Op zoek naar een eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:41

Ik heb helemaal geen geld voor een paard maar kijk regelmatig rond.
Nu zit ik al weken over een Friese merrie te zwijmelen die ik ben tegengekomen. :=
Tja, wel jammer dat ik straks gebroken ben als er verkocht bij staat. _O-

Ik vind de wensenlijst wel belangrijk, maar als er een paard op je pad komt wat daar niet aan voldoet en je weet toch dit is hem/haar, dan kun je altijd nog van je lijstje afzien. Heb ik bij veel mensen gezien, die wouden dit of dat, en kwamen thuis met iets heel anders. :=
Succes met je zoektocht in elk geval.

DivaS

Re: Op zoek naar een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:55

Ik heb precies 2 weken gezocht op internet en van het een op het andere moment besloten wat paarden te gaan kijken. Had mijn lieverd al paar keer voorbij zien komen maar dacht; nee toch maar niet.. steeds kwam ik weer bij hem terrecht en toch maar even gebeld om te gaan kijken... met opstappen naaide hij ertussenuit, met rijden trok ie mn armen er half af, na 4 voltetjes, 3 in stap en 1 in draf zei ik opeens; DIT IS HEM... Mijn vriendin riep: "wat doe je nu? " Dus ik zei met een big smile: KOPEN :D

We werden het eens en zijn vorige baasje (volgens mij) en ik zijn echt onwijs gelukkig dat ie nu bij mij staat.. ik hou echt van hem!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:00

Ik ga er in mee dat een wensenlijst erg belangrijk is. Dit maakt dat je gericht kan gaan zoeken, en dus alleen gaat kijken bij een paard dat in ieder geval aan de belangrijkste eisen voldoet. Natuurlijk zijn er best wat paardeneigenaren die op zoek gingen naar een 3 jarige bruine merrie, en nu heel blij zijn met hun 13 jarige voskleurige ruin, maar ik denk dat door het zoeken aan de hand van een wensenlijstje je veel beter de weg gaat vinden door het paardenbos.

Anders kun je beter gewoon naar een handelaar met veel paarden gaan, daar alles uitproberen, en direct meenemen wat het beste lijkt te passen. Kans echter wel dat je daarna altijd blijft denken "maar wat als ik verder had gekeken?", zeker als het paard na een tijdje toch niet je droompaard blijkt te zijn.

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:41

Je zou ook eens naar een handelsstal kunnen gaan om te kijken wat voor soort paarden ze daar aanbieden (wel eerst even op de website kijken natuurlijk) en gewoon wat paarden proberen, wellicht wil je later je eisen wel aanpassen. Zo ben ik voordat ik bovenstaand verhaal "vond" ook 2x naar een handelsstal gegaan.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:45

haha !
'het leed dat een paard zoeken maar niks kunnen vinden heet'
ahhaha zo'n leuke zin!
haha sorry moest even.
Suc6 net zoeken!!
Kijk anders ook even bij : www.sportpaarden.nl

xx

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:45

Beetje geduld en een beetje geluk ;) Ik had ook wel een lijstje gemaakt met wat ik ongeveer wilde. Toen ik eenmaal besloten had dat ik een paard kon onderhouden, stond ze binnen 2 weken op stal. Op marktplaats gaan kijken en 2 dagen later gevonden. Beetje geluk dus ;) Succes met het zoeken naar je maatje :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:57

Ik had t makkelijk. Ik heb gewoon mijn favo manegepaard gekocht die ik al 7 jaar reed. :')

Maar als ik ook via internet op jacht zou gaan naar een paard zou ik er ook alle tijd voor nemen. En veel paardjes bezichtigen. Pas als het echt goed voelt, de koop bezegelen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:13