Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Re: Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:35

Ik hoop dat ik nog heeeel veel jaren mag leven, maar stel dat.... dan hoop ik dan mijn bijrijdster het nieuwe baasje van mijn paard wil worden, ofdat mijn instructrice hem wil nemen voor haar man.
Belangrijkste is dat ie goed terecht komt, en lekker in de wei mag staan. Paard wordt gek als ie 24 uur in de stal moet staan.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:38

Ik weet zeker dat mijn ouders haar nooit of te nimmer weg zouden doen, omdat ze weten dat ik en dat beestje van me qua karakter 2 kopies van elkaar zijn. We hebben het er daar ooit al eens over gehad en heb toen gezegd, stel dat er iets gebeurt, ik het fijn zou vinden om er een jonge meid voor te zoeken, die er mag op komen rijden, maar dat het paardje nooit weggaat...

Edit; ze betalen er nu al zoveel voor en al zeker voor mij, dus ik denk dat ze die weide wel kunnen bekostigen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:48

Ik denk er ook wel eens over na en heb wel mijn gedachtes.
ik denk naar mijn ouders en zij zullen haar verkopen.Nog mooier zou het zijn als ze haar zouden houden maar dat gaat niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:49

Ik denk er best vaak aan. Ik denk heel realistisch gezien dat ze in de handel komen aangezien niemand in de familie iets met paarden heeft. Van mijn vriend verlangen dat hij nieuwe baasjes zou zoeken vind ik egoistisch, die wil dan vast niet met dat soort zaken bezig zijn. Dn laten we wel zijn, ook via een handelaar kun je als paard bij het ideale baasje terecht komen.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:59

Heel lastig, iets waar ik wel eens aan denk. Helaas heb ik er geen antwoord op. Mijn hond gaat naar mijn ouders, maar mijn paard...Niemand in de familie heeft iets met paarden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:03

Als ik mocht komen te overlijden, dan hoop ik dat mijn nabestaanden hem een goed plekje zullen verzorgen.
Een paard is een nogal dure hobby, een hond of kat kun je nog wel bekostigen, maar een paard?

Je hoort ook van mensen dat ze hun paard laten inslapen op het moment dat ze overlijden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:09

Bella gaat naar mijn beste vriendin, en als die haar op dat moment niet kunnen bekostigen/onderhouden gaat ze terug naar Frankrijk, waar ze vandaan komt. Ze gaat dus niet de handel in :)
Mijn man heeft ook niet zoveel met paarden, dus die wil ik er niet mee 'opzadelen'. :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:10

ik dacht het geregeld te hebben maar die situatie is nu onmogelijk geworden.
dan zouden ze nog naar mijn vader kunnen gaan maar die is ook al niet de jongste meer....
ik ben bang dat het voor de 2 heren einde verhaal is dan,de 3e is verkoopbaar indien echt nodig.
de hond blijft op zeker bij hubbie.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:15

Ik heb momenteel geen paard. heb toen wel met mijn vriend besproken dat ze (toen ik nog wel een paard had) in de verkoop zou gaan. deze verkoop zou hij aan mijn instructrice overlaten. en tot die tijd zou mijn vriend er voor zorgen en zou een vriendin vragen haar in beweging te houden. Goed geregeld dus!
inmiddels is paard verkocht maar mocht er weer een paard komen zal dat ongeveer het zelfde zijn

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:18

mijn hondjes blijven bij mijn vriend mijn paardje gaat naar mijn zus.ik hoef dat niet vast te leggen dat spreekt voor zich,mijn zus red zich wel met mijn paard,of ze haar wil houden of verkopen laat ik aan haar over,denk niet dat ze mijn paard dan ooit weg doet haha.want vips is echt iets van mij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 00:29

Tegen de tijd dat ik een paard heb, dan heeft mijn vriend ook les enzo, en heeft hij dus ook iets met paarden :)* Of hij het zou kunnen bekostigen weet ik niet.. Verder heeft niemand iets met paarden geloof ik.. Ja zijn vader, die zou misschien ook wel willen bekostigen.. Maar ik weet niet of ik hem er ook op wil hebben :P

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:08

Mijn huidige paard moet dan naar Nijkerk... Ze heeft zo'n gebruiksaanwijzing met van alles en nog wat, dat ik dat een ander niet aan wil doen. Familie die nog leeft heeft totaal niets met paarden en kunnen dus ook geen goed tehuis voor haar vinden. Ik wil het ook geen ander aandoen om voor haar een goed tehuis te zoeken, zij heeft er geen erg in als ze naar Nijkerk gaat, ze heeft voor zover mogelijk een goed leven gehad, ze is nu 17 en ik ben nog lang niet van plan te gaan ;) . Dit is overigens niet alleen als ik overlijd, maar ook als mij iets overkomt waardoor ik niet meer zelf kan beslissen maar nog wel in leven ben. Ik moet dit nog vastleggen, heb het wel verschillende mensen gemeld, maar zal het binnenkort toch maar op schrift zetten en op een duidelijke plek neerleggen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:25

Dit heb ik aan mijn vriend overgelaten..
Hij heeft ook veel met mijn paarden te maken..
Hij heeft ook de kennis en de financiële middelen om ze te kunnen houden, maar mocht hij dit emotineel bijvoorbeeld niet meer kunnen, dan kan hij mijn familie vragen of ze verkopen..
Hij weet dat ik ze liever gratis aan een bekende geef die er goed voor zou zijn, dan dat ik ze zou verkopen..
Dus zoiets zal hij dan ook wel doen denk ik..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:31

Ik zeg altijd, als ik plotseling kom te overlijden dan wil ik begraven worden op het kerkhof pal naast de manege en mijn paard daar laten staan zodat ik hem in de gaten kan houden.. Onzin en een grap natuurlijk want hoop toch wel dat mijn paard minder lang mee gaat dan ikzelf.

Mocht ik overlijden dan gaat mijn paard gewoon de wei op met pensioen! :j met alle liefde en aandacht

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:42

Mijn ventjes worden in dat geval door een goede vriendin opgevangen en herplaatst (verkocht of weggegeven). Ze is heel goed op de hoogte van de manier waarop ik met ze omga en wat ik voor ze zou willen en wat absoluut niet. Ik hoop natuurlijk dat het nooit nodig zal zijn, maar als meisje alleen moet je daar wel over nadenken, zeker als je familie helemaal niets met paarden heeft... Dat zou ook nog wat worden eerst met een begrafenis of crematie, want ik moet dan natuurlijk wel door mijn paardjes 'weggebracht' worden.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:13

Ik denk dat mijn vriend er 2 houdt (de merrie waar hij op heeft leren rijden en het veulen wat hij dit jaar zelf ter wereld heeft gebracht) en de anderen wegdoet. Hiervan zal er 1 naar een vriendin gaan en de andere verkocht. De pony blijft eventueel nog voor mijn zoontje.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:55

Ik denk dat mijn man de paardjes laat staan waar ze staan ! En dan zal hij gaan kijken voor een verzorgster, maar verkopen zie ik hem echt niet doen.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:00

Mijn man zegt altijd dat Mike sowieso blijft, Midnight wordt waarschijnlijk in overleg met vriendinnnetje te koop gezet.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:01

Ik denk dat mijn paard terug naar de vorige eigenaar zou gaan indien mogelijk en anders zal mijn vriend een goed huis voor haar zoeken.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:02

dat is een goeie vraag... Ik denk dat ik me daar niet echt zorgen over hoef te maken, want vriendlief die rijd ook paard, dus ik ga er eigenlijk wel vanuit dat hij de zorg dan volledig op zich neemt...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:04

Mijn man erft ze dan. En wat hij er mee zal gaan doen? Geen idee, hij ment zelf met de paarden maar of hij dat ook zou blijven doen? Geen idee, maar ik ben er wel van overtuigd dat mocht hij ze verkopen, hij er alles aan zou doen om een goed baasje voor ze te vinden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:05

Daar heb ik ook al over nagedacht :j

Mijn oudste merrie moet blijven, dat weet mijn man.
Mijn jongste gaat dan de verkoop in.

Mijn man heeft zelf ook nog een paard en 3 paarden is voor hem te veel.
Mijn jongste merrie is ook een echt r*tknol naar mijn man toe,
dus het zou het beste zijn als hij haar zou verkopen :-)

Als mijn man komt te overlijden, zal het zijn paard zijn dat ik zou verkopen of weggeven.
Ik heb geen band met het dier en om eerlijk te zijn, nu hou ik haar ook enkel omdat het zijn paard is.

Als het financieel moeilijk zou zijn voor mij om 2 paarden te houden dan, dan zal de jongste alsnog in de verkoop gaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:05

Mijn oude paard (24) gaat naar Nijkerk, hij heeft A: een gebruiksaanwijzing ( zacht gezegd) en B: hij mankeert zoveel dat hij een goede oude dag kan hebben mits duur beslag, dure medicijnen, etc etc, dat doe ik iemand niet aan én als je het verkeerd doet heeft hij er last van. In belang van het paard is het beter dat hij dan er niet meer is.

Mijn jonge paard (6):Gewoon te koop zwetten, voor redelijke prijs en die kan nog genieten met een ander op zijn rug.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:06

Dan erft mijn vriend hem. Hij rijdt ook en zorgt ook deels voor mijn pony. :j
En mochten mijn vriend en ik beiden gelijktijdig komen te overlijden dan gaat hij naar mijn familie.
Gelukkig heb ik ook een moeder en een zusje die beiden gek zijn van paarden en mijn pony ook goed kennen dus dat komt wel goed. ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:07

Mijn 3 paardjes gaan dan naar mijn oom :).

Mijn oom heeft verder niet veel met paarden op een aaitje of een snoepje geven na. Maar hij weet wel wat ik wel en niet wil voor en met ze :). Hij zou de juiste persoon zoeken om ze te verzorgen en ze lekker te laten lopen waar ze lopen :).
Eventueel voor mijn jonge paarden een goed huisje voor zoeken, zodat andere met ze verder kunnen maar mijn merrie houd hij zeker. Dat is een zorgenkindje en we willen haar niet meer weg doen :).
Of hij gaat er zelf iets mee doen :). Mennen leek hem wel leuk dus wie weet :D.