zadel te koop : proefperiode?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:52

Ik zou het anders doen, jij gaat met het zadel naar die stal toe en dan mogen ze het in jouw bijzijn passen en ermee rijden. is hij goed dan betalen ze meteen het hele bedrag en blijft hij daar, is hij niet goed dan neem je hem meteen mee. ik zou hem niet bij die mensen laten. stel dat ze hem laten vallen en de boom is gebroken dan is het jouw woord tegen dat van hun.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:52

Als het zo dicht in de buurt is en je vriendin kan er bij zijn dan zie ik het probleem niet.
Dan geef je het in principe gewoon mee aan je vriendin.
Een beetje goed van vertrouwen kun je bij haar wel zijn lijkt me.
Als ik een 2de hands zadel koop dan betaal ik het hele bedrag en bij niet passen dezelfde dag nog terug.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:53

kleinvosje schreef:
Nee, niet alleen een voorschot laten betalen. Of het hele bedrag en het zadel binnen 1 week weer retour, of geen deal. Ook foto's maken bij het meegeven van de staat van het zadel, zodat jij niet met een zadel komt te zitten dat erger beschadigd was dan toen je em meegaf.

mee eens! Straks gaan ze er nog met je zadel vandoor en heb jij niet het bedrag wat je ervoor wilde hebben! Vertrouwen is goed. Wantrouwen beter!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:54

Ik zou het ook zeker niet doen. Je weet nooit hoe je het zadel terug krijgt en bewijs dan nog maar eens dat het anders was. Dan is foto's maken opzich een prima idee, maar ook daar zie je niet alles op. Daarnaast, als jij een nieuw zadel laat aanmeten bij een zadelmaker, test je deze toch ook maar 1 keer? Misschien dat je wel een paar keer zadels wisselt om echt een goede keus te maken, maar in mijn ogen weet je wel gelijk of een zadel goed zit of niet (en dan bedoel ik echt hoe lekker jij er op zit als amazone/ruiter). Daar heb je geen week voor nodig. Evenals de ligging van het zadel. Het past of het past niet. En als de potentiële koper de instructrice ook wil laten rijden, is het handig dat ze een afspraak maken op de dag dat de instructrice daar aanwezig is.

coke

Re: zadel te koop : proefperiode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:01

Nog een idee: kunnen ze niet met het paard/pony naar jou toekomen om het te passen en uit te testen. En anders ging ik met het zadel naar hen toe.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:23

Ik heb mijn zadel ook twee weken of proef gehad. Zelfs zonder voorschot te betalen :). Heb er twee weken mee gereden en daarna ben ik weer naar de winkel gegaan en heb ik betaald. Vond het zelf erg fijn, want zo kon ik er ook een les mee rijden en het bos in en wat andere dingen.

En als je weet waar het heen gaat zou ik het gewoon doen :) Niet iedereen is een oplichter!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:03

Hier hetzelfde als Lolacabana, ik krijg van de winkel gewoon zadels mee naar huis om te proberen. Echt ideaal.

Maar als het gaat om een gebruikt zadel meegeven, zoals in het geval van de TS, dan zou ik gewoon een voorschot doen. Het gaat dus niet om wildvreemde mensen en een beetje vertrouwen moet toch kunnen.
Wel een contractje, dat het zadel, mits niet goed, wel in dezelfde staat terug moet. Zoniet, dan kan je het voorschot houden.

Succes met je beslissing :D