Zou jij meer betalen als je weet dat het paard...(recreatie)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:38

nee, want als ik een paard zoek dan zoek ik gewoon tussen een prijsklassen die ik kan betalen, en als er dan z'n paard tegen kom en die is 1000 euro duurder dan gaat dat gewoon niet.
ps ik zou z'n paard zelf nooit willen, ik wil hem zelf zo maken

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:39

dat vind ik in jouw geval meer door de opvoeding komen Polly dan door het ras (je maakt ze werelds door ze van jongs af aan al mee te nemen immers, jong geleerd is oud gedaan).

Zelf zou ik er niet veel meer voor betalen, zou een pre zijn maar geen voorwaarde. Rijd toch voornamelijk in de bak en ga nooit alleen naar buiten.
Andersom zou voor mij wel een reden zijn om een paard te laten staan; ik wil geen continu rillerig en vluchterig schrikkerig paard hebben, dat is niets voor mij.
Maar een paard met een beetje basis en goed karakter is voor mij voldoende, de rest rijd je er vanzelf in door dingen te ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:40

Dan zou ik bereid zijn om er meer voor te betalen dan voor een paard dat voor alles vlucht.

Maar als de verkoper er later mee komt.. '' jaa, hij is heeel braaf, maar ik -meer- geld? ''
Nee :n Dan blijft de prijs die ik betaal hetzelfde ;)

piezze

Re: Zou jij meer betalen als je weet dat het paard...(recreatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:52

Ja ik denk dat zulke paarden voor bepaalde mensen meer waarde hebben en voor bepaalde mensen totaal niet. Wat moet je als je toch de bak niet uit komt met je paard met een verkeersmak paard. Maar toen ik mijn Kwpn paard een paar jaar terug op MP te koop had staan kreeg ik echt heel veel reacties van mensen die op zoek waren naar een bomproof paard. Het is dus zeker een waardeverhogend punt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:04

Ik denk dat zo'n paard voor veel mensen onbetaalbaar is ja!
Ik zou ook zeker wat meer willen geven voor een dier wat goed is ingereden en opgevoed als het voor mn kind zou zijn.
Ook als je zelf weinig tot geen ervaring hebt met inrijden/opvoeden van paarden kun je idd maar beter iets meer betalen voor zo'n dier dan voor een habbekrats een paardje kopen waar je je nek mee breekt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:00

Dakotah schreef:
Helaas zijn ze niet te vinden idd.
Laatst weer 1 uitgeprobeerd, zou ook verkeersmak zijn, ik reed weg, beest al helemaal kijkerig.
De straat op al moeilijk doen.
Vlogen eenden uit de sloot, weer stuiteren en doen.
Tja zegt die vrouw ze gaan nooit op buitenrit.
Eh hoe worden ze dan verkeersmak?
Uitgebreid naar gevraagd voor ik ging kijken.
Echt balen.
Snap ook niet aangezien er zoveel vraag naar verkeersmakke paarden is, er door de handelaren niet op ingespeeld wordt.
Ben nu al 2 jaar op zoek en niks gevonden.
Zou er een redelijke prijs voor betalen, maar geen 1000 meer.

Die paarden zijn er wel, alleen moet je als combi nog wel uit de voeten kunnen.
Ik heb zo'n paard; dus ja, ze zijn te vinden.
Als de vorige eigenaar nu op dit paard zou stappen, zou ze het zeker benauwd krijgen, terwijl het paard echt nog steeds hetzelfde, brave paard is dat ze mij verkocht heeft.
Het punt is dat zij het paard wel netjes behandeld heeft maar het paard van mij meer ruimte krijgt en die ruimte ook gebruikt, waardoor ze minder "safe" aan kan voelen voor iemand die minder ruime grenzen heeft. DAAR zit het probleem en nergens anders! Opvoeding dus........

Ik heb voor dit paard wat meer betaald dan ik oorspronkelijk in gedachten had, maar het feit dat het paard zich bewezen had (maand op proef), maakte het verschil overkomelijk.

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:05

Als ik echt zou zoeken naar een buitenrit paard zou ik wel bereid zijn er meer voor te betalen.
Al moet dit nog wel een redelijk bedrag blijven en niet bijv. als hij niet braaf is 1000 als hij wel braaf is 4000 (even heel overdreven gezegd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:29

Ik zou met alle plezier meer willen betalen voor een bomproof paard. Het is echter wel zo alles valt en staat met de combinatie van ruiter en paard.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:37

Dat klopt ook Coby :j ,maar een goed doorgereden en opgevoed paard loopt met iedereen.Misschien dressuurmatig niet zo mooi maar wel braaf,dat is goede opvoeding in mijn ogen.
En in goede opvoeding gaat een hoop tijd en inzet zitten dus vind ik het best reëel om er iets meer voor te geven,scheelt toch weer een hoop "ge-etter" als je graag naar buiten gaat met paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:52

Ik vind het nogal goedgelovig om daar daadwerkelijk meer voor te betalen, want wie zegt dat het paard echt nooit een stap verkeerd zal zetten? Het paard zal niks afweten van het bedrag dat voor hem is betaalt hoor ;) En waar trekken koper en verkoper de grens? De een moet al niks weten van een kijkerig paard, de ander doet dat met aan de kletter gaan.

En van de verkoper uit vind ik het helemaal riskant. Want dan mag er dus nooit, maar dan ook nooit een stap verkeerd worden gezet door desbetreffend paard op buitenrit. Voor je het weet staat de koper weer bij je op de stoep om het dier terug te brengen of het extra betaalde bedrag terug te eisen omdat het dier een sprong opzij maakte tijdens een eerste buitenrit.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:56

Ik draai het liever om: Een paard moet braaf zijn in het verkeer, is hij dat niet, dan is hij minder waard.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:02

mee eens :D Paard moet wel helemaal braaf zijn en niet in de bak wel en de wei ook wel en dan buiten niet... Ik zou zelfs niet eens kijken naar een paardje die niet met buitenritten compleet braaf is , dan scroll ik snel naar de volgende!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:04

Ik zou hier zeker een hogere prijs willen voor betalen. Maar dat zou ik sowieso doen voor een paard dat verkeersmak is tegenover een paard dat groen is.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:12

Het ligt er een beetje aan hoe je dit bedoeld.
Ik zou voor een superbraaf en verkeersmak paard zeker meer betalen dan voor een onbeleerd paard of een paard wat nog nooit buiten is geweest. Ik ben zelf niet zo'n held en een paard wat stuiterend de weg opgaat is niks voor mij.
Maar ik zou voor zo'n paard niet heel veel meer betalen want schrikken kunnen ze toch altijd. Wat hierboven al gezegd is: Het paard moet gewoon naar de ruiter luisteren, ook al schrik het ergens van. Mijn paard is bijvoorbeeld verkeersmak wb. auto's, koetsen, tractors, durft over bruggen en spoorlijnen.....maar als er een duif wegvliegt of de zon schijnt verkeerd op een blaadje dan schrikt zij ook, hoeveel ik hier ook mee oefen. Gelukkig is het enige wat zij doet een paar pasjes wegspringen of een paar pasjes in galop schieten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:55

Ja maar je hebt schrikken en schrikken.
Als een paard even schrikt maar daarna weer terug op orde is,is dat vele malen fijner voor een ruiter dan ene die nog even een half uur na stuiterd.
Dat bedoel ik met opvoeding.Een paard wat zich weet te richten op de ruiter is voor mij veel waard,een paard die maar doet waar ie zin in heeft buiten die is absoluut niet geschikt voor mij.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:00

Ik zou er niet speciaal meer voor betalen.
Als ik binnen een bepaalde klasse zoek en ik krijg het erbij is het mooi meegenomen, maar het zou voor mij geen eis zijn en ook geen obstakel als het paard totaal niet verkeersmak is. Dat wordt ie vanzelf, al duurt het misschien lang.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:14

Tja uiteraard betaal je meer voor een ervaren paard tegenover een onervaren paard, tot een bepaalde hoogte natuurlijk!
Als het geen eis is voor je, dan moet je er niet meer voor gaan betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:29

Mioux schreef:
mee eens :D Paard moet wel helemaal braaf zijn en niet in de bak wel en de wei ook wel en dan buiten niet... Ik zou zelfs niet eens kijken naar een paardje die niet met buitenritten compleet braaf is , dan scroll ik snel naar de volgende!

Maar wat is jouw defenitie van braaf? Wat is je defenitie van verkeersmak?

Wat ik braaf vind, hoeft zeker niet hetzelfde te zijn als wat jij onder braaf verstaat.
Ik denk bijvoorbeeld dat de vorige eigenaar van mijn paard nu vrij snel wat bangig zou worden op datzelfde brave paard waar ze jaren zonder aarzelen op buitenreed. Het paard is nog altijd hetzelfde, brave paard wat ze aan mij verkocht heeft, maar ik hanteer andere grenzen, het paard heeft andere ervaringen opgedaan en wordt op een andere manier gehouden.
Dit heeft niets te maken met beter of slechter maar alles met de persoonlijke beleving van een situatie.

Ik ben eens bij een paard geweest (om te kopen) en dat zou een snel paard zijn, lastig met rijden en nog zo het een en ander. Ik reed met dat dier weg tussen duim en wijsvinger. Doodbraaf dier, maar geen watje.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:41

Ik denk niet dat ik daar meer geld voor zou geven.
Ik zou sowieso niet een oud paard kopen maar een jong paard die ik helemaal naar mijn hand kan zetten. Verkeersmak maken en de hele mikmak vind ik zelf ook geen probleem.

En het is met paarden die als bombroof tekoop worden gezet altijd maar zien of ze ook bomproof zijn in een nieuwe omgeving met nieuwe mensen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:50

Ik zou er wel meer voor over hebben: als hij een paar jaar ouder is dan wat ik eigenlijk zou willen, of altijd op ijzertjes moet staan, of speciaal voer of wat dan ook, dan zou ik het sneller prima vinden. Indirect zal dit in sommige gevallen wel meer geld gaan kosten!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:56

Ik roep wel eens bij een heel betrouwbaar paard dat die z'n gewicht in goud waard is. Is natuurlijk beetje overdreven uitdrukking maar alle kwaliteit heeft zijn prijs. Voor mij is dat een absoluut pluspunt!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:59

Goof schreef:
Nee, geen cent.
Ik verwacht gewoon dat ieder dier braaf is in het verkeer en als hij dat nog niet 100% is dat hij op zijn minst zo goed reageert op de persoon die erop zit dat elke willekeurige situatie nooit een probleem zal opleveren.

Dan verkijk je je toch flink :o Er staan meer dan genoeg paarden te koop die niet (totaal niet) braaf in verkeer zijn en niet netjes zijn opgevoed

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:06

ikke schreef:
Mioux schreef:

Maar wat is jouw defenitie van braaf? Wat is je defenitie van verkeersmak?

Wat ik braaf vind, hoeft zeker niet hetzelfde te zijn als wat jij onder braaf verstaat.
Ik denk bijvoorbeeld dat de vorige eigenaar van mijn paard nu vrij snel wat bangig zou worden op datzelfde brave paard waar ze jaren zonder aarzelen op buitenreed. Het paard is nog altijd hetzelfde, brave paard wat ze aan mij verkocht heeft, maar ik hanteer andere grenzen, het paard heeft andere ervaringen opgedaan en wordt op een andere manier gehouden.
Dit heeft niets te maken met beter of slechter maar alles met de persoonlijke beleving van een situatie.

Ik ben eens bij een paard geweest (om te kopen) en dat zou een snel paard zijn, lastig met rijden en nog zo het een en ander. Ik reed met dat dier weg tussen duim en wijsvinger. Doodbraaf dier, maar geen watje.

Braaf als in rustig niet happen bijten bokken ervandoor gaan etc, en verkeersmak zou ik verstaan wel paar keer buiten geweest, kijk paard schrikt vaak niet van grote voertuigen misschien maar dan wel weer van een overstekende eekhoorn.

Braaf kan ik ook als voorbeeld geven Sunny, die ik nu mee train. Sunny is braaf, zal nooit schoppen bijten bokken of ervandoor gaan, maar t blijft n paard. Als zij schrikt van iets (ben bezig geweest haar verkeersmak te maken) doet ze paar stappen opzij en omdat ik rustig blijf pakt ze zichzelf gelijk weer op en is er niks aan de hand.
Een paard blijft een dier en kan altijd schrikken, dus 100% bomproof bestaat gewoon niet :) Maar zou wel willen dat t paardje zichzelf weer snel oppakt.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:25

Voor sommige mensen zijn dat soort paarden goud waard en helaas slecht te vinden. Bij ons is een zorgboerderij die een aantal Groningers heeft met brave karakters,en heel mak,ook in groot verkeer. Dan heb je weer van die mensen die ze ouderwets en lomp vinden...nou,ik weet het wel,dan maar een beetje een ramskoppie,ik ga voor braaf en vaak valt de prijs wel mee,je moet alleen niet te kieskeurig zijn.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:00

Polly schreef:
Dakotah schreef:
Helaas zijn ze niet te vinden idd.
Laatst weer 1 uitgeprobeerd, zou ook verkeersmak zijn, ik reed weg, beest al helemaal kijkerig.
De straat op al moeilijk doen.
Vlogen eenden uit de sloot, weer stuiteren en doen.
Tja zegt die vrouw ze gaan nooit op buitenrit.
Eh hoe worden ze dan verkeersmak?
Uitgebreid naar gevraagd voor ik ging kijken.
Echt balen.
Snap ook niet aangezien er zoveel vraag naar verkeersmakke paarden is, er door de handelaren niet op ingespeeld wordt.
Ben nu al 2 jaar op zoek en niks gevonden.
Zou er een redelijke prijs voor betalen, maar geen 1000 meer.

Dat ze niet te vinden zijn is natuurlijk dikke onzin.
Ik, bang na een val en ervan overtuigd dat een rijpaard nooit meer wat zou kunnen worden, heb er ook 1 gevonden. Alleen moet je je zoekgebied uitbreiden, een KWPN'er word het niet, tuurlijk zijn ze erbij die wel braaf zijn maar je moet ze met een lampje zoeken.
Ik ben terecht gekomen bij Nimber hier op bokt, ik ging een weekendje paardjes aaien en was van plan er vast niet op te stappen. Nimber heeft me zover gekregen dat ik wel weer opstapte en wel op een groninger. De meeste mensen hebben bij het woord Groninger een beeld voor ogen van een lomp karrepaard wat ze beslist niet zijn, bij haar lopen ze hoog in de dressuur.
Ik ben weggegaan met een enorme twijfel over de aankoop (na 1 weekend!!) en heb uiteindelijk een jaarling gekocht. Bekenden van mij maakten me uit voor een idioot, ben je zo bang en dan koop je een jaarling! Beestje heeft heel wat wandelingen moeten maken met me en oh wat was ik bang maar hij heeft nooit, nooit een stap verkeerd gezet.
Inmiddels is meneer 4 (en 1,79 hoog) en loopt hij recreatief dressuur, is meegeweest naar het strand, naar het bos, naar een onderlinge wedstrijd en een weekendje uit logeren en hij heeft nog nooit 1 stap verkeerd gezet, tuurlijk kijkt hij weleens maar opzij springen, bokken,, steigeren, ervandoor gaan..nooit.
Zelfs met de meest bange mensen op stal ga ik mee buitenritjes maken, want die van mij gaat toch overal wel langs, zwaar verkeer kijkt hij niet naar, bruggetjes stapt hij zonder aarzelen op en als er dan tijdens een galopje eenden opvliegen vraag ik me voorzichtig weleens af of hij niet doof en blind is want hij doet niks. Gisteren is hij voor het eerst geschoren, het meisje wat kwam scheren wilde hem eerst laten wennen aan het scheerapparaat maar hij heeft tijdens het scheren staan slapen, was de eerste keer, en vanmorgen kon ik opstappen en wegrijden _/-\o_

Ze zijn er dus echt wel, misschien eens kijken naar een Groninger. En ik heb voor dit brave paard, wat Nimber me al voorspelde dat hij zou worden, echt niet de hoofdprijs betaald.

Ik zoek ook geen Kwpner.
Het enige wat ik verwacht als men zegt dat ze verkeersmak is, is dat ze dat dan ook echt is.
Deze kostte 2000 euro.
Vond ik genoeg.
Maar nee dus ook weer niet verkeersmak.
Tegenwoordig vind men ze al verkeersmak als er vrachtauto's langs de wei rijden.
Maar zonder lintje er tussen wordt dat wel even een ander verhaal.