wie/waarom worden veel mensen voorgelogen bij kopen paard/po

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:25

JJane schreef:
Ik denk dat ook veel mensen niet goed meer luisteren. Die zitten op die roze paarden wolk. Hebben een hele grote groep "adviseurs" om zich heen en vergeten domweg om de papieren en chip te controleren en een evt klinische keuring te doen.

inderdaad...ik was een keer met een meisje mee een paard kopen.
Het paard liep stokkreupel,en punte met zijn voorbeen....duidelijk hoefkatrolonsteking natuurlijk.
Daar had je geen rontgen voor nodig.
Niet luisteren en toch gekocht.Later kreeg ik van mijn dierenarts op mijn donder....had ik dat dan niet gezien dan?Jawel...maar als iemand niet luistert kan ik daar ook niets aan doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:32

JJane schreef:
Ik denk dat ook veel mensen niet goed meer luisteren. Die zitten op die roze paarden wolk. Hebben een hele grote groep "adviseurs" om zich heen en vergeten domweg om de papieren en chip te controleren en een evt klinische keuring te doen.

Klopt, ik heb zelf ook ervaring met dit soort zaken en dan wil je graag anderen daarvoor behoeden. Dus, verwijs je ze naar informatie, zeg je wat ze wel en niet moeten doen (keuren, klinisch en rontgen, verkoopcontract opstellen etc etc) en wat gebeurt er???? Ze kopen het paard toch zonder een goede keuring. Want die verkoper was wel te vertrouwen, dachten ze. Niet dus!!! Lijkt soms wel of ze expres een miskoop willen aanschaffen. Dom dom dom.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:39

Keuring zegt ook niet alles heb ik zelf ondervonden.

Heb mijn paard helemaal gekeurd en is goedgekeurd, thuis gekomen van de kliniek zag ik bult bij der spronggewricht.
Wederom kliniek gebeld en konden paar dagen later terug voor echo, conclusie luide overvulde peesschede.

tja schoonheisfout ik was ontzettend boos op mezelf dat ik niet fatsoenlijk alle benen had gecontroleerd en gevoeld.

Maar het was geen overvulde peesschede..wat was het dan wel. Na paar weken aankijken weer naar de kliniek gegaan, een ander en daar kwam een heel ander verhaal tevoor schijn.

Tja........ een verhaal dat duidelijk ouder was dan aantal maanden dat ik mijn paard had. Toch ben ik 3x wezen kijken bij het paard maar duidelijk niet goed opgelet.
Ontzettend stom van mij voortaan voel ik alles.

In dit geval was het de verkopende partij die had moeten vertellen wat er gebeurd was en de kopende partij die gewoon met handjes had moeten voelen ipv om het paard rond hobbelen.
Maar goed misschien was het de verkopende partij ook niet opgevallen, overigens is paard 2x verhuisd geweest en is het ergens anders gebeurd.

Teveel op de kliniek vertrouwd want ergens ergens kan ik me nog iets herinneren. Iets vaags....

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:51

Wat ik me afvraag er zijn toch wel dingen die met een standaard keuring niet naar boven komen? Epilepsie of iets soortgelijks bijvoorbeeld, valt dat eruit te halen met een "standaard aankoop keuring"?

Ik ken een paard wat te koop staat op dit moment, het word aangeboden als een gezond paard en mag natuurlijk gekeurd worden, heeft een goede papieren en als je de advertentie leest, het paard ziet of rijd is er niets wat er op wijst dat het ziek is.
2 mnd geleden vond ik haar in de wei ( ze liep samen met de mijne) en zat ze midden in een aanval, veearts gebeld en laten behandelen, (natuurlijk ook de eigenaar laten komen). Die zei dat het kantje boord was en als we haar niet gevonden hadden ze in de aanval was gebleven. Door de medicijnen die toen zijn toegediend is wel haar veulen afgekomen, maar verder heeft het paard aan die aanvallen niets overgehouden. V.A. zei toen het grondig te laten onderzoeken omdat het gevaarlijk kan zijn met rijden etc.
Er is nooit meer wat mee gedaan, het paard is alleen te koop gezet. En verplaatst naar een andere stal omdat ze hier teveel commentaar kreeg op het feit dat ze er niets mee deed.
Durf er niet aan te denken wat er kan gebeuren als je er op zit met rijden het geen ik toen gezien heb maakte me al bang en ik stond er alleen maar langs, laat staan als het zou gebeuren als je er op zit.

Kun je hier verder iets mee doen? Zowel aan keuring / onderzoek als naar de eigenaar toe?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:51

tdw schreef:
in de advertentie stond dat het paard gekeurd was en goedgekeurd voor de verkoop.
wij hebben daar gereden en gepraat met deze mensen en het paard toen gekocht.
deze mensen zouden naar Engeland verhuizen en waarom druk bezig met inpakken en de keurings papieren hadden ze waarschijnlijk ook in gepakt en gingen ze op zoeken en zouden ze dan naar ons op sturen wij waren goed gelovig. ?[/b]

Wel, je geeft het antwoord hier zelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:09

Ryjajejo schreef:
Wat ik me afvraag er zijn toch wel dingen die met een standaard keuring niet naar boven komen? Epilepsie of iets soortgelijks bijvoorbeeld, valt dat eruit te halen met een "standaard aankoop keuring"?

Ik ken een paard wat te koop staat op dit moment, het word aangeboden als een gezond paard en mag natuurlijk gekeurd worden, heeft een goede papieren en als je de advertentie leest, het paard ziet of rijd is er niets wat er op wijst dat het ziek is.
2 mnd geleden vond ik haar in de wei ( ze liep samen met de mijne) en zat ze midden in een aanval, veearts gebeld en laten behandelen, (natuurlijk ook de eigenaar laten komen). Die zei dat het kantje boord was en als we haar niet gevonden hadden ze in de aanval was gebleven. Door de medicijnen die toen zijn toegediend is wel haar veulen afgekomen, maar verder heeft het paard aan die aanvallen niets overgehouden. V.A. zei toen het grondig te laten onderzoeken omdat het gevaarlijk kan zijn met rijden etc.
Er is nooit meer wat mee gedaan, het paard is alleen te koop gezet. En verplaatst naar een andere stal omdat ze hier teveel commentaar kreeg op het feit dat ze er niets mee deed.
Durf er niet aan te denken wat er kan gebeuren als je er op zit met rijden het geen ik toen gezien heb maakte me al bang en ik stond er alleen maar langs, laat staan als het zou gebeuren als je er op zit.

Kun je hier verder iets mee doen? Zowel aan keuring / onderzoek als naar de eigenaar toe?

Politie bellen. Dit is gewoon misdadig.

Ryjajejo

Re: wie/waarom worden veel mensen voorgelogen bij kopen paard/po

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:20

Babootje, dat heb ik gedaan en de aid ze zijn ook beide geweest, er speelde nog veel meer met haar andere paarden. De agenten die kwamen waren geschokt en zouden het melden bij de inspectie, deze belde me nog de zelfde dag en zijn de dag daarna geweest. 1 wk later waren er 4 van de 7 paarden weg, de wk daarna nam ze er nog 2 mee, de laatste die overbleef heeft nog 7 wk gestaan zonder dat ze 1x geweest was en is uiteindelijk ook weggehaald. Iedere keer als ik belde zei men dat ze er mee bezig waren, dat het in behandeling was en ik er tzt wat van zou horen. Tot heden niets gehoord. Hou wel haar advertenties in de gaten en hoop dat ze snel goed terecht komen, maar verder kan ik helaas weinig doen.
Het is echt een waardeloos systeem hier in nederland wat dat betreft.
Samen met een vriendin zijn we nu bezig om te kijken of we wat kunnen doen met zoiets als opgelicht ( t programma) het zou mooi zijn als we iets konden doen.
Dus als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:25

Kunnen ze niet in samenwerking met de DA die het paard behandeld heeft, dat paard gewoon in beslag nemen en laten inslapen? Lijkt me toch niet zo moeilijk?

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:33

nee leek mij ook niet inderdaad, maar schijnbaar is het dat wel.
We hebben alles gedaan en geprobeerd maar zoals gezegd ze staan nog steeds bij haar, worden nogsteeds te koop aangeboden het enige waar ik geen idee van heb is hoe ze er op dit moment bij staan en uitzien / aan toe zijn.

Heb destijds mijn eigen da laten komen omdat we niet wisten welke zij zelf had. Da zei wel een rapport te kunnen maken over het geen waar zij haar toen voor behandeld heeft maar ze kent verder de geschiedenis van het paard niet. Ze heeft toen ook nog bij een ander paard van haar gekeken omdat deze zo in en in mager was. Ze heeft ook de eigenaar toen aangesproken en die praatte zich er makkelijk van af.
Da heeft de aanval etc en toestand van het magere paard bevestigt bij politie en inspectie maar ook zij heeft nooit niets meer gehoord.

dus tja daar sta je dan met je goede bedoelingen als er geen instantie is die helpt wat moet je dan?
Ik heb zelfs aangeboden 2 van de paarden te kopen maar dat werd afgewezen omdat ze van mening was dat ivm met de goede papieren de paarden meer waard waren. Het magere / kromme / de rest van de gebreken ziet zij zelf niet ze ziet alleen "het papier". Erg jammer voor de paarden.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:48

TS, het is één van de rottigste dingen die kunnen gebeuren. Jammer dat dit jou moest overkomen.

En waarom...... money, money!!!!

Heb zelf iets soortgelijk meegemaakt onlangs. Ik heb vorig jaar mijn schimmelmerrie verkocht als kweekmerrie...Het komt er op neer dat ze in dec 2010 door mijn DA/osteo is afgekeurd als rijpaard na herhaaldelijk behandelen en toen mijn bijrijdster er een keer met omging, had ik het wel gehad. Ze stond toen al te koop maar toen was de beslissing definitief dat ik ze zelfs niet als wandelpaard wou verkopen enkel als kweekmerrie. De man die ze van mij kocht leek me betrouwbaar en ging ze gebruiken als draagmerrie. Ben zelfs enkele maanden nadien nog eens gaan controleren en alles was prima in orde. Midden zomer 2011 kreeg ik bericht van de eigenaar dat hij alle draagmerries verkocht omdat hij stopte met ET en of ik interesse had in mijn merrie (ze was namelijk niet vol). Jammer genoeg met een baby op komst en nog vier paarden thuis, is dit niet mogelijk. Hij vroeg hoe ze hij ze best kon verkopen aangezien hij ze niet in de handel wou. In het begin was er al gezegd dat ze niet geschikt was als rijpaard omdat ze niet 100% in de rug gezond was. Dit werd nog maar eens herhaald...
Hij heeft ze verkocht als rijpaard voor het dubbele van de prijs met de melding dat ze al twee jaar stil stond wegens kweken zonder vermelding van de weke rug... :( (Is achteraf nog een heel gedoe geweest omdat ik die mens heb laten weten dat ik zijn manier van verkopen ten zeerste afkeur). Natuurlijk was die de eerste maand vrij braaf aangezien die rug meer dan een half jaar heeft kunnen rusten....maar de blessure verdwijnt er niet mee.
Gelukkig weet ik wie ze heeft gekocht en die zijn er al verschillende keren afgedonderd (heb contact met die mensen). Ze geloven me niet als ik zeg dat ze iets mankeert als ze zo reageert. Hun DA zegt dat ze te weinig rijervaring heeft en de rug in orde is (merrie van 12!! en vandaar een plotse karperrug achter het zadel zeker?!) Niet alle DA hebben de kennis van de rug van een paard die een osteo heeft 8)7

In alle geval, hier gaat een paard altijd van de hof met de juiste info en anders wordt die niet naar die persoon verkocht. Een goede thuis gaat boven het geld dat ik er van krijg. Ik probeer ook altijd contact te houden met de mensen waaraan een paardje van ons is verkocht.

tdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:58

het is nooit leuk dat je bedonderd word en vaak ligt het ook wel aan de koper mee eens dat je zelf onder zoek moet doen dat snapt denk ik iedereen maar ben ik dan de enige die soms mensen gelooft? en bij al die andere stallen dan dat ze helemaal 100% goedgekeurd zijn wat paar dagen geleden is moet je dat dan ook niet geloven?
als de mensen gewoon is wat eerlijker worden dan ben je al een heel eind.
maar wij hadden toen nog een beetje vertrouwen in de mens lijkt mij heel erg menselijk maar door al die verhalen om ons heen en wat wij met eigen ogen gezien hebben is dit nu wel helemaal kwijt al wil je sommige nog geloven maar dat is niet makkelijk.
en al heb je wel een goedgekeurd paard die niks mankeert dan is het wel het karakter of hoe ze onder het zadel zijn waar ze over liegen.

voorbeeld als er in de advertentie staat dat het paard Z1 dressuur met winst zijn moet je dat dan ook allemaal niet geloven want dat hoor je ook vaak zat toch.
en als je echt alles moet gaan onder zoeken over het paard is toch niet normaal.
dat wij ergens ingetrapt zijn oke is gelukkig nog goed afgelopen en hier hebben wij ook wel van geleerd.
en moet je dan ieder paard rontgen laten keuren hoe duur die ook is al is het weinig of veel?
want klinische keuring is maar een moment opname en heb je nog niet veel aan zoals zovele zeggen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:33

tdw schreef:
het is nooit leuk dat je bedonderd word en vaak ligt het ook wel aan de koper mee eens dat je zelf onder zoek moet doen dat snapt denk ik iedereen maar ben ik dan de enige die soms mensen gelooft? en bij al die andere stallen dan dat ze helemaal 100% goedgekeurd zijn wat paar dagen geleden is moet je dat dan ook niet geloven?
als de mensen gewoon is wat eerlijker worden dan ben je al een heel eind.
maar wij hadden toen nog een beetje vertrouwen in de mens lijkt mij heel erg menselijk maar door al die verhalen om ons heen en wat wij met eigen ogen gezien hebben is dit nu wel helemaal kwijt al wil je sommige nog geloven maar dat is niet makkelijk.
en al heb je wel een goedgekeurd paard die niks mankeert dan is het wel het karakter of hoe ze onder het zadel zijn waar ze over liegen.

voorbeeld als er in de advertentie staat dat het paard Z1 dressuur met winst zijn moet je dat dan ook allemaal niet geloven want dat hoor je ook vaak zat toch.
en als je echt alles moet gaan onder zoeken over het paard is toch niet normaal.
dat wij ergens ingetrapt zijn oke is gelukkig nog goed afgelopen en hier hebben wij ook wel van geleerd.
en moet je dan ieder paard rontgen laten keuren hoe duur die ook is al is het weinig of veel?
want klinische keuring is maar een moment opname en heb je nog niet veel aan zoals zovele zeggen?

Zoals gezegd, alles wat over het paard wordt gezegd is gelogen, tenzij er harde bewijzen zijn dat het niet zo is.

Keuringen die niet gebeurt zijn waar jij bij was, zijn niet van belang. Je weet immers niet wat de opdracht aan de dierenarts was. Een paard voor weide-ornament en een simpel stapritje door het bos, stelt toch wat andere eisen dan iemand die de nationale subtop als doel voor ogen heeft.

Ik ben ooit bij een paard geweest dat goed verkeersmak zou zijn. Nou, neem van mij aan, dat dier was NIET verkeersmak. Dat was aan allerlei details te merken. Verder een prima paard. Door externe omstandigheden heb ik het paard uiteindelijk niet gekocht; lag niet aan het paard, ook niet aan het feit dat ie niet verkeersmak was.

Of en hoe je laat keuren is jouw keuze. Ik vind dat je elk paard, altijd, moet laten keuren, maar ik heb nog nooit een paard laten keuren :D Datzelfde geldt voor foto's. Begin eens met een klinische keuring en als dat aanleidng voor foto's geeft, heb ik al de neiging om af te haken. Een bloedmonster maakt drogering en pijnstilling aantoonbaar (en slecht voerbeleid!).
Je kunt al veel zien aan een paard, gewoon door te kijken hoe ze ermee omgaan; wat de reacties van het paard zijn en hoe het paard beweegt. En daar zit tevens het probleem; er zijn niet zoveel mensen die ECHT kunnen beoordelen of een paard de moeite waard is om verder op in te gaan.
Dat verklaart ook waarom mensen steeds jongere paarden zoeken. Die zijn tenminste nog niet verkloot (kunnen ze dat tenminste zelf doen!)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:55

Vroeger had je paardenmensen nu mensen met paarden.
De 1e gebruikte z'n gezonde boerenverstand, de 2e laat zich leiden door mooie plaatjes en praatjes.
Niet alleen met paarden is dat zo, ook met de verkoop van allerlei paardenatributen.
Ik kijk naar wat functioneel is, niet of iets in de mode is of omdat m'n buurvrouw het ook heeft.
Als ik naar de groei kijk van zaken als Divoza, Hypo etc. spelen deze daar hééééél slim op in (op de 2e categorie mensen hé).

Ik ben het voor een groot deel eens met ikke. Niemand staat met een zweep achter je om je te dwingen een paard te kopen, deze beslissing neem je op basis van allerlei factoren zelf. En @tdw oké zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, maar helaas ligt dat tijdperk al ver achter ons.

Geld (of geldgebrek) speelt altijd een flinke rol bij de verkopende partij en in ons vredelievend Nederland is het gek als je meldt dat je paard ivm een (ernstig) gebrek of afwijking naar de slager brengt (ja dat zou ik dus wel doen ipv deze vol te spuiten en door te verkopen, zo onhumaan!).

Mijn tip? Ga naar een stal die paarden te koop aanbied die al klin en/of ront zijn gekeurd (welke rapportages je per mail kunnen worden toegezonden!), waarbij je de paarden met een proeftijd mag gebruiken en tijdens de koop een contract en algemene voorwaarden hanteert.
Je kunt dan altijd zelf nog beslissen of je een herkeuring doet bij je eigen DA. Afhankelijk in welk deel je van Nederland woont is een klin keuring tussen de 100 en 200 euro en een ront tussen de 300 en 400 een bloedproef is tussen de 150 en 250 maar duurt wel 10 dagen eer de uitslag er is.
Wellicht ben je een aantal euro's duurder uit, maar ook gevrijwaard van een hoop extra kosten (rechtszaken zijn ook niet goedkoop en zaken als eigen bijdrage en griffierecht moeten ook betaald worden) en teleurstellingen, maar ja probeer dat de meesten mensen met paarden maar eens aan het verstand te brengen....

By the way dan maar een zadeldekje of dat kekke jasje minder toch en het zekere voor het onzekere met een herkeuring ?? :D :D

tdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:54

Hallo helemaal gelijk heeft u maar dat is bij ons al jaren geleden gebeurd en verder nooit wer wij hebben geleerd dat je ni alles moet geloven van je fouten moet je leren maar vind het nog netjes hoe wij het doen of mijn zus dan die heeft gehandelt in paarden en is maar 1 verkeerde tussen gezeten ma als zij een paard verkocht was zij altijd eerlijk en veel mensen luisteren ook ni ma was gewon erg benieuwd wat jullie meningen waren waarom dit zo vaak gebeurd want waarom iemand bedonderen dat ze dat op hun gewten willen hebben

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:11

ikke schreef:
Dat verklaart ook waarom mensen steeds jongere paarden zoeken. Die zijn tenminste nog niet verkloot (kunnen ze dat tenminste zelf doen!)

:') _/-\o_

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:17

De eigenaresse van mijn vorige paard had ook dingetjes verzwegen... zo vertelde ze mij dat ze het paard al een jaar had, totdat ik er later op facebook achter kwam dat ze hem nog maar 3 maanden had. Daarbij vertelde ze me ook dat hij verkocht moest worden door financiële redenen, terwijl ik een week later op facebook zag dat ze een fjord had gekocht. Nu zijn dit eerlijk gezegd mijn zaken niet, maar ik vroeg me toch af waarom ze niet gewoon de waarheid vertelde..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:36

unicorn_kiss schreef:
De eigenaresse van mijn vorige paard had ook dingetjes verzwegen... zo vertelde ze mij dat ze het paard al een jaar had, totdat ik er later op facebook achter kwam dat ze hem nog maar 3 maanden had. Daarbij vertelde ze me ook dat hij verkocht moest worden door financiële redenen, terwijl ik een week later op facebook zag dat ze een fjord had gekocht. Nu zijn dit eerlijk gezegd mijn zaken niet, maar ik vroeg me toch af waarom ze niet gewoon de waarheid vertelde..

Ja en? Dat probleem zie ik niet zo.
Klinkt als een typisch geval "ik kan m'n knol niet aan" en dan is het verstandig om te verkopen.

Mijn paard kwam ook "beschikbaar" omdat de verkopende partij financiele keuzes moest maken, maar zelfs als dat niet waar zou zijn, wat dan nog? Het paard had bewezen het paard te zijn dat bij het verhaal hoorde en of de genoemde reden van verkoop dan legitiem is, is niet zo boeiend. Ik heb er een fijn paard aan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:50

ikke schreef:
unicorn_kiss schreef:

Ja en? Dat probleem zie ik niet zo.
Klinkt als een typisch geval "ik kan m'n knol niet aan" en dan is het verstandig om te verkopen.

Mijn paard kwam ook "beschikbaar" omdat de verkopende partij financiele keuzes moest maken, maar zelfs als dat niet waar zou zijn, wat dan nog? Het paard had bewezen het paard te zijn dat bij het verhaal hoorde en of de genoemde reden van verkoop dan legitiem is, is niet zo boeiend. Ik heb er een fijn paard aan.

Natuurlijk, hier geef ik je ook volledig gelijk in en ik maak er ook absoluut geen probleem van. Ik bekijk m'n paard er ook niet anders door hoor :D Maar ik vind het best raar als er gelogen wordt over de tijd die ze het paard had... het zou eerlijk gezegd niet in me opkomen om daarover te gaan liegen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:57

In_Black schreef:
Het zijn altijd degenen die niet laten keuren, die met de problemen komen te zitten.

Ook degenen die wel laten keuren en een vals keuringsrapport krijgen zoals in mijn geval

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:14

Waarom mensen liegen, is een vraag apart, dat snap ik zowieso niet want uiteindelijk komt alles toch te boven.

wat paarden betreft, mensen willen er vanaf en als het niet direct opgemerkt wordt is het de ideale manier om een paard kwijt te raken.
ik vind het diep triest..

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:00

tsja er gewoon vanaf willen .
mijn paard is verkocht met gebreken zoals hko , en nog iets met een been .
gelukkig gaat het momenteel goed en loopt ze lekker .
maar heb er een hoop problemen mee gehad .

vind het wel een stunt .
de oude eigenaar van zoë verkoopt haar omdat ze slecht is ,
en achteraf koopt ze een paard met kissing spines terug .
tsja dan doe je het goed :')
had ze beter zoë kunnen houden .

en achteraf maar zeggen ja ben niet eerlijk geweest toen ik zoë aan je verkocht heb .
terwijl ze wist dat ik al zoveel ellende had gehad met mn paarden .

tsja en ik had haar idd op de foto moeten laten zetten .
niet gedaan met mn stomme kop , maarja oude eigenaar zag er zo betrouwbaar uit .
maarja heb er totaal geen spijt van , zoë blijft lekker bij mij en gaat nooit meer weg .

misselijke mensen vind ik dat .

maarja boontje komt om zn loontje :j

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:09

Wanneer ik mijn paardje kocht hadden wij een vermoeden dat ze zomerexzeem had. Maar de verkoper had een verhaaltje verzonnen rond de korte manen en stelde zelfs een contract op dat als ze enkele tekenen vertoonde dat ze dan meteen teruggebracht mocht worden en dan we al ons geld terugkregen. De ze persoon wist natuurlijk wat voor een braaf en lief paard we gekocht hadden en uiteraard waren we zo verliefd op haar dat we haar niet meer terug wouden doen. De zomerexzeem hebben we mooi onder controle maar het is ook wel weer zo'n geval...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:11

Ploempje schreef:
Wanneer ik mijn paardje kocht hadden wij een vermoeden dat ze zomerexzeem had. Maar de verkoper had een verhaaltje verzonnen rond de korte manen en stelde zelfs een contract op dat als ze enkele tekenen vertoonde dat ze dan meteen teruggebracht mocht worden en dan we al ons geld terugkregen. De ze persoon wist natuurlijk wat voor een braaf en lief paard we gekocht hadden en uiteraard waren we zo verliefd op haar dat we haar niet meer terug wouden doen. De zomerexzeem hebben we mooi onder controle maar het is ook wel weer zo'n geval...

Het ergste is: het is gewoon aantoonbaar in het bloed. Een simpele bloedtest had het uitgewezen..........

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:14

Omdat ze anders niet van het paard afraken?

Als ik mijn paard moet verkopen en ik ben eerlijk zeg ik:

- mijn paard heeft zomereczeem
- mijn paard zal zéker bijten, steigeren, trappen en je tussen de muur plakken als jij niet kan aantonen dat jij leider bent
- mijn paard zal niet lopen als ze niet wilt, als je haar dwingt zal ze bokken
- etc.

Ondertussen kan ik uiteraard een pak met haar, maar we zijn wel al 4 jaar verder.
'vreemde' mensen krijgen nog steeds niets van haar gedaan.

Snap je nu een beetje waarom mensen zullen liegen als ze écht van hun paard afwillen :+

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:18

In goed vertrouwen kopen mensen vaak een paard,zoals iemand anders al zij, wordt je ook verblind door de ''roze wolk'' als je denkt een toppaard te hebben gekocht.

Ik heb het ook meegemaakt, de verkopende partij was notabene een kennis!
Het paard wat we aangekocht hadden, hebben we laten keuren (klinisch) maar uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat het paard nooit goed gekeurd mocht worden, de keurende dierenarts wist notabene van het ''gebrek''.
Toen ik hem eenmaal had heeft een bevriende dierenarts mij voorzichtig verteld wat de bevindingen waren en mij door gestuurd naar een kliniek.

Ik blijf erbij dat mensen die hun paard onder valse voorwendselen verkopen, een kronkel in hun hoofd hebben!