Paard verkocht, nu problemen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:25

je moet helemaal niks doen.
ze kunnen je niks maken , jij hebt alles verteld over het paard
hij is verkocht en klaar.

toen ik mijn paard kocht heb ik hem laten keuren en hij was goed
na 3 weken bij mij ging hij raar gedrag vertonen, ik riep toen ook hij moet terug!
maar ik heb het niet gedaan en had ook geen poot om op te staan [ heb nooit spijt gehad ook dat ik hem gehouden heb]
paard is bij particulier gekocht en was bij keuring goed

helaas heb ik er 2.5 jr mee gedokterd en is hij nu eindelijk goed :j

maar ze hadden hem niet terug hoeven nemen, ik had een rechtszaak aan kunnen spannen die ik waarschijnlijk ook verloren had.

dus maak je maar niet druk, ze gillen wel maar ze kunnen jou niks maken.
laat ze maar mailen en roepen,jij hoeft hem niet terug te nemen!

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 14:43

Bedankt allemaal voor de reacties! :) Wij hebben een simpel koopcontractje op laten stellen dat ons paard gezond en vrij van gebreken op de trailer is gestapt etc. Het is ondertekend door beide partijen. Godzijdank heb ik ook nog mailverkeer waarin ik van alles uitleg en een kopie van de MP-advertentie waarin zijn kramptrekken en drukke gedrag word genoemd! Ik neem eigenlijk aan dat ik er alles aan heb gedaan en duidelijk genoeg ben geweest! :j Maarja als je sommige verhalen hoort (dierenartsen en rechters kunnen soms rare conclusies trekken) dan word je toch onzeker..vandaar mijn vraag naar meningen van mede-bokkers!

XROXANNE18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:49

Ik heb je een PB gestuurd, hoop dat je er wat aan hebt!

Wij zitten namelijk zelf ook in het gerecht!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:01

Ik denk ook dat je in je recht staat, je hebt het allemaal duidelijk uitgelegd toen je het paard verkocht.
Jammer dat je het niet zwart op wit gezet hebt tijdens de verkoop maar dat verander je nu niet meer.
Ik zou denk ik even contact opnemen met de rechtswinkel.

Ik heb dit zelf ook aan de hand gehad, ik verkocht een paard die herstellende was van hoefbevangenheid. Ik had wel alles netjes in een contractje opgesteld, zelfs hoe ze het beste met de pony om konden gaan qua voeding en weidegang e.d. Toch is dit ook nog een hele ellende geworden. Ik had toen echter het geluk op een advocatenkantoor te werken en ik een baas had die zo lief was een briefje voor me te schrijven. Toen was het over en heb ik er nooit weer wat van gehoord.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:38

noppie70 schreef:
Dat was ook mijn eerste ingeving: Kon ik hem maar terughalen! Maar we hebben helaas de financiele middelen en ruimte niet om dat te doen. Ik hoop dat ze van verdere actie afzien, maar hoe dan ook de band met hen is verknoeit en ik moet maar hopen dat het goed komt met ons paard! Jammer dat het zo moet:(

En rechtsbijstandverzekering hebben we helaas niet...

Je hebt met de kopers een proeftijd afgesproken en je wist dat ze hem wilden laten keuren. Dan weet je al dat je het risico loopt dat het paard terugkomt als hij niet wordt goedgekeurd. Daar had je dan beter rekening mee kunnen houden en het geld dat zij jou betaald hadden even opzij kunnen leggen, zodat je het paard netjes terug had kunnen nemen. Die mensen zijn duidelijk onervaren kopers, want op die manier zou ik zelf nooit een paard hebben gekocht. Jij zegt dat je aan je meldingsplicht hebt voldaan (en daar moet ik dan maar vanuit gaan) maar er staat niets van op papier. Die mensen hebben misschien niet geweten wat precies een kramptrekker is en dat er een risico zou zijn dat het paard daarop zou kunnen worden afgekeurd. Jij wel (je zei de ene DA vindt het geen probleem, de andere wel) en je hebt ze daar niet op gewezen. Juist omdat ze een aankoopkeuring wilden doen, hadden ze het paard misschien niet meegenomen. Als hij weeft en dit tijdig is geconstateerd door een veearts (binnen ik dacht 2 a 3 weken na aankoop) dan moet je zowiezo het paard terugnemen; al zeg je honderd keer dat ie dat bij jou niet deed.
Ik denk dat die mensen zich net zo vervelend voelen als jij. Ze voelen zich waarschijnlijk behoorlijk bedonderd en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.
Ik schat de kans groot in dat je het paard moet terugnemen, alhoewel dat bij jou als particulier moeilijker is dan in het geval je een handelaar zou zijn geweest. Er is geen (ver)koopcontract (waarin netjes staat dat jij hebt gemeld wat het paard mankeerde), maar wel een keuringsrapport. Het gebrek is duidelijk voor de verkoop aanwezig geweest. De kopers hebben voldaan aan hun onderzoeksplicht door het paard na de afgesproken proeftijd te laten keuren. Tja, ik zou de het paard terugnemen en de kosten voor de kopers niet verder laten oplopen. Als er een rechtszaak van komt, kan het zomaar zijn dat de kosten voor jou alleen maar oplopen. Ik wens je veel wijsheid.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:40

Babootje schreef:
noppie70 schreef:
Dat was ook mijn eerste ingeving: Kon ik hem maar terughalen! Maar we hebben helaas de financiele middelen en ruimte niet om dat te doen. Ik hoop dat ze van verdere actie afzien, maar hoe dan ook de band met hen is verknoeit en ik moet maar hopen dat het goed komt met ons paard! Jammer dat het zo moet:(

En rechtsbijstandverzekering hebben we helaas niet...

Je hebt met de kopers een proeftijd afgesproken en je wist dat ze hem wilden laten keuren. Dan weet je al dat je het risico loopt dat het paard terugkomt als hij niet wordt goedgekeurd. Daar had je dan beter rekening mee kunnen houden en het geld dat zij jou betaald hadden even opzij kunnen leggen, zodat je het paard netjes terug had kunnen nemen. Die mensen zijn duidelijk onervaren kopers, want op die manier zou ik zelf nooit een paard hebben gekocht. Jij zegt dat je aan je meldingsplicht hebt voldaan (en daar moet ik dan maar vanuit gaan) maar er staat niets van op papier. Die mensen hebben misschien niet geweten wat precies een kramptrekker is en dat er een risico zou zijn dat het paard daarop zou kunnen worden afgekeurd. Jij wel (je zei de ene DA vindt het geen probleem, de andere wel) en je hebt ze daar niet op gewezen. Juist omdat ze een aankoopkeuring wilden doen, hadden ze het paard misschien niet meegenomen. Als hij weeft en dit tijdig is geconstateerd door een veearts (binnen ik dacht 2 a 3 weken na aankoop) dan moet je zowiezo het paard terugnemen; al zeg je honderd keer dat ie dat bij jou niet deed.
Ik denk dat die mensen zich net zo vervelend voelen als jij. Ze voelen zich waarschijnlijk behoorlijk bedonderd en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.
Ik schat de kans groot in dat je het paard moet terugnemen, alhoewel dat bij jou als particulier moeilijker is dan in het geval je een handelaar zou zijn geweest. Er is geen (ver)koopcontract (waarin netjes staat dat jij hebt gemeld wat het paard mankeerde), maar wel een keuringsrapport. Het gebrek is duidelijk voor de verkoop aanwezig geweest. De kopers hebben voldaan aan hun onderzoeksplicht door het paard na de afgesproken proeftijd te laten keuren. Tja, ik zou de het paard terugnemen en de kosten voor de kopers niet verder laten oplopen. Als er een rechtszaak van komt, kan het zomaar zijn dat de kosten voor jou alleen maar oplopen. Ik wens je veel wijsheid.

Ik haal uit haar berichten toch echt op dat ze juist NIET om een proeftijd hebben gevraagd en ook NIET vermeld hebben dat ze hem nog wilden laten keuren.

SAKKIA

Re: Paard verkocht, nu problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:42

Begon ook te twijfelen.......
Maar er is toch helemaal geen sprake van een proeftijd?

kleinvosje

Babootje, ik ben het deels wel met je eens, als je een proeftijd afspreekt, moet je rekening houden met terugkomst.
Aan de andere kant, als er een proeftijd is afgesproken, dan lijkt het mij zo dat de koper de verkoper informeert over de plannen die ze hebben, dus als ze een osteo of fysio o.d. langs willen laten komen, dat ze dit eerst overleggen. Hetzelfde voor het nieuwe zadel, ts had niet veel problemen met het zadel, hoe kan het dan dat dit bij de nieuwe eigenaar ineens wel zo is?

Maar goed, volgens mij was er geen proeftijd afgesproken, dan heeft dit dus allemaal geen toepassing hier.

Letizia

Ik lees dat ook idd!

Pff, wat een toestand TS, hopelijk komt het goed, ook (of juist) voor het paard, want ik neem aan dat je er ook niet op zit te wachten dat hij in het handelcircuit terecht komt :\

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:52

noppie70 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! :) Wij hebben een simpel koopcontractje op laten stellen dat ons paard gezond en vrij van gebreken op de trailer is gestapt etc. Het is ondertekend door beide partijen. Godzijdank heb ik ook nog mailverkeer waarin ik van alles uitleg en een kopie van de MP-advertentie waarin zijn kramptrekken en drukke gedrag word genoemd! Ik neem eigenlijk aan dat ik er alles aan heb gedaan en duidelijk genoeg ben geweest! :j Maarja als je sommige verhalen hoort (dierenartsen en rechters kunnen soms rare conclusies trekken) dan word je toch onzeker..vandaar mijn vraag naar meningen van mede-bokkers!

Dat koopcontractje heb je niets aan, want alleen de veearts kan constateren of het paard echt "gezocht en vrij van gebreken" is. En dat is pas gebeurd toen zij hem al op proef hadden. Vrij van gebreken is hij zeker niet. Kramptrekken wordt toch door veeartsen als beperking aangemerkt en wordt het been, of de benen als hij het aan beide kanten heeft door de verzekering uitgesloten. Weven is zowiezo koopvernietigend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:10

Excuus had de OP post verkeerd gelezen en dacht dat ze juist wel om een proeftijd en aankoopkeuring hebben gevraagd.
Wel lees ik dat ze na drie dagen (na bezoek hoefsmid, die er misschien wel heeft gezegd: wat heb je nou gekocht??? en geadviseerd te laten keuren) de dierenarts zouden bellen. Die heeft waarschijnlijk de kramperigheid als bemerking aangewezen (of is hij nog op meer afgekeurd?) Belangrijk om te weten wanneer de DA precies is geweest en wie het weven heeft geconstateerd. Even voor je opgezocht: Het weven is alleen koopvernietigend als dit binnen 3 dagen nadat het paard bij de nieuwe eigenaar op stal staat wordt geconstateerd. Voor stalgebreken is de antedateringstermijn 3 dagen. D.w.z. voor een particulier. Bij een handelaar gekocht geldt de gebruikelijke consumentenkooptermijn.
Het helpt wel dat je iets op schrift hebt waaruit blijkt dat je de kramperigheid netjes hebt gemeld.

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:54

Nee, er is idd GEEN proeftijd afgesproken en weven is hij kennelijk mee begonnen na een krappe 2mnd..de kramperigheid is als bemerking aangewezen heb ik begrepen maar de bijlage van de DA zat niet bij de brief. Wij hadden van tevoren al rekening gehouden met het feit dat men alsnog op de koop terug kan komen proeftijd of niet. Je hoort soms de gekste dingen, maar we zijn nu 2 en een halve maand later. Gelukkig heb ik het bewijs dat in de advertentie op MP het kramptrekken beschreven staat en ook via mailverkeer dat ik er uitleg over geef en mondeling, ja dat kan ik idd zo niet bewijzen maar heb ik meer dan genoeg verteld om het hen duidelijk te maken. Gelukkig kan onze dochter dat beamen, die was erbij bij bezichtiging. Ik vrees dat zij er te makkelijk over hebben gedacht en het was bij ons ook geen probleem, alleen bij de hoefsmid en kort draaien etc, de gebruikelijke dingen. Zo kenden wij hem 5 en een half jaar..wij vonden het geen punt omdat hij er alles om deed en buiten het verkrampen verder geen pijn aangaf in de omgang of onder het zadel of wat dan ook. Ze praten nu ook niet zozeer over het paard wat terug moet, maar wel vergoeding van alle kosten..dat gaat echt te ver. Alles is gemeld en dat zij het misschien als erger ervaren als wij vind ik heus sneu. Dat ze vervolgens de physio inschakelen en DA en een ander zadel kopen is hun goed recht, maar wel hun keus..ben van mening dat die kosten mij niet aangerekend kunnen worden :n

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:15

Ik vraag me echt af of het slim is om een hoe graag je het ook zou willen aan onervaren mensen zo'n paard te verkopen. Ze krijgen vaak adviezen die ze klakkeloos aanemen. Het klinkt eerlijk gezegd niet als een paard waar een recreatieruiter zomaar iets mee kan. Ze overschatten zichzelf vaak.
Ik ken een verhaal (en het paard ook) van een jong maar braaf paard dat verkocht werd aan een persoon. Hieraan mankeerde helemaal niets. Hetzelde begin erop rijden ging prima ect ect.
Dit paard heeft de eigenaar uiteindelijk terug moeten kopen. deze mensen waren onervaren. Het paard was braaf maar jong waardoor er uiteindelijk binnen een paar weken grote problemen onstonden. Het terugkopen ook al mankeerde er niets aan dit paard is uiteindelijk via advocaten met schikking geregeld. De advocaat v/d eigenaar had ervaring met paardenzaken. De nieuwe eigenaren hadden zelfs beslag laten leggen op eigendommen van de oud-eigenaar! Dus mijn advies is aan jou:

Hoewel het lijkt dat je sterk staat zou ik dit toch maar eens nagaan bij een advocaat die gewend is dit paarden-zaken te doen.

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 17:37

Ik wacht even af wat er nu gebeurd na het beantwoorden van mijn kant wat ik vorige week heb gedaan. Het paard is 14 jaar en kan prima recreatief gebruikt worden, hij is 100%eerlijk. Heb wel verteld dat hij veel moet bewegen en aandacht moet krijgen om hem gelukkig te houden, dat konden wij hem niet meer bieden. Zij had ervaring met paarden omdat ze vrijwilligster was bij een stichting die paarden met een verleden opvangt..dus ze was wel wat gewend, dan zou ons paard zeker geen probleem zijn volgens haar. Ik dacht dus ook dat er begrip was en nam aan dat men (naast wat wij verteld hebben) zich goed heeft laten informeren. Wij zijn de beroerdsten niet en zou er zo heen gaan om te helpen/adviseren of wat dan ook, ook al wonen ze niet naast de deur. Maar zij hebben besloten het rechtsysteem in te schakelen en we moeten maar afwachten..als het nodig is zullen wij dat ook doen, maar wat ik hoop niet dat het zover hoeft te komen! ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:48

neres schreef:
Daarom heb ik een contractje gemaakt over de info bij de verkoop. Zo kon de koper nooit zeggen dit heb je niet vermeld. Ik en de koper hebben het beide ondertekend.

Ik denk dat als je alles hebt verteld je in je recht staat maar het is altijd jou woord tegen het hare tenzij je een derde erbij hebt gehad.

Inderdaad, een contract had hier een hoop helderheid verschaft, als koper dat ook ondertekent heeft met alle door jou vertelde info er nog eens zwart op wit in vermeldt, plus daarbij nog dat de kopers afgezien hebben van een keuring, dat ook in het contract zetten, evenals dat je een zadel meegegeven hebt etc., dan zouden ze geen poot hebben om op te staan. Nu wordt dat toch iets lastiger want mensen zijn in staat om te zeggen: "Oh nee hoor ons is niets verteld over een krampbeen."

Kopers zijn soms misschien nog wel erger dan handelaren. Heb ook al eens iets dergelijks aan de hand gehad, niet gekeurd, was niet nodig ondanks dat ik het ze aanraadde om wel te doen(raadt ik iedereen aan), paard maar 10 minuten uitgeprobeerd waarvan 8 minuten stap en 2 minuten draf en toen moest en zou ze hem hebben, ik zei nog, kom nou gewoon nog een paar keer rijden de komende weken dan leer je hem echt goed kennen etc, maar nee geen tijd voor moest nu direct geregeld worden. Alles verteld over het paard, paard was echt een suuuuperbraaf dier, maar moest wel met lichte hand gereden worden, vrouw had daar moeite mee dus ik zeg joh dat is wel een puntje hoor als je hem koopt, je moet dat echt gaan leren want zo'n paard kan daar niet tegen. Kwam allemaal goed. Nou niet dus. Gelukkig wel een contract opgesteld en dus konden ze niks, maar ik heb nog nooit iemand op zo'n domme manier een paard zien kopen en vervolgens een boel domme dingen thuis doen met dat paard waardoor ze ineens bij mij kwamen klagen, nou dat denk ik dan dus even niet.

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:30

Ik was denk ik ook te goed van vertrouwen. Had ik idd maar een uitgebreider contract opgesteld, dan was dit niet gebeurd..maarja als/had ik maar he.... |o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:34

schakel de rijdende rechter in !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:51

noppie70 schreef:
Nee, er is idd GEEN proeftijd afgesproken en weven is hij kennelijk mee begonnen na een krappe 2mnd..de kramperigheid is als bemerking aangewezen heb ik begrepen maar de bijlage van de DA zat niet bij de brief. Wij hadden van tevoren al rekening gehouden met het feit dat men alsnog op de koop terug kan komen proeftijd of niet. Je hoort soms de gekste dingen, maar we zijn nu 2 en een halve maand later. Gelukkig heb ik het bewijs dat in de advertentie op MP het kramptrekken beschreven staat en ook via mailverkeer dat ik er uitleg over geef en mondeling, ja dat kan ik idd zo niet bewijzen maar heb ik meer dan genoeg verteld om het hen duidelijk te maken. Gelukkig kan onze dochter dat beamen, die was erbij bij bezichtiging. Ik vrees dat zij er te makkelijk over hebben gedacht en het was bij ons ook geen probleem, alleen bij de hoefsmid en kort draaien etc, de gebruikelijke dingen. Zo kenden wij hem 5 en een half jaar..wij vonden het geen punt omdat hij er alles om deed en buiten het verkrampen verder geen pijn aangaf in de omgang of onder het zadel of wat dan ook. Ze praten nu ook niet zozeer over het paard wat terug moet, maar wel vergoeding van alle kosten..dat gaat echt te ver. Alles is gemeld en dat zij het misschien als erger ervaren als wij vind ik heus sneu. Dat ze vervolgens de physio inschakelen en DA en een ander zadel kopen is hun goed recht, maar wel hun keus..ben van mening dat die kosten mij niet aangerekend kunnen worden :n

Ja, maar ze hingen dus toch binnen 3 dagen bij je aan de telefoon met het verhaal dat de hoefsmid geweest was en ze de dierenarts gingen bellen. Weet je wanneer de dierenarts is geweest? En had je toen niet kunnen aanbieden het paard terug te nemen. (Blijkbaar is alles toch niet duidelijk genoeg voor ze geweest.) Als het hen om vergoeding van de kosten gaat en niet om het terugbrengen van het dier, had je in dat geval sterker gestaan. Hadden ze hem terug kunnen brengen en al die kosten niet hoeven maken. Fysio is misschien op advies van de DA geweest. Logisch dat ze dat dan opvolgen.
Je zegt dat je het rapport hebt gekregen. Was hij verder helemaal gezond of waren er nog andere dingetjes (zoals rug gevoelig en zo?)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:55

noppie70 schreef:

Ik had het krampbeen wel vermeld in het contractje als ik jou was. Het paard is nl niet vrij van gebreken. Wel vervelend voor je hoor. Ik denk dat het toch meer problemen opleverde voor deze mensen dan verwacht, en dat ze er een beetje spijt van hebben. Maar jij hebt wel geprobeerd om alles duidelijk uit te leggen. Lastig hoor.

Ik zou zeggen, neem het paard lekker terug. Betaal die mensen hun geld terug en laat ze lekker in de poep zakken wat betreft de overige kosten. Die kunnen ze volgens mij niet op jou verhalen. En dan hopen dat je een ander baasje vind waarmee je dit gezeur niet nog een keer krijgt. Je weet nu wel wat je anders moet doen om dit te voorkomen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:04

Omdat het hier over een stukje rechten en plichten gaat past dit beter op TAO, dus zal ik het daarheen verplaatsen vanaf MD.

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:07

Nouja had ik maar dit en had ik maar dat, we zijn nu 2 en een halve maand verder. Hadden ze me nog gebeld dat ze er niet echt uitkwamen dan waren wij bereid geweest te helpen of adviseren om hen op de rails te krijgen. Maar er word van het ergste uitgegaan, de halve medische wereld word erop losgelaten bij wijze van spreken en maar direct een nieuw zadel aangeschaft..dat is dan hun keus geweest. Hadden zij hem met rust, vertrouwen en veel aandacht en beweging aan zijn nieuwe omgeving laten wennen dan had het heus niet zover hoeven komen. Zij ervaren het kennelijk erger dan wij, maar kan ons dat kwalijk worden genomen als we er heel duidelijk over zijn geweest? Het beperkt hem niet in zijn doen en laten als rijdier, zij kan dus ook nog jaren plezier van hem hebben. Het paard wat zij kochten voldoet dan ook aan het beeld wat wij van hem gaven en ik hoop vooralsnog dat ze dat in gaan zien en er rust komt. Vind het sneu voor hen maar nog erger voor ons paard, dit was niet wat ik voor hem wilde... ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:12

tips heb ik niet voor je....arm paard...ik zou geen oog meer dicht doen ;(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:08

Lastig verhaal, ik hoop dat jullie eruit komen samen.
Waarom hebben ze eigenlijk de hoefsmid erbij gehaald na 3 dagen terwijl jij zegt dat hij vlak voor vertrek nog bij de smid is geweest?

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:15

Daar begon het idd al mee, hij was de dag voordat ze hem ophaalden bij de hoefsmid geweest. Hij heeft een stel enorme hoeven maat xxxxxxxl hahaha, maar die liet de hoefsmid bewust wat langer (maar waren wel netjes gedaan) omdat hij anders voor de neiging had eerder te glijden als ze te kort waren. De achterhoeven ging op dat moment moeizamer doordat hij langere tijd niks had gedaan (vakantie etc), maar waren ook wel bijgewerkt. Ik heb dat gemeld aan zowel de nieuwe eigenaresse als een vriendin van haar op de dag dat ze hem haalden, zij reageerdern begripvol en leken het geen punt te vinden. Vervolgens halen ze er na 3 dagen in een nieuwe omgeving al een hoefsmid bij 8)7Jaaa goed over nagedacht, een ietwat stressgevoelige kramptrekker in een nieuwe omgeving, andere mensen en dan krijg je het eerste telefoontje: Het is veel erger dan dat jij denkt, hij geeft zijn achterhoeven niet op? |o Toen had ik al iets van: Owhjee :? volgens mij hebben zij iets gemist in het hele verhaal. Nouja dat blijkt dus achteraf wel...

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:45

Noppie, ik denk dat het in dit geval alles uitmaakt dat jij als particulier aan een andere particulier verkoopt. Het is goed dat jij alle correspondentie nog hebt. Verder zal een rechter ook kijken naar de verkoopprijs. Om een voorbeeld te geven: van een paard van €1000,- heb je andere verwachtingen dan van een paard van €10.000,-.

Mindfields schreef:
Gelukkig wel een contract opgesteld en dus konden ze niks, maar ik heb nog nooit iemand op zo'n domme manier een paard zien kopen en vervolgens een boel domme dingen thuis doen met dat paard waardoor ze ineens bij mij kwamen klagen, nou dat denk ik dan dus even niet.

Ik denk persoonlijk dat je dan zo integer moet zijn om te kijken naar het belang van het paard en niet dat van je bankrekening. Soms moet je een paard ook niet willen verkopen aan een koper, zeker niet als je van te voren al weet dat er hommeles van komt.
Maar ja, mensen die van de handel leven hebben doorgaans niet voldoende liefde voor paarden om te kiezen voor het belang van paard. |(