Rechten mede-eigenaar paard, even lezen aub!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meliszy

Re: Rechten mede-eigenaar paard, even lezen aub!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 20:13

Even een snelle reactie.
Hij heeft altijd voor het paard betaald, alles gedaan.
Ook heel veel klusjes gedaan voor de dame in kwestie en hier helemaal niks voor gevraagd.
Hij heeft het dekgeld betaald, het is een veulen van zijn merrie etc.etc.
Maar, door een ruzie hebben ze geen contact meer sinds 2010.

Nee mijn kennis heeft geen aangifte gedaan, waarom? Dat is een hele persoonlijke reden die ik eigenlijk niet wil vertellen. Maar het is een goede reden hoor, zit ook weer een heel verhaal achter haha.
Daarom heeft hij ook een advocaat ingeschakeld.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:02

Wanneer heeft hij die advocaat ingeschakeld? 17 maanden geleden, toen hem toegang werd ontzegd, of nu pas? Verkopen en opbrengst delen is nog simpel. Een bekende koopt het paard voor 1000, zij delen de opbrengst, kennis legt de andere 500 erbij en koopt het paard weer terug van bekende. Kost hem geld ja, maar minder dat wat hij nu kwijt is. Overigens vind ik het een raar verhaal. Als mij de toegang ontzegd zou worden tot mijn eigen paard zou ik dat echt niet pikken en wel wat meer actie ondernemen dan een advocaat inschakelen. Ik krijg een beetje het gevoel dat de emotionele waarde niet zo groot is als je ermee akkoord gaat om anderhalf jaar lang je paard niet zou zien.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:51

@Sillyhorse:
Ik denk niet dat jij kunt oordelen over deze situatie, aangezien niet alle details verteld worden.
Ik ga het ook niet steeds voor mijn kennis opnemen waarom hij het paard niet bezocht heeft.
Hij heeft het paard namelijk wel bezocht, heel stiekem als er daar niemand thuis was.
Hij kon niet anders en geloof mij als ik zeg dat hij er een paar hele goede redenen voor had. (wat ik eerder in het topic ook al heb gezegd)
De emotionele waarde is wel degelijk groot, dus oordeel er alsjeblieft niet over want je weet niet hoe het gegaan is en wat de situatie is.
En ik ga het nu niet meer over dat punt van discussie hebben want dat is namelijk way off topic, anders was de titel en mijn vraag wel geweest: Geeft mijn kennis genoeg om zijn paard.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:03

Kan je kennis toch niet op één of andere manier onderhandelen? Bv. 1000 euro geven? Of wil dat andere mens absoluut niet meewerken?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:42

Ik vind het ook een beetje een warrig verhaal worden. Je zegt in 1 post dat hij 17 maanden niets heeft betaald, in een andere post dat hij altijd alles voor het paard betaald heeft..
Ik ben bang dat als hij al 17 maanden niets heeft betaald en dit zou voor een rechter komen. Dat deze rechter het paard gaat toewijzen aan die vrouw. Omdat zij al die tijd het paard heeft verzorgd ,en ontfermd over dit dier, en dus alle kosten heeft betaald.
Ik hoop dat jouw kennis mensen vind die hem op de een of andere manier kunnen helpen, voor hem willen getuigen, verder dat hij alle mailtjes of smsjes bewaard heeft om aan te kunnen tonen dat hij wel degelijk de moeite heeft genomen om voor het paard te zorgen.
Heeft zij op de een of andere manier bewijs dat zij mede-eigenaar is?
Wat ik moeilijk te begrijpen vind is dat hem de toegang word ontzegd, dat hij bedreigd word. En hiervoor geen stappen onderneemt.. Ik was hiervoor toch echt wel naar de politie gegaan. En wie heeft hem de toegang ontzegd zij of een stal/ pensionhouder. Omdat jij er niet al te veel over kan zeggen krijg ik het vermoeden dat het om exen gaat. En dat hij daarom geen stappen ondernomen heeft.. Misschien in de hoop dat zij er samen uit zouden komen..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:32

nee ze kunnen de kosten niet kompleet op-eisen omdat je kennis en zogenaamd verbod heeft opgelegd gekregen door de andere mede eigenaar, maar als je kennis dit zo gelaten(dus geen politie erbij heeft gehaald) heeft is hij ook wel degelijk aansprakelijk voor een gedeelte van de kosten want hij heeft immers niks gedaan om de situatie te veranderen geen aangifte geen melding niks, dan lijkt het erop alsof jou kennis zich dus ook niet volledig heeft ingezet. Maar de kosten moeten 50/50 verdeeld worden want de andere mede eigenaar is ook aansprakelijk het paard is immers ook van haar. Ik denk dat de verkoop het beste is voor bijde partijen en voor de opgelopen kosten, kortom paard word verkocht het geld wat het paard opbrengt word verrekent met de opgebouwde schulden en niemand is meer aansprakelijk.

ik vind het wel heel klote voor je kennis aangezien hij emotionele waarde had aan het paard maar ik kon niet uitmaken uit je bericht of hij iets met die bedreiging heeft gedaan of niet? en of daar bewijs van is, het zelfde geld voor alle rekeningen kijk ook naar de data van de rekening en of ze wel in de administratie verwerkt zijn(laat dit laatste aan de advocaat over)!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:36

unicorn_kiss schreef:
Kan je kennis toch niet op één of andere manier onderhandelen? Bv. 1000 euro geven? Of wil dat andere mens absoluut niet meewerken?

Dit is inderdaad een mooie oplossing. Als de andere helft natuurlijk mee wil werken. Maar tjee wat een gedoe joh! :oo