C pony kopen voor 19 jarige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:09

Om nog even te reageren op dit topic. Ik ga binnenkort even heen te kijken en rijden :D Ik heb in 2010 voor het laatst echt vaak paardgereden, dit jaar heel weinig. Als dat maar goed komt :+ En ook om te zien of ik echt niet te groot ben, mijn eigen pony is wel anders gebouwt (wat breder denk ik) zal wel meevallen met de lengte. Alleen twijfel ik heel erg over de prijs en we kunnen haar niet meteen kopen, een andere pony die hier staat moet eerst verkocht worden, dan is er weer meer ruimte. Kan iemand mij nog helpen met mijn vraag over de prijs? Want die vind ik wel erg hoog en ik weet ook niet precies wat we moeten bieden. En willen ze haar echt voor die hoge prijs verkopen, dan ben ik bang dat ook mijn eigen pony verkocht zal worden. Als er iemand is die hier verstand van heeft over de prijzen van sportpony's dan mag je ook een pb sturen.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:22

Wat is het voor pony?

Afstamming
Geslacht
Leeftijd
Kleur
Karakter
(Ervaring is bekend)
Gezond??

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:10

Heeft geen papieren, is een merrie. 2 x Z springen geweest en kampioen M springen. Leeftijd is bijna 12 jaar, heel erg braaf karakter. Wel gezond, maar heeft iets aan haar oog. Kleur: bruin, mooie pony (vind ik dan :D) maar verder niet bijzonder (zie laatste foto in mijn profiel). Ze vragen er een kleine €4000 voor. Zelf zou ik €2500 een goede prijs vinden of is dit veel te weinig?

Champie_Me

Re: C pony kopen voor 19 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:17

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo een pony zeker niet voor 2500 zou verkopen omdat ik diegene toevallig ken of omdat het de oude verzorgster is... zeker voor een pony die 2x Z bevestigd is op wedstrijd en kampioen in het M... dat ze een mankementje aan haar oog heeft zou ik niet erg vinden als koper als het niet progressief is en de pony er goed mee kan leven en dat het onder het zadel ook geen belemmering is...

persoonlijk denk ik dat je op zijn minst 3250,- zou moeten gaan bieden maar moet heel eerlijk zeggen dat je voor dat bedrag meer leuke paardjes kan vinden maar dat is mijn persoonlijke ding... daarnaast vind ik het ook nog best veel maar voor een talentje zou dit wel een leuke pony zijn en zal de juiste koper dit bedrag er wel voor neer willen leggen...

ik denk dus dat je voor 2500,- weinig kans hebt maar proberen kan natuurlijk altijd... ik raad je aan als je budget rond de 2500 (?) ligt OOK verder te zoeken naar een ander paardje...

je had het eerder geloof ik ook nog over een andere koper?? wat kun je daarover te weten komen ivm biedingen van een andere partij??

misschien hier nog wat leuke ponys in de prijsklasse 2500-3000 euro
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 2800,- incl zadel en hoofdstel (kijk voor meer fotos op de site van stal doorstap)
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 prijs misschien te hoog maar informeren kan altijd!
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 idem als bovenstaand
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 idem

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:44

4000 is voor z'n pony (helaas voor jou) geen gekke prijs. Het is moeilijk om kleinere paarden te vinden die relatief hoogopgeleid zijn omdat er bijna geen volwassenen op kunnen rijden.
Misschien even doorsparen of inderdaad verder kijken.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:01

Ik vind het ook geen hele gekke prijs. Goede pony´s zijn altijd gewild heb ik het idee.
Maar misschien kan er nog wat van de prijs af je kunt het altijd proberen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:18

4000,- voor pony met zo'n precentaties is niet heel gek.maar dan moeten ze wel net een koper vinden die dat wilt geven.ik zou gewoon je bod doen van 2500,- en dan kunnen ze zelf kijken wat ze er mee doen.ook heeft de pony wat aan het oog wie zegt dat ze daar dadelijk niet meer last doorkrijgt waardoor ze niet meer in de spring sport kan mee komen.ook heeft ze geen papier,maar omdat ze zo goed heeft gepresteerd maakt dat voor de prijs niet uit.gewoon je bod zeggen en dan zie je het wel.zelf zou ik zo veel geld er niet voor over hebben.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:08

Champie_Me schreef:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo een pony zeker niet voor 2500 zou verkopen omdat ik diegene toevallig ken of omdat het de oude verzorgster is... zeker voor een pony die 2x Z bevestigd is op wedstrijd en kampioen in het M... dat ze een mankementje aan haar oog heeft zou ik niet erg vinden als koper als het niet progressief is en de pony er goed mee kan leven en dat het onder het zadel ook geen belemmering is...

persoonlijk denk ik dat je op zijn minst 3250,- zou moeten gaan bieden maar moet heel eerlijk zeggen dat je voor dat bedrag meer leuke paardjes kan vinden maar dat is mijn persoonlijke ding... daarnaast vind ik het ook nog best veel maar voor een talentje zou dit wel een leuke pony zijn en zal de juiste koper dit bedrag er wel voor neer willen leggen...

ik denk dus dat je voor 2500,- weinig kans hebt maar proberen kan natuurlijk altijd... ik raad je aan als je budget rond de 2500 (?) ligt OOK verder te zoeken naar een ander paardje...

je had het eerder geloof ik ook nog over een andere koper?? wat kun je daarover te weten komen ivm biedingen van een andere partij??

misschien hier nog wat leuke ponys in de prijsklasse 2500-3000 euro
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 2800,- incl zadel en hoofdstel (kijk voor meer fotos op de site van stal doorstap)
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 prijs misschien te hoog maar informeren kan altijd!
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/488712 idem als bovenstaand

Ik ben niet opzoek naar een pony, heb zelf al meerdere pony's gehad, maar durfde er er nooit goed op te rijden, had er geen klik mee. Maar ik heb dit topic geopent, omdat die pony nu te koop staat en daar wilde ik jullie meningen over weten.

Bedankt voor jullie reacties :) Maar ik dacht zelf altijd dat het de laatste tijd juist slecht ging met de handel in paarden en pony's. €3000 zou nog net te doen zijn. Maar ik ga eerst proberen om mijn eigen pony (en misschien nog een pony erbij, dus 2 pony's) in te ruilen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:22

pmarena schreef:
Als jij er goed op past , je het geld er voor over hebt , het nog steeds klikt (!) en je het beestje een heel fijn duurzaam plekje te bieden hebt : doen !!

Hier ga ik helemaal in mee!!
Ik ken er meerdere die een klik hadden met een dier en het dier hebben gekocht ookal was het misschien iets minder verstandig (TS bijv een c pony kopen terwijl ze 19 is ofzo) en die zijn zo ontzettend blij met hun beestjes! Het geluk straalt er gewoon vanaf <3 Ook ken ik er 1 die dus het paardje waarmee ze de klik had liet staan omdat dat minder verstandig was (dier had een kleine bemerking op de foto's), maar die heeft nu na een jaar nog steeds zoiets had ik het beestje maar gekocht want met andere dieren heb ik die klik gewoon niet...

Gucci_ schreef:
Maar ik dacht zelf altijd dat het de laatste tijd juist slecht ging met de handel in paarden en pony's.

Dat ligt er aan wat voor dier het is... Een c pony met dat niveau is denk ik nog wel gewild!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:55

Rianneke schreef:
pmarena schreef:
Als jij er goed op past , je het geld er voor over hebt , het nog steeds klikt (!) en je het beestje een heel fijn duurzaam plekje te bieden hebt : doen !!

Hier ga ik helemaal in mee!!
Ik ken er meerdere die een klik hadden met een dier en het dier hebben gekocht ookal was het misschien iets minder verstandig (TS bijv een c pony kopen terwijl ze 19 is ofzo) en die zijn zo ontzettend blij met hun beestjes! Het geluk straalt er gewoon vanaf <3 Ook ken ik er 1 die dus het paardje waarmee ze de klik had liet staan omdat dat minder verstandig was (dier had een kleine bemerking op de foto's), maar die heeft nu na een jaar nog steeds zoiets had ik het beestje maar gekocht want met andere dieren heb ik die klik gewoon niet...

Gucci_ schreef:
Maar ik dacht zelf altijd dat het de laatste tijd juist slecht ging met de handel in paarden en pony's.

Dat ligt er aan wat voor dier het is... Een c pony met dat niveau is denk ik nog wel gewild!

Dat bedoel ik nou net :D ,het is misschien niet verstandig (pony is duur en ik kan er eigenlijk alleen recreatief mee gaan rijden, omdat ik te oud ben om nog wedstrijden te rijden) maar als ik haar niet koop, misschien vind ik wel nooit weer een pony waar ik echt een klik mee heb. Ik had mijn zoektocht al opgegeven, en wilde liever stoppen met rijden, omdat het met mijn eigen pony niet echt lukt. Ik had altijd al gehoopt dat deze pony een keer te koop zou komen staan. Nu is het echt zo!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 03:28

dan moet je je hart volgen maar staar je niet 100% blind maar probeer ook wat anders... ik ben anders bang dat je zoiets hebt van mhh wat een paar jaar terug zo hemels was is nu niet meer, dat het je zo tegen gaat vallen... ga eerst gewoon bij die c-pony kijken en rij eens een paar keer op die c-pony en overleg met de eigenaren over je bod want ik vrees dat ze je 3000 niet accepteren maar een poging doen kan natuurlijk altijd... moet heel eerlijk toegeven dat ik een kwalitatief goede (leer/sport)pony liever met een talentje op pad zie gaan dan met een '19-jarige die er recreatief mee wil rijden'... dat heeft 0,0 met jou als eigenaar temaken hoor maar zou zelf dan graag zien dat iemand nog een keer het beste uit die pony kan halen en die ervaring als opstapje kan gebruiken voor de toekomst want in mijn ogen zijn deze goede ponys daar ook voor bedoeld! dat wil echt niet zeggen dat ik m jou niet zou gunnen hoor, als jij zielsgelukkig wordt met je uk dan zou ik dat net zo fijn vinden!

maar even praktisch, ik begreep eerder dat er een andere koper in het spel was, klopt dat?? wat weet je van die partij ivm ook interesse en wellicht hebben die al een bod uitgebracht?? als dat een partij is die tot het gaatje wil gaan voor die pony, in hoeverre kun jij daar dan in meegaan??

mocht alles niet lukken, waarom overweeg je dan niet een leasepony/paard? mocht het dan toch niet klikken dan kun je altijd nog cancellen met misschien een afspraak tot koop van dat dier?? hoor wel meer mensen die het op deze manier oplossen... eerst een band opbouwen en kijken of het wat is zonder verdere verplichtingen en op het moment dat het veilig en fijn(!) voelt alsnog overgaan op koop...