Ervaringen gevraagd met EFO Paardenverzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinthe1

Re: Ervaringen gevraagd met EFO Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:01

Ik heb op 25 oktober een mail verstuurd naar EFO hoe ik mijn veulen kan verzekeren aangezien je bij een veulen geen keuring kunt overleggen.
Pas vanmorgen heb ik een reactie van hen gekregen. Ondertussen heb ik al contact met een andere verzekering...

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:22

Ik had alles op orde! Gebeld voordat ik naar kliniek ging en volgens de mevrouw aan de telefoon werd er gewoon een deel vergoed.
Afijn nu binnen anderhalf jaar al 2x naar slootdorp en gister voor de laatste keer naar Emmeloord (4x) geweest.

Niks maar dan ook niks uitbetaald!!

Mijn paard is gisteren gelukkig genezen verklaard _/-\o_ dus ik stap over naar hippo

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:46

Ninx: Daar zit natuurlijk ook wat in, ik kan me voorstellen als je er vanuit gaat dat de behandeling erin zit en het blijkt toch niet zo te zijn dat je dan flink baalt, terwijl dit van tevoren bekend zou kunnen/moeten zijn. Wel vervelend dat je echt alles uit moet zoeken en steeds van tevoren alles moet melden, kan me voorstellen dat je daar niet aan denkt als je je paard met hevige koliek met spoed naar de kliniek gaat.

Popke en Gupje: Dat klinkt allemaal niet zo klantvriendelijk inderdaad.

Gupje: Gelukkig is je paard gezond verklaard. Jammer dat het bij jou zo gelopen is met de verzekering.

Zit toch wel erg ter twijfelen nu tussen Hippo en EFO...

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:49

Uitstekende ervaring. Vriendelijke inspecteur. De enige keer dat ik heb hoeven bellen was omdat mijn paard echt doodziek was. Nadat ze is opgeknapt heb ik de DA-rekening opgestuurd met een verklaring erbij en binnen twee weken had ik mijn uitgaven terug.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:42

Hippo ben ik jaren klant bij geweest, 1 keer (in 12 jaar) kliniek rekening proberen vergoed te laten worden maar helaas niet voor dat verzekert, erg balen.
Maar toen ze overleed keurig netjes afgehandeld, dus dat was prima..

Nu voor mijn veulens ook op zoek naar nieuwe.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:01

Onze Fellow is daar ook al jaren verzekert zoook de paarden van mijn schoonouders (en elk jaar een veulen).
We hebben onlangs 1 paard af moeten geven omdat zij niet meer geschikt was voor de sport,er werdt netjes uitgekeerd en paard opgehaald.(zelf terug kopen was geen optie,veel te duur).
Hou wel rekening dat je altijd 10% minder ontvangt dan het verzekerde bedrag (dát is overal zo).

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:03

Ik ben inmiddels 5 jaar verzekert met 3 verschillende paarden en nog altijd zuper tevreden. Mijn eerste paardje is helaas ongeneeslijk kreupel geworden en werd door de verzekering opgehaalt. hierbij is echt heel goed contact geweest met de verzekering. hij had toen alleen een levensverzekering, maar was wel verzekerd voor afkeuren voor de sport. Over de uitkering van het geld is nooit moeilijk gedaan.
Mijn paardje is toen naar de slacht gegaan, en alles werd geregeld zoals wij dat graag wilden. We mochten zelf weten waar hij naartoe zou gaan, zodat dat niet tever weg was. ook mochten we bepalen of we hem lieten ophalen of niet en wie dat dan zou doen, ze zijn toen speciaal alleen voor hem gekomen, en hebben verder ook geen andere paarden meer gehaald wat stress zou kunnen opleveren. Ook die kosten zijn toen allemaal zonder problemen uitgekeerd.
Het was natuurlijk heel vervelend, maar het was allemaal zo netjes afgehandeld.

Later is het paardje wat ik nu heb kreupel geraakt en alle onderzoeken en behandelingen zijn zonder enig probleem uitgekeerd.
Ik denk dat het wel zo is dat er voor ieder bedrijf/verzekering gemengde verhalen zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld minder goede ervaringen met de paarden verzekering van interpolis, maar anderen zijn daar weer heel blij mee.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 14:15

Scientifa, kevje06 & Vivana: bedankt voor jullie reacties.

sjouk_L: Dat klinkt inderdaad heel erg positief, nette afhandeling zeg. En wat je zegt over dat er voor ieder bedrijf/verzekering gemengde verhalen zijn ben ik het zeker mee eens.

Ik heb vanochtend naar EFO gebeld en ik ben super geholpen :)