Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Wat je wel zou kunnen doen, is een afspraak maken. Iets in de geest van: Paard is nu van mij. Ik ga gewoon lekker met hem aan de slag. Mocht er na 3 maanden iets zijn waarvan je denkt, nee, dit gaat toch niet werken, heeft zij als eerste het recht em terug te nemen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet doet hoor!

russel schreef:Lijkt wel of we over een ding praten...TS heeft paard 2 dagen, vorige eigenaar heeft paard sinds veulen..die mist paard ineens heel erg....
Nu het dingverhaal...stel je hebt een paard een paar maanden, dan heb je een band, dan is het een erg groot dilemma, maar 2 dagen....
Ik koop een mooie tv van iemand en die persoon wil die tv terug, dan is het makkelijk, verkocht is verkocht...maar dier, huisdier? Is toch wat anders, want een dier verkopen is al een heel iets.
Elanor schreef:kleinvosje schreef:Wat je wel zou kunnen doen, is een afspraak maken. Iets in de geest van: Paard is nu van mij. Ik ga gewoon lekker met hem aan de slag. Mocht er na 3 maanden iets zijn waarvan je denkt, nee, dit gaat toch niet werken, heeft zij als eerste het recht em terug te nemen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet doet hoor!
Dat zou ik niet doen. De kans dat TS haar nieuwe paard na drie maanden kwijt wilt is volgens mij piepklein, TS geeft aan dat het nu al prima klikt. Hiermee houdt je de oude eigenaar onnodig de hoop voor dat ze haar paard terug kan krijgen. Beter gewoon duidelijk zijn. Vriendelijk, maar duidelijk.

russel schreef:Lijkt wel of we over een ding praten...TS heeft paard 2 dagen, vorige eigenaar heeft paard sinds veulen..die mist paard ineens heel erg....
Nu het dingverhaal...stel je hebt een paard een paar maanden, dan heb je een band, dan is het een erg groot dilemma, maar 2 dagen....
Ik koop een mooie tv van iemand en die persoon wil die tv terug, dan is het makkelijk, verkocht is verkocht...maar dier, huisdier? Is toch wat anders, want een dier verkopen is al een heel iets.
Verkopende partij is ook meerderjarig en heeft de beslissing zelf gemaakt. Het kan zijn dat het gevoelsmatig nu anders uitpakt, maar dat geeft je nog geen recht om met zo'n verzoek iemand een schuldgevoel te bezorgen

. Ik zou ook geen regeling doen zoals hier boven genoemd wordt om in te gaan op medelijden. Het is jouw paard en je koopt geen paard met de intentie om de oude eigenaresse nog te laten verzorgen denk ik
. 
Renza schreef:Ik zou hem wel terugverkopen, aangezien je hem nog maar 2 dagen hebt kan je nog niet echt zo aan 'm gehecht zijn als de vorige eigenaresse, en jij zal veel makkelijker een ander paard kunnen vinden waar je net zo blij mee bent..

zap schreef:Het is jouw paard, zij heeft geen rechten meer. Je koopt niet voor niks een paard (je vind het paard dus leuk en klikt er mee), dus waarom terug doen? Dit had de eigenaresse eerder moeten bedenken hoor. Ik zou ook geen regeling doen zoals hier boven genoemd wordt om in te gaan op medelijden. Het is jouw paard en je koopt geen paard met de intentie om de oude eigenaresse nog te laten verzorgen denk ik
.
Ik heb het idee dat TS gewoon last krijgt van schuldgevoel, terwijl dat echt niet nodig is Eastpak schreef:Misschien kan je afspreken dat ze mag langskomen wanneer ze wilt of dat ze haar in een pension kan nemen voor 1 dag per week (of..) tegen een klein bedrag, wanneer jij niet kan?Het is jou paard, dus jij moet beslissen...

russel schreef:Tuurlijk doe je uitgebreid onderzoek, meestal wel, maar hier hebben we te maken met dierenliefde die kennelijk pijn doet bij gemis....stel vind je paard dood in de stal, moet je ook maar zien te verwerken, verkoop kan dat ook doen.
Ik kan ook niet voor een invullen hoe diegene zich voelt, dus ik ga er maar vanuit dat de ex-eigenaresse zich echt klote voelt 
Mijn beslissing die blijkbaar verkeerd was, hoeft geen schaduw te werpen op het geluk van iemand anders