probleem met staleigenaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:01

Omdat je een contract hebt moeten tekenen, waarin staat wat je van elkaar mag verwachten. Moet je hun nu schriftelijk vertellen dat ze niet aan hun contract houden.
Je geeft ze een paar dagen de tijd om dit te verbeteren. ( termijn stellen dus)
En anders heb je recht om het contract te ontbinden. Zonder een maand opzegtermijn te betalen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:59

Ja, zo gaat dat, theoretisch... de ervaring van vele bokkers leert dat het in de praktijk vaker niet dan wel werkt. Stalhouder is boos, paardjes moeten het bezuren.

Ik zou lekker de beesten inladen en vertrekken, volgende week. Schrijf desnoods even wat al eerder gezegd is op: dat hij zich niet aan deze, deze, en deze afspraak in het contract houdt, en dat je daarom vertrekt. Mocht ie moeilijk komen doen op de dag van vertrek, dan overhandig je m dat. Neem iemand (of meerdere mensen) mee, die achter je staan. Zo voel je je niet zo alleen als het tot een woordenwisseling (of erger, maar daar gaan we even niet van uit) komt.

Waar staan je paarden (kan ook via pb als je dat prettiger vindt)? Als het niet te ver weg is, sta ik met mijn trailer voor de deur hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:19

TS, ik moet het wel even vantevoren weten ivm drukke dagen komende week ;-)

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:45

ik zou gewoon je spulen paken
en je paarden gaan verhuizen
en niks meer betalen zeg maar ik ken het probleem namelijk

ouweharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:52

Zoals het er nu voor staat, verhuizen we vrijdag! Het is een beetje een gekkenhuis hier, ik heb amper tijd om de computer aan te zetten. Mijn oudste dochter is 1e kerstdag jarig, dus de traktaties, cadeautjes en boodschappen vliegen me om de oren. Maar ik vind het tof om te lezen dat toch iedereen mijn mening deelt en zo meeleeft. En toch wel erg om te lezen dat er nog zoveel mensen zijn die zoiets dergelijks ook mee hebben gemaakt. Je hebt paarden voor je hobby en ontspanning, maar op deze manier ga je al niet meer prettig naar je paard toe. En dat is niet de bedoeling. Maar volgens mij komt dat op die nieuwe stal wel helemaal goed. Een nieuw jaar, een nieuw begin! Fijne feestdagen allemaal alvast {:) !

Vivat

Re: probleem met staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:29

Veel succes vrijdag! en vast gefeliciteerd met je dochter en hele fijne feestdagen :D

ouweharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:57

Ze staan op hun nieuwe plekje! We zijn gisteren verhuisd en op zich verliep alles goed. Behalve dan dat mijn ouwe pony geen zin had om mee te werken en na een klein uurtje eindelijk in de trailer stond, is alles goed gegaan. Ze zijn daar op stal gezet en de rest van de dag ook binnen gebleven om tot rust te komen. Het zijn mooie, ruime stallen van 4x4, dus daar kunnen ze lekker staan. Menig student in Amsterdam zou jaloers zijn! Vanochtend even wezen kijken en ze stonden rustig buiten te grazen, ondanks het geknal. Dus ik denk dat ze daar wel goed op hun plek zijn. Het is natuurlijk altijd even wennen en afwachten hoe het gaat, maar het gevoel is goed. De oude staleigenaar houdt vol dat ik moet betalen en ik heb nog voorgesteld om de helft te betalen, maar daar wou hij niks van weten. Ik ben er nu weg gelukkig en ik zie wel of het verhaal nog een staartje krijgt. Maar voor mij is dit jaar al goed geeindigd en 2012 zal goed beginnen. Fijne jaarwisseling allemaal en al het goeds voor 2012!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:33

Fijn dat je paardjes in ieder geval ergens anders staan nu!
Goeie tips zijn hier in het topic al gegeven, wat betreft een brief schrijven over zijn contractbreuk (het hooi op de wei geven e.d.) dat zou ik zeker doen! Mocht hij er dan werk van kunnen maken heb je iig bewijs dat je hem erop gewezen hebt. Verder zou je eventueel nog om advies kunnen vragen bij een inloopspreekuur bij een advocaat of bij de rechtsbijstand mocht je dat hebben. Dan weet je in ieder geval waar je staat qua rechten en plichten. Succes ermee!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:43

Cryssie schreef:
Wegwezen! Meteen dezelfde dag nog. Als jij je aan het contract moet houden, zal hij het ook moeten doen.
Aangezien hij verzaakt......! Wat zou hij dan doen? Een proces aanspannen? Dat kost hem veel meer als dat het op levert. Ik zou de gok wagen en toch voor de zekerheid wat geld achter de hand houden. Hoe dan ook, het welzijn van mijn paarden gaat voor.

Maar ik hoor wel eens vaker bedreigingen van staleigenaren en puntje bij paaltje, laten zij het eigenlijk maar zo.

Hier ben ik het nou helemaal mee eens. Hij verzaakte al en dat is de reden dat je weggaat. Dat ontbindt alle voorwaarden in een contract. Daarnaast kan ie je verder toch niks maken.

Als je zekerheid wil, kan je een bekende laten bellen uit naam van een rechtbijstand? Dan weet ik zeker dat je dezelfde dag zonder extra kosten mag vertrekken... Die man weet dondersgoed dat ie fout zit! :j

Daarbij mag je je paard voor dat geld hier ook wel mogen stallen. Da's een bonk geld voor wat ie uiteindelijk levert. Het lef alleen al om zo veel te vragen voor de faciliteit. Ik zou het niet eens gedaan hebben. Veel te duur!

Mooi dat je je paardjes al omgezet hebt en ik blijf erbij dat ie geen enkel recht heeft op centen. En als ie het er op aan wil laten komen, zal de RB het laten rusten. Die beginnen niet aan dit soort zaken. Ik zou idd wel schriftelijk onderbouwen waarom je weg bent en dat aangetekend versturen. Dan sta je altijd heel sterk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:10

Ik zou geen adem meer geven op je oude pensionhouder, als hij nog wat wil hoor je het wel.
Als hij beweert dat je moet betalen wijs je hem nog maar eens op het contract waar hij verzuimt heeft.
Fijn dat alles zo goed gegaan is en dat je daar weg bent. Alvast een goed roetsj.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:15

Heel goed gedaan, ik zou niks betalen hoor, hij hield zich nooit aan het contract dan jij ook niet.

Hij kan je niks maken hoor.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:31

Ik zou denk ik ook niets meer betalen, hij houd zich immers ook niet aan de afspraken.

Helaas loopt het bij ons op pension ook niet lekker.
Helaas hoeft blijkbaar bij ons lang niet iedereen zich aan de afspraken te, jammer maar helaas.
Zo gaan de mensen lopen he.