En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:02

Jeetje, dat is ook een manier om een ander een schuldgevoel te geven. TS, volg je hart hoor!

Wat je wel zou kunnen doen, is een afspraak maken. Iets in de geest van: Paard is nu van mij. Ik ga gewoon lekker met hem aan de slag. Mocht er na 3 maanden iets zijn waarvan je denkt, nee, dit gaat toch niet werken, heeft zij als eerste het recht em terug te nemen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet doet hoor!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:03

Als het goed voelt en jij denkt dat je het paardje altijd wil houden, dan zou ik het houden.

Maar wat is de rede dat je hier een topic over opent? Omdat je twijffeld en het gewoon dus echt niet weet of omdat je hier gewoon graag bevestiging wilt krijgen dat het niet slecht is om hem te houden? Dit is geen veroordeling, ik probeer gewoon even te pijlen hoe je er zelf over denkt.

Ik weet niet of jij toevallig op dezelfde stal staat van de oude eigenaresse? Anders zou het misschien best wel ongemakkelijk kunnen worden? Of is de kans heel klein dat je haar ooit nog tegen komt?

Miekemuis_

Dan moetje'm gewoon houden. Verkocht is verkocht

Vjestagirl

Als jij tevreden bent dan moet je hem houden. Heel cru, maar zo simpel is het. Jij hebt een paard gekocht, hij is nu van jou. Als ze hem had willen houden had ze hem niet moeten verkopen.

Gewoon houden.

Tendance

En als je hem dan terug verkoopt, dan zou ik er meer voor willen hebben, dan je er zelf voor hebt betaald.
Ze wil hem toch zo graag terug?

Als haar band met het paard echt zo goed was, dan had ze hem toch niet verkocht?
Dit vind ik een beetje hetzelfde als een verkering uitmaken en dan bedenken, dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt...
Dan heb je het ook niet zelf meer in de hand en is de keuze ook aan de ander.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:04

AnnikaRemi schreef:
Natuurlijk ik ben hardstikke tevreden met mn peerd!

Wat maakt dan dat je twijfelt om hem terug te doen?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:05

kleinvosje schreef:
Wat je wel zou kunnen doen, is een afspraak maken. Iets in de geest van: Paard is nu van mij. Ik ga gewoon lekker met hem aan de slag. Mocht er na 3 maanden iets zijn waarvan je denkt, nee, dit gaat toch niet werken, heeft zij als eerste het recht em terug te nemen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet doet hoor!

Dat zou ik niet doen. De kans dat TS haar nieuwe paard na drie maanden kwijt wilt is volgens mij piepklein, TS geeft aan dat het nu al prima klikt. Hiermee houdt je de oude eigenaar onnodig de hoop voor dat ze haar paard terug kan krijgen. Beter gewoon duidelijk zijn. Vriendelijk, maar duidelijk. :)

EDit:ik denk dat TS gewoon advies zoekt hoe hierop te reageren. Het is ook wel een bijzonder verzoek...
Laatst bijgewerkt door Elanor op 06-12-11 18:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:05

Lijkt wel of we over een ding praten...TS heeft paard 2 dagen, vorige eigenaar heeft paard sinds veulen..die mist paard ineens heel erg....

Nu het dingverhaal...stel je hebt een paard een paar maanden, dan heb je een band, dan is het een erg groot dilemma, maar 2 dagen....

Ik koop een mooie tv van iemand en die persoon wil die tv terug, dan is het makkelijk, verkocht is verkocht...maar dier, huisdier? Is toch wat anders, want een dier verkopen is al een heel iets.

Tendance

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:07

Zo zie jij het Russel, maar zo zie ik het niet. Blijkbaar was je band zwak genoeg om het dier te verkopen, dus verkocht is verkocht.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:08

Ik zou hem wel terugverkopen, aangezien je hem nog maar 2 dagen hebt kan je nog niet echt zo aan 'm gehecht zijn als de vorige eigenaresse, en jij zal veel makkelijker een ander paard kunnen vinden waar je net zo blij mee bent..

Vjestagirl

russel schreef:
Lijkt wel of we over een ding praten...TS heeft paard 2 dagen, vorige eigenaar heeft paard sinds veulen..die mist paard ineens heel erg....

Nu het dingverhaal...stel je hebt een paard een paar maanden, dan heb je een band, dan is het een erg groot dilemma, maar 2 dagen....

Ik koop een mooie tv van iemand en die persoon wil die tv terug, dan is het makkelijk, verkocht is verkocht...maar dier, huisdier? Is toch wat anders, want een dier verkopen is al een heel iets.

Ja dat is het ook. Maar daarom moet je er vóór de verkoop over nadenken. Je kunt toch niet zo beslissen dat je je paard terug wil? Zou mooi worden als iedereen dat doet...

De TS is misschien wel tijden opzoek geweest naar een geschikt paardje, heeft hem gevonden, zich erop verheugd dat hij kwam, spulletjes gekocht, plekje geregeld, diertje opgehaald... Tuurlijk heeft zij er niet zo'n band mee als de vorige eigenaar maar heel cru: het is nu haar eigendom, zij mag beslissen...

kleinvosje

Elanor schreef:
kleinvosje schreef:

Dat zou ik niet doen. De kans dat TS haar nieuwe paard na drie maanden kwijt wilt is volgens mij piepklein, TS geeft aan dat het nu al prima klikt. Hiermee houdt je de oude eigenaar onnodig de hoop voor dat ze haar paard terug kan krijgen. Beter gewoon duidelijk zijn. Vriendelijk, maar duidelijk. :)

Mee eens, gedeeltelijk. Er zijn namelijk heel wat eigenaren die een paard hebben gekocht waarmee ze in het begin duidelijk een klik hadden, maar wat na een paar maanden toch meer een leuk paard bleek te zijn i.p.v. hèt paard!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:09

russel schreef:

Maar je kiest er toch ook niet zomaar voor om dat dier te kopen? Als het goed is, ga je uitgebreid op zoek en koop je een dier waar je een klik mee voelt en waar je mee verder wil, toch?
Dus TS heeft, in mindere of meerdere mate, ook een klik met dit paard (ga ik dan vanuit) en is hartstikke blij dat ze eindelijk een paard heeft, moet ze dat dan opgeven omdat de verkopende partij spijt heeft?

Ik vind van niet :n Verkopende partij is ook meerderjarig en heeft de beslissing zelf gemaakt. Het kan zijn dat het gevoelsmatig nu anders uitpakt, maar dat geeft je nog geen recht om met zo'n verzoek iemand een schuldgevoel te bezorgen
ik vind dat echt schaamteloos :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:09

Het is jouw paard, zij heeft geen rechten meer. Je koopt niet voor niks een paard (je vind het paard dus leuk en klikt er mee), dus waarom terug doen? Dit had de eigenaresse eerder moeten bedenken hoor :P
;). Ik zou ook geen regeling doen zoals hier boven genoemd wordt om in te gaan op medelijden. Het is jouw paard en je koopt geen paard met de intentie om de oude eigenaresse nog te laten verzorgen denk ik ;).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:10

Renza schreef:
Ik zou hem wel terugverkopen, aangezien je hem nog maar 2 dagen hebt kan je nog niet echt zo aan 'm gehecht zijn als de vorige eigenaresse, en jij zal veel makkelijker een ander paard kunnen vinden waar je net zo blij mee bent..

Wat een onzin, sorry :)
Van elk paard is er maar 1 en stel dat dit nou haar droompaard is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:10

Tuurlijk doe je uitgebreid onderzoek, meestal wel, maar hier hebben we te maken met dierenliefde die kennelijk pijn doet bij gemis....stel vind je paard dood in de stal, moet je ook maar zien te verwerken, verkoop kan dat ook doen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:11

zap schreef:
Het is jouw paard, zij heeft geen rechten meer. Je koopt niet voor niks een paard (je vind het paard dus leuk en klikt er mee), dus waarom terug doen? Dit had de eigenaresse eerder moeten bedenken hoor :P
;). Ik zou ook geen regeling doen zoals hier boven genoemd wordt om in te gaan op medelijden. Het is jouw paard en je koopt geen paard met de intentie om de oude eigenaresse nog te laten verzorgen denk ik ;).

Eens :j Ik heb het idee dat TS gewoon last krijgt van schuldgevoel, terwijl dat echt niet nodig is

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:11

Eastpak schreef:
Misschien kan je afspreken dat ze mag langskomen wanneer ze wilt of dat ze haar in een pension kan nemen voor 1 dag per week (of..) tegen een klein bedrag, wanneer jij niet kan? :) Het is jou paard, dus jij moet beslissen...

Zou niet mijn keuze zijn. Hier lees je ook wel eens hele vervelende verhalen over... Sluit me bij de meerderheid aan: Verkocht is verkocht. Heel erg spijtig voor de verkoper, maar ik zou dat hoofdstuk afsluiten.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:12

Je kunt nog altijd met haar afpsreken dat ze op bezoek mag als ze hem wil zien. Mischien hou je er dan een leuke vriendin aan over :D

Vjestagirl

En wie weet heeft de ex-eigenaar nu spijt maar ziet ze over 2 weken in waarom ze hem verkocht heeft en is ze toch stiekem blij dat ze hem niet meer heeft... Wat Russel zegt, je moet het verwerken...

kallista90

er zit volgens mij nog altijd groot verschil tussen een plotselinge dood en een verkoop waar goed over na is gedacht.. of in dit geval niet zo goed..

isverwijderd

Verkocht is verkocht. Je kan natuurlijk altijd proberen om hem 10x over de kop terug te verkopen :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:13

russel schreef:
Tuurlijk doe je uitgebreid onderzoek, meestal wel, maar hier hebben we te maken met dierenliefde die kennelijk pijn doet bij gemis....stel vind je paard dood in de stal, moet je ook maar zien te verwerken, verkoop kan dat ook doen.

En dat ontken ik ook niet :n Ik kan ook niet voor een invullen hoe diegene zich voelt, dus ik ga er maar vanuit dat de ex-eigenaresse zich echt klote voelt :j
Maar, vind je dat je dat het recht geeft om een ander schuldgevoel aan te praten en de koop proberen te laten terug draaien?

hoe rot ik me ook zou voelen, ik zou nooit de nieuwe kopers benaderen :n Mijn beslissing die blijkbaar verkeerd was, hoeft geen schaduw te werpen op het geluk van iemand anders

Freggle_Edge

Voor mij zou de vraag waarom ze hem verkocht zeer meespelen.
Als het een geld of tijd probleem is of een beetje klaar met iedere dag een paard verzorgen (ik noem maar wat voorbeelden), zijn die problemen dan door het gemis inene verdwenen?
Als je hem terug doet, dan zou ik bang zijn dat hij over een jaar of wat alsnog verkocht zal worden.

Tinker11

Sorry hoor maar dingen zeggen als na een paar dagen heb je geen band enzo en zij heeft m al vanaf dat ie veulen is is onzin.
Als ik naar een paard ging kijken verheugde ik me er enorm op als ie dan kwam en had er veel zin in om er energie in te steken enzo. Zou me aardig rot voelen als de oude eigenaresse dan spijt zou hebben. Ik bedoel ermee te zeggen dat dat mij zelfs na 2 dagen al aan mn hart zou gaan..
En als ze m sinds veulen heeft en hem toch verkoopt heeft ze toxg goed over nagedacht lijkt me.. Want als je dan na al die jaren een zogenaamd goede band met je paard zou moeten hebben dan zou ze m toch nooit verkocht hebben?