mij, als ze na een halfjaar nog altijd niet gezellig op hun eigen pony kunnen rijden is de fun er voor die kinderen snel af.Gini schreef:TS na het lezen van al jouw berichten, is er mij even iets onduidelijk.
Wat zoek je precies?
* Een pony voor jouw zusjes en het zou leuk zijn als jij er ook nog op kan rijden
* Een pony voor jou en het zou leuk zijn als jouw zusjes er ook nog op kunnen rijden
Want -persoonlijk- vind ik het in het eerste geval niet eerlijk om een pony te kopen voor jouw zusjes waarmee ze nog niet eens het erf alleen mee af kunnen. En nu zeggen ze misschien wel dat ze het niet erg vinden om te wachten, maar geloof mij, als ze na een halfjaar nog altijd niet gezellig op hun eigen pony kunnen rijden is de fun er voor die kinderen snel af.
Dus wanneer je echt op zoek bent naar een kinderpony, zou ik eigen wensen opzij zetten en echt gaan voor een oudere pony (uit de puberjaren) met een stabieler karakter.
Gini schreef:Ah zo, dat maakt de situatie al wat helderder.
Dan zou ik nu dus eerder naar jouw eisen:kijken. Als jij nu tijdens de proeftijd een "klik" hebt met het dier en je hebt wel het gevoel dat je lekker met hem aan de slag zou kunnen gaan, dan zou ik hem aanhouden.
Ariebren schreef:Alles bij elkaar ben je goed bezig.
Nu volhouden totdat je het resultaat hebt.
Nog een klein adviesje.
Schrapen tijdens poetsen of zadelen ?
Niks zeggen, gewoon een ander been oppakken.

nicole_hetty schreef:gezien ik de zorg en kosten er van heb wil ik idd wel graag een pony die ik zelf ook leuk genoeg vind om daar al die tijd en het geld in te steken. hij staat namelijk wel op een pension stal waar gewoon betaald moet worden. en natuurlijk is de fun die mijn zusjes van een pony kunnen hebben ook heel veel waard. maar dat is maar 2 dagen in de week en die andere 5 dagen moet ik het wel allemaal zelf doen.
lailapri schreef:Met een kruising moet je het treffen, vooral een kruising tussen die twee rassen. Gezien je alles blijft verdedigen denk ik dat je zelf het antwoord al weet, je wilt hem niet kwijt. Ik hoop dat jullie er een hele leuke pony aan gaan hebben, uit ervaring weet ik dat ze nog veel kunnen leren van de jusite kudde genoten, en dan in gedrag stabieler kunnen worden en misschien ook wel een kinderpony. Zekerheid heb je nooit en ik hoop van harte dat deze pony niet over een tijdje weer op marktplaats staat wegens niet klikkende combinatie oid.
Succes met hem.
Dat denk ik ook. Als je dit peerd echt zo leuk vind, jullie hebben elkaar het ja-woord zo'n beetje al gegeven, koop hem dan gewoon!
Je zusjes kunnen ook veel leren van dit dier. Ariebren schreef:Ik denk dat heel veel mensen een denkfout maken in de omgang met een paardje, pony.
Een paard hebben, houdt niet in dat je gelijk moet gaan paard rijden.
Ik weet dat heel veel mensen zo met paarden zijn begonnen, poetsen ?? gelijk erop.
Het manege systeem van paardrij les voor kleintjes.
Nee, is niet het goede systeem.
Bij mij op stal worden de jonge meiden eerst de beginselen geleerd van paard verzorgen.
Lekker poetsen, dan een keer de hoefjes uitkrabben.
Na wat keertjes mogen ze een paardje uit stal halen, halster omdoen en paard naar de stalgang brengen.
En dit gebeurt altijd onder begeleiding van een ouder ervaren persoon.
Als beloning krijgen ze ook nog de kans het paardje uit te stappen.
En nu is er een van die kinderen aan het leren hoe een bandage aangebracht moet worden.
Zo bouw je de omgang met paarden op, stap voor stap de verzorging, en dan als beloning desnoods een buiten rit met begeleider.