Nooit "zomaar" naar een paard gaan kijken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

Re: Nooit "zomaar" naar een paard gaan kijken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:57

Ik hoop dat zijn eigenaar geen contact meer opneemt en hem gewoon zelf houdt.
Ik bel zelf niet en ik ga er ook niet meer heen.
Alleen als ik zou horen dat hij wordt afgemaakt (om niet-medische redenen), zou ik hem misschien wel halen...
Dus het verstand overstemt het hart... ;-)

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:22

personelijk zal ik het6 wel doen als een merrie van mij overleden is en ik een ander paard die me der aan doet denken dan zal ik het zeker doen dan doe ik als of het ander paard mijn overleden merrie is en als of er helam niets gebeurd is

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:49

Lastig... maar je merrie krijg je er niet mee terug door nu deze ruin te kopen. Dat het familie van elkaar is, wil nog helemaal niet zeggen dat het qua karakter hetzelfde paard is. Grote kans dat het tegen valt, doordat je het teveel gaat vergelijken met je merrie die je jarenlang verzorgd hebt en een fijne tijd mee hebt gehad. Zulke beslissingen zijn nooit makkelijk, maar ik zou het echt niet doen. Misschien kun je met de verkopende partij afspreken dat ze je laten weten wie de nieuwe eigenaar wordt? Zodat je misschien nog eens kunt gaan kijken of contact kunt houden met de nieuwe eigenaar?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:04

In de eerste instantie zou ik ook zeggen niet doen,maar idd is dat het verstand.
Stel dat ik mijn merrie zou hebben moeten laten gaan en ik kom een zoon van haar tegen die zoveel op haar lijkt denk ik dat ik het toch ook zou doen. (maar dat zegt het hart ;-) )
Sterkte met je beslissing!

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 21:22

@ Marleeentje: Ja, dat zou ideaal zijn, dat zou ik heel leuk vinden.
Ik heb zijn huidige eigenaar nog foto's van mijn paarden en van Oxford (de zoon) als veulen doorgestuurd, maar geen reactie meer gehad. Jammer.