Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Colway schreef:Ja, dat zullen die paarden ook echt beseffen
Of bedoel je de eigenaar? Die snapt dat echt wel hoor, maar wat kan die eraan veranderen?
Geen zakgeld voor het paard? Of huisarrest?
Anoniem schreef:Paarden hebben daar namelijk een vacht voor, die mooi terug groeit als hij kapot gaat...
Pas nog een pony gered van deken die zo'n beetje op z'n kop aan hem hing...
Citaat:Wel aansprakelijk dus, geen schadevergoedingsverplichting.
Daarom zal een verzekeraar niet betalen.
Taniya schreef:Iedereen die een WA verzekering heeft kan zijn verzekering hierover informeren en wordt dan echt uitbetaald door de verzekering.
Ik heb het zelf aan de hand gehad met een paard wat de deken van een ander paard kapot trok, ik heb mijn WA verzekering ingeschakeld en die hebben aan de eigenaar van het paard netjes uitbetaald.
Taniya schreef:Iedereen die een WA verzekering heeft kan zijn verzekering hierover informeren en wordt dan echt uitbetaald door de verzekering.
Ik heb het zelf aan de hand gehad met een paard wat de deken van een ander paard kapot trok, ik heb mijn WA verzekering ingeschakeld en die hebben aan de eigenaar van het paard netjes uitbetaald.
. IKbenEllen schreef:Anoniem schreef:Paarden hebben daar namelijk een vacht voor, die mooi terug groeit als hij kapot gaat...
Helaas.... mijn paard niet, die krijgt gewoon geen / amper wintervacht en ik ben daardoor min of meer verplicht hem in de dekens te zetten.
Gelukkig houdt hij zich redelijk afzijdig van wilde toestanden dus dekens zijn tot nu toe heel gebleven![]()
Maar wat ik af en toe door de wei zie lopenPas nog een pony gered van deken die zo'n beetje op z'n kop aan hem hing...
Tja ik vind het ook eigen risico hoor, liever deken kapot en paard lekker in de wei ravotten dan paard heel de dag in stal en deken heel.
Attitude schreef:Ik lees even mee, inmiddels al drie dekens in de prullenbak door een ander paard in een hit actief stal.
De eigenaresse geeft zelfs toe dat haar paard de dader is.
In het verleden heb ik meegemaakt dat er een deken vergoed werd omdat een paard door de tralies heen een deken kapot maakte.
Degene die beweren dat een paard goed gehouden kan worden met een dikke vacht. Hoe doe/zie je dit met een wedstrijdpaard wat ook in de winter getraind wordt en ook binnen gereden wordt?
maar daar kies ik voor. Niemand die mij dat verplicht. Jij kiest er voor om wedstrijden te willen rijden, Er is ook niemand die jou dat verplicht. En langer droogstappen is mogelijk hoor. Een dunne vacht is praktischer, dat ben ik met je eens. Maar niet persé nodigRagdollcat schreef:Elin_ schreef:Ik denk dat het gewoon zo netjes is van de eigenaar van dat paard jou gewoon je deken terugbetaalt?
Dat was mij ook overkomen in het voorjaar, de eigenaar is gewoon zo eerlijk om mij de schade te vergoeden.
Anoniem schreef:Ik doe er zelf ook dekens op hoormaar daar kies ik voor. Niemand die mij dat verplicht. Jij kiest er voor om wedstrijden te willen rijden, Er is ook niemand die jou dat verplicht. En langer droogstappen is mogelijk hoor. Een dunne vacht is praktischer, dat ben ik met je eens. Maar niet persé nodig
Dus ik vind het volledig eigen risco!
Mindim schreef:Daar heb je dan geluk mee, ik zou het niet betalen. Ik neem aan dat je geen toestemming meer hebt gegeven je paard met deken bij de ander in te zetten?
Attitude schreef:Ik lees even mee, inmiddels al drie dekens in de prullenbak door een ander paard in een hit actief stal.
De eigenaresse geeft zelfs toe dat haar paard de dader is.
In het verleden heb ik meegemaakt dat er een deken vergoed werd omdat een paard door de tralies heen een deken kapot maakte.
Degene die beweren dat een paard goed gehouden kan worden met een dikke vacht. Hoe doe/zie je dit met een wedstrijdpaard wat ook in de winter getraind wordt en ook binnen gereden wordt?
Attitude schreef:Mindim schreef:Daar heb je dan geluk mee, ik zou het niet betalen. Ik neem aan dat je geen toestemming meer hebt gegeven je paard met deken bij de ander in te zetten?
Als je kind/hond/paard/auto etc ( paard valt onder wa) iets kapot maakt van een ander dan is het toch fatsoenlijk om dat te vergoeden
Of vergoed je een spijkerbroek van een buurjongen ook niet, als jouw hond dat kind omver loopt en spijkerbroek van buurjongen gaat kapot?