Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:50

Mama zou ons 20 jarige pony eeeeeecht niet meer verkopen, om handel/verwaarlozing/mishandeling/onnodig naar de slacht te voorkomen.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:51

Ik word verdrietig van deze berichten reageer dan niet want hier heb ik niks aan en als je goed leest heb ik hier al antwoord op gegeven

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:52

Pentax schreef:
Het is dat ik pas in maart ruimte krijg, anders zou ik oprecht geinterreseerd zijn.

Ze schrijft dat ze geen haast hebben... Maart is nog zo'n 3 maand. En zoiezo, een jong paard is al extreem snel verkocht als het in 3 maand gebeurd, lijkt me dat dit paard over 3 maand nog niet verkocht is eigenlijk :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:54

TS, niets van aantrekken, deze mensen weten niet waar ze het over hebben. Oordelen is altijd makkelijk als je zelf niet in die positie bent.

Ik zou haar gewoon proberen te verkopen voor een klein bedrag en anders weg geven als je er een goed gevoel bij hebt.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 00:55

Ik vraag vrienden nog en mensen willen me dolgraag helpen en een plekje voor haar zoeken dus we gaan gewoon rustig ons gangetje en we kijken wel wat er op ons pad valt.

Dankjewel MamboBeach! Aan jou en die andere die het begrijpen heb ik nog wat

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 00:56

Daphne__ schreef:
Pentax schreef:
Het is dat ik pas in maart ruimte krijg, anders zou ik oprecht geinterreseerd zijn.

Ze schrijft dat ze geen haast hebben... Maart is nog zo'n 3 maand. En zoiezo, een jong paard is al extreem snel verkocht als het in 3 maand gebeurd, lijkt me dat dit paard over 3 maand nog niet verkocht is eigenlijk :)

He offtopic maar wat een leuk bokt paard heb je daar :D. ik heb daar een halfbroer van :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:04

Maar dit paard gaat niet weg wegens de leeftijd, maar omdat de TS er geen weg mee kan. Dat is toch ook niks.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:08

Elin_ schreef:
quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

ik ook... Arme beestjes altijd.
Jaren voor je gewerkt en nu om je mensenlijke emoties in dit geval egoiisme de baas te laten spelen..

Hier ga ik mee akkoord..
Dit soort dingen breekt mijn hart.
Ikzelf ben er 20, zou héél erg graag een paard hebben om terug verder te geraken id sport.
Maar dit gaat niet; Ik heb mijn B en D - pony nog thuis staan. We hebben geen geld of plaats voor nog een paard.
Ik heb hier zelf voor gekozen, wetende wat de gevolgen waren. Mijn pony's gaan niet weg. Voor geen geld vd wereld.
Ze zijn alles voor me en ik zou ze niet kunnen missen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:10

Ach welnee, 19 is helemaal niet zo oud. Beetje paard die die leeftijd haalt, haalt de 25 zeker wel, misschien de 30+ zelfs.
Het is geen krakkemikkig ding van 35...

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 01:12

Ze is nog heel gezond dus dat moet zeker lukken als jullie nog mensen kennen die opzoek zijn en betrouwbaar zijn en haar voor een klein prijsje willen overnemen hoor ik t graag

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:13

Cecile_Len schreef:
Ze is nog heel gezond dus dat moet zeker lukken als jullie nog mensen kennen die opzoek zijn en betrouwbaar zijn en haar voor een klein prijsje willen overnemen hoor ik t graag

De paardenmarkt is al slecht. Er is crisis. Mensen kopen liever een jong paard dan een wat ouder paard dat straks van alles gaat mankeren. Oudere paarden krijgen nou eenmaal sneller iets. (in ieder geval, dat denk ik niet, maar dat is de algemene mentaliteit wel)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:15

Elin_, het zou handig zijn als je even LEEST voordat je iemand beschuldigd... ze heeft het beest helemaal niet zo lang, het is niet zo dat het "jarenlang" voor haar gewerkt heeft... weet niet waar je die onzin vandaan haalt.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:17

Wat ik begrijp is dat je haar pas 1,5 jr hebt en niet helemaal klikt met haar? Is dat zo? Dat vind ik nogal wat anders dan een paard na jaren trouwe dienst afdanken zoals hier gezegd wordt.
Ik zou via via iemand vinden die haar wil hebben en er inderdaad geld voor vragen en wel iets meer dan slachtprijs minimaal.
Iemand met voldoende ervaring. Zou nog liever laten inslapen dan zomaar met iemand meegeven..
Weide-maatjes zijn er al genoeg en die worden vaak toch gereden uiteindelijk. Zou dus vooral op zoek gaan naar iemand die een blijvend thuis kan bieden en waar jij zeker van bent dat ze niet voor de handel is dan.
TS heeft niets aan een paard waar het niet mee klikt, ongeacht de leeftijd van het paard...
Bovendien heeft iemand in het topic in maart interesse?? Dat is sneller dan ik zou verwachten dat je haar uberhaupt kunt verkopen met deze slechte tijden.. zou die persoon snel even mailen!
Succes!

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 01:19

Ik heb het net uitgereknd ik hab haar in maart 3 jaar dus al wel een tijdje... De tijd gaat sneller dan je denkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:21

Oke.. maar je bent pas 14 zie ik net!! En je hebt een vrij groot paard voor jouw leeftijd en al helemaal toen je haar kreeg. Als dit paard lastig is en jij kunt haar niet aan zou ik zeggen: hulp zoeken samen met het paard of inderdaad een nieuw baasje zoeken..
Aan blijven modderen heeft t paard niets aan en jij ook niet.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:24

Sommige mensen willen verder in de sport
daar is het verkopen en kopen van paarden normaal
er zijn mensen die zeggen plaats ze op een wei
weten julie dat (financiel) niet altijd lukt ?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:30

Wij hebben een pony van 21 gratis gekregen van mensen... ( ook alweer 11 jaar geleden...) als weide kameraadje voor onze jongere knollie... het oude beestje zou ook niets kunnen werd toendertijd gezegd... Heb de meeste lol met dit diertje gehad ! ( zou bijten, kon niet naar buiten, zou het bit vastpakken tussen de tanden...) allemaal niets van waar, althans.. heeft ie niet bij mij gedaan...

Oudjes zijn geweldig! Je kunt zoveel uit deze 'wijze' paardje halen in de zin van; leren van ze... ook over jezelf ;)
Dus als hij niet van het erf wil kun je ook es kijken hoe je dit kunt omdraaien.. oke, hoe krijg ik hem wel van het erf af.. ( iemand met een bumperpaard erbij zoeken bijv.) Vaak is dit iets waar je even doorheen moet bij en paard en als je eenmaal duidelijk hebt gemaakt wat de bedoeling is en dat jij gewoon bepaald wat gebeuren gaat heb je nergens meer last van... ( en het paard ook niet ;) )

Ik zou echt wel langer dan 1,5 jaar voor zo'n beestje gaan hoor... paardje van 19 kan makkelijk nog 10 jaar mee als je er zuinig op bent en een beetje geluk hebt...

Als je dan toch gewoon geen klik hebt ( wat mensen ook daarmee bedoelen want in principe kun je (( vind ik )) met elk paard wel iets bereiken) kun je hem nog altijd erbij houden als gezelschaps heer/ dame voor je jonger paardje...

Succes!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 03:42

Dat kan niet iedereen, meerdere paarden aanhouden. Gewoon verkopen die hap, als je geen goede combi bent met het dier. Mensen vallen over het feit dat het ding 19 is, was het 9 geweest had niemand wat gezegd. Maar het dier is juist 19 omdat TS bij aanschaf een ouder paard een kans gegeven heeft, in de zin van, leeftijd maakte haar niet uit.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 03:54

Ik zou een goed plekje voor haar zoeken. het paard lijkt mij ook niet gelukkig als er geen band is.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 03:56

GamblersCup schreef:
Dat kan niet iedereen, meerdere paarden aanhouden. Gewoon verkopen die hap, als je geen goede combi bent met het dier. Mensen vallen over het feit dat het ding 19 is, was het 9 geweest had niemand wat gezegd. Maar het dier is juist 19 omdat TS bij aanschaf een ouder paard een kans gegeven heeft, in de zin van, leeftijd maakte haar niet uit.

Een paard is geen ding.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 04:58

christaerik schreef:
GamblersCup schreef:

Een paard is geen ding.

Daarom is het dan een goede beslissing het beste te doen voor je paardje.
Dit houdt dan soms ook in dat het beter is een geschikter nieuwe eigenaar te zoeken.

utopia33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 07:54

Ik heb afgelopen zomer een oud paard van 19 jaar gekocht. Lekker rustig en heeft alles al gezien dacht ik, niet dus :o M´n lieve KWPN dame zit vol met vuur en karakter, springt de sterren van de hemel en gaat graag op stap. Die 19 jaar is haar niet aan te zien. Maar voor m´n jongste dochter (13 jaar) het zelfde verhaal als wat jij vertelt. Met hulp en lessen op een ander paard is het vertrouwen tussen beide wat gegroeid en gaat het steeds beter. Hoewel een vriend de koopprijs wat te hoog vond, is ze voor mij iedere euro waard <3

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 08:10

christaerik schreef:
GamblersCup schreef:

Een paard is geen ding.

Nee, een paard is geen ding, maar ze behandelt haar paard ook niet als een ding, dit topic alleen al is daar het bewijs van ;)
Ze heeft geen klik, terwijl ze de tijd daarvoor echt wel heeft genomen, dan is het toch gewoon klaar? Wat moet ze doen volgens jou, verder doen met een paard waar ze eigenlijk niet graag mee samenwerkt, met als risico dat het paard een stuk van haar frustratie meekrijgt, en zij haar interesse in de paardensport verliest? Dan is verkopen eerlijker, zou ik ook doen in die situatie, en de leeftijd is gewoon een bijkomstigheid waar ze ook gewoon rekening mee houdt. Sterker nog, ze vraagt wat ze moet doen opdat de kans dat haar paardje een goeie nieuwe baas vindt, het grootst is. Meer kan ze niet doen, toch? :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:59

Je zou ook wat in jezelf kunnen investeren en goede les kunnen gaan nemen met dit paard. Zo te horen schort het nog wel in de opvoeding hier en daar want je kunt het erf niet af. Daar kun je rijkunstig nog heel wat aan sleutelen en daarmee kun je zelf heel erg veel van leren.

Want wie zegt dat je met een ander paard niet hetzelfde probleem krijgt?
Ook zo'n oudje (en wat is oud, als paard nog goed gezond is is het nog niet oud, de mijne is ook 19 maar je ziet het er niet aan af!) kun je nog lekker rijden en misschien nog uitbrengen op wedstrijden. Je bent pas 14, alles wat je nu van dit paard leert (onder begeleiding) heb je je leven lang nog plezier van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:08

Ik heb het idee dat jij als ruiter niet voldoende ervaren ben voor deze 18 jarige en je hebt nu een nieuwe topper gezien??

Paarden van die leeftijd zijn niet makkelijk te verkopen, mogen en kunnen ook niet veel opbrengen en als ze weg moeten, worden vaak de minpunten verzwegen...

Ik zou eerst deze pittige dame eens leren rijden onder goede begeleiding, daar leer jij zoveel van dat je daarna je "topper" kunt gaan kopen...op deze 18 jarige kan je vast nog wel een paar jaar goed leren rijden..

Ik moet er niet aan denken om mijn 19 jarige op marktplaats te zetten, zou er geen nacht meer van slapen...

Ik begrijp ook dat je bewust een 16 jarige toen der tijd hebt gekocht? Was dat om het paard of omdat het paard goedkoop was? Want een goed ervaren paard van 16 is een machtig leerpaard...en zo als ik lees is ze dat ook...