Help wie weet wat te doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:38

waar zijn de ouders van je vriendin in dit verhaal?
Lijkt mij slimmer om volwassenen onderling dit op te laten lossen..

edit:
:o de bokker onder mij heeft gelijk..
was een aanname nav de schrijfstijl...
Sorry! :o
Laatst bijgewerkt door zodiacje op 13-11-11 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:44

Tja.. ik vind het t probleem niet van de staleigenaar.. maar van jouw vriendin.
Hoe vervelend ook: zij dacht toch werkelijk niet dat ze een gratis paard met veulen kan ophalen ergens zomaar??
Dan had ze een overeenkomst moeten maken, iedereen tekenen, papieren meekrijgen etc.
Wel enorm aso van die eigenaren van die paarden natuurlijk!!!!!

@zodiacje: is het geen volwassene dan?? TS is zo te zien aan haar bokt naam in de 20??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:04

haffie83 schreef:
Had ze nog gesproken: ze wilde dat we afstand tekende ? :?
Waarom dan wel? vroeg ik. "nou" zei ze "dan zijn het mijn paarden en kan jij ze voeren."
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, de rekening is op gemaakt en nadat het betaald is kan ze ze meenemen.
En een paard voor niks, daar beginnen we niet aan, of gelijk bij de aflevering alle papieren erbij of niet.
Laat maar, lekker weg,eerst eens zien of ze ze normaal kan halen,ik bedoel of zo ze ze s'nachts weg halen.deze zin kan ik niks van maken!
Ik heb foto's dat die paarden bij ons staan,dus wel bewijs materiaal. :Y)

foto's zullen niet genoeg zijn als bewijsmateriaal.
en alstublieft meid, leer je leestekens wat beter te gebruiken, en leer tenminste hoe je een leesbare zin moet formuleren (zie het vetgedrukte hierboven!)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:47

meisje2000 schreef:
lees het nu eens oed???
tja dan moet het wel leesbaar zijn.

Mee eens, wat een onduidelijke tekst. Er is geen touw aan vast te knopen.

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:05

Als ik het goed begrijpt heeft je vriendin een gratis paard met veulen opgehaald,4 a 5 weken geleden.
Vervolgens kreeg jij argwaan en heb je de vorige eigenaar op gebelt over de papieren van de paarden.
De oude eigenaar zegt eigenaar te blijven van allebei de paarden en wil jullie vroeg of laat dan dwingen om afstand te tekenen van de paarden.
Zodat jullie de paarden gratis voor haar hebben gevoerd en verzorgd en zij ze uiteindelijk gewoon terug krijgt.
Ondertussen staan ze op een gratis stalling en zeg de staleigenaar nu van ik wil de paarden voor jullie voeren maar niet als ze daarna weer opgeeist worden door de vorige eigenaar.
Dus die paarden moeten hier maar weer snel weg.

Ik denk dat jullie erg makkelijk hebben gedacht over het feit even een gratis paard ophalen en even gratis ergens stallen.
Ik vind dit eerlijk gezegd heel onrealistisch gedacht van jullie.

Piloetje

Re: Help wie weet wat te doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:49

Hoe is dit afgelopen?

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:48

haffie83 schreef:
Beste allemaal.

Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Een mooie zaterdag is veranderd in een smerige leugen.
Ik zal het vertellen,zon ongeveer 4weken geleden,kwam mijn vriendin aan.
Ze rijdt en verzorgd mijn paard mee.
Maar omdat ze verlangde naar een groot paard.
Stond er op speurders gratis af te halen paard.
Niet meer om te rijden,stapritten zou wel gaan.
Merrie bruin met een veulen.
Wij naar de stal eigenaar,hij zei als jullie de stallen en de omgeving schoonhouden.
Dan kan dat paard hier wel staan,dat was afgesproken,paard kwam maar zonder paspoort en papier.
Veulen had ook niks,toen zei de staleigenaar op dat veulen kan jou vriendin later ook op rijden,kunnen jullie samen weg.
Ik had mijn twijfels,wat als die toch een papier had,dan zou de eigenaar het later als nog op eisen,dacht ik.
Toen zei ik later tegen mijn vriendin,ik vertrouw het niet,zo meteen is dat paard ingereden en ben jij hem kwijt.
De stal eigenaar gaf me gelijk,en de hoefsmid ook al.
Toen heb ik gebeld,zo van waarom geef je die papieren niet,toen zei ze diegene waar we het paard en veulen van hadden.
Oh dat maar het is en blijft mijn paard,en ik wil dat jullie afstand tekenen,??ik was verbaasd.
En boos dat ik was moest ik haar even uithoren,ik was op stal de eigenaar was er ook,die zei gelijk oh is dat dan zo.
Dan heb ik liever dat ze die paarden allebei ophaalt,want jullie hoeven niet de zaak bij te houden voor een ander die zijn paard voor niks stalt hier.
Eerst gegeven en nu wilt ze dat paard terug,en betaald en wil ook nog geen eens stalgeld betalen,zo zei de stal eigenaar het.
En jullie dat paard maar verzorgen en ik die beesten voeren,wat was die boos,logisch mijn vriendin heb ik het moeten vertellen.
Ik zei ga even rustig zitten ik moet je iets vertellen,ze gebruikt je zei ik,maar het was toch mijn paard.
Ik heb uitgelegd hoe het zat,toen is ze in huilen uitgebarsten,en even daarna werd ze ineens niet goed,ze rilt nu nog steeds en geeft steeds over.
Ze is nu bij me en blijft vannacht dan ook hier,Ze is er kapot van,ze is al een hele tijd aan het huilen. ;(
Nu heb ik gezegd weet je wat,we laten mijn paard dekken,dan hebben iets om naar uit te kijken. |(
Ze knikte en ze zit achter mij en huilt nog steeds,kan me dat wel voorstellen zij heeft ze opgevangen en geborsteld en noem maar op,ze beschouwde het als haar paard.
Heb zo met haar te doen,de staleigenaar wil voergeld zien en die paarden moeten weg zei hij.
Maar mijn vraag is wat als zij die paarden niet ophaalt,mijn vriendin is er echt kapot van. :(:)
Dan ging de stal eigenaar er werk van maken.
Ik heb mijn vriendin nog nooit zo van streek gezien,ik ben er zelf ook van geschrokken.
Kan iemand ons misschien advies geven hier over om wat zouden jullie doen.
Want dit gun je toch echt niemand.
Sorry voor mijn lange verhaal.
ik hoop echt dat jullie ons willen helpen. :o

lief dat je je vriendin zo probeert te helpen. je of misschien wel zij moet wel bedenken dat als je een paard gratis of voor een ´x´ bedrag ophaalt het niet betekend dat je geen kosten hebt eraan. mooi dat je het hebt kunnen oplossen met stalling maar hoefsmid, dierenarts en nog 100 dingen kosten wel geld. erg naar dat het zo gelopen is voor je vriendin maar ik zou geen beloftes doen die je niet waar kan maken.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:59

hoe is het nou TS?

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:00

wat zou ik er een over zeggen.
Met vriendin gaat het niet zoals het moet zijn,echt erg.
Heb vernomen dat ze ze zondag komen ophalen,en aangezien ik en mijn vriendin geen zin in dat gepreek hebben.
Gaan we een lange buitenrit maken,ik met mijn eigen paard, en zij met de haflinger,das ook een paard van mij.
Heeft een hele tijd op rust gestaan,nu is alles weer goed en de va zei dat we weer met haar konden rijden.
Bleek dat die eigenaar,van dat veulen en dat aardig zijn opgelicht,zeg wat je erover wilt.
Als dat veulen drie was dan was het mooi ingereden en hield mevrouw er een leuk paard aan over.
Zo stom zijn we niet op onze stal,let wel die paarden kwamen wel verwaarloosd aan,bij ons.
Nu zullen ze het echt niet veel beter krijgen bij die andere eigenaar weer.
Voor de rest vind ik het wel zalig en kijk uit naar de buitenrit.
Een paard had gescheurde hoeven andere paard graat mager.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:15

Nouja, problem solved zullen we zeggen he.
en haffie83: Volg aub eens wat lessen nederlands,... en typen,... en nederlands typen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:20

Eigenlijk is de les voor iedereen hier dus 'als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo'. Sterkte voor je vriendin, als ik haar was zou ik lekker sparen voor een eigen paard die wel echt van haar is :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:28

haffie83 schreef:
Heb vernomen dat ze ze zondag komen ophalen,en aangezien ik en mijn vriendin geen zin in dat gepreek hebben.
Gaan we een lange buitenrit maken,ik met mijn eigen paard, en zij met de haflinger,das ook een paard van mij.
Heeft een hele tijd op rust gestaan,nu is alles weer goed en de va zei dat we weer met haar konden rijden.
Bleek dat die eigenaar,van dat veulen en dat aardig zijn opgelicht,zeg wat je erover wilt.
Als dat veulen drie was dan was het mooi ingereden en hield mevrouw er een leuk paard aan over.
Zo stom zijn we niet op onze stal,let wel die paarden kwamen wel verwaarloosd aan,bij ons.

Even tussendoor: als die Haf heel lang op rust heeft gestaan zou ik niet direct beginnen met een hele lange buitenrit...

En verder: nee, als jullie al 3 jaar alle rekeningen voor het dier hadden betaald dan was het jullie paard geweest, papieren of niet. Ik geloof dat de termijn daarvoor een half jaar is.

Ik vind het eerlijk gezegd ook behoorlijk naïef om te denken dat je een paard mét goed veulen voor 0,0 niets mag hebben...

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:46

Maakt het verder nog iets uit.
Vriendin gaat nu voor een eigen paard, en die haf mocht van de va een lange staprit hebben.
Va zei het ,dus wie is die zegt die het niet kan.
En voor de rest laat ik het hierbij. :+

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:58

Nou slotje erop dan zou ik zeggen ;)

Momey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:21

Toch oppassen met een paard wat al lang niet meer heeft gelopen en nu ineens een lange staprit moet maken.. Is even goed belastend voor de rug!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 20:37

Vjestagirl schreef:
haffie83 schreef:

Even tussendoor: als die Haf heel lang op rust heeft gestaan zou ik niet direct beginnen met een hele lange buitenrit...

En verder: nee, als jullie al 3 jaar alle rekeningen voor het dier hadden betaald dan was het jullie paard geweest, papieren of niet. Ik geloof dat de termijn daarvoor een half jaar is.
Ik vind het eerlijk gezegd ook behoorlijk naïef om te denken dat je een paard mét goed veulen voor 0,0 niets mag hebben...

Het was een oud paard,niet geschikt om te rijden.
Met een behoorlijk lelijk veulen,met verkeerde been standen en graat mager.
Das niet mijn zorg meer,paard gaat zondag weg.
Dan is het hun probleem. :+

miekskuh86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:23

Ik zou je graag advies geven, maar na alles zorgvuldig te hebben gelezen, blijft het abacadabra voor mij :?
iig succes met alles +:)+

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:53

Beter een slotje erop,probleem is opgelost.
Is mijn zaak niet meer.